Používame cookies. Viac informácií tu. OK

Dobrý deň,

Je dôležité, či máte nejaké dlhodobejšie tráviacie (črevné) ťažkosti, ako sú nepravidelná stolica, plynatosť, črevné koliky, hnačky a podobné..... alebo vám to lekárka doporučila užívať k antibiotikám.
Na trhu je naozaj množstvo dostupných probiotík. Nedá sa tak jednoducho určiť, ktoré sú najvhodnejšie. Aj črevná mikroflóra každého človeka je trochu odlišná, inak citlivá.

Všeobecne by však kvalitné probiotikum malo obsahovať:

  • kmene baktérií, ktoré dokážu osídliť črevný trakt (patria k nim druhy Lactobacillus (L.) a Bifidobacterium (B.), či Saccharomyces boulardi )
  • dostatočné množstvo bakteriálnych kultúr
  • kombináciu kmeňov (napríklad 3,6 alebo 9 kmeňov)


Ak ich užívate ako doplnok k antibiotikám, tak je potrebné dodržať dvojhodinový odstup medzi antibiotikom a probiotikom, aby antibiotiká nezničili aj užitočné baktérie probiotík. Po dobratí antibiotík je vhodné probiotiká ešte aspoň týždeň užívať.

Ak ich beriete kvôli tráviacim črevným ťažkostiam, prípadne aj ako posilnenie imunity, je vhodné užívať probiotiká aj po dobu dvoch mesiacov, aby sa črevná miktroflóra dala do poriadku. V takom prípade je vhodné ich užívať pol hodinku pred jedlom.

Osobne ja mám dobré skúsenosti s užívaním probiotík ako:
LINEX , PROBIO-FIX, alebo SWISS LAKTOBACILY "5"

Tieto podliehajú aj vyššie uvedeným kritériám, avšak sú aj pacienti, ktorí sa rozhodujú na trhu podľa ceny. Takže je stále na vás, ktoré si zvolíte 🙂


Pekný zvyšok dňa prajem.
PharmDr. Kristína Kobezdová