Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Školský problém 7-ročnej dcérky

keremiova
22. feb 2020

Ahojte. Mam 7 rocnu dcerku. Chodi do 1. triedy a nikdy s nou neboli ziadne problemy. Vzdy si krasne urobila ulohy, naucila sa a bola jednym slovom zodpovedna. Prve mesiace v skole bolo vsetko vpohode.No od zaciatku noveho polroka sa uplne zmenila. Nosi mi domov pohorsene znamky, neplni si ulohy, nema zaujem sa ucit... Ja som cely den v robote a prichadzam okolo siestej vecer. Este po narocnej praci musim poupratovat, navarit veceru, kontrolovat jej ulohy... Manzel je malo doma lebo chodieva na sluzobky... Ako dosiahnut nech je znovu taka vzorna a zodpovedna? Skusali sme sa uz s nou ucit aj hrou ale nefunguje.

princeznasevera
22. feb 2020

@keremiova co tak zistit prycinu tej nahlej zmeny? Neublizuje jej niekto v skole?

keremiova
autor
22. feb 2020

@princeznasevera Ked som bola naposledy na rodicovskom zdruzeni, skusala som sa na to spytat jej triednej. Ona povedala ze su dobry kolektiv tak uz potom neviem. Som z toho uplne zmatena..

pribinak
22. feb 2020

@keremiova veď sa opýtaj jej čo sa stalo? Prečo už nemá take známky? Či ju nevyhresila za niečo nepravom ucitelka? Nesedí s niekym kto jej robí zle? Nepáči sa jej celkovo niečo?
Proste musíš s nôž komunikovať a zisťovať čo sa deje?
Chváliš ju dosť?

keremiova
autor
22. feb 2020

@princeznasevera Vela krat som sa jej na to aj pytala no ona mi len povedala ze jednoducho ju ta skola nebavi. Lebo ako nahle sa doucime, zrazu je vysmiata, zacne sa normalne hrat a je uplne spokojna. Ja som jej samozrejme vysvetlila ze do tej skoly jednoducho chodit musi aby mohla byt povolanie ake chce. Sice sa to potom o trochu zlepsilo ale aj tak sa to stale deje

keremiova
autor
22. feb 2020

@pribinak Jasne ze ju chvalim. Je to moja sikulka len ta skola jej nejako robi problem. Sedi z jej najlepsou kamoskou tak uz fakt neviem. Ucitelku tiez chvali.. Vzdy ked sa jej na to opytam tak mi len povie ze proste ju to nebavi a dalej sa ide hrat

martinka13
22. feb 2020

Osobne stretnutie s triednou. Niečo sa muselo stat. Možno bude treba trochu na triednu aj zatlačiť , aby povedala, ale nie je to normálne, aby sa dieťa takto z ničoho nič zmenilo

wodanka
22. feb 2020

@keremiova mne to príde, že jej chyba Tvoja pozornosť. Ako sama píšeš chodíš až o šiestej a robíš okolo domácnosti. Tym, že nosí horšie známky, sa "musíš" s nou učiť a tým vlastne ona získava čas strávený s Tebou.

princeznasevera
22. feb 2020

@keremiova este ma napadla taka vec mojej sestre sa to stalo. Ked nastupila do prvej vyhliadlo si ju dievca z vyssej triedy tusim 7 macka a zacala ju sikanovat. Brala jej sponky do vlasov na zachodoch ju bila a fackala. Stale ju vyhladavala. Sestra sa bala doma nieco povedat tak trpela lenze mame bolo divne ze jej miznu aponky a nove veci a mamina je byvala ucitelka tak s jej triednou ( mamininou kolegynou) nakoniec zistili co je vo veci. Mlada si ju vyhladla lebo bola utla nizucka ozaj jak babika taka krehka a poddajna. Skus pozistovat ci jej neublizuje niekto z vyssich rocnikov

terezka1947
22. feb 2020

@keremiova a v druzine je dokedy?kedy chodi domov?ked ty chodis o siestej vecer,este mas povinnosti....asi je s tebou malo....mozno jej chyba hranie doma,cas straveny ucenim s tebou....deti.su citlive...staci malickost a casto ju bud nepovedia alebo ani nevedia ppvedat.

