icon

Pozrite, tu v Kanade sa nikto nepýta ci zatvoria ci nie... zijem v Alberte - pocet obyvateľov rovnaky ako SR, rozlohou vacsia asi 15x.. denny prirastok niekde okolo 1500 ludi...a vcera tlacovka od nedele sa zatvaraju fitka, plavarne, znizuje sa na 15% obsadenost obchodov, ziadne jedenie v restikach, len jedlo so sebou... a sme tu, zijeme dalej, samozrejme nie kazdemu sa to paci a aj ja som si svoj rocny pobyt tu predstavovala inak.. ale uz konecne pochopte ze to je celosvetove a taketo rozhodnutia sa nerobia lahko ani matovicovi, ani inym vysokym predstavitelom...

avatar

Sak to si len niektore myslia ze to je len u nas a moze za to matovic

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

ano to je pravda
a kostoly su tam otvorené ?
a tiež nadava premier na prezidenta koaličných partnerov, nadava občanom a vkuse hadže vinu za niečo len nie on
tiež je tam taký štýl komunikácie ???

Odpovedz
9. dec 2020
avatar
Odpovedz
9. dec 2020
avatar

To je tá slovenská natura.

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

A ekonomicky ste tiež na rovnakej úrovni ako SR? Fakt sa ideme porovnávať s Kanadou?

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

Ja by som ani mäkké f nepovedala, pokiaľ by tie opatrenia mali aspoň akú-taku logiku.
A to som až donedávna bola medzi tými, čo absolútne nepindali, práve naopak.

Ale účelovo si ich prispôsobovať, to už je cez čiaru.

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

Čistá pravda👍👏

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@sara07 a tiež si môže predseda parlamentu vodiť do nemocnice štetky, kým ostatní nemôžu byť aspoň chvíľu pri svojích blízkych ?

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

A kompenzacie tym co ich zavru su tiez na skoro nule??...Ekonomicky su ako na tom??...toto je porovnanie teda ,,,bingooo

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

Ja nemam nic proti opatreniam rozumnym, mne vadi styl prezentovania a nuteneho testovania

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@gab1sol to neni slovenska natura...protesty sa konaju aj inde...fora su preplnene korona hadkami aj inde...ale vodu kazat a vino pit je matovicova natura....to ludi sprepacenim serie asi najviac....

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

ok, a tiez sa s vami vas premier bavi tak ako ten nas s nami? tiez vas nazyva mudrosracmi, hoaxermi, bludarmi a odbornikov povazuje za odpad? tiez zvysoka kasle na malych podnikatelov, nech pokapu od hladu alebo skoncia s rodinami na ulici? tiez sa vam vyhraza, ze vam obmedzi lekarsku starostlivost? nuti vas do testovania, inak nemozte do prace, ci do skoly? atd., atd.

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

Normálnych ľudí vôbec nestvu opatrenia, jasné, že musia byť.
Osobne by som vôbec nefrflala, pokiaľ by boli prísne.
Ale
Žiadne výnimky, prísne kontroly, postih za porušenie pravidiel.

A nie kecy o lockdown-e, pritom žiaden tu nebude.
Každý môže ísť kam len chce, nákupné centrá otvorené, kostoly otvorené...

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@sara07 toto nikto nevidí, stačí zmeniť prístup pindat bude oveľa menej ľudí.

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

Náš premier nepochopil a nikdy nepochopí, že on tu má byť pre ľudí a nie ľudia pre neho. Správa sa k ľuďom ako k poddaným a to by im mal slúžiť. V tom je rozdiel u nás oproti iným krajinám.

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

Hej, hej jasne. A určite máte v politike niekoho, komu pri zákaze návštev v nemocnici chodia dámy na izbu. Určite mate niekoho ako Matovic ze zahrá na ľudí sprostého, ako nevedel, ze porušuje nariadenie, ked boli v nemocnici u Kollára. Určite to mate tak odprezentovane ako my a určite máte opatrenia ako my, ktoré nemajú hlavu ani pätu 🙌 ľudia tu prežívajú zo dna na deň lebo prišli o prácu a to nikoho nezaujíma. No tak daj, ako máte poriesene kompenzácie? A určite sa vám vyhráža, ako tu u nás, ze? 👏 Ma ľudí trochu ukludnit, a nie robiť to, co robi on.

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

Od Matovica sa treba odosobnit, v kazdom jednom state je taky Matovic, ako nic zasadne sa pre obycajneho cloveka od 21. nedeje podla mna... Treba byt ohladuplny a nie ze mne nic nie je, ja chcem slobodu... V tejto spolocnosti chyba dost vysoka miera empatie voci inym...

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

Pozri aj v UK sú opatrenia, jasné, zrozumiteľne podané, dá sa povedať, že aj primerane . Premiér ľudí nebuzeruje, povzbudí, poda,, im sociálnu pomoc, poradí že sa dá nakúpiť aj on-line atď, jasné že ľudia aj v UK nadávajú, ale akceptujú rozhodnutie a dodržujú. Každé 2 týždne povie čo nás čaká, nemení to každý týždeň iba núdzovo.

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nyusika normálne s tebou prvýkrát súhlasím 🤣🙌

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@galioska u nas sa to mení z večera do rána 👏😁

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@lubica285 ľuďom sa otvárajú oči.

