Čo robiť, ak sa dávky nevrátia na účet?

Zodpovedané
16. okt 2025

Dobrý deň,

dňa 10.10 bol zrušený účet a presúval sa z jednej banky do druhej. Výplata dávok, konkrétne prídavky na deti, mala nastať 9.10.2025. Pani na úrade mi po žiadosti o zmenu účtu na poukazovanie dávok oznámila cez telefón, že dávky zaslali 6.10.2025. Ja som žiadosť emailom zaslala 7.10.2025. Podľa zdrojov z internetu mali prídavky zasielať neskôr, k 9. dňu v mesiaci, so splatnosťou 10.-13.10. Peniaze nám neprišli. Ak by ich zaslala 6.10, ako tvrdila v telefóne, boli by prenesené na účet v novej banke. Pani na úrade tvrdí, že sa na úrad vrátia koncom mesiaca, v banke nám oznámili, že ešte tento týždeň, väčšinou do dvoch dní od odoslania z banky späť na úrad z dôvodu už neexistujúceho účtu.

Odpoveď pani na úrade bola, že peniaze následne zašle v ďalšom mesiaci, teda za dva mesiace. V novej banke sme medzitým vyplnili žiadosť a prvou triedou zaslali, a tú k dnešnému dňu konečne akceptovala. Chápem, že potrebovala mať originál žiadosti, ale údaje mala poskytnuté včas a dodatočne by jej prišiel originál žiadosti poštou z banky.

Nemáme peniaze, ona má prácu navyše. Ak sa peniaze v týchto dňoch vrátia na úrad, máme nejakú možnosť žiadať, aby nám peniaze zaslala ešte v tomto mesiaci, alebo musíme čakať do zasielania ďalšej dávky v nasledujúcom mesiaci?

Ďakujem.

Dobrý deň,

informovať sa na ÚPSVaR môžete, ale skôr je možné, že Vám ich pošlú naraz budúci mesiac.

Skúste sa ešte informovať:
https://www.modrykonik.sk/ask-an-expert/poradna...


S prianím pekného dňa,
Lenka