icon

Ako sa naučiť povedať nie?

28. aug 2025

Ahojte, včera som bola v Douglase. Chcela som si len pozrieť a vyskúšať jeden make up, s tým, že potom si ho objednám online z niekade, kde to bude lacnejšie. Prišla veľmi milá pani, pomáhala mi s odtieňom, naozaj sa veľmi snažila, porovnávala, bola super. Tak si hovorím, že na nete by som to kúpila možno o 15 eur lacnejšie, tak teda že to kúpim tam, keď je taká milá. Lenže samozrejme pani mi ide ukázať super krém pre zrelú pleť, opisuje mi ho, dávam mi ho vyskúšať. Samozrejme, že som si ho kúpila, stál 40 eur. Odíšla som teda z Doglasu ľahšia o 105 eur, pričom som tam išla s tým, že nekupujem nič. Nejde o to, že by som si to nemohla dovoliť. Ale ide mi o to, že som nepovedala nie. Že som nepovedala ďakujem za pomoc, premyslím si to, prídem. Že som nepovedala, ďakujem krém mám dobrý, nepotrebujem ďalší. A pritom v mnohých veciach som až príliš asertívna a viem povedať nie, ale tam som to neurobila.

Strana
z2
avatar
janinah
28. aug 2025

A teraz ťa to štve...a my s tým čo?

anonym_fe806e
28. aug 2025
@janinah

A teraz ťa to štve...a my s tým čo?

@janinah múdro si poradila, ty s tým samozrejme nič nemáš. Nemaj obavy.🥹

autor
28. aug 2025
@janinah

A teraz ťa to štve...a my s tým čo?

@janinah no veď preskoč, nečítaj. Ak máš svoju vlastnú podobnú skúsenosť, zdieľaj. Ak nie, múdro pomlč a choď ďalej.

anonym_fe806e
28. aug 2025

@anonym_autor autorka, má to tak mnoho ľudí. Tie predavačky sú neodbytné a chýba im takt. Chcú predať, majú za to provízie. Asi je dobré si uvedomiť , dokonca až výslovne sama pre seba si povedať, že dnes chcem kúpiť to a to. A keď dôjde predavačka s milým úsmevom a predraženými výrobkom byť pripravený. Nenadväzovať očný kontakt, nebyť milý, len si trvať na svojom, prípadne odmietnuť pomoc, poradiť si sám. Skrátka to brať tak, že mám nejaký cieľ, ako napr. vybaviť na úrade, a ísť si za tým.

anonym_fe806e
28. aug 2025
@anonym_autor

@janinah no veď preskoč, nečítaj. Ak máš svoju vlastnú podobnú skúsenosť, zdieľaj. Ak nie, múdro pomlč a choď ďalej.

@anonym_autor hlavne, že ty si múdro preskočila. 😂😂😂

autor
28. aug 2025
@anonym_fe806e

@anonym_autor hlavne, že ty si múdro preskočila. 😂😂😂

@anonym_fe806e práveže nie, preto som tu napísala. Ale keď vidím tému, kde nemám čo povedať, poradiť, zdieľať vlastnú skúsenosť, tak nepíšem svoje výlevy, ale preskočím a idem ďalej. Nemám potrebu sa vyjadrovať ku každej téme na koníku.

avatar
mk1111111111
28. aug 2025
@anonym_fe806e

@anonym_autor autorka, má to tak mnoho ľudí. Tie predavačky sú neodbytné a chýba im takt. Chcú predať, majú za to provízie. Asi je dobré si uvedomiť , dokonca až výslovne sama pre seba si povedať, že dnes chcem kúpiť to a to. A keď dôjde predavačka s milým úsmevom a predraženými výrobkom byť pripravený. Nenadväzovať očný kontakt, nebyť milý, len si trvať na svojom, prípadne odmietnuť pomoc, poradiť si sám. Skrátka to brať tak, že mám nejaký cieľ, ako napr. vybaviť na úrade, a ísť si za tým.