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@lubica285 inokedy som tiež písala o opatreniach to iste, akurát som bola ohľaduplnejsia (naivný optimista), voči celkovej situácii

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@mevicka no kde este takeho maju ??,,,teda okrem Ciny,Korei ??,,kde si nikto ani prdnut nemoze bez dovolenia ...

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nyusika ved ľuďom sa pomaličky otvárajú oči. Kazdy ma myslím toho už plné zuby🙄

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

A protesty tam nie su?zrovna vcera som videla video z Kanady...Tak sa teda necudujme tym slovenskym protestom,deju sa kade tade...a mimo to-tiez vam tam premier nadava, uraza ludi,meni rozhodnutia ze dnes neviete co zajtra?

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@mevicka a kam az siaha tvoja emaptia? sediet doma cely rok pripadne dva ak sa matovic pohada s prezidentkou? je to nafuknute cela korona....vsade len prehanaju zvelicuju ako stovky ludi umieraju...ale tych tristo ludi za sezonu imrie na virusove ochorenia kazdy rok....silne roky chripok aj 1500, ale chripka sa neriesila, korona je nova...ked som mala styri roky moja 91 rocna prababka zomrela na chripku....nikto netvrdil ze to bolo na chripku, ale na starobu...lebo jej imunita uz jednoducho v tom veku nezvladala....teraz zomiera na koronu uplne kazdy....

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nistika nemáš pravdu.
Vlani na chrípku (nie na ochorenia súvisiace s chrípkou) u nás bolo 49 úmrtí.
Pokiaľ niekomu určia príčinu úmrtia COVID, je to po dôkladnej pitve.
A to sa dá presne určiť

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@lubica285 myslela som to tak, že v UK opatrenia nemení každý den , ale raz za dva týždne😉, preklep.

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nistika s coronou ,,,nie na coronu

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nyusika vlani...lenze su aj silnejie chripkove roky o tych vravim a aj ine virusy ako je chripka....

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nyusika na covid priamo nula ,,,

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@luba28 no vidis a tu si prdnut za toho matovica mozes 🙈😂

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nistika ty sa o moju empatiu neboj

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@mevicka este ano,,,ale vsetko speje k tomu ,ze o chvilu uz nie ,,,

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@mevicka hej zatiaľ si môžeš

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@mevicka toto neni uz empatia voci chorym....toto je empatia voci zdravym....kazdy nakazeny vedel , ze je tu korona ak sa mal dovod obavat mal sa chranit....a ostatnych treba nechat zit, a platit ucty....

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nistika a bude ešte horšie.

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

R-o-r po slovensky...hocijake "one"u Kollara v nemocnici,ale babku v dss nenavstivis ani keby si si dala 4 skafandre.Aj toto sa deje v Kanade?

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nistika vies moja babka pred dvomi mesiacmi oslavila 100 rokov, vychovala 10 deti uz len kvoli nej ked ju chcem vidiet... A proste nezvyknem sa burit tam kde si nepomozem...

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@galioska bude...ja som rodinu nevidela uz tri mesiace uz teraz viem ze vianoce su dojeb...achne a preco???lebo jedna babaka na plucnej ventilacii a ostatni tam len hysterizuju ze maju koronu a nic im neni....uz mam toho plne zuby teraz ma rodina mojej tety koronu....traja clenovia a tiez im nic neni...spravili si caj a su ok....

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@galioska ano ano chápem a u nas sa menia zo dňa na deň, podľa toho ako sa vyspia🙌

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nistika tak s týmto absolútne nesúhlasím.
V každej kultúrnej a vyspelej spoločnosti sa slabí chránia.
Kto si dovolí napísať, že ich problém, že sú riziková skupina, JA JA JA budem žiť tak, ako keby sa nechumelilo ??
Veď nech sa chránia sami, rozumej, ostanú sedieť doma.

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@mevicka je to ok ze ju chces chranit to je empaticke....ale neni empaticke aby mladi zdravi ludia boli odstrihnuti od prijmu, nemohli navstivit rodicov na vianoce a museli sediet doma....potom vylezu v aprili medzi ludi a skoly ich prvy jarny vetrik....

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nistika aj tak navstivia, o to strach nema, kto chce navstivi kto nie nenavstivi, kto chce sa da zadarmo otestovat, kto nechce sa neda, ja s tym problem nemam

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nyusika nechapem co si tym chcela povedat ano clovek je zodpovedny sam za seba....ak mam alergiu nepojdem v lete do lesa, ak mam citlave kosti nepojdem na snowbord, ak mam nadvahu nebudem zrat rezne, ale nebudem nutit celu krajinu aby drzala dietu spolu so mnou!

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@lubica285 ktore opatrenie okrem jedneho sa menilo z vecera do rana?

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nistika škoda reči s tebou

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nyusika tak ma neoslovuj nabuduce 🙂

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@sara07 niektorý by zaslúžili nie len nadávky ale aj kľudne jednu dve výchovné...takým,napríklad "ďakujeme" za momentalny stav a narastajúce pozitivne pripady!

