Neuznaná reklamácia Packeta
Ahojte, poraďte prosím, lebo ja som už bezradná. Popíšem situáciu. Objednala som si tovar, ktorý mi dotyčný poslal cez Packetu s dobierkou 150€. Tovar som prevzala a zaplatila dobierku 150€ na výdajnom mieste. Po otvorení som zistila, že mi prišiel iný tovar. Volala som na infolinku Packety, kde mi potvrdili, že sa zásielka zamenila a zároveň stratila. Povedali mi, že sa pokúsia moju zásielku nájsť v priebehu 10 dní a keď mi nepríde, mám znova volať. Volala som, nakoľko mi nič neprišlo a povedali mi, že mám zadať reklamáciu. Reklamáciu som zadala a prišlo vyrozumenie, že reklamácia je uznaná, lebo sa zásielku nepodarilo lokalizovať a že budú žiadať od odosielateľa podklady k úhrade škody a že škoda bude uhradená odosielateľovi, nakoľko je ich zmluvným klientom. Mne odporučili kontaktovať odosielateľa a požiadať jeho o kompenzáciu. Na to som ja Packetu kontaktovala s tým, že je nelogické riešiť reklamáciu s odosielateľom, pretože on moje peniaze za zásielku dostal, čiže pre neho je to uzatvorená vec. Argumentovala som tým, že ja nemám tovar ani 150€ a on svoje peniaze dostal a ešte mu vrátili aj peniaze za poštovné. Na základe tohto som teda kontaktovala jeho a požiadala som ho aby do reklamačných papierov, ktoré mu zaslala Packeta zadal môj IBAN aby peniaze z úhrady škody prišli rovno mne. Dnes mi prišla náhrada škody 15€ namiesto 150€. Keď som volala na Packetu, že čo to má znamenať, povedali mi, že odosielateľ pri posielaní zásielky neurčil hodnotu zásielky, teda akoby ju nepoistil, čo som ja nevedela, lebo poštovné bolo v cene tovaru a teda že oni vracajú len najnižšiu sadzbu poistného a to je 15€. Na stránke v podmienkach ale majú jasne napísané, že v prípade poškodenia alebo straty tovaru bude kompenzovaná skutočná výška vzniknutej škody. A skutočná výška škody je 150€ a nie 15€. Z infolinky ma nechcú resp. nemôžu prepojiť na reklamačné oddelenie ani na nadriadeného, neustále sa len ospravedlňujú a trepú dookola to isté. Už som sa im vyhrážala aj udaním na SOI, ale aj to im je jedno. Neviem čo robiť, ale neviem sa zmieriť s tým, že to skončí takto. Pre mňa je to vysoká suma. Má niekto podobnú skúsenosť príp. ako to riešiť ďalej? Ďakujem.
Ja tiež nemám na nich nervy, isla som vybrať balík. A zasekla sa zásuvka, neotvorilo ale jemu označilo ze doručené peniaze dostal. A ja nemám ani balík ani peniaze a uz nemám nervy sa s nimi dotahovat stále melú toto iste podala som reklamáciu, a nič ze mam si to riešiť..banda debilov
toto len fakt soi proste riešit, tam ako vidíš že snaha nie je ani z jednej strany , a niekde predsa ten balik musí byt
tak nech daju kvalitnejšie lepky na tie balíky čo sa neodliepajú tak alebo zaplatia ludi aby si mohli dovolit lepších ako tých čo maju
@hiraeth otras oni ako prepravca urobili chybu, zamenili zásielku a ešte aj stratili tovar (alebo si ho niekto napr kuriér zobral? Videl dobierku 150, myslel si že je tam niečo cenné)... Neurobil chybu ani predávajúci ani ty ale tak oni by to mali hradiť ale klasika miesto toho aby sa zachovali fér dajú 15€ a dovi...otras...