@anonym_fe806e prepac, ale odskusas si tam, venuju sa Ti a potom napises, ze nemaju takt. Tak si otvor obchod, nech tam ludia poskusaju a potom hodia na Teba bobek a kupia si cez net. Isto by si bola nadsena

avatar
dskjhfdlkdjhl
28. aug 2025
@anonym_fe806e

@anonym_autor autorka, má to tak mnoho ľudí. Tie predavačky sú neodbytné a chýba im takt. Chcú predať, majú za to provízie. Asi je dobré si uvedomiť , dokonca až výslovne sama pre seba si povedať, že dnes chcem kúpiť to a to. A keď dôjde predavačka s milým úsmevom a predraženými výrobkom byť pripravený. Nenadväzovať očný kontakt, nebyť milý, len si trvať na svojom, prípadne odmietnuť pomoc, poradiť si sám. Skrátka to brať tak, že mám nejaký cieľ, ako napr. vybaviť na úrade, a ísť si za tým.

@anonym_fe806e Ako nemaju takt? Vies vobec, co to znamena? Je to ich praca, chcu predat, ale keby autorka povedala, ze velmi pekne dakujem, este si to premyslim a poto pridem, tak by jej urcite nic neurobili. Si radsej pozri, ze co znamena mat/nemat takt.

avatar
dskjhfdlkdjhl
28. aug 2025

@anonym_autor Takze povedat, ako sa to da naucit, proste ak raz ides s tym, ze kupovat nemienis, ze si chces len pozriet, tak sa toho musis drzat a kupovat iba vtedy, ak by Ti ponukli nejaku super zlavu, co by sa vyplatilo viac, ako potom objednat z netu.

avatar
marhulka13
28. aug 2025
@anonym_fe806e

@anonym_autor autorka, má to tak mnoho ľudí. Tie predavačky sú neodbytné a chýba im takt. Chcú predať, majú za to provízie. Asi je dobré si uvedomiť , dokonca až výslovne sama pre seba si povedať, že dnes chcem kúpiť to a to. A keď dôjde predavačka s milým úsmevom a predraženými výrobkom byť pripravený. Nenadväzovať očný kontakt, nebyť milý, len si trvať na svojom, prípadne odmietnuť pomoc, poradiť si sám. Skrátka to brať tak, že mám nejaký cieľ, ako napr. vybaviť na úrade, a ísť si za tým.

@anonym_fe806e tiež som pracovala v podobnom obchode, platená z provízií a ano, mojou úlohou bolo predať. Tiez môžem povedať, že zákazníci, ktorým som sa aj dve hodiny venovala , tak nemajú takt? Lebo napokon odišli a objednali cez eshop? Žiaľ, taky je biznis

avatar
muchotrafka298
28. aug 2025

Ked ma oslovia poviem “Dakujem pozriem sa”. Ak chcem pozriet konkretne, idem tam kde to je. Nic ta nedonuti ku kupe, ak danu vec nechces. Oni maju z predaja provizie, co ale teba nemusi zaujimat. Ja som takto v inom obchode odmietla nakup veci, aby som mala darcek k nakupu. Dakujem, nic viac nepotrebujem.

avatar
nicol_ka55
28. aug 2025

Je to tazke, naucit sa povedat nie, a to komukolvek. Niekedy to ide lahsie pri cudzich ludoch ako pri rodine, ktora Vas hned odsudi alebo sa nahneva. Ak idem do obchodu naozaj len popozerat, vacsinou na otazku, ci mi moze pomoct, odpoviem: zatial nie, dakujem. Alebo rovno poviem: popozeram sa, dakujem. Viem, ze su velakrat platene z provizii. Zial, realita cien je taka, ze skutocne sa oplati kupovat niektore veci online. A v dnesnej dobe kazde usetrene euro sa pocita.

avatar
surama
28. aug 2025

@autorka Je rozdiel, ked ty chces nieco a oni ti nosia a nosia a ty si nakoniec nic nevyberies a je rozdiel, ked ides napr. po ruz a oni ti nukaju vela inych produktov, ktore si nechcela. Ale teoreticky v oboch pripadoch vies povedat nieco v zmysle: ,,Dakujem za vas cas, vyzera to zaujimavo, ale neviem si teraz vybrat, este si to premyslim."

