Zimné/letné verzus celoročné pneumatiky

17. nov 2023

Ahojte. Používate niekto celoročné pneumatiky aj do poriadnej zimy? Jazdím do práce krátke trasy 2km tam a 2 späť) a zvažujem, či je potrebné pneumatiky prezúvať alebo dať celoročné a mať pokoj... . Máte niekto skúsenosti s celoročnými? Na rôznych fórach sú názory rôzne...zaujíma ma hlavne názor tých, čo s nimi majú nejakú skúsenosť. Pekný deň všetkým 🙂

melanta
17. nov 2023

Mám veľké pevné kvalitné auto 4x4 a nemám celoročky. A to v Bratislave nie je nejak extra zima. Pýtala som sa viacerých odborníkov, nikto mi ich neodporúčal.

zuzuliennka1
17. nov 2023

celorocky su absolutna hlupost, a fatalne nehody sa stavaju aj na kratsich trasach... ohrozujes hlavne inych!
ty pojdes svoje len dva kilometre a stane sa nieco vazne v kolizii s autom, co bude na ceste dajmetomu aj 4hodiny🤦🏼‍♀️ lebo ty jazdis len kratku trasu - naco prezuvat... fakt neodporucam

akvi
17. nov 2023

Zalezi, kam jazdis. My napríklad na aute, ktoré sa používa výlučne po meste a dlhé trasy s ním nechodíme, tak máme celoročné. Keď je poľadovica, veľa snehu, tak auto stojí na dvore. Na dlhé trasy máme druhé auto, tam máme zimné/letné. Ale reálne, pokiaľ nebyvas pod Tatrami, tak na zvyšku SK už väčšinou nemáš poriadne sneh a keď je nejaký extrém na cestách, tak ja by som nevyliezla ani ak by som mala tank, takže je to jedno.

13uzivatelka11
17. nov 2023

@akvi ale tu nejde len o sneh ale aj o ľad.. A poľadovica ráno býva aj v Bratislave.. Hlavne v takomto počasí keď cez deň prší alebo padá dážď so snehom a ráno to zamrzne. To mi príde nebezpecnejsie ako sneh.

rebrambora
17. nov 2023

Ano, ak byvas na mieste kde vykyvy pocasia niesu extremne. Podla mna su fajn.
Mne ale nestacili. Cisto ale z dovodu, ze som najazdila niekedy aj 10000km mesacne v roznych statoch a v roznej rychlosti.
Ak by som byvala napriklad v Bratislave a jazdila len do a z prace, nakupy, tak by som do toho sla.

janai1
17. nov 2023