Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Je možné mať alergiu na botox a mezoterapiu?

Zodpovedané
15. aug 2021

Dobrý deň,

chcela by som sa poradiť ohľadom môjho problému. Po botoxe a mezoterapii mávam silné búšenie srdca a slabosť.

Je možné mať alergiu na botox a mezoterapiu?

Môže to byť nebezpečné?

Ak je to spôsobené alergiou, čo by ste mi odporučili na odstránenie vrások v okolí oči a na čele?

Ďakujem

Dobrý deň,

alergie na botulotoxín a výplňové materiály sú extrémne zriedkavé.
Ak prebehne alergická reakcia, zvyčajne je to na pomocnú látku, najčastejšie lidokaín, ktorý má proti bolestivý efekt.

Búšenie srdca a slabosť je všeobecná nešpecifická reakcia aj na stres, napríklad zo samotnej procedúry, ihly, prostredia.

Vylúčiť alergickú reakciu sa dá cestou špecialistu alergológa testami.

Riešenie nedostatkov postupuje od neinvazívnych procedúr ( krémy, maste, svetelná terapia, radiofrekvencia, ultrazvuk a mnoho iných cez miniinvazívne procedúry ako laser, mesoterapia, botulotoxín/neuromodulátory, výplňové materiály, nite až po operačné postupy, liftingy obočia, čela, lifting tváre, operácia očných "viečok"/mihalníc horných alebo dolných atď.

Postup stanovuje špecialista plastický chirurg alebo dermatológ na základe svojich skúseností a vašich predstáv a očakávaní a Vášho zdravotného stavu a aktuálnej situácie stavu tkanív.

Každá procedúra má svoje riziká a samozrejme aj svoje limity. Čím väčší efekt, tým často aj väčšie riziká invazívnejšieho zákroku.

Vždy je viacero možností.