Povinná vysoká škola pre učiteľky v škôlke
Ahojte, mám tu ešte niekoho, kto učí v mš so strednou pedagogickou, aký máte názor na to, že bude povinná vš od 2029?? Ja mám z toho trochu obavy, nakoľko si vysokú robiť nechcem, zaujíma ma aj iný názor 🙂
Ja si nemyslím, že by učiteľku v mš mala robiť nejaká s 2 ročnou nadstavbou.... To je málo... Ak máš Vš máš úplne iný pohľad na veci, ktoré nejaká stredoškoláčka nevidí a tobôž nie nejaká s nadstavbou. Takže podľa mňa je správne, aby si učiteľky dorobili Vš. A kto na to nemá, nemá tam čo robiť.....
Nie je to tak davno, ked vsetky sestry so stredoskolskym vzdelanim ak chceli nadalej pracovat na svojich miestach si museli dorabat Bc. alebo Mgr. Mnohe s dlhorocnou praxou to zvladli. Zvladnes aj ty ak to bude nutne. Ak nezvladnes, tak budes musiet hladat pracu mimo odboru.
@nikki1055 dnes uz takato diskusia tu je, pohladaj ju
Za mna je tiez dost smiesne, aby stacila dvojrocna nadstavba pre niekoho, kto formuje male bytosti. V inych odvetviach takisto musis mat vs, inac je nepripustne, aby ta vzali do prace. Som uplne za aby mali ucitelky vs vzdelanie
Dcéra mala učiteľku v MŠ ktorá titul nemala a myslím že stále nemá, výborná učiteľka, ktorá nejednu svoju kolegyňu s VŠ strčí do vačku.
Ja som za to, aby každý, kto chce pracovať s deťmi, mal VŠ v danom odbore a pravidelné vzdelávanie. Fakt mi vadí to znižovanie nárokov na vzdelávanie a vzdelanie, len aby sa ušetrilo. A úprimne, ak niekto chce robiť niečo takto odborné, mal by mať chuť sa aj posúvať.
Žiadna vs nezaručí v tomto pripade perfektný prístup k detom. Pokial tam príde niekto s VS a zlatou papulou co ano nevie pozdraviť, efekt to mat nebude. Pokial tam bude učiť clovek s dušou a srdcom pre deti, trebars aj bez vs, bude ten prínos obrovsky.
Nie som proti tym Vs, no nech majú počas nej aj riadnu prax, idealne nech je popri zamestnaní- v skolke! Pretože takto sa držia 4-5 rokov teóriu a prax je uplne ina.
Žiadna vs nezaručí v tomto pripade perfektný prístup k detom. Pokial tam príde niekto s VS a zlatou papulou co ano nevie pozdraviť, efekt to mat nebude. Pokial tam bude učiť clovek s dušou a srdcom pre deti, trebars aj bez vs, bude ten prínos obrovsky.
Nie som proti tym Vs, no nech majú počas nej aj riadnu prax, idealne nech je popri zamestnaní- v skolke! Pretože takto sa držia 4-5 rokov teóriu a prax je uplne ina.
@svetlonos dnes majú deti rôzne diagnózy, ktoré boli v minulosti neznáme pre učiteľov, napr autizmus, NKS, ADHD, a pod., vtedy treba vedomosti, to len pekný prístup nestačí
Do škôlok sa dostávajú rôzne integrované deti, tie v minilosti boli v rôznych ústavoch, dnes majú šancu a treba učiteľky mali vedomosti a boli preinosom pre takéto deti
Žiadna vs nezaručí v tomto pripade perfektný prístup k detom. Pokial tam príde niekto s VS a zlatou papulou co ano nevie pozdraviť, efekt to mat nebude. Pokial tam bude učiť clovek s dušou a srdcom pre deti, trebars aj bez vs, bude ten prínos obrovsky.
