icon
avatar
alby2014
Správa bola zmenená    26. jún 2021    

Dobre spravy o očkovaní na Covid na dnes.

Hoaxicek na úvod. Áno, po očkovaní môžete normálne darovať krv po 2 až 4 týždňoch, ako po každej vakcíne.
https://fakty.afp.com/darovat-krv-po-vakcine-pr...
A rovnako odporúčam aj tento fack checking k známemu a dnes už viralnemu videu pána Mesika na Ta3, odomkla. Som to.
https://dennikn.sk/2445715/jeho-argumenty-stoja...

- na SR mame zaočkovaných 1 991 933 ľudí prvou dávkou. Pondelok tipujem dáme 2 milióny, dovod na oslavu.
Korona.gov.sk

- k očkovaniu na SR sa vyjadrili pozitívne aj biskupi
https://www.tkkbs.sk/view.php?cisloclanku=20210...

- na svete 22, 6% ľudí na svete dostalo aspoň jednu dávku, podalo sa už 2,8 miliardy dávok a denne ockuje e tempom cca 41.milionov ľudí denne. WAU, WAU WAU
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations?f...

-

avatar

A ty co radsej nespis? 🤷‍♀️🤦‍♀️

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@victory1 ešte sledujeme reprízu kvalifikácie F1, teda muž a ja si užívam ticho a kľud.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 dnes som akurat tu citala, ze vakcina moze sposobit neplodnost az na tri generacie dopredu 😂

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

Skoda ze to nie je viac uz, ale co sa da robit. Kurnik ja som zabudla ze je GP vikend, uz som v posteli, pozriem rano. Dufam ze Hamilton nie je na pole position 😆

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@slenky nie až tretí bude, Max bude prvý.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 no chvala bohu

Odpovedz
26. jún 2021
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

Inak je to je super správa , co sme cakali , veď už v krvných bankách nemajú konzervy , či iné krvné prípravky .Zas neplatí čo platilo doteraz a ja dúfam , že to bude bez následkov.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@aristka ZDROJ !!! 😃
Dufam ze si pochopila moj komentar

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@ivik4 ja stále čakám a nič 😁.Tu sa nieco deje.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@aristka este googli 😀

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

Ja sa velmi tesim, ze sa zacnu ozyvat aj odbornici ako pan Mesik. Clovek si konecne vypocuje aj nazory z druhej strany a ja dufam, ze bez toho, aby sa mu nadavalo do konspiratorov 😉 Ved aj vo svojom okoli mam lekarov s roznymi nazormi. Uz nech sa kazdy prikloni k tomu svojmu podla vlastneho uvazenia..

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

Aj ja mám dobré správy , konečne potvrdené , že 2 ocko látky povolené u nás , spôsobujú vážne Nu myokarditídu a perikarditídu.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@ivik4 keby bola znalá uz by ma dostala ...

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@aristka presne. Dôvod na oslavu... Ako autorka píše. Čiže treba sa hrnut po Modernú a Pfizer 🤦‍♀️

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 tebe platia za tu ockovaciu osvetu? 😂😂😂

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@aristka nuž pani dokonalej to nevyšlo. Ešte nech zverejní počet mŕtvych v UK po 2 dávkach a 1 dávke, verzus počet mŕtvych neockovsnych🤔

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@kristinkinazuzka 🙈🙏🤷‍♂️🤮

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@jajka257 vyhovorka bude , ze boli ockovani Zenecou .Len koľko očko u nás dostalo tú neúčinnu zenecu a riskovalo vázne Nu .

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@aristka vás poprosím zdroj, že očkovanie spôsobuje instabilný diabetes plus že sú to experimentálne vakcíny.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@jajka257 môžete my tie zdroje na dat dat vy prosím? Ideálne aj s vekovou štruktúrou.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@aristka ja tu tabuľku a zdroj mam.. Ale nechcem ich strašiť. Len čísla 70:44. Vedu zaockovani

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

Ze biskupi, tak ti tomu isto rozumejú 😉😜🤦😰🤣

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 keď sa naučíte gramatiku, kedykoľvek.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@jajka257 ďakujem, tak si teda počkám na vaše dáta

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 vieš čo , rozhádzaný diabetes a menstruácia je uplný šuvix oproti zápalu srdiečka.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 ja na vašu gramatiku. Aj žiak Zas vie, kde sa píše i a kde y. Pani profesorka🤣🤣🤣🤣

