Používame cookies. Viac informácií tu. OK
Zodpovedané

Hnačka po užívaní lieku Dalacin

4. mar 2019

Dobrý deň,

užívala som antibiotiká Dalacin a dostala som z nich hnačku, ktorú mám len ráno. Cez deň vôbec. Nič ma nebolí, teplotu nemám.

Ako dlho budem mať hnačku, keď antibiotiká neužívam od 1.3.2019?

Čo mi pomôže rannú hnačku zastaviť?

Ďakujem

Dobrý deň,

hnačka je častý vedľajší účinok užívania antibiotík. Preto sa pri užívaní antibiotík odporúča súčasne užívať aj probiotiká. Antibiotiká totiž v črevách zabíjajú aj dobré baktérie a tým narušia črevnú mikroflóru, čo sa najčastejšie prejaví práve hnačkou.

Určite si kúpte probiotiká, aby ste upravili črevnú mikroflóru a tak sa zbavíte hnačky.

Na akútne ranné zastavenie si môžte niekoľko dní po sebe dať Smectu a potom cez deň probiotiká. Verím, že sa Vám trávenie čoskoro upraví. 🙂


Pekný zvyšok dňa prajem.
PharmDr. Kristína Kobezdová