Nie som proti tym Vs, no nech majú počas nej aj riadnu prax, idealne nech je popri zamestnaní- v skolke! Pretože takto sa držia 4-5 rokov teóriu a prax je uplne ina.
@svetlonos ja reálne vidím, čo s kvalitou práce robí tento nábor pracovníkov bez príslušného vzdelania - zas si neromantizujme, že stačí byť milá na deti. No nestačí, v dnešnej dobe diagnóz je nevyhnutné byť už aj odborne zdatný.
A perfektný prístup je vec, ktorú nezaručí ani to, že niekomu sa niekto zdá milý aj bez VŠ
@svetlonos ja reálne vidím, čo s kvalitou práce robí tento nábor pracovníkov bez príslušného vzdelania - zas si neromantizujme, že stačí byť milá na deti. No nestačí, v dnešnej dobe diagnóz je nevyhnutné byť už aj odborne zdatný.
A perfektný prístup je vec, ktorú nezaručí ani to, že niekomu sa niekto zdá milý aj bez VŠ
@michaela329
uplne s tebou súhlasím. Bude super ak ta vs bude takto orientovaná a realne naučia absolventov jednať v rôznych situáciách. Teda hlavne jednať správne. Ale to je téma tak hlboká a na dlho. Jasne ze nestačí len byt milý, no treba mať okrem ig aj vysoké eq, hlavne pri tej práci s detmi malymi.
@svetlonos dnes majú deti rôzne diagnózy, ktoré boli v minulosti neznáme pre učiteľov, napr autizmus, NKS, ADHD, a pod., vtedy treba vedomosti, to len pekný prístup nestačí
Do škôlok sa dostávajú rôzne integrované deti, tie v minilosti boli v rôznych ústavoch, dnes majú šancu a treba učiteľky mali vedomosti a boli preinosom pre takéto deti
@anonym_779d6d
inak neviem ako na Sk ale v AT napriklad maju špeciálnu ucitelku, ktora sa takýmto detom venuje.
@anonym_779d6d
inak neviem ako na Sk ale v AT napriklad maju špeciálnu ucitelku, ktora sa takýmto detom venuje.
@svetlonos a určite ma k tomu vzdelanie, pekný prístup nestačí
Ja si nemyslím, že by učiteľku v mš mala robiť nejaká s 2 ročnou nadstavbou.... To je málo... Ak máš Vš máš úplne iný pohľad na veci, ktoré nejaká stredoškoláčka nevidí a tobôž nie nejaká s nadstavbou. Takže podľa mňa je správne, aby si učiteľky dorobili Vš. A kto na to nemá, nemá tam čo robiť.....
@gomak dvojročná nadstavba je presne to isté, ako stredná pedagogická škola. Na tej nadstavbe sa totiž učia len odborné predmety, pretože tie ostatné mali študentky na strednej škole. O úrovni VŠ pedagogických sa dá dlho polemizovať. Absolventky sú našlapané teóriou, ale väčšinou nepoužiteľné pre prax. Stačí sa spýtať hociktorej riaditeľky materskej školy, aké má skúsensoti s absolventkami VŠ, ktoré nemajú strednú pedagogickú školu, čistá katastrofa, česť výnimkám. Vôbec tým nechcem povedať, že by sme sa v budúcnosti mali uspokojiť s tým, aby učiteľky v materských školách mali len maturitu, ale treba úplne prekopať obsah štúdia na VŠ - predškolskú a elementárnu pedagogiku, nakoľko ich na prácu s deťmi pripravujú mizerne. Ideálne je, ak má učiteľka strednú pedagogickú školu a následne VŠ. Ak ide o učiteľky s praxou bez VŠ, väčšinou majú záujem študovať učiteľstvo pre ZŠ, keď sa už popri zamestnaní, deťoch moriť na VŠ, tak mať potom výhodnejšiu pracovnú dobu a vyšší plat
Za mna je tiez dost smiesne, aby stacila dvojrocna nadstavba pre niekoho, kto formuje male bytosti. V inych odvetviach takisto musis mat vs, inac je nepripustne, aby ta vzali do prace. Som uplne za aby mali ucitelky vs vzdelanie
@anonym_a7d267 v tom prípade potom aj adekvátne finančné ohodnotenie, otázkou je, kde nájde ministerstvo financie, keď už dnes škrtá všetko možné
My máme všetky Mgr., iba jedna kolegyňa je Bc.,no pokračuje v štúdiu. Všetky sme špeckarky. Za mňa je to ok. V dnešnej dobe plnej rôznych diagnóz a špecifík vo vývine detí by som povedala, že je to priam nevyhnutné. Ostáva už len, aby nás aj rodičia a ministerstvo začali považovať za odborníkov a nie za opatrovateľky.