nosalinda
22. feb 2020

@keremiova ahoj, myslím si, že sa u nej vytratila vnútorná motivácia. Možno zistila, že aj keď sa správa vzorne a učí sa, tak za to akoby nebola ohodnotená. Že je to samozrejmosť. Možno sa cítila dotknutá pri nejakom hodnotení v triede. Pani učiteľka to ani nemusela zaznamenať a pre ňu to bolo dôležité. Moja zas opačne, od začiatku roka šidlo, zbierala smutné smajlíky, veselé ani nie. Dala som rozhovor s pani učiteľkou o nastavení jej motivácie. Proste potrebuje pečiatky, nálepky, smajlíky a to ju núti skorigovať sa. Pani učiteľka ich takto hodnotila veľmi málo a skôr dostávali odmeny za výhry v súťažiach, čo si robili v triede. No nie každý vie rýchlo vyrátať príklady, či zvládnuť stres pri súťaži. Odvtedy jej pribudlo veľa pečiatok, nálepiek a na polroku pani učiteľka povedala, že zmena o 180 stupňov. Doma sa jej tiež nechce, ale v škole sa snaží a dáva pozor.

nosalinda
22. feb 2020

@keremiova Jednoducho, deti potrebujú za svoju snahu vidieť výsledok. Nestačí im, že ich mamka chváli a hovorí im akí sú super a raz v budúcnosti sa im to vráti. Potrebujú niečo konkrétne hneď, preto je v tých nižších ročníkoch potrebné nastaviť systém odmeňovania, ale spravodlivý, aby sa každý cítil, že niečo dokáže a mal za svoju snahu aj hmatateľný konkrétny dôkaz. A nehovorím o len o sladkostiach alebo známkach.

ajsha123
22. feb 2020

Od začiatku nového polroka? Od vysvedčenia? Su deti, ktoré za vysvedčenie dostávajú "dariská", nie dary. Co Tvoja dcéra? Možno sa so spolužiakmi rozpravala, v niečom sklamala... Moje deti vedia, ze sa učia pre seba, dary rozhodne nedostávajú, ale keď počujem tie odmeny od rodičov, dedkov, babiek, 300-500 eurove odmeny, az mi rozum zastavuje 🙁
To je jedna z variant, čo jej môže byť...

ajsha123
22. feb 2020

Teda, ked mi deti povedia, co ich spolužiaci dostanú od rodičov, dedkov, babiek... Malo byt

halienka
22. feb 2020

Súhlasím s @nosalinda . je dávno odsledované, že deti po 6 týždňoch až 6 mesiacoch strácajú motiváciu chodiť do školy a učiť sa. Na každé dieťa to príde, len každé sa s tým popasuje inak. Deti ktoré to baví stále je naozaj veľmi málo. Treba vymyslieť novú motiváciu a priprav sa na to, že to budeš riešiť skoro každý školský rok. Dcéra ti vraví úplne jednoduchú a jasnú pravdu, nebaví ju to, nič iné za tým nehľadaj. Ju nejaké logické dôvody akože bude môcť mať v budúcnosti dobré povolanie v tomto veku nejak moc nenamotivujú - to až keď bude staršia, tak v puberte možno, ani to nie vždy. Takže treba vymyslieť systém odmeňovania a motivovania, super by bolo keby to aj triedna učiteľka zakomponovala do výuky. A nie len za dobrý výsledok ale aj za snahu. Nie každé dieťa má na všetko hlavu, ale je podstatné, že sa snaží a pre niekoho môže byť heroický výkon mať 2 z matiky, pre niekoho je 1 ľavou zadnou. Nájdi niečo čo ju baví a tomu to prispôsob. My máme skvelú učiteľku a tá oceňuje u detí také prkotiny, že mne je to až smiešne, ale deti ju milujú za to. vymýšľa im rôzne spôsoby motivácie, napr. vylepila veľkú mapu v triede a každé dieťa si vyrobilo lodičku. Za každú vyriešenú úlohu si posúvali lodičku, mali určené o koľko a postupne sa mali dostať do cieľa, tam ich čakala tajná odmena, už ani neviem čo to bolo, nejaká sladkosť asi. Išli si svojim tempom, niekto pomalšie, iný rýchlejšie ale všetci prišli do cieľa. Potom im vymyslela triednu menu Dublóny - boli to malé biele fazuľky. Každý dostal vrecko, za čokoľvek dobré čo urobil dostal nejaký počet dublónov, keď nazbieral 10- cena bola napríklad 1 týždeň nemusel robiť úlohy, keď 20 mohol si zatancovať s pani učiteľkou a proste také zábavné a dobré veci ako ceny povymýšľala, ja už si ani nepamätám, no decká zbierali ako divé. Také niečo môžeš aj ty doma vymyslieť a ceny nemusia byť materiálne veci ale práve že pôjdete spolu do kina, na výlet, budete spolu niečo tvoriť atď.

