icon

Na čo si dávať pozor pri kúpe auta?

26. jan 2025

Ahojte, neviem kde a koho sa opýtať tak skúsim tu, isto sa nájde niekto kto vie poradiť 😊 kupujeme novšie auto z roku 2023, dovezené na prevoznych značkách, vin číslo sme si overili. Na čo si máme dať pozor?

avatar
basulaak
26. jan 2025

Napadne hrubsie skary(medzeri) medzi plechmi dielov. Moze byt znakom buraneho auta, kde bol vyklepane plechy. Pripadne na slnku pozriet lak, ci niekde nekrici ze bol diel prelakovany, tiez moze znacit ze bolo burane. Ci to bolo firemne ci v sukromnom vlastnictve (k firemnym sa ludia castokrat spravaju nedbalo). Je toho urco viac, to len take zakladne na prvy pohlad rozpoznatelne redflagy toto…

autor
26. jan 2025

@basulaak máme odborné posúdenie na meranie hrúbky povlakovej vrstvy čiže tým pádom by opravy búračky mali byť vylúčené či? Podľa vin čísla tiež nie je havarované, je to súkromné vlastníctvo.
Ďakujem každá rada pomôže 🙏

avatar
janickacrazy
26. jan 2025

Zoberte si nejakého skúseného automechanika na obzretie. Ja by som také auto nekupovala už len z toho dôvodu, že tu každý druhý klame a zavádza. Na ten lak existuje taký prístroj, s ktorým sa to dá skontrolovať. Lebo aj ten certifikát može byť falošný. Na Slovensku je možné všetko.

avatar
brendaa
26. jan 2025

Či nebolo vytopené, ukradnuté, či nie je exekúcia, ktorý majiteľ, stočené km. Ono môžte mať ozaj šťastie a trafíte na 👌no môžte kúpiť aj zle...
Skús zistiť prečo predávajú ročné auto, firma vám ho dovezie?

autor
26. jan 2025

@brendaa tento rok robili kontrolu originality, vin číslo máme overené. Auto má dva roky, kúpili ho v zahraničí a doviezli sem na predaj čiže nemáme sa ako opýtať že prečo predávali 2 ročné auto 🤷 stočené km mala pravdepodobnosť lebo ma cez 100000 za 2 roky

avatar
madeincssr
26. jan 2025

Ak ide o vyssiu cenu, mozno by som si na vasom mieste kupil (mozno sa da aj pozicat - kuknut na inzertnych portaloch ci socialnych sietach) merac hrubky povlakovej vrstvy (hrubky laku). Z prvovyroby by na vsetkych castiach mala byt hrubka 60 (tam kde je vyrazeny VIN) az cca 100, maximalne 120 mikrometrov. Sucasne merace vedia merat aj na hlinikovych dieloch, nielen ocelovych.
K autu musia byt dva original kluce, pedantny majitel ma aj origo stitky k nim (s mechanickym a elektronickym kodom kluca), vsetky manualy (taka PVC ci kozenkova "zlozka").
Na vsetkych sklach auta by mal byt rok vyroby auta (bodka a posledna 1 cifra roku), maximalne na niektorych minuly rok.
Dolezite je skontrolovat hlavny VIN auta (ten vyrazeny na karoserii - vygooglite si podla presneho typu auta, kde sa nachadza).
Dolezite je skontrolovat Typovy stitok vozidla (spravidla nalepka kdesi na stlpiku dveri, auto/moto ho musi mat a nesmie byt poskodeny).
Dobre je skontrolovat, ci auto ma povodny motor (alebo v pripade jeho vymeny rovnaky typ (kod) motora. To uz je tazsie skontrolovat (treba vygooglit kde je na motore vyznaceny (niekedy nalepka na kryte rozvodov, niekedy na stitku kdesi inde na motore).

autor
26. jan 2025

@madeincssr ďakujem 🙏