icon

Je neskoro na zmenu kariéry?

nataly124
12. nov 2024

Čaute, mám 24 rokov, študujem už vo 5. ročníku na VŠ a až teraz som zistila, že moje zameranie ma už nenapĺňa a že tá práca sa mi jednak finančne neoplatí a bolo by to nad moje sily. Ale ostáva mi už necelý rok tak kvoli titulu dokončím. Na strednú som chodila na gymnazium, takže s tým tiež nemam vyhliadky. Neviete o nejakej profesii, kde viete že by sa človek dokázal uplatniť s tým že by stačilo mať Mgr. titul? Prípadne keby viete o nejakých prácach v IT, ktoré sú dnes žiadané, nerobilo by mi problém spraviť si kurzy. Práca s PC ma baví aj mi ide, ale neviem kde začať. Ďakujem za rady

belle_vie
12. nov 2024

Ja som HRistka. Pokojne si dorob Mgr. Pokial studujes vo velkom meste, skus poslat zivotopis do nejakeho korporatu, ze mas zaujem o staz.
Pokial vies jazyk, zakladny balik office, tak s velkou pravdepodobnostou si ta nechaju aj po skole. Neskor mozes prerotovat vramci spolocnosti.

Ak si v mensom meste, skus sa po dostudovani mozno na par rokov presidlit do vacsieho mesta, aby si ziskala zakladnu prax. Potom sa uz lahsie zamestnas aj v rodisku.

A na ake pozicie ti staci VS titul? Kludne aj to HR, logistika, zakaznicky servis, purchase, sekretarka...

Ak chces, posli mi cv/ spravu kde napises, kde a co studujes, skusim poradit...

kat_
12. nov 2024

kolega, ktory je u nas praci najlepsi programator, ma vystudovanu strednu umelecku skolu... ziadny titul, len robil vo volnom case to, co ho bavi a teraz ho to zivi 🙂 cize skus popri skole kurzy, uc sa co chces robit, pokial ti to cas dovoli, urcite to pomoze 🙂

nataly124
autor
12. nov 2024

@kat_ To pôdobí pre mňa nádejne. Len mam tochu obavy že by som zabila zas niekoľko rokov štúdiom a kurzami, aby som konečne mohla robiť niečo v čom by som sa našla. Neviem teda či sa tvoj kolega programovaniu začal venovať až po škole alebo už počas nej. Aspoň teraz to na mňa pôsobí ako beh na dlhšie trate. A nahodou nevieš aké kurzy má kolega porobené?

lapersefona