Skúsenosti so štúdiom angličtiny na Prešovskej univerzite?
Chcela by som sa spýtať či má niekto skúsenosti so štúdiom ANJ na PO univerzite (kontrétne odbor ANJ a anglofónne kultúry - Bc., ale skôrma zaujíma Mgr.)?
Hlavne ma zaujíma úroveň, či sa učí výhradne po anglicky alebo kombinovane (samozrejme pri preklade a tlmočení musí byť aj slovenčina, ale iné predmety ako reálie a literatúra?)?
Rozmýšľam po Bc. štúdiu na UPJŠ kde som max. nespokojná s neľudským prístupom, skoro nulovým uplatnením - študujem Britské a americké štúdia už 4. rok, lebo nám nanútili recyklované predmety z Rodových štúdii (LGBTQ filmy, Moderné feminity a maskulinity, Gender mainstreamimg, ap.), aby mali lektori úväzky a predmety typu Jedlo v literatúre a Fan fiction... Myslela som si, že to obídem a dala som si RUJ a FRJ, dokonca aj Metafyziku, ale prerátala som sa pri kreditoch, ale neľutujem to - do života a pre osobný rozvoj mi to dalo 100-krát viac.
Keď je človek mladý, tak nevie do čoho ide a ja som k tomu mala aj veľmi silnú depresiu, takže mi to bolo t. č. jedno. Veľmi ma na škole zaráža aj politická angažovanosť a aktivizmus profesorov a lektorov - výslovná propaganda a indoktrinácia, dokonca aj na predmete o detskej literatúre. Takže by ma zaujímalo či napr. PO je viac-menej politicky neutrálna? Všimla som si na internete (asi na fb), že sa slušne vyjadrili aj k atentátu na premiéra, dokonca neviem či práve nie katedra anglistiky, takže som bola milo prekvapená.
Na svojej škole stále počúvam len nenávistné a hanlivé urážky na vládu, podnecovanie na protesty, kydanie na Trumpa, ap. A úprimne už som z toho unavená a ani to nevidím ako dobré miesto pre môj ďalší rozvoj a rast ako človeka, lebo je mi z toho na zvracanie.