@hiraeth Ja sa cudujem ze este Packeta existuje a sa rozsiruje….Tolko co odrbali ludi…A presne vedia,ze im to prejde…Lebo Soi nic nespravi…Pojdes na sud s tymto?…Ne nepojdes…A oni to vedia…No s tymto nic asi nevyriesis a soi da ruky od toho tiez prec…
@viera ja mam s paketou len dobre skusenosti, a to ju vyuzivam niekolko x za mesiac 🤷♀️ takze ano chyby sa stanu ale ocividne je to to male percento voci poctu uspesnych zasielok /tym ich neobhajujem, nesu plnu zodpovednost za stratenu zasielku a maju ju v plnej vyske vykompenzovat/ len by som urcite netvrdila ze ich maju zrusit alebo co
@viera ja mam s paketou len dobre skusenosti, a to ju vyuzivam niekolko x za mesiac 🤷♀️ takze ano chyby sa stanu ale ocividne je to to male percento voci poctu uspesnych zasielok /tym ich neobhajujem, nesu plnu zodpovednost za stratenu zasielku a maju ju v plnej vyske vykompenzovat/ len by som urcite netvrdila ze ich maju zrusit alebo co
@vanilkovazmrzka no len v poslednej dobe dost často čitam neg, veci a stracanie,
Minule pisal Lukaš Frlajs, čo hral v Perinbabe, že dostal do svojho okienka balik na meno...a hladal prijemcu..to sa možno stane raz za 100rokov, že niekto je poctivy..to je neskutočne, že packeta strati balik a nevyplati nič-može kradnuť aj kurier
@hiraeth otras oni ako prepravca urobili chybu, zamenili zásielku a ešte aj stratili tovar (alebo si ho niekto napr kuriér zobral? Videl dobierku 150, myslel si že je tam niečo cenné)... Neurobil chybu ani predávajúci ani ty ale tak oni by to mali hradiť ale klasika miesto toho aby sa zachovali fér dajú 15€ a dovi...otras...
@kvietok1233 mne doručili cudziu zásielku, ktorú som ja poctivo vrátila na žiadosť Packety. Takže ja si skôr myslím, že aj tá moja zásielka prišla niekomu inému, len ten zistil čo to je a vygooglil si, koľko to reálne stojí (320€) a už nebol taký poctivý ako ja.
@kvietok1233 mne doručili cudziu zásielku, ktorú som ja poctivo vrátila na žiadosť Packety. Takže ja si skôr myslím, že aj tá moja zásielka prišla niekomu inému, len ten zistil čo to je a vygooglil si, koľko to reálne stojí (320€) a už nebol taký poctivý ako ja.
@hiraeth mohlo to byt tak, len ked on dostal tvoju - logicky mali od neho pytať tvoju, lebo on prazdnu zasuvku v packete nemal..bolo to dorucene do obchodu či boxu? a ked niekto reklamoval, že nedostal svoj balik v tieto dni - tak to je tvoj človek - lebo box prazdny nemohol mat...
@hiraeth no mne sa stalo s packetou to, ze som posielala cez packetu zakaznicke tovar a jej prislo nieco ine. Hned sme ona aj ja vypisali reklamacny. Ked sa cakalo uz asi dva tyzdne, bolo mi to blbe voci zakaznicke (aj ked som za to nemohla), tak som sa rozhodla poslat jej novy tovar na moje naklady. Par dni na to, sa ozvala packeta, ze aj ked som sice udala v reklamacii, ze tovar ma hodnotu 50€, tak oni mi vratia 15€, lebo som nemala tovar na sumu 50€ poisteny!!! (To poistne pri odosielani by bolo asi 2€ myslim..) nie je to fer jednanie, lebo ja som vsetko urobila spravne, chybu urobila packeta, ale maju to sikovne premyslene s tym poistenim tovaru a tym padom, ak nie je tovar poisteny vratia iba tuto nimi urcenu zakladnu sumu a vybavene.
@kvietok1233 mne doručili cudziu zásielku, ktorú som ja poctivo vrátila na žiadosť Packety. Takže ja si skôr myslím, že aj tá moja zásielka prišla niekomu inému, len ten zistil čo to je a vygooglil si, koľko to reálne stojí (320€) a už nebol taký poctivý ako ja.
