icon

Pred pár rokmi som sedela v čakárni u zubára a jedna mamička mi hovorila, že má 2 alebo 3 deti a k zubárovi chodia na striedačku, že jeden človek ide jeden mesiac, aby im to finančne vyšlo. Ak má niekto bolesti, tak na jeho úkor nejde ten, kto nasleduje. Dnes som nechala u zubára 200€ za operáciu, nakoľko predošlý mi nechal v ďasne kúsok nástroja a začal sa mi tam tvoriť zápal. Minulý týždeň som nechala u pediatričky cez 200€ za očkovanie detí proti meningitíde a to ešte nie je konečná suma lebo prvú dávku sme už platili a ďalšie pre maličkú ešte len platiť budeme. A tak myslím v takých situáciách na rodiny ako má tá pani z čakárne, že ak niekto má presne vyrátané peniaze na celý mesiac, nemá už pomaly ani "právo" byť zdravý.

avatar

nemá právo byť zdravý a čo je horšie potom ani právo na liečbu...

Odpovedz
24. apr 2026
avatar

union dava na ockovanie proti meningitide 50%

Odpovedz
24. apr 2026
avatar
@mimaapeto

nemá právo byť zdravý a čo je horšie potom ani právo na liečbu...

@cibinka18 viem, ale my nemáme Union. Keby aj, pre nízkopríjmové skupiny je to stále dosť...
@mimaapeto presne...

Odpovedz
24. apr 2026
avatar

@17alexis Nie nemá, ale za operáciu si dopadla ešte dobre, mňa ošklbali o 500 eur za jednu plombu čo mi robili na 3 sedenia... No bola som po dlhom čase prvýkrát a posledný, nedám celý majetok za zuby. Kedysi normálne okuliare neznačkové len s tým že na jednom oku som mala mínus 0,75 a na druhom mínus 5,5 a teda boli stenčené plus mám astigmatizmus takže špeciálne sklá 600 eur... Pričom za oči nemôžem, vyriešila som to operáciou ktorú som si platila. Rovnako zuby mám problém s odvápňovaním a preto sa mi tvoria kazy nie kvôli hygiene. Teda platím si za problémy za ktoré nemôžem. Ale na druhej strane nejaký ožran alebo fajčiar si ničí zdravie vedome a tomu lieky zaplatia a liečbu má zadarmo ak si zničí pečeň alebo pľúca. Ja žijem zdravo, teda nepotrebujem lekárov okrem zubára a očného a tých si musím cvakať sama... Je to proste riadne nefér tento systém.

Odpovedz
24. apr 2026
avatar
@marsmykkok

@17alexis Nie nemá, ale za operáciu si dopadla ešte dobre, mňa ošklbali o 500 eur za jednu plombu čo mi robili na 3 sedenia... No bola som po dlhom čase prvýkrát a posledný, nedám celý majetok za zuby. Kedysi normálne okuliare neznačkové len s tým že na jednom oku som mala mínus 0,75 a na druhom mínus 5,5 a teda boli stenčené plus mám astigmatizmus takže špeciálne sklá 600 eur... Pričom za oči nemôžem, vyriešila som to operáciou ktorú som si platila. Rovnako zuby mám problém s odvápňovaním a preto sa mi tvoria kazy nie kvôli hygiene. Teda platím si za problémy za ktoré nemôžem. Ale na druhej strane nejaký ožran alebo fajčiar si ničí zdravie vedome a tomu lieky zaplatia a liečbu má zadarmo ak si zničí pečeň alebo pľúca. Ja žijem zdravo, teda nepotrebujem lekárov okrem zubára a očného a tých si musím cvakať sama... Je to proste riadne nefér tento systém.