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nyusika ja ťa sčasti aj chápem ale takých ľudí musia chrániť najbližší nie cela spoločnosť ( bola som na kozmetike minuly týždeň a kočka chodí každý týždeň na testy nakoľko sa stará o krstného a chodí s ním na onkológiu ) .. to máš ako v škole nemôže učiteľ vysvetľovať pred 30 deťmi niečo dieťaťu ktoré má dyskalkuliu a 29 bude čakať a nudiť sa nenapredovat 🙂 je to myslene obrazne 🙂 Pekný večer 🙂

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nistika v mojej rodine jedni bezpriznakovi koronu mali a druhí príznakovi nie. Ťažko povedať. Treba sa samozrejmá chrániť aj chrániť svojich rodičov ale neobvinovat sa . Keď mne niekto zomrie nebudem tu nadávať na všetkých ľudí🤷 toto sa mi vôbec nepáči, myslím že ľudia robia čo môžu🤷

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@daneso ano,a tak to,pidla vas,sa u nas deti v skole "naučia" ohľaduplnosti a súdržnosti!😒😕

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@zaynab To sme deti, že by nás mal vychovávať Matovič nadávkami a dokonca výchovnými . . . . Vačšina obyvateľstva je oveľa zodpovednejšia ako náš premier. Príkladov je veľa ako je on zodpovedný,

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@zaynab ty keď sa nakazis niekde ani nebudeš vedieť kde budeš nadávať na koho? Či prefackas koho? Ty sa budeš cítiť podvedena niekým, nakazená a ten čo ťa nakazil môže za to že sa nakazil ci ako? Veď ani on nemusí vedieť že koronu má🤷

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nistika a mojej kamarátke tiez skoro nic nebolo,ale v príbehu tyzdna stratila otca(67r.)aj svagra(45r.)...Teraz si to dáva za vinu,lebo ku korone mala rovnaký postoj ako ty...

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@mery09 väčšinarodicov vychovava svoje deti humannejsie a rozumnejsie ako matovic nas....

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@galioska a preto sú tie opatrenia,keď neviem,Tak "rusko,ruky,odstup"! Len že každý tretí na to je....,pardon!

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@zaynab to ma mrzi...kazde umrtie je smutne...ak mi napises ze ti kamaratka umrela na rakovinu rovnako budem sucitit. ale neostanem kvoli tomu doma prepac....smrt je normalna ludia umieraju....je to hrozne ale kazdu sezonu su to tie iste stovky co teraz do nas hucia....a stale plati, ak je niekto rizikovy ma sa chranit....predpokladam ze ju rodicia nevyhanali.

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@mery09 tak netreba sa správať ako deti! A že zodpovední?..Viď BA,viď Košice...

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@zaynab a co je stale s ba a kosicami? v obchodoch ludia ruska urcite nosia v mhd tiez...a ze si vonku nedaju?alebo co konkretne mas na mysli?

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nistika Ach,boze ludia,otkedy ste tak zly a strašne suchare z vás!..Škoda reči!..😯😒

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@zaynab dobre ale bolo by na mieste prestať písať,, pre také ako ty,, pretože to, že mám na to iný názor, neznamená, že nenosím rusko, že si nedezinfikujem domácnosť, nestarám sa o rodinu, nerobím rozostupy, že niesom ohladupna voči ostatným. To obviňovanie je v danej situácii na na vieš čo.

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nistika keď nesleduješ situáciu a noviny,nemám chuť ani čas vypisovať ...

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@galioska vieš čo mne otec povedal čo sa má stať sa stane bohužiaľ ... tiež som mala tendenciu byt nasrata na nemocnicu keď mi mama zomrela po chrípke a zápale priedušiek v nemocnici na infarkt mala 59 rokov a to tam išla už s jedným infarktom a hovno s ňou robili .. otec mi nato povedal presne to čo som napísala bohužiaľ sa stalo :(... tu majú tendenciu viniť ľudí zo všetkého ... otec išiel vo vlaku na Vianoce domov na Liptov pred 4 rokmi študentka v horuckach s ním bola v jednom kupe celu cestu kašľala, zakrytá dekou ...otec sa pol roka dostával z parainfekcie ktorá mu vďaka tej dievčine ktorá mala chrípku napadla kĺby bral antibiotiká 4 týždne a chodil stvrnozky čo nevládal na záchod ... nikoho som z toho neobvinila stalo sa 🙂

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@zaynab niesom zla, niesom ziadna necitliva hyena. je mi to luto....ale jednoducho zit sa musi. neviem ako to mam este vysvetlit....tolko ludi co stratilo pracu a bude mat chudobne vianoce, to je kazdemu jedno....co vianoce....aby im nehnutelnosti banky nezacali brat.....

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@zaynab Čo jev BA a KE ? V BA na počet obyvateľov je počet nakazených rovnaký a dokonca zatiaľ menší ako na celom Slovensku.

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@zaynab a v čom to je ohľaduplne k 90 percentám keď sa na hodine nudia ...

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nistika chyba empatia voci kazdemu, ci je zdravy, ci chory - kazdy, nie len ten s koronou...

