Zdravím, objednal som si telefón z číny a slovenská pošta mi poslala oznámenie o colnom konaní aby som predložil doklady o cene tovaru atď. Absolútne neviem ako mám postupovať , kam mám poslať tie doklady atď. Ak s tým má niekto skúsenosti prosím aby mi poradil ako postupovať . ďakujem
@spetsnaz buď faktúru alebo výpis z účtu odniesť / poslať na colnicu, adresa je uvedená v tom liste, ktorý ti poslali... Následne ti dajú / pošlú šek so sumou, ktorú máš uhradiť a po úhrade ti tovar príde domov, resp. ti ho priamo na colnici vydajú... Pokiaľ nemáš doklad o úhrade, treba napísať čestné vyhlásenie a oni si dohľadajú podobný tovar na internete a podľa toho stanovia cenu, z ktorej budeš platiť DPH.
@spetsnaz sa veľmi čudujem. písať očividne vieš, tak prečo nevieš čítať? nejaká špeciálna porucha? v tom oznámení z colnice je to priam blbovzdorne napísané... Dokonca aj blonďavá mamička s laktačnou demenciou to pochopí. a ty, ako chlap (?) máš s tým problém?
urobíš screen detailu objednávky z aliexpresu, vystrihneš z neho potrebnú časť. to bude jeden "doklad". Druhý bude screen detailu platby z bankingu. Tiež orezaný na potrebnú časť.
pošleš tieto dva súbory na mailovú adresu uvedenú v tom oznámení (napr. clobb@slposta.sk).
Do textu mailu uvedieš číslo, ktoré od teba chcú - ich skladové číslo zásielky, máš to tuším nad/pod čiarovým kódom zhruba v strede vpravo. napíšeš tam tiež účel dovozu: osobná spotreba. A tel. kontakt na teba.
ktorej časti z toho nechápeš?
tovar ti príde poštou a pri prevzatí budeš musieť uhradiť vyrúbenú DPH, či čo ti vyrúbia.
@worker_falcon Nechápal som tejto časti:
Podľa charakteru tovaru môžete využiť nasledujúce možnosti:
a) COLNÉ KONANIE BEZ PRÍTOMNOSTI ADRESÁTA
b) COLNÉ KONANIE V SPOLUPRÁCI S ADRESÁTOM
c) ODMIETNUTIE ZÁSIELKY
Takže ak som ťa správne pochopil tak pre mňa platí možnosť A? Zmiatlo ma to že pri možnosti A je napísané že je to možné iba v prípade neobchodného tovaru.
A ďakujem za pomoc, veľmi si pomohol/pomohla
@spetsnaz neobchodny tovar znamena, ze s nim nejdes dalej obchodovat. Teda ze ho ako firma nepredas. Mimochodom, colnici to nemaju ako odkontrolovat, ci to firma dalej preda, alebo nie. Pokial nekupis 200 ks hodiniek naraz
@worker_falcon Snáď to tak bude .. Email som im už poslal, čakám na odpoveď. Ďakujem Ti za pomoc, ak by sa vyskytol nejaký problém tak tak sa určite ozvem
@spetsnaz najblizsi pracovny den sa ozvu, ze to posunuli dalej na riesenie.
@worker_falcon tak som im tam poslal mail aj tie ich "doklady" a odpovedali mi toto: Dobrý deň,
Colný úrad neakceptoval colné vyhlásenie na prepustenie tovaru nakoľko zásielka skladové číslo .????.... podlieha obmedzeniam pretože na tovare v nej je umiestnená chránená ochranná známka (značka) .INFONE............. a colný úrad má dôvodné podozrenie z porušovania práv duševného vlastníctva.
Colný úrad z uvedeného dôvodu požaduje aby sa colné konanie začalo podaním štandardného colného vyhlásenie spolu s príslušnými dokladmi v zmysle článku 162 – 163 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 952/20013, ktorým sa ustanovuje Colný kódex Únie.
Štandardné colné vyhlásenie sa podáva osobne, elektronicky (ak máte elektronický podpis a software na komunikáciu pre účely colného konania schválený FR SR ) alebo prostredníctvom splnomocneného zástupcu
najneskôr do 20 dní od dátumu prijatia (uvedeného na „Poštovom oznámení“). Štandardné colné vyhlásenie v papierovej forme sa podáva na tlačive jednotný colný doklad – JCD, ktoré je možné získať v predajniach s tlačivami (napr. ŠEVT). Spôsob vypĺňania je uvedený v Prílohe B Delegovaného nariadenia Komisie (EÚ) č.2446/2015, Prílohe B Vykonávacieho nariadenia Komisie (EÚ) č.2447/2015 a Prílohy č. 6 a 7 Vyhlášky MF SR č.161/2016 Z. z.
Nakoľko majiteľ vyššie uvedenej ochrannej známky požiadal finančnú správu v zmysle nariadenia Rady (EU) č. 608/2013 o prijatie opatrenia v prípade dovozu tovaru nesúceho ich ochrannú známku a vykazujúceho známky falzifikátu, colnú úrad je povinný po prijatí štandardného colného vyhlásenia tovar zaistiť a kontaktovať držiteľa ochrannej známky.
... máš s tým skúsenosti? Poradíš mi ako postupovať?
@spetsnaz no to máš vcelku problém... objednávať nejaké fake telefóny sa neoplatí... colníci to nemajú radi. čaká ťa veľa tlačív a prehlásení...
A to z akej stranky objednavate ?
@worker_falcon keď som objednával ten mobil nebolo tam napísané že to je fake ale že je to originál.. už ľutujem celú tú objednávku
Ja som tak objednávala kabát, prišlo mi oznámenie že sa mám dostaviť, presne napísali ktorá pošta. Dala som im doklad o zaplatení, vystavili mi šek na colný dlh, cca15 eur, zaplatila som a vydali mi tovar. Nikam som nič neposielala.