@hiraeth odkial vedeli, že ty maš cudziu zasielku? tak ked to vypatrali, ako to, že nevedeli tvoj balik vypatrať?
nech si posvietia na vlastnych zamestnancov, na pošte kradol jeden 7 rokov a vedenie to neriešilo
toto su už take maniere, oni spravia chybu a tebe daju 15eur z 150eur
@viera ja mam s paketou len dobre skusenosti, a to ju vyuzivam niekolko x za mesiac 🤷♀️ takze ano chyby sa stanu ale ocividne je to to male percento voci poctu uspesnych zasielok /tym ich neobhajujem, nesu plnu zodpovednost za stratenu zasielku a maju ju v plnej vyske vykompenzovat/ len by som urcite netvrdila ze ich maju zrusit alebo co
@vanilkovazmrzka vieš čo, ja tiež už roky využívam často packetu - skoro všetko kupujem cez net. doteraz bez problémov ale posledný rok je nejaký divný. Každú chvíľu čítam na FB stránkach našej časti, že niekto našiel cudzí balík v schránke a hľadá podľa mena príjemcu. Mne tiež 10 dní nedokázali doručiť balík, písala som na podporu, že pošlú niekoho spraviť inventúru boxu. Medzi tým sa mi cez FB ozvala pani, že vo svojom boxe našla so svojim aj môj balík. Tak som si ho bola vziať, napísala do packety, čo sa stalo, oni odpísali, že upozornia kurierov. O týždeň som na FB čítala, že zasa niekto našiel vo svojom boxe aj cudzí balík - bolo na ňom meno tej panej, čo našla môj 🙂 Tak som ju na to upozornila. A medzitým som šla okolo boxu, kde práve jedna pani vyberala balík, potom vybrala ešte jeden, obzerala si ho a vložila ho nazad do boxu - evidentne jej nepatril. To všetko v priebehu cca 10dní - tri balíky si mohol nechať niekto cudzí a nikto by to nezistil. Ešte že väčšina ľudí je slušných. Takže tiež už budem počítať s tým, že drahšie veci si budem musieť nechávať poistiť.
@vanilkovazmrzka vieš čo, ja tiež už roky využívam často packetu - skoro všetko kupujem cez net. doteraz bez problémov ale posledný rok je nejaký divný. Každú chvíľu čítam na FB stránkach našej časti, že niekto našiel cudzí balík v schránke a hľadá podľa mena príjemcu. Mne tiež 10 dní nedokázali doručiť balík, písala som na podporu, že pošlú niekoho spraviť inventúru boxu. Medzi tým sa mi cez FB ozvala pani, že vo svojom boxe našla so svojim aj môj balík. Tak som si ho bola vziať, napísala do packety, čo sa stalo, oni odpísali, že upozornia kurierov. O týždeň som na FB čítala, že zasa niekto našiel vo svojom boxe aj cudzí balík - bolo na ňom meno tej panej, čo našla môj 🙂 Tak som ju na to upozornila. A medzitým som šla okolo boxu, kde práve jedna pani vyberala balík, potom vybrala ešte jeden, obzerala si ho a vložila ho nazad do boxu - evidentne jej nepatril. To všetko v priebehu cca 10dní - tri balíky si mohol nechať niekto cudzí a nikto by to nezistil. Ešte že väčšina ľudí je slušných. Takže tiež už budem počítať s tým, že drahšie veci si budem musieť nechávať poistiť.
@mirka0677 načo potom robia boxy s toľkými schránkami stačí jedna plechová krabica do ktorej kuriér vysype všetky balíky z auta a každý sa tam prehrabe a vyberie si svoj balík podľa mena 😀
@hiraeth no len toto si budeš musieť naozaj vykomunikovat s odosielateľom. Lebo ak on nepoistil zásielku na jej hodnotu tak packeta mu ju naozaj nemá prečo vrátiť. Teda mal by ti on vrátiť sumu tovaru, ktorý si nedostala a zvyšné by si už on mal riešiť s pcketou.
