Mohla by diagnóza PCOS ovplyvniť študijný plán?
Ahojte,
študujem na VŠ dva roky, aktuálne idem do tretieho ročníka. Prvé dva roky boli naozaj náročné, pretože som nedokázala zvládať svoje zdravotné výzvy a zároveň intenzitu štúdia (konzistentne sa zúčastňovať na prednáškach, cvičeniach). Trápi ma PCOS, ktoré mi bolo diagnostikované až teraz. Na jednej strane ma to zarazilo, ale na druhej som rada, že viem, čo sa so mnou deje. Študijné povinnosti si dokážem plniť, avšak problém je pre mňa luteálna fáza, v ktorej niekoľkokrát do týždňa odpadávam, mám závraty, ťažkosti sa sústrediť a tieto symptómy nepomáhajú môjmu psychickému zdraviu. Po tejto fáze mám bolestivú menštruáciu, ktorá ma úplne odstaví od bežného života minimálne na 2 dni.
Školu chcem dokončiť, je to moja priorita. Ale zároveň mi to prináša veľký stres vedieť, že tempom, ktoré je tam dané to nezvládnem, pretože neviem byť konzistentne výkonná. Pre to vidím ako riešenie IŠP, kde si môžem štúdium prispôsobiť a viem, že hodiny, na ktorých som nebola, dobehnem bez problémov, keď mi odznejú príznaky. So skúškami som nikdy nemala problém a zvládla som ich bez problémov.
Máte skúsenosť s niečím podobným? Myslíte, že je to dostatočný dôvod?
Vopred ďakujem za pomoc a rozumné odpovede.
Toto nebude PCOS.. alebo nielen, ale aj... a nie je to diagnóza,vďaka ktorej dostaneš úľavy a ani primárna príčina tých stavov.. na laparke si bola? Nemáš kade tade rozlezenu endometriozu?
Práve za to, že môžu ma odbiť s tým, že to má v dnešnej dobe veľa žien. Avšak pri každej sú tie príznaky rôzne.. žiaľ, pri mne intenzívne (stalo sa, že musela prísť záchranka kvôli bolestiam ap.).