icon

Iniciatíva pre mamičky s deťmi v MHD

miriamcek123
28. jún 2025

Ahojte žienky (a muži),
zaregistrovala som rôzne skúsenosti, aj tu na MK, že mamičky s kočíkmi a deťmi nemajú dobrú skúsenosť s MHD-čkami v mestách, že ich vodiči s kočíkmi nepustia do autobusu alebo že je málo miesta pre kočíky a že sa stále niekto sťažuje, že deti plačú a podobne. A skutočne, hoci v Košiciach nebývam, študujem tam a všímam si, že mamičky s kočíkmi v MHD autobusoch a električkách väčšinou nie sú. A aj sama som si povedala, že keby ja mám dieťa a viac detí, tak mám stres cestovať s MHD-čkou a s kočíkom ešte viac. Chcem sa opýtať, či by ste prijali, keby mestá zriadili MHD, ktorá by fungovala čisto pre rodičov s deťmi a kočíkmi. Mohla by mať názov napr. ,,ružová MHD". Líšila by sa v tom, že by bolo viac miesta pre kočiare, nie len 2 či koľko je v bežných MHD a nastupujúci čas by bol dlhší a vodič zhovievavejší. Boli by to hlavne trasy k nemocniciam, školám a škôlkam. Chcela by som od vás názor, či je to využiteľné a potrebné, či by ste podporili napr. petíciu o niečom takom, aby sa dala predložiť kompetentným aspoň ako návrh a prípadne pridať ďalšie zraniteľné skupiny so takejto MHD, napr. tehotné ženy, starých ľudí alebo ľudí, ktorí cestujú s postihnutými rodinnými príslušníkmi. Tiež, či to riešiť čisto v meste Košice alebo na celom Slovensku. Možno som len mladá a naivná s takým návrhom, ale myslím, že hlas väčšieho množstva ľudí by mohol mať nejakú váhu. Tiež si uvedomujem, že kým sa niečo také zavedie, ešte aj moje deti dospejú, a to ich ešte nemám, ale aspoň taký prvotný impulz by bol podľa mňa vhodný

Strana
z2
patka06
28. jún 2025

MHD je už dnes stratová - cestujúcich je stále menej
Základná otázka: Kto by to financoval? Autobusy by chodili minimálne využité
MHD cestujem pomerne často /v malom meste/ - kočíkov chodí minimum, žiadne problémy
Väčšina mladých /aj mamičiek / jazdí autom

deti95060810
28. jún 2025

naivná predstava...