icon

Výživové tipy

ink
3. aug 2018
ink
autor
3. aug 2018

Ahojte, postupne by som mohla pridávať všetky tipy na zlepšenie imunity. Keďže potravinové alergie, atopické ekzémy ako aj celiakia sú autoimunitné ochorenia, potrebujeme posilniť v imunitnom systéme schopnosť posilovať prospešné baktérie v črevnom mikrobióme. Bola som na pár prednáškach, ale určite nie som odborník, len som si vzala niečo čo skúšam u nás doma a rada sa podelím. Niekedy sú to len malilinké vychytávky, ale verím, že časom to bude viditeľné. Ale musím povedať, že čiastočné úspechy vidím. Začala som s týmito dielčími vecami v októbri a celú zimu bol bez soplíkov, bez kašla, bez zápalov.

ink
autor
3. aug 2018

1. Imunita je v črevách. Potrebujeme posilniť výstelku čriev tak, že budeme telo zásobovať rozpustnou a nerozpustnou vlákninou, tá akoby urobí "mriežku" - výsteľku v črevách, cez ktorú sa prepúšťa to, čo je dobré. Ak dávame napríklad deťom probiotiká, mali by sme do stravy pridať prebiotiká = prebiotiká sú stravou pre probiotiká. Dosiahneme tak to, že keď do tela dostaneme proobiotiká, majú sa v čreve čím živiť a neodídu z tela tak ako prišli. Prebiotikami sú napríklad ovsené vločky.

evittam
3. aug 2018

@ink My mame zdravú,pestru a vyváženú stravu, deti poznajú aj cokoladu a iné maskrty ale v unosnej miere a skoro nepoznáme sopliky ci kasle v ktoromkoľvek období. Syn bol chorý naposledy pred 10rokmi, dcérka este vôbec.😉 My rodicia taktiež.

ink
autor
3. aug 2018

@evittam to je super. Ale toto sem budem písať výživové tipy keď imunita nie je celkom ok. Pri autoimunitnych chorobách.

katarinamarkova
3. aug 2018

@ink stačí sa jednoducho zamyslieť čo sa za posledné roky zmenilo, keď takto rapídne stúpajú tieto zdravotné problémy......
- ten bordel čo dýchame - koľko áut bolo na cestách pred povedzme 50timi rokmi? tovární? stromov? zelene? ......