Máme systém, ktorý je na papieri solidárny ( verejné zdravotníctvo) čiže všetci si platíme zdravotné odvody, aby bola starostlivosť dostupná pre každého. Ale v praxi sa čoraz viac vecí sa presúva na plecia ľudí a bude sa presúvať stále viac . Zubári, očkovania, rýchlejšie termíny, lepšie materiály… a zrazu sa z „bezplatného“ zdravotníctva stáva niečo, kde si človek musí doslova plánovať, kedy môže byť "chorý" alebo ísť na vyšetrenie resp. aj nás to začalo tlačiť k tomu, aby sme sa viac starali o naše zdravie.
Medicína ide dopredu, je kvalitnejšia než kedykoľvek predtým,ale zároveň aj výrazne drahšia. A štát to nestíha celé pokryť, tak sa časť nákladov potichu presúva na občanov. Na jednej strane, je tu zlý systém, lebo sa lejú miliardy do zdravotníctva, ale pacient to nikdy nepocíti, kvôli systému, rovnako ako je vyššie napísané

@marsmykkok súhlasím, že niektoré diagnózy by mali byť prehodnotenné v rámci preplatenie , na strane druhej verejný systém nebude stíhať finančne poskytovať štandarné a kvalitné vyšetrenia, operácie, rodí sa nám menej deti, staršia populácia, ktorá potrebuje ale väčšiu starostlivosť... myslím, si , že sa z tohto ani nevymoceme ..

Odpovedz
24. apr 2026
avatar

Hlásim, že tento týždeň s oboma dcérami zubár + hygiena = 430 EUR. A áno, je to extrémne drahé, pre niekoho polovica výplaty a to musí vyžiť celý mesiac. No nech sa nedivia, že ľudia majú pokazené zuby a nechodia k lekárom….

Odpovedz
24. apr 2026
avatar

My krátko pred Vianocami. 330e ošetrenie u zubára s 3 deťmi. dve mali po jednom kaze a jedna mala kazy dva. manž. si ponadával.

Odpovedz
24. apr 2026
avatar

Asi zanedbavaju tie zuby ked s kazdym dietatom tam chodi 😵‍💫😵‍💫😵‍💫

Odpovedz
24. apr 2026
avatar

Pre toto sa nečudujem koľkí ľudia majú zuby v stave v akom majú, resp.zuby nemajú. A nemyslím ožranov, bezdomovcov a pod. , ale slušných, pracujúcich ľudí. Nevyjde im to ani keby sa na hlavu postavili.

Odpovedz
24. apr 2026
avatar

Je to tak, návšteva zubára je pomaly výsada

Odpovedz
24. apr 2026
avatar
@biglovemom

Asi zanedbavaju tie zuby ked s kazdym dietatom tam chodi 😵‍💫😵‍💫😵‍💫

@biglovemom prosim?

Odpovedz
24. apr 2026
avatar
@biglovemom

Asi zanedbavaju tie zuby ked s kazdym dietatom tam chodi 😵‍💫😵‍💫😵‍💫

@biglovemom nemusi to tak byt. V rodine mame mladu mamicku neskutocne pedantnu a kym jej starsie dieta ma v 4 rokoch 1 kaz, jej takmer 2-rocne ma pokazene skoro vsetky zuby. Ona je z toho uplne na prasky. Stara sa o deti najlepsie ako vie.

Odpovedz
24. apr 2026
avatar
@biglovemom

Asi zanedbavaju tie zuby ked s kazdym dietatom tam chodi 😵‍💫😵‍💫😵‍💫

@biglovemom stymto nesúhlasím. Kamoska zubárka ma dve deti, jedno nemalo kaz ešte vôbec (12r) druhé 5r ma pokazené takmer všetky mliečne zuby.

Odpovedz
24. apr 2026
avatar
@marsmykkok

@17alexis Nie nemá, ale za operáciu si dopadla ešte dobre, mňa ošklbali o 500 eur za jednu plombu čo mi robili na 3 sedenia... No bola som po dlhom čase prvýkrát a posledný, nedám celý majetok za zuby. Kedysi normálne okuliare neznačkové len s tým že na jednom oku som mala mínus 0,75 a na druhom mínus 5,5 a teda boli stenčené plus mám astigmatizmus takže špeciálne sklá 600 eur... Pričom za oči nemôžem, vyriešila som to operáciou ktorú som si platila. Rovnako zuby mám problém s odvápňovaním a preto sa mi tvoria kazy nie kvôli hygiene. Teda platím si za problémy za ktoré nemôžem. Ale na druhej strane nejaký ožran alebo fajčiar si ničí zdravie vedome a tomu lieky zaplatia a liečbu má zadarmo ak si zničí pečeň alebo pľúca. Ja žijem zdravo, teda nepotrebujem lekárov okrem zubára a očného a tých si musím cvakať sama... Je to proste riadne nefér tento systém.

