Živnosť alebo zamestnanie pre maséra?
Dobrý deň.
Mám vyštudovanú SZŠ odbor masér. Od r2022 pracujem ako masér pre jeden wellness.
Uvažujem nad zmenou...nad živnosťou a mať vlastný masérsky salón alebo nad tým že by som chcela fungovať ako mobilný masér. Má niekto osobnú skúsenosť zaujímal by ma váš názor, rada ,plusy a mínusy?
Ďakujem
Ak si dobra, tak urcite na zivnost. Z prace mas len fix a tak zarobis do aleluja. Ale, samozrejme musis byt dobra a stale sa dovzdelavat.
odporucila by som na zaciatok kombinaciu, teda robit na ciastocny uvazok a zhanat si svojich klientov, najprv bez priestorov. uvidis, kolko ich zozenies (neviem, aky je zaujem v mieste tvojho bydliska, pripadne kolko by si bola ochotna precestovat, lebo tych presunov moze byt vela). uvidis, ci sa ti podari vybudovat nejaku klientelu, a potom by som ked tak riesila salon, lebo tam su uz vyssie fixne vydavky kazdy mesiac.
@ruzicka11 do wellnesu idú ľudia za účelom masáži, takže ti chodia sami a asi ich viac nevidíš nie sú to stali klienti čo prídu k tebe, keď sa odamostatnis.. bývaš na mieste kde je záujem o také veci?
Veď si skús cca zrátať koľko bude nájomné, odvody atď...koľko musíš mať denne zákazníkov, aby si zarobila min.to, čo tam.Zatial by som robila tam plus mobilnú nemusíš platiť najom
osobne by som zatial ostala v tom salone ale popri tom vo volnom case by som zacala davat info ze robim aj mobilneho masera. prestuduj si zivnostensky zakon od akeho rocneho prijmu si musis zakladat zivnost. a urcite by som sa najprv snazila opatrne preverit ci by s tým zamestnávateľ nemal problém alebo výhrady.
osobne by som zatial ostala v tom salone ale popri tom vo volnom case by som zacala davat info ze robim aj mobilneho masera. prestuduj si zivnostensky zakon od akeho rocneho prijmu si musis zakladat zivnost. a urcite by som sa najprv snazila opatrne preverit ci by s tým zamestnávateľ nemal problém alebo výhrady.
@lauruska_sumienka nezavádzaj,na maséra musí mať živnosť,aký ročný príjem do toho pletieš!