Žiadna vs nezaručí v tomto pripade perfektný prístup k detom. Pokial tam príde niekto s VS a zlatou papulou co ano nevie pozdraviť, efekt to mat nebude. Pokial tam bude učiť clovek s dušou a srdcom pre deti, trebars aj bez vs, bude ten prínos obrovsky.
Nie som proti tym Vs, no nech majú počas nej aj riadnu prax, idealne nech je popri zamestnaní- v skolke! Pretože takto sa držia 4-5 rokov teóriu a prax je uplne ina.
@svetlonos Ale tu nejde len o to, aby bola pani učiteľka ,, zlatá"... Tie deti treba správne nasmerovať, vzdelávať . Je za tým kopec psychológie a iných predmetov na Vš, ktoré jednoducho učiteľka so strednou školou nevie....
Za mna nie a to som clovek z praxe. Skor by som dala priamo rocne nejaky pocet seminarov na aktualne temy pre skolky a jasle a tiez rozsirila rozsah kurzu prvej pomoci. Lebo to su veci, co sa realne vyuziju. Ci za 5 rokov budem lepsie pisat pripravy a lepsie spievat je fuk, ked to dieta exne, lebo uz neviem ako na prvu pomoc.
Dcéra mala učiteľku v MŠ ktorá titul nemala a myslím že stále nemá, výborná učiteľka, ktorá nejednu svoju kolegyňu s VŠ strčí do vačku.
@anonym_c1a2d9 Tak si predstav aká skvelá by bola keby mala ešte aj vš....
Za mna nie a to som clovek z praxe. Skor by som dala priamo rocne nejaky pocet seminarov na aktualne temy pre skolky a jasle a tiez rozsirila rozsah kurzu prvej pomoci. Lebo to su veci, co sa realne vyuziju. Ci za 5 rokov budem lepsie pisat pripravy a lepsie spievat je fuk, ked to dieta exne, lebo uz neviem ako na prvu pomoc.
@kiki68 sa ti zdá, že máme málo papierovania? víkend som strávila pri počítači písaním individuálnych plánov vychádzajúcich z podporných opatrení. Aktualizačné a inovačné vzdelávania v rozsahu niekoľkých hodín každý rok. Praktické metodické združenia. My to nerobíme iba tak 'aby bolo'. Po 20 rokoch praxe mám ešte písať niekoľko semináriek na vybranú tému? a načo? pre koho? kto by to kontroloval? 🤦🏻♀️ neviem ako vy, ale my teda mávame pravidelné školenia s praktickým nácvikom poskytovania prvej pomoci.