@marsmykkok ja mám toto isté ako ty so zubami, odvápňujú sa mi. Môžem sa starať akokoľvek , nepomôžem si. Kaz, ulomí sa mi... bola doba kedy som zvažovala či si k zubárovi nedám prechodný pobyt 🤣🙈

Odpovedz
24. apr 2026
avatar

Moje iba zdravotne vydavky minuly tyzden, iba dcera 18 rokov:
50 € ocne
50 € potvrdenie vodicak
1300 € vodicak
40 € sosovky (2 mesiace)
400 € vymena skiel okuliare
60 € gynekolog
50 € prehliadka zubar
50 € vitaminy + lieky

Odpovedz
24. apr 2026
avatar

Pardon vodicak nie je zdravotny vydavok

Odpovedz
24. apr 2026
avatar
@vero96

@biglovemom stymto nesúhlasím. Kamoska zubárka ma dve deti, jedno nemalo kaz ešte vôbec (12r) druhé 5r ma pokazené takmer všetky mliečne zuby.

@vero96 syn prvý kaz opravovaný na 24 rokov. Dcera na 9

Odpovedz
24. apr 2026
avatar
@lenusiatko

Moje iba zdravotne vydavky minuly tyzden, iba dcera 18 rokov:
50 € ocne
50 € potvrdenie vodicak
1300 € vodicak
40 € sosovky (2 mesiace)
400 € vymena skiel okuliare
60 € gynekolog
50 € prehliadka zubar
50 € vitaminy + lieky

@lenusiatko u nás posledný týždeň ešte viac ☹ ako som písala, zubár 430 deti, manzel - neurológ, musel si kúpiť ročnú kartu(tým, že ide po 50 na viacero vyšetrení, tak si kúpil multi - ani nebudem písať cenu…., ja okuliare - 400 EUR…

Odpovedz
24. apr 2026
avatar
@lenusiatko

Pardon vodicak nie je zdravotny vydavok

@lenusiatko vodicak 1300? Co siiiii...😬

Odpovedz
24. apr 2026
avatar

Ked bol ten prispevok na zuby, ze nebolo treba ziadne prehliadky a preplatili aspon par EUR, tak sa to este dalo. Ale niektori proste peniaze na zuby nemaju, to su stovky EUR a ludia maju zuby v dezolatnom stave. Ked maju male platy, su radi ze poplatia co treba a nie ze za zuby davat tolke peniaze. Ja chodim k zubarovi, takemu staremu a uz teraz setrim na to, ked pojde do dochodku a budem si hladat noveho. A to nie je sranda najst cenovo prijatelneho zubara. Lebo prispevky od poistovni su tak mizive, ze sa nebojim napisat, ze ziadne.

Odpovedz
24. apr 2026
avatar

o zubaroch mozem knihu napisat. starsia ma od januara strojcek, fotky 350, nasadenie 420, kazdy mesiac kontrola 30-80e, nasadenie spodneho 350. 2 kazy mala na 7 mickach male oprava + vymena plomby 400e, ocny kontrola 60e, nove skla 110. 60e za cytologiu u gyn a takto je to kazdy mesiac. bud jedno alebo druhe dieta + teda mi rodicia

Odpovedz
24. apr 2026
avatar
@iwuska10

o zubaroch mozem knihu napisat. starsia ma od januara strojcek, fotky 350, nasadenie 420, kazdy mesiac kontrola 30-80e, nasadenie spodneho 350. 2 kazy mala na 7 mickach male oprava + vymena plomby 400e, ocny kontrola 60e, nove skla 110. 60e za cytologiu u gyn a takto je to kazdy mesiac. bud jedno alebo druhe dieta + teda mi rodicia

@iwuska10 no aj s našou mame ísť k celustnemu… normálne som rozmýšľala, že za cele detstvo som poznala iba jedno dievča, čo nosilo strojček, aj to v 2 ročníku na gymply… akoze už tento rok sme u zubára nechali celá rodina snáď 2500 EUR - manzel si dával robiť u zubára korunku, deti, ja, hygiena a ešte keď strojček… a to nehovorím o ročných poplatkoch u skoro každého lekára, čo mame… manzel objednanie k ortopédovi -100 EUR, ja Endokrinolog 100 EUR návšteva (chodím k nemu cca 12 rokov a prešiel inde, kde sa platí….)….