avatar
7miriam77
28. aug 2025

Tiež sa mi také už stalo, a človeku je až trápne povedať nie, keď vidíš ako sa ti venujú. No treba si to vsugerovat tak, že ich práca je venovať sa zákazníkom a čo najviac predať, majú od toho %. Takže , nabudúce nech ti nie je blbé povedať nie, máš na to plne právo. Ty si si ten istý výrobok chcela objednať omnoho lacnejšie, takže obchod by mal aj tak z teba biznis, len by si navyše nezaplatila pani predavačku.

avatar
biba_18
28. aug 2025

ja osobne NEZNÁŠAM také to bezplatné poradenstvo, že človek zoberie predavačke obrazne pol dňa a potom povie ďakujem a kúpi si to na internete. neznášam to… pre mňa to nie je schopnosť povedať nie, za mňa je to práve nedostatok ohľaduplnosti a empatie voči iným…

avatar
7miriam77
28. aug 2025
@biba_18

ja osobne NEZNÁŠAM také to bezplatné poradenstvo, že človek zoberie predavačke obrazne pol dňa a potom povie ďakujem a kúpi si to na internete. neznášam to… pre mňa to nie je schopnosť povedať nie, za mňa je to práve nedostatok ohľaduplnosti a empatie voči iným…

@biba_18 väčšinou s tebou vždy súhlasím, no tu ide o to, že človek preplatí aj 30-40 euro za 15-20 minút čo sa ti predavačka venuje. Ona je tam na to, svoj plat dostáva. Ja si napríklad aj z lekárne dr Max všetko objednávam z netu, a len preberiem zadarmo v lekárni a človek ušetrí na jednej masticke aj 7 euro. Ale tak jasné, nie všetci musia šetriť.....

avatar
biba_18
28. aug 2025

ale aby sme prišli k odpovedi ako povedať nie - jednoducho ťa osloví predavačka a ty naozaj nebudeš chcieť nič kúpiť - iba povedz ďakujem, iba si pozerám. nechá ťa tak…

avatar
biba_18
28. aug 2025

@7miriam77 lenže keď to takto urobí x percent zákazníkov, tak predavačka svoj plat nedostane a predajňu zatvoria… oni dostávajú plat za predaj a nie za bezplatné poradenstvo…

avatar
marhulka13
28. aug 2025
@7miriam77

@biba_18 väčšinou s tebou vždy súhlasím, no tu ide o to, že človek preplatí aj 30-40 euro za 15-20 minút čo sa ti predavačka venuje. Ona je tam na to, svoj plat dostáva. Ja si napríklad aj z lekárne dr Max všetko objednávam z netu, a len preberiem zadarmo v lekárni a človek ušetrí na jednej masticke aj 7 euro. Ale tak jasné, nie všetci musia šetriť.....

@7miriam77 ale v drvivej väčšine dostáva plat podľa osobného predaja, nič fixné

avatar
7miriam77
28. aug 2025
@marhulka13

@7miriam77 ale v drvivej väčšine dostáva plat podľa osobného predaja, nič fixné

@marhulka13 veď keď niekto na to má, aby vedome platil toľko navyše, keď nemusí, tak super. No žiaľ, v dnešnej dobe si to málokto dovolí....

avatar
biba_18
28. aug 2025

@7miriam77 ale vieš ako sa vraví - bez peněz do hospody nelez… teda áno, dá sa kúpiť na internete, áno, dá sa pozrieť naživo odtieň makeupu v predajni - ale bez asistencie predavačky…

avatar
sszuzu8
28. aug 2025

Vždy poviem ďakujem len si prezeram. Necítim sa blbo keď nič nekúpim, pozriem porovnám a kde je to co mi sedí tak to kúpim. V prvom rade ich nenecham sa mi venovať lebo ma to otravuje 🤷‍♀️ je to ich práca ale keď si to človek neželá treba povedať. Ďalej už nemusíš povedať nie lebo ti nebude nukat 100 veci

avatar
sisska96
28. aug 2025

Však normálne, ďakujem neprosím si , dovidenia. A hotovo :D

avatar
guudy
28. aug 2025
@biba_18

ja osobne NEZNÁŠAM také to bezplatné poradenstvo, že človek zoberie predavačke obrazne pol dňa a potom povie ďakujem a kúpi si to na internete. neznášam to… pre mňa to nie je schopnosť povedať nie, za mňa je to práve nedostatok ohľaduplnosti a empatie voči iným…