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 Vyrojili sa názory, ako ľudí "presvedčiť", aby sa išli dať zaočkovať. Tak si tu zhrnieme pár faktov, ktoré sú z oficiálnych dokumentov.
1. Rada Európy – Rezolúcia 2 361 (2021) (https://pace.coe.int/en/files/29004/html)
„7.3 s ohľadom na zaistenie vysokého pochopenia vakcíny:
7.3.1 zaistiť, aby občania boli informovaní o tom, že očkovanie nie je povinné a že nikto nie je pod politickým, sociálnym alebo iným tlakom, aby bol očkovaný, pokiaľ si to nepraje;
7.3.2 zaistiť, aby nikto nebol diskriminovaný za to, že nebol očkovaný kvôli možným zdravotným rizikám alebo nechce byť očkovaný;“
2. Európska únia – Nariadenie tzv. Green Pass – tzv. Covid pasy
„U osôb, ktoré sú zaočkované alebo ktoré majú aktuálny negatívny výsledok testu na ochorenie COVID-19 a u osôb, ktoré v uplynulých šiestich mesiacoch prekonali ochorenie COVID-19, je podľa súčasných ďalej sa vyvíjajúcich vedeckých poznatkov znížené riziko, že vírusom SARS-CoV-2 nakazia iných ľudí. V prípade osôb, ktoré na základe spoľahlivých vedeckých dôkazov nepredstavujú významné riziko pre verejné zdravie, napríklad preto, že sú imúnne voči vírusu SARS-CoV-2 a nemôžu ho prenášať, by sa voľný pohyb nemal obmedzovať, pretože takéto obmedzenie by nebolo nevyhnutné na dosiahnutie cieľa ochrany verejného zdravia. Ak to epidemiologická situácia umožňuje, nemali by sa na takéto osoby vzťahovať dodatočné obmedzenia voľného pohybu súvisiace s pandémiou ochorenia COVID-19, ako je napríklad testovanie na infekciu vírusom SARS-CoV-2 alebo karanténa alebo samoizolácia súvisiace s cestovaním, pokiaľ takéto dodatočné obmedzenia nie sú podľa najnovších dostupných vedeckých dôkazov a v súlade so zásadou predbežnej opatrnosti potrebné a primerané na účely ochrany verejného zdravia a nediskriminačné.“
3. Štátny ústav na kontrolu liečiv – odpoveď na žiadosť v zmysle zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám - ide o experimentálne vakcíny:
„Momentálne prebiehajú pri jednotlivých vakcínach štúdie nasledovných fáz:
1. COVID-19 Vaccine AstraZeneca injekčná suspenzia očkovacia látka proti COVID-19 (ChAdOx1-S [rekombinantná]) – prebiehajú štúdie III a IV fázy. Predpokladaný čas ukončenia štúdií je 2Q/2022.
2. Comirnaty koncentrát na injekčnú disperziu mRNA očkovacia látka proti COVID-19 (modifikovaný nukleozid)- prebiehajú štúdie III a IV fázy. Predpokladaný čas ukončenia štúdií je december 2023.
3. COVID-19 Vaccine Moderna injekčná disperzia mRNA očkovacia látka proti COVID-19 (modifikovaný nukleozid) - prebiehajú štúdie III a IV fázy. Predpokladaný čas ukončenia štúdií je december 2022.
4. COVID-19 Vaccine Janssen – prebiehajú štúdie fázy I/IIa, IIa, III. Predpokladaný čas ukončenia štúdií je december 2023.“

Kto je rozhodnutý dať sa zaočkovať, nech tak urobí. Kto nechce, nie je možné ho donútiť. Hlavne, ak naozaj ide o vakcíny, ktorých štúdia ešte nie je ukončená a dokazuje to samotný ŠUKL a jeho vyjadrenie (bod 3).

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 stačí ako zdroj, že sú to eperimentálne vakcíny?

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@aristka ja si poprosím predsa len zdroj na ten diebetes a experimentalne vakciny

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@lubka72 inak sranda , že biskupom zrazu nevadí, ze sú pouzite embrionálne bunky a ešte geneticky upravovane a pritom oni génovu terapiu úplne zatracovali .Obraciame kabáty veselo.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@lucinka204 odkiaľ mate dane info, teda zdroj. Keďže platí, že vakcíny majú ukončenú tretiu fázu testovania a ľudia z tej tretej fázy sa budú len ďalšie 2.roky sledovať, Pfizer napr ukončil tretiu fázu testovania v čase od 29.jula.do 8.11.2020. Odporúčam Neviem či to nie je preklad tohto: https://www.reuters.com/article/uk-factcheck-va... prehľadne vysvetlene a poprosím zdroj na to odkiaľ st ei FO koporivala, vyzerá to zaujímavo.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 ja čakám tu gramatiku. A nič.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@aristka zdroj na na ten diabetes a experimentalne vakicny, inak o zápale srdca, kde 95% ide o nie vážne ochorenie, mzr ho. Spôsobovať vírusové ochorenie a ide asi o 200 prípadov na nielko miliónov a len u muzo do 30.rokov u Pfizer sa vie už mesiace, ja som o tom. Mala. Info už 4.6.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@jajka257 ja na vaše data

