Ako sa vyrovnať s ťažkými zákazníkmi v zákazníckom centre?
Ahojte. Pracujem na zákazníckom servise, celkovo rok a pol, posledné tri mesiace som prešla pod menšiu firmu. Stretávam sa s rôznym typom ľudí, našťastie väčšina zákazníkov je milá, nejde do konfliktov (komunikujem mailom, sociálne siete), našťastie nie call centrum. Práca ma baví, no sú dni, ako dnes, kedy stačia dvaja klienti, ktorí si nedajú vysvetliť, a keď im dojdú argumenty, začnú špinavo nadávať. A to je to, čo nedávam. Viem, nebrať to osobne, je základ, robím cca 4-5 hodín denne (ostatný čas mám iné projekty, keďže pracujem ako freelancer), ale práca z ľuďmi, najmä pred Vianocami je des. Na jednej strane ma to učí veľa, nájsť riešenie, komunikovať normálne, nedať sa stiahnuť dole, no na druhej strane je to výzva, keď som pre niektorých ľudí hromozvod. Málokto vie, že máloktoré spoločnosti to majú tak, že zákaznícky servis = majiteľ firmy, že tá správa sa hore nie vždy dostane. Keď niečo riešime, dávame feedback, no niekedy ma vedia dvaja hlupáci dať poriadne dole. 🙂 Tak možno máte nápady.
Baby kde sa da najst taka praca?
@miskamisiq ďakujem, je to obrovská práca na sebe, v predchádzajúcej podpore to bolo ešte hroznejšie, tam som robila 48 hodín týždenne, ale už som vyšumela 🙂
@podbel2512 môžeš skúsiť aj osloviť spoločnosti, sú aj ponuky práce, ja som si našla tak, že zahraničná firma na zahraničnej platforme hľadala niekoho pre Slovensko. 🙂 ale nie je to med lízať, ani extra platené
Treba anglictinu?
@podbel2512 ja pracujem u operátora a ja som bola spokojná. Ma to pre mna viac plusov ako mínusov, takže sa chystám zotrvat. Boli dni, ktoré úplná pohoda ale aj dní, kedy to bol zahul na psychiku. Treba sa však od ludi odosobnit, inak to prerastie cez hlavu.
@podbel2512 jasné, je to základ, ak pracuješ pre zahraničnú spoločnosť
@miskamisiq ako si sa k tomu dostala prosim ta?
Aha tak to je nic. Nevien jazyk na takej urovni
Riešiť len ten telefón si neviem predstavit..
to je extrémne vyčerpávajúce. Necelé tri roky som bola na zákazníckom pre zahraničnú spoločnosť a moja hlavná náplň boli emaily, reklamacie a nahadzovanie novych objednavok do programov do výroby a podobne plus milion cinnosti okolo toho. Volal nám malo kto, paradoxne najviac mi volali týždeň pred materskou 😄 u nás bol najvacsi problem nedodrzanie pociatocnych termínov dodania. A teda vysvetlovat niekomu do Dubaja alebo Egypta alebp do Afriky, prečo ich material ešte nedorazil, keď mal pred mesiacom.. telefonicky by ma to zlozilo po týždni ozaj.
@podbel2512 klasický cez pracovny portál som našla inzerát na prácu, na ktorý som reagovala.
Ahoj, musis si uvedomit vtedy ked utocia, ze ony ukazuju svoju hodnotu, ty ich vypocuj povedz stle to iste a ony budu kricat a nech kricia, tebe cas uteka ty si v praci. Viem cim si prechdzas ja som absolvovala jednu hodinu sedenia s kouckov to mi platila vtedy firma ale to co som ti napisala to ti povie koucka len to zabali do krajsich slov ake som napisala.

Robila som na zákazníckom servise 8 rokov, teraz som na rodičaku ale plánujem sa vrátiť. Tiež len maily, sociálne siete, občas hovory. Prvé 2 - 3 roky som sa neskutočne vytáčala akí dokážu byť ľudia hlúpi, vulgárni a protivní aj keď sa im snaží človek pomôcť a komunikuje s nimi normálne. Potom som sa odosobnila a celkom mi to išlo, nestrácala som nervy a keď hej, kľudne som si nahlas zahresila a išla ďalej 🙂