Odpovedz
24. apr 2026
avatar

Veru ideme na striedacku. Deti zuby ok. Riesime teraz ja a manzel. Minuly mesiac syn okuliare.

Odpovedz
24. apr 2026
avatar

Tak ako sa vyjadril kedysi jeden pravicovy politik, a co by ste chceli za tych 200e co odvadzate do poistovne?

Odpovedz
24. apr 2026
avatar
@daren1

Tak ako sa vyjadril kedysi jeden pravicovy politik, a co by ste chceli za tych 200e co odvadzate do poistovne?

@daren1 tak ono je to na jednej strane aj pravda. Ked si vezmem, ze len porod stoji okolo 5000€ sa mi zda. Dostavame viac ako si platime, to bez debaty, len mi je skor luto toho, ze dnes si clovek musi platit, ak chce poriadneho ci zubara alebo ineho doktora a nizkoprijmovi ludia maju proste smolu. U nas v dedine je zubarka, ktora nema ani len pohariky na vyplachnutie ust a vsetok bordel z vrtania si pacient jednoducho zje. Vlastna skusenost z asi troch navstev. O nejakom pristrojovom vybaveni ani nevravim. Radsej som si nasla inu.

Odpovedz
24. apr 2026
avatar

Tak sme mi v Chorvatsku co sa zdravotneho tyka velmi dobre.U zubara ukony ne platime.Teraz som zmenila zubarku lebo predosla bola hruba,a chcela abi sme platili za lepšie vyplnenia zubov.Po zubu 50 euro.Mam panicky strach a teraz u tejto novej dostanem anesteziu a nič ne citim.Uplne ina robota.U nas je zdravotne zadarmo ak si platime doplnkove poistenie mesacne 12 euro.

Odpovedz
24. apr 2026
avatar
@lenusiatko

Moje iba zdravotne vydavky minuly tyzden, iba dcera 18 rokov:
50 € ocne
50 € potvrdenie vodicak
1300 € vodicak
40 € sosovky (2 mesiace)
400 € vymena skiel okuliare
60 € gynekolog
50 € prehliadka zubar
50 € vitaminy + lieky

@lenusiatko Vodicak je zdravotny vydavok?? 😅

Odpovedz
24. apr 2026
avatar
@lusynqa

@lenusiatko Vodicak je zdravotny vydavok?? 😅

@lusynqa skús prečítať hneď jej ďalší komentár

Odpovedz
24. apr 2026
avatar
@17alexis

@lenusiatko vodicak 1300? Co siiiii...😬

@17alexis ano v Bratislave, ale su aj drahsie.

Odpovedz
25. apr 2026
avatar
@daren1

Tak ako sa vyjadril kedysi jeden pravicovy politik, a co by ste chceli za tych 200e co odvadzate do poistovne?

@daren1 Za mňa nejaký spravodlivý systém, vyčerpáš si nejaký obnos doplať si alebo rieš to pripoistením, ale nie je fér že niekto zaplatí 200 eur mesačne a ročne dostane úkony za 10 000 eur zadarmo niekto platí 2OO eur mesačne a dostane zadarmo nejakú prehliadku za 50 eur a u zubára si zaplatí za rok 1000 eur na úkonoch... Stále sa peniaze vyhadzujú von oknom, lekári posielajú na zbytočné vyšetrenia len aby boli krytý a zhodili zodpovednosť na iných o predpisovaní liekov len preto že obchodný zástupca im dá potom ak predpíšu určitý obnos dovolenku napríklad ani nevravím, teda mal by byť aj väčší tlak zo strany pacientov na lekárov že by videli čo koľko stojí a nedali si robiť vyšetrenia zbytočne lebo potom by si doplácali... Napríklad môj obvodný si kúpil EKG a prídeš s bolesťou nohy alebo hlavy a urobí ti automaticky EKG hoci ti robil pár mesiacov dozadu lebo si kúpil prístroj tak nech poisťovňa mu platí za vyšetrenie... A takto sa potom zbytočne vyhadzujú peniaze.