Pre príklad: ja som objednavala tovar z alza no pri preprave mi ho kurier zrejme poškodil. Zistila som až po zaplatení a vyzdvihnuti. Reklamáciu som riesila s predajcom teda alza. I keď po dlhých útrapách, predsa len peniaze vrátil predajca. S dopravcom som v podstate ani nič neriešila.
@viera ja mam s paketou len dobre skusenosti, a to ju vyuzivam niekolko x za mesiac 🤷♀️ takze ano chyby sa stanu ale ocividne je to to male percento voci poctu uspesnych zasielok /tym ich neobhajujem, nesu plnu zodpovednost za stratenu zasielku a maju ju v plnej vyske vykompenzovat/ len by som urcite netvrdila ze ich maju zrusit alebo co
@vanilkovazmrzka ja roky využívam Packetu tiež a veľmi často a nikdy sa nič podobné nestalo. Ale nikdy ani nešlo o takúto sumu a ver mi, kebyže sa Ti toto stane a ide o 150€, ktoré už neuvidíš, tak by si trošku zmenila názor. Neprajem Ti s nimi riešiť takúto vec, pretože neustále len klamú a zavádzajú.
Urcite sa obrat na SOI, to je velka suma, aby im to preslo.
@vanilkovazmrzka ja roky využívam Packetu tiež a veľmi často a nikdy sa nič podobné nestalo. Ale nikdy ani nešlo o takúto sumu a ver mi, kebyže sa Ti toto stane a ide o 150€, ktoré už neuvidíš, tak by si trošku zmenila názor. Neprajem Ti s nimi riešiť takúto vec, pretože neustále len klamú a zavádzajú.
@hiraeth tuto by som nenadavala na Packetu, ale na toho odosielatela. napis urcite na SOI a nasledne vyuzi ich institut "Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov" - je to zadarmo, tam sa zvyknu uz podnikatelia naozaj zlaknut a poslat peniaze. SOI tam je kvazi ako mediátor.
@hiraeth tuto by som nenadavala na Packetu, ale na toho odosielatela. napis urcite na SOI a nasledne vyuzi ich institut "Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov" - je to zadarmo, tam sa zvyknu uz podnikatelia naozaj zlaknut a poslat peniaze. SOI tam je kvazi ako mediátor.
@3petka lenže ako som písala v príspevku, Packeta má vo svojich podmienkach rovno pod políčkom hodnota poistenej zásielky formulku, že sa jedná len o určenie hodnoty zásielky a v prípade poškodenia alebo straty bude kompenzovaná skutočná výška vzniknutej škody. A skutočná výška tovaru je 150€. Tovar stratili oni, odosielateľ tovar poslal, áno nepripoistil ho, ale potom nemajú mať v podmienkach napísané vyššie uvedené. Keby išlo o 20€ kašlem na to a takú sumu by mi možno vrátil aj odosielateľ, ale určite mi nevráti 150€ keď vlastne on tovar poslal, takže by nemal ani tovar ani peniaze a obaja by sme boli škodní. A nič to nemení na veci, že Packeta zásielku stratila a mala by ju vykompenzovať v plnej výške. Keď takto riešia všetky reklamácie, majú nakradnutých veľa peňazí, takže ich 150€ určite nezabolí.
@hiraeth tuto by som nenadavala na Packetu, ale na toho odosielatela. napis urcite na SOI a nasledne vyuzi ich institut "Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov" - je to zadarmo, tam sa zvyknu uz podnikatelia naozaj zlaknut a poslat peniaze. SOI tam je kvazi ako mediátor.
@falbala132 vďaka, vyskúšam túto cestu
@falbala132 vďaka, vyskúšam túto cestu
@hiraeth formulka "že sa jedná len o určenie hodnoty zásielky a v prípade poškodenia alebo straty bude kompenzovaná skutočná výška vzniknutej škody" znamena, ze v pripade poskodenia, ak by to poskodenie bolo napr. iba na 30 %, tak ti vratia 30 %, ak sa to strati, tak suma, na aku si to poistila... ale to iba v tom pripade, ze si to mala poistene. jednoznacne to mal predavajuci poistit.
ty si to teda objednavala z e-shopu alebo od sukromnej osoby?