Odpovedz
9. dec 2020
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

@mery09 žiaľ, už to pravda nebude.
Ad jedna - protesty 17. novembra spravili svoje - vysoká koncentrácia ľudí, väčšina bez rúšok
Ad dva - ľudia extrémne poľavili z obozretnosti - falošný pocit istoty, ako super sa tu máme. Tak poďme hneď na street food

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@galioska to mi je veľmi ľúto 😔presne život je taký aký si ho urobíme 🥰

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

baby necakala som ze sa tu rozprudi taka diskusia :D nebola som tu.. zijem tu len 9 mesiacov prisla som tesne pred uzatvorenim hranic nakolko sme to planovali dva roky a moje pracovne viza by vyprsali..ako pristahovalec som nemala narok na nic, ano ludia dostavali prispevok ak prisli o pracu kvoli korone, ale v porovnani s cenami tu to bolo vacsine ludi na smiech, kedze zarabali omnoho viac a kompenzacie im to ztazka pokryli zakladne vydavky.. dokazala som si najst po mesiaci pracu a dokonca sa vypracovala za ten cas na supervisora..vsetko sa da ked sa chce... by ste sa cudovali ako mala moja manazerka problem najst schopnych ludi... ktori by chceli pracovat... vela z nich domacich tu "koronu zneuzivali" priklad jedna kolegyna brat pozitivny ona sla na test negativna ale svojvolne sa rozhodla ze chce 3tyzdnovu karantenu.. po navrate dala vypoved.. co si manazerka mohla hladat niekoho ineho ona sa zachovala takto.. odkedy som prisla tolko ludi co sa prestriedalo na jednotlivych poziciach... tu je to trochu ine kedze kazda provincia ma svoje opatrenia my musime ruska nosit ked sme prisli do inej provincie a vosli v rusku do obchodu pozerali na nas ako na debilov.. sledujem aj situaciu doma a velmi nakolko zatial neplanujeme tu ostat naveky... ale s jednym suhlasim... tu sa spravi tlacova konferencia ked su vsetci stottozneni s opatreniami ktore sa chystaju zavadzat... maju inu kulturu vystupovania preto to ti ludia mozno inak vnimaju a viac akceptuju.. v tom je ten probleem... opatrenia su ako vsade na svete v podstate tie iste zatvaraju sa male obchody fitka atd... len styl akym sa to ludom predstavi asi dost zavazi..samozrejme aj tu som uz videla protesty proti ruskam.. chapem ide to uz vsetkym ludom na mozog..ale korona tu uz bude stale musime sa stym naucit nejak zit..je to naozaj nova situacia pre vsetkych ludi na svete.. PS k excesom boriska a rovnakemu metru pre vsetkych sa radsej nebudem vyjadrovat o tom to byt nemalo.. ale vlade prezidentke ani inym cinitelom tuto situaciu nezavidim.. takistopele a fico vedia len kritizovat ale v takej situacii neboli... tak sa najlahsie rozkrikuje

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nyusika takze za to mozu protesty?? ludia na cerstvom vzduchu fandiaci ficovi, ok zvalme to na nich preco nie....ale minule som tu citala prispevok nejdem ho hladat....ako jedna ucitelka mala v triede pozitivne dieta, ona nemusela mat karantenu lebo mu odsuplovala hodinu jednu ale kolega, ktory mal s nim hodiny tri karantenu mat musel....ak v tomto vidis zmysel kludne napis....viem ze skoda reci so mnou ale nedalo mi nereagovat.

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@zaynab sa pozri ako dodrziavaju pravidla ti,co ich stanovili...potom obvinuj ludi... ci to ti nevadi?

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@66bublinka66 ktory politik, premiér, prezident bol v takej situácii napíš nám🙂 ani jeden a je jedno či je v politike novacik alebo nie. Niekto to proste zvláda a niekto nie . Vieš tvmarkiza, či priamo Matovič na FB do správ hodí len to, čo mu vyhovuje,. Na to aby si si urobila celkový názor by si musela vidieť aj iné príspevky, videá z protestov atď..

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nyusika Nemôžeš zovšeobecňovať. Ľudia sú možno menej obozretní, keď vidia našu vládu ako sú oni nezodpovední. Porušujú všetko to, čo od obyčajných ľudí požadujú. Preto sú ľudia naštvaní, vláda by mala ísť príkladom a nepohoršovať svojím správaním obyvateľstvo. Ja a všetci v mojom okolí sa stále správame zodpovedne.

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@maca1984 asi tak....som rozmyslala keby ze poviem na hraniciach, ze idem Boriskovi lyzovat, ci by ma pustili :D :DD

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@galioska a ako vies ze nesledujem? sledujem trosku ine media ako "narkozu a hnoj" 🙂 aj protesty, diskusie, vyjadrenia odbornikov 🙂

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@mery09 aj ja sa správam zodpovedne.
Žiaľ, nestačí to... keďže väčšina sa z trucu správa nezodpovedne.

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@66bublinka66 tak by si aj vedela prečo sa ľudia správajú tak ako sa správajú, lebo vieš aki ľudia taká vláda 😉🤷

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nistika s vystupovaním premiéra nesúhlasím, nepáči sa mi jeho rétorika. A ani ja nie som nadšená z opatrení. A aj chápem fakt, že ľudia sú nespokojní. Ale nech by tam bol ktokoľvek a urobil by čokoľvek, ľudia by boli stále nespokojní, ale iné riešenie nepovedia.
Ja sa snažím správať zodpovedne. A teší ma, ak sa tak správajú aj ľudia, ktorí nesúhlasia s opatreniami. Ale je mi smutno z tých, ktorí ako tak v niektorých opatreniach aj význam vidia, ale keďže to povedal Matovič, tak nie, pôjdeme proti nemu. A najviac mi je ľúto tých, ktorí sa neštítia napísať (viem, stále sú to len písmenka, našťastie nie skutky), že Matoviča treba postaviť k múru a streliť mu guľku do hlavy. A aj celej jeho rodine. Toto je riešenie? Niekoho odstreliť?