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 a ja gramatiku. Ak ste ta, ako 5vrdite, v našej ére by na VŠ ste sa ani nedostali.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@jajka257 čiže neviete nijak podporiť svoje tvrdenie a môžem ho vyhlásiť za nepravdivé? Pritom mňa tie dáta zaujímajú naozaj, škoda, mohli sme sa baviť o faktoch.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

Boze to este fakt niekto veri tymto trapnym bludom o vakcinach🤦🤦 ano urcite vsetkym politikom vo svete zalezi na vasom zdravi😂😂😂

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 niekde som uz písala, že zapal srdca pri covide je smrtelný , ale po ocku si ho ani nevsimnes ,či vyliecis doma .Ty si tomu ver , ja viem o com su tieto dg.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@aristka a zatiaľ vás poprosím dáta a zdroje na ten instabilný diabetes a experimentalne vakcíny.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 máte tam aj uvedený zdroj, odkiaľ som to kopírovala. Ako je možné, že je známe, že vakcíny už majú ukončenú tretiu fázu testovania.. Keď podľa iného zdroja sa ešte len testuje? Píšete, že ľudia sa budú 2 roky sledovať. Logicky teda nie sú známe ďalšie účinky.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@lucinka204 je to normálne možné, bez ukončené tretej fázy testovania proste nedostanete pečiatku od EMA. V tom. Linku, čo. Som vám postla je to. Pekne vysvetlene,.ze sledovanie ľudí z 3.fazy ešte nejaký čas je normálny štandard a robí sa to stále. Napr. Kvôli tomu, aby sme vedeli dĺžku imunity a etc. Nie kvôli NU, vakciny musia byť bezpecne na NU 1 ku 10.000 a účinné nad 50 %, čo vieme z 3 fáze klinických testov, ktorá je ukončená.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

pfize.sk

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@aristka a dátum to ma aký.. A zdroj a na instabilný diabetes a experimentalne vakcíny. Lebo toto ma dátum tipujem pred októbrom 2020.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@lucinka204 a v tom dokumente sa nič nepíše o našom SUKL, to co tma. Mate od SUKLu je navyše staršieho dáta, keďže už aj Janssen ma nie ze 2 fázu ako sa tam píše, lae už aj treriu fázu a pečiatku EMA. Ešte raz dvaam do pozornosti vysvetlenie Neviem či to nie je preklad tohto: https://www.reuters.com/article/uk-factcheck-va...

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 na diabetes ,či rozhadzaný menzes si ofic.data trošku počkame , keďže majú čas do roku 2023.K ocko latkam mi daj zdroj , ze nie sú experimentálne , keďže i poskracovane a zlúčené klin.skúšania tomu nasvedčujú , plus nudzove pouzitie genovych vakcín, plus zdroj.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@aristka už vidím 11.november 2020. Vtedy tie vakcíny neboli schválené nikde na svete..

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 zdroj , ze nie sú experimentalne .

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@aristka nie vy tvrdíte dajte dôkaz. 2, 8 miliardy zaočkovaných ľudí, našli sme desiatky prípadov zápalu sŕdc na milióny okcovanych, po 3.mesiacoch očkovania sme našli 5 prípadov na milión trombov u AZ a celý ten systém si nevšimol, že instabilny diabetes spolu súvisí? Len vy to tvrdite.

Komplet dokumenty EMA pre všetky 4.echvalena vakcíny a nie nie sú experimentálne.
https://www.ema.europa.eu/en/human-regulatory/o...

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 dekompenzovaný diabetes a vakcíny, len tak narýchlo, čo som našla
https://www.researchgate.net/publication/349421...

https://www.cureus.com/articles/55228-covid-19-...