@3petka lenže ako som písala v príspevku, Packeta má vo svojich podmienkach rovno pod políčkom hodnota poistenej zásielky formulku, že sa jedná len o určenie hodnoty zásielky a v prípade poškodenia alebo straty bude kompenzovaná skutočná výška vzniknutej škody. A skutočná výška tovaru je 150€. Tovar stratili oni, odosielateľ tovar poslal, áno nepripoistil ho, ale potom nemajú mať v podmienkach napísané vyššie uvedené. Keby išlo o 20€ kašlem na to a takú sumu by mi možno vrátil aj odosielateľ, ale určite mi nevráti 150€ keď vlastne on tovar poslal, takže by nemal ani tovar ani peniaze a obaja by sme boli škodní. A nič to nemení na veci, že Packeta zásielku stratila a mala by ju vykompenzovať v plnej výške. Keď takto riešia všetky reklamácie, majú nakradnutých veľa peňazí, takže ich 150€ určite nezabolí.
@hiraeth áno ale ak on tú zásielku na tú sumu nepoistil tak proste smola. Chybu urobil predávajúci. Hodnota zásielky a poistná suma sú dve rozdielne veci. Ako má packeta vedieť aká je naozaj hodnota zásielky, predávajúci si to mohol vymyslieť, proste to nepoistil a dokázať skutočnú hodnotu zásielky nevie lebo tá zmizla v časopriestore.
@vanilkovazmrzka ja roky využívam Packetu tiež a veľmi často a nikdy sa nič podobné nestalo. Ale nikdy ani nešlo o takúto sumu a ver mi, kebyže sa Ti toto stane a ide o 150€, ktoré už neuvidíš, tak by si trošku zmenila názor. Neprajem Ti s nimi riešiť takúto vec, pretože neustále len klamú a zavádzajú.
@hiraeth ved ja som na tvojej strane, nemusis mi vysvetlovat dovody…
S Packetou mám zatiaľ asi dobré skúsenosti, ale samozrejme, verím, že sa dejú aj tie zlé.
Zažil som až tragikomickú situáciu s tovarom z IKEA, hoci to si už nespomínam, kto bol doručovateľ. Objednali sme nejaké dvere k nábytku, či čo to bolo. Pri preberaní bol obitý roh, ale nebolo vidieť, či len kartón, alebo aj nábytok. A doručovateľ, že v pohode, aby som pozrel. Pozrel som a bol obitý aj roh dverí. Doručovateľ mi vraví, že v pohode, aby som to neprevzal.
Onedlho ma kontaktovala IKEA cez reklamáciu, ktorú viac menej urobila ona sama, mi poslali ďalší rovnaký tovar.
A teraz bola tá tragikomédia, preberala to vtedy tuším manželka a vravíme si, radšej to skontroluje hneď a on bol znova obitý roh. Znova neprevzala, znova IKEA poslala iné, avšak už zmenila doručovateľa.
Na jednej strane musím povedať, že aj doručovateľ aj IKEA sa správali super a všetko vyriešili automaticky za nás.
Na druhej strane je trochu na zamyslenie, ako niekto zrejme u doručovateľa s tovarom narába (hádzanie pri prekladaní?) A že aj vo vlastnom záujme by si to mali riešiť a ten "medzičlánok" odhaliť. Pretože dvakrát za sebou to isté, to už vyzeralo ako systematická chyba, možno určitá osoba niekde pri prekládke.
@falbala132 vďaka, vyskúšam túto cestu
@hiraeth Ahoj, môžem sa opýtať, či sa niečo podarilo vybaviť? Stalo sa mi niečo podobné, tiež vraj vrátia 15 eur za stratenú zásielku :-/

No tak neostan len pri vyhrazkach a obrat sa na SOI. Tiez sa mi zda nelogicke, aby ty si sa dohadovala s predavajucim, ked on svoju cast dohody splnil a za celu skodu je zodpovedna paketa…