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nyusika bola si na tom proteste? lebo ja ano...vacsina tam bola s ruskom,akurat v telke,na nete boli zabery po vacsine s ludmi bez rusok.Ano,boli tam aj ti,a bolo ich vela.A od koho maju asi priklad? ved sa staci ospravedlnit a vec je vyriesena..Ano,nemalo by to tak byt,ale je to tak.

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@maca1984 veď aj Matovič často mával strela bez ruska a tie fotky pri pivku a tak🤣

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nyusika Však to, Matovič nie je pre ľudí autorita pre svoje chybné správanie. Nemá dôveru obyvateľstva.

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@maca1984 ved ja som to aj myslela tak ironicky....na cerstvom vzduchu sa predsa clovek nemoze nakazit a ak ano je to proste osud....to by sme tu vsetci museli chodit v skafandroch jak Jaksonovo dieta....

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@galioska s tým by som až tak nesúhlasila každy je zodpovedný za svoje správanie a činy... keby sa všetci správali tak že nepáči sa mi toto budem si robiť po svojom to by vyzeralo... ani mne sa veľa veci nepáči no keďže chcem aby sa veci vrátili do normálu akceptujem to... tiez mi nie je prijemne stať 8h pri grile v rusku

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nistika ved ja sa ani nepytam teba😀 teda ak myslime na to iste...
@galioska on moze,on moze aj do nemocnice za Boriskom..staci povedat "ospravedlnujem sa,nevedel som"...skus ty "nevediet"

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@gab1sol presne,úplne s tebou súhlasím...Ľudia sa akoby zbláznili a túžia len po násiliu!

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@66bublinka66 nejde o to😉 snáď každý vie čo na robiť....píše sa o tom dookola tak nejdem zas pisat. Každopádne je to iné tam kde si ty , tam kde som ja a tam kde sme sa narodili. Teda tí čo to riadia sú iní😄

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@maca1984 Príklad nemáme brať z nikoho,príkladom ma byt každý sám sebe...Ale ľudia už strácajú svoju tvár,svedomie a slušnosť sa už nenosia....o spolupatričnosti ani nehovorím!

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@66bublinka66 ved to,kazdy si mysli len na seba,ze ako on "chudak" vydrží tu chvylu pokiaľ nakupi v obchode 🙄 A čo majú povedať predavačky,kuchár alebo zdravotníci???

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@zaynab a teda to,ze Igorko moze na svadbu bez ruska,ze moze za Boriskom do nemocnice atd je fajn? preco nesudis a nenadavas na neho? pindas na ludi,beznych ludi kt.uz dochadza trpezlivost,mnoho ludom aj financie.Nemalo by ist "vedenie" prikladom? vsak to je vysmech ludom do ksichtu...vy "zhebnite" a ja som nevedel....tak prosim ta aka "svoja tvar,spolupatricnost,svedomie"? nenosia sa ruska? kde ta pustia bez neho?

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@mery09
Ja som zuriva zo správania a komunikácia premiéra.
Ale nebudem teraz natruc ignorovať epidémiologickú situáciu, preboha

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

Richard Sulík: "Majú byť zakázané už aj terasy, čomu ja osobne vôbec nerozumiem, keďže v najviac premorených okresoch dovolíme mať otvorené kostoly, no reštaurácie musia byť komplet zavreté aj v tých najmenej premorených. Do toho všetkého chceme obmedziť mobilitu seniorov, no vlaky zadarmo budú naďalej. No na druhej strane deti, ktoré ohrozené nie sú, do školy ísť nemôžu. Je to veľa rozhodnutí, ktorým ľudia nerozumejú a potom, samozrejme, majú aj veľmi nízku vôľu opatrenia dodržiavať".
https://ekonomika.pravda.sk/ludia/clanok/571357...

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@maca1984 svadba bola v lete, vtedy sme rúška aniy nenosili.
Žiaľ, situácia bola extrémne podcenená.

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@zaynab o akom nasili tu rozpravas ??...to je zufalstvo a nie nasilie ,,,,lenze to sa lahko rozprava niekomu komu kazdy mesiac cinkne vyplata ,,,,kto nema zodpovednost za dalsich ludi (zamestnancov),,niektori ziju v podnajmoch a ked najom nezaplatis,kde skoncis??...teraz napr.ludom Urad prace povedal,ze ak nebudu mat vyrovnane odvody tak ziadnu pomoc nedostanu ,,,to je tiez super ,,,,a ty vidis nasilie,nezodpovednost ??...ludia maju pravo (este) postavit sa na odpor ak su posliapavane ich prava a slobody a to sa deje ci sa ta to tyka teraz,ci neskor urcite bude ,,,,

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@maca1984 toto mi príde až dedinské! Ako deti v pieskovisku,fnuk fnuk,mamiiiii a pleco Peťko môže a ja nieeee! Oni tam môžu aj iné veci a my nie,Tak čo teraz??? Pozametajte pred svojím prahom,najprv...