@nikki1055 ja som za skvalitnenie vzdelania , dúfam , že zákon prejde . Mám vysokú školu Bc. A žiaľ v dnešnej dobe je to tak nešťastne nastavené , že sa zamestnávajú učiteľky , ktoré si z cukrárskej školy alebo z upratovačky urobia minimum a hrnú sa učiť , lebo prázdniny , lebo víkendy a sviatky voľné lebo ľahká dostupnosť sa dostať na miesto , ktoré niekedy niečo znamenalo v spoločnosti. Každé zamestnanie si vážim , len ženské z presne takýchto učňovskej sa stanú učiteľky a je to dosť vidieť , robia to častokrát len pre to aby sa ukázali , že sú v školstve ale záujem o toto povolanie skutočne nemajú , nemajú vzťah k deťom , k práci a presne potom takto špekulujú ohľadom vysokej školy a používajú argument kto im to zaplatí ? A kto to platil mne alebo xy kolegyniam ? Raz keď tu prácu robíš srdcom a chcem ju ďalej vykonávať proste si tú vysokú školu spravíš , lebo ťa to posunie na vyššiu úroveň a lebo chceš ostať v školstve . Keď si porovnám seba , čo mám 15 r praxe a poctivo študovanú strednú školu a vysokú školu prvého stupňa a chcem ísť ďalej na Mgr . lebo ma to baví , nikdy som neuvažovala , že škola je na príťaž a v tomto povolaní sa musíš vzdelávať , je to prínos . Nehnevajte sa na mňa ale ja tie učiteľky , ktoré si urobia na rýchlo diaľkové štúdium , ktoré býva raz za týždeň po 5 hodín, nedokážem zniesť lebo sú to presne tie , ktoré najviac vyskakuju ohľadom vysokej školy .
@anonym_c1a2d9 Tak si predstav aká skvelá by bola keby mala ešte aj vš....
@gomaka ty si predstav, že VŠ vzdelaný neznamená prirodzene inteligentný
@anonym_c1a2d9 Tak si predstav aká skvelá by bola keby mala ešte aj vš....
@gomak pracovala si niekedy v materskej škole? Ideálne ako riaditeľka? Alebo máš aspoň blízky kontakt na nejakú riaditeľku materskej školy? Lebo ja áno, píšem z reálnych skúseností, aj keď mne to už môže byť fuk, malé deti už nemám. Poznám riaditeľku, ktorá odpočítava dni, kedy absolventka VŠ odíde, lebo našťastie len zastupuje MD inej učiteľky a chlácholí rodičov, ktorí sa sťažujú. Ak už VŠ, tak špeciálnu pedagogiku, lebo detí, ktoré potrebujú iný prístup pribúda nebezpečne rýchlo, ale VŠ z učiteľky, ktorá má strednú pedagogickú, lepšiu učiteľku neurobí, viem, o čom píšem.
@kiki68 sa ti zdá, že máme málo papierovania? víkend som strávila pri počítači písaním individuálnych plánov vychádzajúcich z podporných opatrení. Aktualizačné a inovačné vzdelávania v rozsahu niekoľkých hodín každý rok. Praktické metodické združenia. My to nerobíme iba tak 'aby bolo'. Po 20 rokoch praxe mám ešte písať niekoľko semináriek na vybranú tému? a načo? pre koho? kto by to kontroloval? 🤦🏻♀️ neviem ako vy, ale my teda mávame pravidelné školenia s praktickým nácvikom poskytovania prvej pomoci.
@nikaeli nie seminarky, seminare, tam kde ides a nieco sa ucis, napr my sme Mali Seminar v AT na temu „ detske prevedenie babkami do realnych situacii „, alebo sme mali na temu „ sexualita u deti do 6 rokov, ako o nej hovorit „. Nepisali sme z toho seminarky. Tiez sme mali napr Seminar k vyhodnocovaniu dotaznikov a komunikaciu vysledkov.
Pre mňa je podstatné či učiteľka v MŠ je schopná a ochotná učiť deti. Lebo máme v MŠ aj také ktoré majú strednú pedagogickú aj také ktoré majú VŠ. Bohužiaľ lepšie sú tie so strednou školou.
Ja som skôr za rôzne kurzy na aktuálne témy.

Doba sa meni, deti sa menia, vzdelávanie je potrebné. Keď sa nechceš vzdelávať a byt prínosom prw ďalšie generácie chod vykladať rožky do Tesca