Odpovedz
25. apr 2026
avatar
@marsmykkok

@daren1 Za mňa nejaký spravodlivý systém, vyčerpáš si nejaký obnos doplať si alebo rieš to pripoistením, ale nie je fér že niekto zaplatí 200 eur mesačne a ročne dostane úkony za 10 000 eur zadarmo niekto platí 2OO eur mesačne a dostane zadarmo nejakú prehliadku za 50 eur a u zubára si zaplatí za rok 1000 eur na úkonoch... Stále sa peniaze vyhadzujú von oknom, lekári posielajú na zbytočné vyšetrenia len aby boli krytý a zhodili zodpovednosť na iných o predpisovaní liekov len preto že obchodný zástupca im dá potom ak predpíšu určitý obnos dovolenku napríklad ani nevravím, teda mal by byť aj väčší tlak zo strany pacientov na lekárov že by videli čo koľko stojí a nedali si robiť vyšetrenia zbytočne lebo potom by si doplácali... Napríklad môj obvodný si kúpil EKG a prídeš s bolesťou nohy alebo hlavy a urobí ti automaticky EKG hoci ti robil pár mesiacov dozadu lebo si kúpil prístroj tak nech poisťovňa mu platí za vyšetrenie... A takto sa potom zbytočne vyhadzujú peniaze.

@marsmykkok moj uz davno byvaly zubar vykazoval preventivku a dentalnu hygienu, hoci som k nemu davno nechodila, len som mala unho kartu. Tiez aj mojej mame, ale ta nechodila lebo sa o zuby nestara. Btw, nikdy som v jeho ambulancii dentalnu hygienu nezazila, ba naopak, este mi neraz akoze omylom zavrtal do zdraveho zuba, ze mam tam kaz. Ok, mozno tam naozaj bol, neviem, ale normalne mi to nepride.

Odpovedz
25. apr 2026
avatar
@17alexis

@marsmykkok moj uz davno byvaly zubar vykazoval preventivku a dentalnu hygienu, hoci som k nemu davno nechodila, len som mala unho kartu. Tiez aj mojej mame, ale ta nechodila lebo sa o zuby nestara. Btw, nikdy som v jeho ambulancii dentalnu hygienu nezazila, ba naopak, este mi neraz akoze omylom zavrtal do zdraveho zuba, ze mam tam kaz. Ok, mozno tam naozaj bol, neviem, ale normalne mi to nepride.

@17alexis áno, bežne sa to robí, síce teraz už menej ako sú appky zdravotnej poisťovne kde si ľudia vedia pozrieť úkony, ale starým ľudom čo nepoužívajú internet sa kľudne vykazujú aj návštevy a predpisy liekov ktoré reálne neprebehli... Alebo prídeš k lekárovi koncom mesiaca urobí ti niečo úplne iné ale má v tvojej poisťovni na niečo limit ešte tak zapíše aj to že robil aby dostal od poisťovne čo najviac. Chcelo by to proste väčšiu transparentnosť a tlak na ľudí nech to kontrolujú, napríklad cez tie limity, nehovorím že ak niekomu bude indikovaná liečba za 30 000 a prekročí limit má platiť 30 000, ale proste aspoň nejaké malé percento, nech proste je tlak aby si to ľudia kontrolovali s tým že napríklad starým ľudom by tie výpisy dali aj v poisťovni na papieri ak nemajú internet. Lebo sa proste okráda a zneužíva systém a potom je jasné že ak sa kradne peniaze chýbajú... A niekto sa rozhodol že choroby očí napríklad nie sú choroby a nech si človek platí sám, ale nie je to fér, je to rovnaká choroba ako astma alebo cukrovka za ktorú človek nemôže, detto zuby, niekto má nedostatok minerálov v zuboch a kazia sa mu a nevie si pomôcť len zvýšenou hygienou aby sa nekazili.

Odpovedz
25. apr 2026