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nyusika ano mas pravdu,svadba bola v lete-myslim ze koncom augusta.Ale uz vtedy,ak si dobre pamatam,bolo odporucanie neorganizovat velke svadby a nebolo na tej svadbe zrovna cez 100 ludi?Takze odporuca sa neorganizovat,nezucastnovat sa ale on mohol...

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@galioska ano ale naozaj si myslis keby tam boli ini? fico a spol ze by to bolo ine? ze keby smer vyhra volby zakladal by pele nejaku stranu a odchadzal zo smeru? nie.. tisko by suchal nozickami ako doteraz.. vsetci maju vela reci ale s rieseniami prist nevdia... vsetci si myslia o kolko to je lepsie tu.. kde som..ano vybrala som si to sama lebo sme chceli zazit nieco nove..kazdy kto bol na takom programe pracovnom by vedel vraviet ake je to tu uzasne ako nechceli odist.. my sme na tom inak..zazili sme novu situaciu tak ako cely svet.. neni to tu o nic lepsie... tie zazitky co zazivali iny ludia tu ktori sem prisli na rok.. o tie sme my prisli.. ale nelutujem bolo to moje/nase rozhodnutie.. je to tu tazke tak ako aj inde vo svete ale viem ze aj keby som na SR bolo by to to iste... preto sa vyrovnavam so vzniknutou situaciou tam kde som ale nezabudam kde mam korene rodinu, kde chcem zit preto situaciu sledujem.. aj tu su ludia ktorych poznam slovaci zijuci tu aj 15rokov..tiez nesuhlasia s nariadeniami co tu vlada dava... je tu mnoho inych problemov tak ako vsade ktore su teraz bohuzial "v tieni korony" a nejak sa im nevenuje pozornost..preto je dolezite vyriesit situaciu co mame teraz a vratit sa do normalu aj ked uz to nikdy nebude ako predtym

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@maca1984 veď píšem, že situácia bola podcenená...

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@zaynab dedinsky je obchod napr.asi si chcela nap.detinske....Tak si teda podla svojich slov pozametaj pred svojim prahom a nepindaj na bezneho cloveka..Ked ti to od "vrchnosti" nevadi,tak ti nema preco vadit ani bezny clovek.Na kazdeho predsa rovnaky meter..

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@zaynab ano ,,,myslim v prvom rade na seba,,,lebo mne nikto na chleba neda ak sa nepostaram ja a moj manzel ,,,,ci tebe ano??....ked vies,ze mas doma chorych,starych tak ich chran ty a tvoja rodina ,,,ale ostatni preco??...nos respirator,,,staraj sa ty a tvoji

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

Ok, u teba,ako vidím,na prvom mieste egoizmus ...niet zmysla ďalej viesť debatu...

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@zaynab nie egoizmus,,ale realita ,,,kruta,ale pravdiva ,,,,vzdy sa najprv musis pozerat na seba a az potom na druhych ak sa zvysi ,,,,

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@66bublinka66 Ake riešenia? Veď skúsil Sulík neuspel a vôbec žiadnu šancu nemá nikto vo vláde niečo presadiť lebo ja ja ja, on je virológ on je všetko. To sú všetko také povrchne veci, info co dávaš ty. Každopádne vám premiér nadáva?, Alebo ten čo to má na starosti? Verím, že sa aj radi s odborníkmi. To u Matovica nefunguje😄

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

"Kedy ľudia budú ľuďmi?" Zname slová,známej pesničky....Myslím,ze uz boli....niekedy dávno...a bohu žiaľ,už asi nikdy nebudú...

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@luba28 vyspelosť národa sa určuje podľa tohto, ako sa správa k slabým - deti, seniori, chorí a zvieratá.

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@luba28 v akej oblasti pracujete, že si neviete požiadať o pomoc?

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@zaynab Veď predsa nemôžeš považovať za normálne, že Matovič, Kollár a ostatní vo vledení štátu môžu porušovať všetky opatrenia a robiť si čo chcú a obyvateľstvo má byť zodpovedné a dodržiavať všetko čo im vrchnosť nariad a čo sa Matovičovi v noci prisní. To kde sme ? Takto to môže v normálnej krajine fungovať ?

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@66bublinka66 a čo sa týka zahraničia tiež som mimo sk 16 rokov , otca tu máme 26 rokov, šla som do hotového, predtým dovolenky a tak, nemusela som, chcela som páči sa mi tu veľmi a nebanujem, na sk som často a chodím do svojho, ani sme si nemenili trvalé bydlisko a syn narodený v UK na slovenské občianstvo...proste viem žiť aj tam aj tam a nie nešla som za lepším a môžem sa zbaliť a žiť kdekoľvek🤞😉

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@galioska pre teba mozno povrchne ale su to bezne veci, bezna prax... pozri mojim premierom je tiez stale igor matovic som obcan slovenska.. ako som spomenula jeho vystupovanie nie je vhodne... ale spomenme si ako aj taky fico nazyva novinarov a pod.. netreba si vsetko brat tak strasne "osobne" kto chce pochopi kto nie nie..lebo povedzme si uprimne..aj medzi beznymi ludmi na slovensku su sebci a egoisti ktori nerespektuju pravidla.. ano tak ako aj niektori ustavni cinitelia.. nechcela som tu rozprudit az taku debatu len poukazat na to ze vsade na svete je to teraz tazke a neprijemne pre ludi.. ale bud si z toho vezmeme ponaucenie a naucime sa stym zit a budeme sa mat casom lepsie alebo ...

