icon

Rýchle starnutie: Skúsenosti s predčasnou menopauzou?

daredelilah
28. nov 2024

Ahojte , rada by som sa poradila a spýtala či tu niekto z vás už zažil skorý prechod alebo rýchle starnutie ,.Píšem hlavne preto že uz som sa z odborníkom radila a tvrdí že je všetko v norme no mne sa nezdá .Takze v skratke mám 25 r.,jedno dieťa ,a poslednú dobu som si začala všímať veľké zmeny ako šedivenie z ničoho nič dosť výrazne ,vrásky jemné ,som nejaká ubolestena ,unavená a podráždenejsia.Ale hlavne cyklus mám veľmi zvláštny.Do teraz som mala prsné na deň menštruáciu a teraz mi išla raz skôr o 2 dní potom neskôr o 3 cca .a mám stále viac kratšie krvácanie , mávala som aj 6 dní a za rok sa to zmenilo na 3 a sú slabšie .Beriem aj lieky kôli chronickej reumatickej poruche konkrétnejšie biologicku liečbu a začala som to pripisovať práve tomu no lekár má ubezpečil že z choroby ani liečby to nieje a že sú to asi gény .Moja rodina to nikdy takto nemala .Naozaj ma to trápi veľmi , mám pocit že som oproti iným babám v mojom veku ( aj mamičkám) strhana starena.Dakujem za každú radu alebo inú skúsenosť či nápad čo by sa mohlo asi diať.

barka1
28. nov 2024

@daredelilah skus si nechat urobit hormonálny profil, ten odhalí predcasnu menopauzu...ale...mne začala perimenopauza vo veku okolo 41 a teda nikdy som nevyzerala lepšie - vrasok mam málo, ale to mám po mamke (aj tu rychlu menopauzu), moj vzhlad odraza moju psychiku.

morusha
29. nov 2024

@daredelilah V 25-tke predčasná menopauza? To som ešte nepočula. Krv máš v poriadku? Nizke železo môže mať podobné prejavy.

mareen1
29. nov 2024

Bohuzial aj v takomto veku moze nastat predcasna menopauza. Urcite by bolo dobre urobit hormonálny profil - ideálne na zaciatku cyklu 2.-3. den cyklu (pocas krvacania) vratane AMH hodnoty a DHEA...

grof_monte_christo
29. nov 2024

Podľa mňa toto nebude menopauza. Bude to tou liečbou, co berieš.

aandrea9
29. nov 2024