https://www.healthline.com/diabetesmine/covid-v...
After receiving the 1st vaccine (Moderna or Pfizer), approximately 10-15% reported elevated blood sugars for a day or two following the first dose, and 23-29% after the second dose.
42% saw elevated sugars for the J&J single-shot vaccine.
2 percent reported lower blood sugars, and one person reported both higher and lower blood sugars (perhaps a combo of both, due to roller-coastering glucose levels).
After receiving the 2nd vaccine, approximately 30 percent reported elevated blood sugars, and less than 1 percent reported lower blood sugars.
No significant differences were reported based on the type of vaccine received, Moderna vs Pfizer.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@karush Ďakujem, skvelá ste a teraz, keď si to prejde aj aristka sa môžeme baviť o faktoch a nie dojmoch.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 My mame ukoncenu klinicku studiu a inde sa este len testuje? Presne taketo rozpory z dostupnych info potom clovek berie za zavadzajuce.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@lucinka204 kde sa ešte testuje? Povolené vakcíny od EMA sa nerestuju už nikde, beží u nich štandardná 4 fáza, ktorá beží u každého lieku, čo sa nasadí. Cize sa ďalej sleduje a vyhodnocujú dáta. Podľa toho je experimentálny teda kľudne aj paralen.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@aristka som katolička,ale som presvedčena že maju biskupi z toho prachy,za mňa otras z ich strany

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@0martina0 od koho a prečo?

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 ja len ti chcem podakovat za tuto osvetu. Je to super a stale sa potesim tvojim clankom. Inak my s manzelom stale hovorime ze ziadna vakcina, nema taku sledovanost ako covid vakciny. Ved samozrejme ze je nahlasenych viac "neziaducich" ucinkov ako pri inych vakcinach. Uvodzovky preto, lebo pre mna su to ziaduce ucinky. Inak by telo nevytvorilo protilatky a ockovanie by bolo zbytocne. Ked si davame ockovat deti tak ani nahodou sa nepozastavujeme ze by decko malo teplotu, bolest, opuch. Je to normalna reakcia.

Len tak dalej. Tesim sa na dalsie tvoje spravy.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@iwuanka och ďakujem, si milá, veľmi to vazim

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby201to si strelila,keby si to mala naštudovane tak ako to propaguješ,tak sa nepytaš

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 podla mojho zdroja je to stale experimentalna vakcina. Uz nech to nazyvate standardna 4 faza alebo inym terminom. Cas ukaze. Uz teraz je pozastavene ockovanie Astrou v niektorych statoch. Cize asi nebola dopredu otestovana.. Mame na to rozdielne nazory, vy mi nevyvratite moj a ja ten vas.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@lucinka204 bola dopredu testovaná, na ziandom lieku nenájdete NU v pomerne nad 1 ku 10.000. To by sme museli testovať na miliónoch. A ja to ne nazývam to žiadnym termínom, proste vyvoj liekov a vakcine 1, 2, 3 a 4 fáza v preklade bunky, zvieratá, ľudia, dáta po povolení.. Všetky. Vás nazor proste nemá pravdivostnu hodnotu, lebo nestojí na pravdivých argumentoch. Pravda je tma, kde je v súlade s faktami.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@0martina0 no prosím kto a preoc podľa vás podplacam biskupov, fakt ma to zaujíma, ja o tomto neviem veľa, keďže nie sme katolici

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 asi by si mala isť spať,kde som pisla že podplacaš biskupou ty😂dokonala reklama na vakcinu z tvojej strany,zajtra sa určite registrujem😲

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@0martina0 nikde ste nepisala a ja sa pýtam, že kto a prečo by ich podplacal a ze ma zaujíma vás nazor, lebo my nie sme katolíci, tak neviem kto a preco

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@0martina0 to bol len preklep

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 a preco je pozastavene ockovanie Astrou? Preco ju vobec dali do obehu a potom pozastavili? Cize teraz sa zbieraju data po povoleni. A na tie som v priebehu par rokov velmi zvedava. Potom mozno budem uvazovat, ci prevlada riziko prekonat covid alebo sa dat zaockovat. Zatial su vase argumenty pre mna nedostacujuce. Nevie sa nic o tom, ako dlho maju protilatky ockovani atd.. a vase grafy a percenta su pre mna nedoveryhodne, kedze viem, ako sa nasobili ×4 a zvysovali pocty pozitivnych.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 fakt sorry , ja nepotrebujem zahranicne linky , ja viem čo je v reale v nemocniciach ci na obvodoch .Mám k tomu lepsi pristup ako ty.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@aristka tak isto 😉

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 to by bolo na dlho pokiaľ nie si katolik,ale ked maš tie fakty,tak mam otazku,ocino bol prvy krat zaočkovny,od toho dna sa neciti dobre,po troch tyždnoch zapal žily na nohe,bol na cievnom,zistili mu zrazeniny,lekar mu zakazal daľšie očkovanie,a spytal sa ho načo mu bolo dobre to prve,je dvôchodca,ked mu povedal že aj ten s bol ,aj henten,aj onen,tak len pozeral,dal mu inekcie ktore si musi pychať do brucha,a ked sa o oco spytal či to môže mať suvis z očkovanim,tak mu povedal že už to je jedno,raz podpisal že berie plnu zodpovednosť za nežiaduce učinky