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@natalka13 napríklad lyžiarske strediská, ktoré sa mali otvárať az v januári a zrazu si Kollar otvorí Donovaly a zmeníme to?

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@natalka13 tu to máš 😉

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@66bublinka66 jednu vec nepochopím, to keď mám niečo proti Matovicovi automaticky musím byť obdivovateľkou Fica, Kotlebu, smeru? Tebe je premiér Matovič? Mne nie a nikdy nebude, za mňa je to nula.
Presne kto chce pochopí, kto nie bude hľadať dôvody prečo ho ,,stále milovať,,😄🤭
Na jednej strane na Matovica kazdy nadáva na strane druhej by za neho skočil aj do studne😄
Každopádne ja si nemyslím, že ľudia na sk sú nezodpovední a kto hej súdi podľa seba, pekný večer😉

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@natalka13 a dopísať som tam chcela aj vyhlásenia, nielen opatrenia. Len uz mi to potom nešlo, nedalo sa to

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@zaynab egoisticke je hádzať furt vinu na niekoho iného, treba začať od seba

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@mery09 to nepovažuje za normálne predsa snáď niekto.
Ale neznamená, že budem popierať existenciu pandémie a ignorovať obmedzenia (rúško, ruky - dodržiavať hygienu a rozostup - výrazne obmedzenia sociálnych kontaktov)

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nyusika ano,,ale len podla moznosti ,ktore mas ,,,

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@gab1sol ja nie ,,,ja mam zamestnanie a aj vyplatu

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@nyusika Veď nikto nepopiera že covid tu je a musíme sa chrániť. Pravdepodobne o tom nevedia členovia vlády, keď nič nedodržiavajú a porušujú vlastné nariadenia.

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@galioska ja ho nemilujem.. ale ludia si zvolili... a akceptujem ze je premier... presne tak ako ked bol premierom fico alebo niekto iny... tak isto teba neoznacujem za "ficovolicku ci kotlebovku" aby sme sa chapali.. keby bola situacia ina a nemusel od nastupu do vlady riesit len koronu a veci s nou spojene bolo by viac priestoru na veci kvoli ktorym ho ludia dost vacsinovo zvolili... v tom je dobry..ano jeho retorika je zla.. velakrat som si povedala ze uz mu z toho asi cisto preplo.. :D ale nie nikto nenosi topanky tych druhych.. a keby sme ty ja alebo ktokolvek iny mali rozhodovat o vsetkom a vsetkych nikdy by nebolo 100% spokojnych ludi..vzdy by niekomu nieco nevyhovovalo... hned razne podotknem ze si ho nezastavam..ale povolil pri svadbach...bum ohniska nakazy...montuje sa do vsetkeho zle.. nechava to na inych tiez zle.. mal by viac pocuvat aj nazory inych to ano..ale kazdi si ide len to svoje... fico omiela len dochodcov, sulika zaujimaju len peniaze (ber to s nadsazkou).. ale to si presne vystihla... nieco ludom vadi tak hned "zly zly"... v niecom im vyhovuje su na jeho strane..nikto sa na to nepozera ako na ozajstny globalny problem.. ja za nikoho do studne skakat nejdem idem si dat radsej obed a tebe pekny vecer 🙂

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@mery09 ver tomu, že sú ľudia, ktorí to stále popierajú. Minule som sa zapojila na fb do debaty a bolo mi “vysvetlené”, že som slepá, lebo podľa našich zákonov tu nie je pandemia (len som sa opýtala, či rozumie významu slova pandémia).

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@luba28 potom nerozumiem, aj tebe asi teda pípne výplata každý mesiac, či?

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@gab1sol ano a ??...ci to myslis tak,ze ked mna sa priamo netyka ozobracovanie ludi tak mam so vsetkym suhlasit ??,,,,

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

@luba28 nie, veď som aj vyššie písala, že nie úplne s tým súhlasím. A dokonca aj našu rodinu to zasiahlo, pretože opatrenia nás zasiahli nepriamo (myslím z finančného hľadiska). Ale napríklad, s jedným, čo dnes padlo na TB súhlasím - napr. ako to funguje v gastro - oficiálne pomaly minimálku, ale na ruku podstatne viac. Rovnako tržby sa minimalizujú. Kompenzácie sú do výšky 80% z toho oficiálneho. Minule tu jedna kočka písala, že jej manžel s tým pracuje, že žiadosti schvaľujú a vyplácajú, ale ľudia žiadajú v malom. Samozrejme, sú podniky a odvetvia, ktorým tie kompenzácie nepomôžu, pretože na nich sa nemyslí, ale práve gastro tam nepatrí.