mogaa
22. feb 2020

@keremiova s prváčkou sa treba učiť....ona sa ti ešte nebude učiť sama a ak ano - musíš ju preskúšať...čo chceš od prváčky? to nie je piatačka ktorej sa opýtaš či je naučená a nemusíš ju denne preskúšať....tým že chodíš o šiestej tak predpokladám že len skontroluješ úlohy a venuješ sa domácnosti....čo je fajn, ale je len prirodzené že deti učenie "odfláknu" a račej sa budú hrať.....nedá sa nič robiť, treba ju kontrolovať, nielen úlohy ale preskúšať či čítanie, či písanie alebo ostatné predmety...a že sa jej nechce? ktorému dieťaťu sa chce učiť ak sa môže hrať?ak býva popoludní s babkou, treba aby sa s ňou učila - nej jej malá vždy niečo aspom prečíta, prípadne niečo opíše....

lulabelka
22. feb 2020

7-ročne dieťa nie je schopné sa na100% pripraviť do školy samo, urobiť si úlohy a pochopiť správne zadanie. Naša je tretiačka a ešte vidím, že potrebuje dozor. Urobí si úlohy sama, kým napríklad varím a občas na ňu mrknem, niekedy potrebuje pomôcť so zadaním, či ho chápe správne a vždy jej úlohy skontrolujeme. A skontrolujeme aj, či nejakú úplne nezabudla urobiť (aj to sa stane, ona by ku skratka vôbec neurobila, lebo si ju ani nevšimla). Keď bola prvacka, vždy si robila úlohy s nami

gabika0825
22. feb 2020

@keremiova Ja si myslím že si tam našla kamarátov za ten čas a decká sú dnes všelijaké. Tak možno cez hodiny vyrušujú alebo sa bavia aj cez prestávky namiesto toho aby sa pripravovali na ďalšiu hodinu. Je to normálne... a áno už aj také malé deti vedia veľa vymyšlať.

ninapat
22. feb 2020

Mozno len potrebuje aby si sa jej viac venovala, aby ste sa viacej rozpravali, aby si jej vysvetlila, preco sa musi skole viacej venovat.

marsmykkok
22. feb 2020

možno len opadlo prvotné nadšenie a jednoducho ju už to nebaví, vkuse sa učiť, chodiť do školy. Skúste doma nejaké rituály, že ked sa naučí nasleduje niečo príjemné, takisto si niečo naplánujte na víked, aby mala nejaký cieľ na ktorý sa bude tešiť.

marca12
22. feb 2020

Prve co ma zarazilo,ze chodis okolo siestej a kontrolujes ulohy. S prvacikom by sa mali robit ulohy spolocne. Mozno jej to nema kto vysvetlit a preto ju nebavi. Deti potrebuju citit blizkost rodica a aj ked su domace ulohy na nervy a niektori rodicia len ziapu po detoch,mali by si uvedomit,ze co daju detom v rannom veku sa im stonasobne neskor vrati. A ak nahodou prides domov mrzuta a nahnevana,co vsetko musis stihnut,dcera vsetko bude opakuje po tebe.

merkelica
23. feb 2020

mozno to bude tym ze je este prilis mala a je na to sama.. mozno to bolo na zaciatku lahsie a darilo sa jej, ale potom to zacalo byt tazsie, prisla frustracia, zacarovany kruh a ju to proste zdemotivovalo..