Je tu nejaký špeciálny pedagóg?
Potrebovala by som jednu radu -
Predmety RKS, RGZ - ako sú hodnotené na vysvedčení? Je to niekde ukotvené v metodických pokynoch alebo podrobných dokumentoch?
@kataleya zabudla som uviesť, že sa jedná o žiakov s mentálnym postihnutím. V metodickom pokyne som nič také nenašla 🤷♀️
Žiaci s mp na ZŠ? Alebo na šzš? Každopádne skúste skupinu na FB špeciálni pedagógovia
My tieto predmety hodnotíme samostatne
@kataleya špecialna trieda v rámci ZŠ
@akinom4 to znamená ? Známky?
Aha takychto žiakov nemám, ale poradila som sa s niekym, kto pracuje v takejto triede. Predpokladáme že je to B variant. Hodnotia podľa metodickeho pokynu 19/2015 bod c.4 prospech z vyuc. Predmetov sa na vysvedčení vo variante B môže hodnotiť slovne stupňami: dosiahol veľmi dobre výsledky... Atď...nezabudnút do doložky uviesť variant podľa ktorého sa vzdelával
@kataleya ďakujem.
Áno variant B. Hodnotíme klasifikáciou, nie slovným hodnotením. Metodicky pokyn, ktorý uvádzaš poznám, jednalo sa mi čisto len o tie dva predmety či je niekde ukotvené ako majú byť hodnotené.
@kataleya bez autizmu
Nie, vraj nie je. Ešte ma napadlo či neuviedla poradňa do správy ako hodnotiť tieto predmety?
RGZ a RKS majú deti s MP stredného stupna, teda B variant. Vzťahuje sa na nich Metodicky pokyn na hodnotenie a klasifikáciu 19/2015 https://www.minedu.sk/data/att/7719.rtf Čo aa týka samotného hodnotenia, je na škole, ako sa pedagogicka rada dohodne na prvej pedagogickej rade. Osobne si myslím, že klasifikovať dieťa s MP v strednom stupni nie je šťastné riešenie. Keď už, preferovala by som kombináciu klasifikácie a slovného hodnotenia. Teda v úlohách, kde nie je dieťa úspešné, radšej použiť slovné hodnotenie na povzbudenie, objasnenie….Čo sa týka výsostne RKS a RGZ- osobne nevidím dôvod, prečo by práve tieto 2 predmety mali byt hodnotené istým spôsobom ako zbytok.
Áno známkou

Zdravím. Metodický pokyn na hodnotenie a klasifikáciu žiakov s vývinovými poruchami učenia v základných a stredných školách. My sme uvádzali absolvoval