Odpovedz
9. dec 2020
avatar

To naozaj nás tu porovnávate s Kanadou? To nemôžete myslieť vážne. Ja som za opatrenia, všetky dodržiavam, dokonca som volič Oľano ...ale to, čo sa predcádza posledné dni, je už extrém. Celoplošné testivanie, Igorova vízia, že po nom tu bude oáza zdravia. Vyzýval nás, aby sme prvý "locdown" vydržali, prišli na testovanie , aby sme si mohli užiť sviatky bez obmedzení. Po trstovaní sami priznali, že účasť bola vyššia, ako čakali. Teraz chcel robiť tri kolá testovania opäť, strašne by som bola zvedavá, kto by ich robil, keď zdravotníci sú pohnevaní, za Kollarove štetky, ešte chuderám sestričkam by pobrali odmeny, lebo štetkám nerobilo obsluhu a pán velkomožný Igor, sa k tomu ani len nevyjadrí. Ďalej otvorenie vlekov na Donovaloch a Kollár povie, že jeho nezaujíma čo povie nejaký infektolog, že to nieje autorita a nemá čo rozhodovať o otvorení a zatvorení. Akože vážne? Hlavne že premiér sa neustále odvoláva na infektologov. Do toho hádky cez Facebook, nazývané ľudí mudrosráčmi, nakladanie Sulíkovi a už aj prezidentke. Za to, že ho vyzvala aby v demokratickej krajine bolo testovanie dobrovoľne 🤦‍♀️ ..my tu takto žijeme už od marca. Ja sa ani nečudujem, že ľudia chceli aspoň na sviatky pokoj. My nevieme čo bude zajtra, lebo v piatok rokujú o rýchlom otváraní škôl (čo je dobrý náznak zlepšovania) a 3 dni na to začnú hovoriť o tvrdom lockowne. Tu vo všetkom chýba logika a najmä normálna komunikácia s ľuďmi.
Určite nemôžeš porovnať krajinu, kde za predsedon parlamentu chodia štetky do nemocnice a doplatia na to sestričky, kde si otvorí na drzovku svoje vleky a ľudia v gastro sektore sú mesiace bez príjmu, kde premiér plače pred kamerami a s kolaličnymi partnermi sa háda verejne cez Facebook, kde nevieš čo bude zajtra, lebo dúfas, že premiér sa dobre vyspinkal ...tak to nemôžeš porovnávať s Kanadou.

Odpovedz
10. dec 2020
avatar

@gab1sol zasiahne nas toto financne vsetkych, postupne buduci rok.
ano casnici maju minimalku a ziju z tringeltov.
cerpat restiky 80%nemozu,lebo mohli mat otvorene terasy a teraz mozu predavat cez okienko,niesu zatvorene statom. ma to dobre premyslene.
mozu cerpat pokles trzieb, akotak to pokryje platy od oktobra,ale nezaplati najom,kurenie, lizingy....padnu na hubu a s nimi aj nich dodavatelia potravin, napojov....

Odpovedz
10. dec 2020
avatar

@1kriosa1 pekne zhrnute. v skratke a pritom ten odsek je velky jak moja plocha 🙂

Odpovedz
10. dec 2020
avatar

@1kriosa1 👏👏👏

Odpovedz
10. dec 2020
avatar

@1kriosa1 Vystihla si to. Ešte najnovšie premier tvrdí, že prehraj boj. On si riadenie štátu predstavuje ako boj s prezidentkou, odborníkmi, koaličnými partnermi a s obyvateľmi celeho Slovenska. Týmto neprehral iba on, ale prehrali sme všetci, lebo takéto vedenie štátu vedie do záhuby.

Odpovedz
10. dec 2020
avatar

jak toto clovek cita, mam chut zorganizovat dalsi protest, ale ked sa tam dovali fico, topankou do hlavy dostane a nie aplaus

Odpovedz
10. dec 2020
avatar

@1kriosa1 Tak nádherne vystihnuté, že si mi nahnala depku. Súhlasím ,,do bodky”.🙁🙁🙁🙁

Odpovedz
10. dec 2020
avatar

@1kriosa1 vieš on tu reálne nežije to má pozliepané z toho čo čita , tam žiju inak uplne a nedovoli si politik to čo tu , ona už zabudla ako to tu je , na dobre sa rychlo zvyka
to je ako do plného stola vykrikovat na hladných na druhej strany rieky a čo si nedáš tiež

Odpovedz
10. dec 2020
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

@matkamirko a určite tie štetky za nimi chodili do nemocnice v čase zakazu návštev, cize porušili nariadenie. Ľudia zomierajú bez blízkych, nedovolia im navštíviť ich, ale to je ok. Hlavne ze nadržaný debil si uspokojí svoje potreby. 👏👏👏👏Určite kvôli nim prišli zdravotné sestry o miesto. Zas sa pozeráme a poukazujeme nato, co bolo, ale kollar je nadržaný a on chudak zato vlastne ani nemôže 😱Určite ich vozili v štátnej limuzíne počas zakazu vychádzania. Prosím ta. Je situácia, aka je a každý, zdôrazňujem každý ma nariadenia akceptovať, nie potom vykrikovať nám, obyčajným ľuďom, ako sme si to posralo. Asi mu uz toho trosku veľa odpustili nemyslíš?

Odpovedz
10. dec 2020
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

@matkamirko ak dobre čítaš, ja nenarazam teraz na Matovica. Píšem o Kollarovi a jeho štetkach, ako ta zaráža ze niekomu to môže az tak vadiť. A jediný, kto tu melie si ty😉tak čítaj, a budeš vedieť, ze v tom komentári narážam len na toho dementa, ktorému to všetko v pohode prejde.

Odpovedz
10. dec 2020
avatar
Autor komentár zmazal
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

@matkamirko ja som narážala na komentár tebe, ale nejdem sa dohadovať. Bude horšie, tomu verím 🤦‍♀️

Odpovedz
10. dec 2020