@biba_18 suhlasim. Ked uz clovek vojde do predajne a vytazi predavacku, tak je vhodne produkt aj kupit. Samozrejme, ak poradila dobre.
Ak si odskusa odtiene bez predavacky, tak je ok kupit online.

avatar
karolinakr
28. aug 2025

@anonym_autor jedine tak, že sa nenechaš obsluhovat, ja ani zadarmo ochutnavky nerobim, ked hosteska mi pozera do oči a strka produkt do ruky, tiež by som sa ošívala, radšej si nevezmem ochutnavku, alebo vezmem a hneď ujdem

avatar
lauruska_sumienka
28. aug 2025

ak si si chcela len vyskusat a objednat online, to si rovno mala zo slusnosti tej predavacke povedat, ze sa pozeras.
je to len sproste zneuzivanie predavacky, ked chces poradit a objednas inde. u nas to takto robili zeny pri topankach. predavacky sa venovali detom, presne im zmerali nozky, poodporucali znacky ktore by mohli sadnut, deti poskusali a napokon odisli-objednali online. tak nasledne zaviedli platene poradenstvo. ziadne dalsie plytvanie casu s takymi vychcanymi zenami

ja si vazim cas, energiu, znalosti a skusenosti tych predavaciek, ktore radia preto to tam u nich aj kupim. ale pokial mi len pri pokladni nukaju kadejake haraburdy aby mi umelo navysila nakup, tak tam rovno vravim, Nie, dakujem

avatar
janinah
28. aug 2025
@anonym_autor

@janinah no veď preskoč, nečítaj. Ak máš svoju vlastnú podobnú skúsenosť, zdieľaj. Ak nie, múdro pomlč a choď ďalej.

@anonym_autor nwmusis sa hnwd urazat..bolo to myslene tak,ze my nik z nas to NIE za twba nepovie,jw to len na tebe

anonym_7b69e6
28. aug 2025

@anonym_autor podľa mňa si urobila dobre, proste si to tak cítila. Nabudúce možno nebude taká mila predavačka a nebude ti trápne odísť bez ničoho.

avatar
majka2959
28. aug 2025

@anonym_autor Pripomenula si mi situáciu, kedy som si asi pred 20 rokmi v Taliansku chcela kúpiť topánky. Tie, ktoré som si vybrala, nemali moje číslo. Predavačka mi nosila ďalšie a ďalšie, aj keď som jej hovorila, že tie mi tak dobre nepadnú, nakoniec som si jedny kúpila, a to podvedome za jej snahu a čas. Neboli mi najlepšie a vtedy som si povedala, že to hneď na začiatku utnem alebo poviem nezáväzne, že sa len pozerám. Aj teraz nedávno som zažila "nepríjemný nátlak" od jednej predavačky, ktorá mi vnucovala špeciálne knihy, aj keď som jej povedala, že si ich nekúpim, lebo ich nevyužijem. A keďže pokračovala v nátlaku, radšej som hneď odišla.

avatar
evansova
30. aug 2025

Nuž, o predavackach platí české príslovie: liná huba, hotové nestratí.

Mojej predavačke prišlo nevoľno, volala mi. Poslala som ju domov a postavila som sa za pult, manžel nechcel byť sám, tak tam bol, sedel v kancelárii.
Prišiel manželský pár, chceli klietku pre korelu, išli si ju vyzdvihnúť, vraj vtáčika ešte nemali. Postupne som sa ich pýtala či majú do klietky napájacku krmidlo, bidielko, nejaku hracku, krmivo...
Kúpili všetko.
Keď odišli, manžel vyšiel z kancelárie a oboril sa na mňa, vraj by som predala eskymakovi chladničku.
Ale čo by si to ľudia o našej predajni mysleli, keby prišli domov a museli ísť znovu na nákup?
Nie vždy chce personál predajne na zakaznikovi len zarobiť.

Strana
z2