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@0martina0 presnejšie ja som. Neprwktizujuca katolícka, manžel a synovia sú Židia, takže kto a prečo podplaca biskupov? Čím bol ocko očkovaný. Lekár, ktorý sa. Dôchodcu, čiže rizikovej skupiny opýtal načo mu bolo očkovanie je na vymenenie, plus nepodpisujetr, že na sebe beriete zodpovednosť, popisujete klasický informovaný súhlas, ako všade, dokonca ja rped pôrodom. Ze viete, čo s vami idú robiť a aké môžu byť následoky, nepreberá té zodpovednosť, v EÚ ju má výrobca.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@aristka vy ste zdravotník? Ach.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@lucinka204 nikto nič nenasobil 4. Reps nasobilo sa to ako zatezenost lôžka v nemocke, aby sa určila zatezenoat nemocníc pre Covid automat, lebo keď tam mate človeka nad 65 je 4x väčšia šanca, že tma bude dlho, bude ho treba napojiť na kyslík a bude dlhšie brat lôžko. Nefungovalo to tak, že máme 30 nových prípadov, 15 ma nad 65 rokov, tak tých x4 a už máme zrazu 75 prípadov. AZ sa ockuje upravili sa. Len komu, u nás sa ja MZ vyjadrilo, že kvôli nestabilný dodávkam sa nedáva novým a aked sa preockuju už nou za očkovaný, pôjde asi ľuďom nad 60 rokov.. Nevyradili sme ju z očkovacej schémy.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 ano rizikova skupina,ide tak do potravin a sedi doma aby sa nenakazil,a prečo ty lekari nestoja všetci v rade,a nečakaju kedy ich zaočkuju,prečo sa neočkuju všetci polityci,mne stači že som počuvala takeho odbornika ako je Krčmery ked covid začal,a počuvam ho teraz,otočka o 180stupnou,čo sa tyka biskupou,z moralneho hľadiska si odporuju prikazania,bol očkovany astrou

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 no daj,pokiaľ nastanu nežiaduce učinky,čo piše vyrobca

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@0martina0 otec môže ochorieť i v obchode,.tp,.ze sa ockovalo je dobre rozhodnutie a koľko ma rokov ak smiem vedieť? Všetci politici svetový od Macron cez Merkel. Ešte aj Putin sú očkovaní.. Biden.. Všetci u nás prezidentka, snáď všetci okrem ľudí z opozície a ti ted apre mne nie sú žiadna referenčná vzorka. A co ma pisat výrobca. Keď si otvoríte papier od paralen, čo. Pise výrobca.. Proste vymenuje nežiaduce účinky a máš vyhľadať lekara.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 ale ano nasobil, sam sa tak vyjadril byvaly minister Krajci.Toto co ste napisala vam dava aj logiku? Je rozdiel mat zarateneho v statistike jedneho pacienta na lozku na are alebo styroch. Potom to tak vyzeralo, ze mame pretazene nemocnice. Pritom u nas bolo na are 5 pacientov a v spravach nam kolabovala nemocnica. Ach, keby som nepoznala realny stav, aj tomu verim..AZ sa uz u nas len preockuvava, pozastavili ockovanie prvou davkou. Nie je to koli nestabilnym dodavkam, ale to aj sama viete.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 pri paralene presli vsetky studie a su zname Nu ci kratkodobe , ci dlhodobé.Čo ja robim , mozno ucim dejepis ,podstatne je , ze tu som anonymny nick.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@aristka aj tu prešli štúdie, či myslíte a viete viac ako vedci v EMA a FDA? Tak robíte v nemocníci? Podľa vašicj vyjadrení áno.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 ano môže ochorieť,to je jasne,ale prečo asi mu lekar zakazal druhe očkovanie,prečo sa neciti dobre od tej doby ako bol zaočkovany,ja som krajčirka,ty si ideš kupiť šijaci stroj a chceš aby som ti poradila značku,pôjdeme do obchodu a poradim ti značku,ale vydiš že pri nej sama zavaham,kupiš si ju,no podľa mna nie,tak prečo aj niektory lekari neodporučaju tieto vakciny,daj si aj za mna,rada ti ju posuniem

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@lucinka204 áno, čo som napísala dáva logiku a nie nenasobili sa 4x počty ľudí nad 65 v nových prípadoch. Ja neviem, ja som z ke a tu sme. Mali komplet jendu nemocku prerobený na Covid nemocnicu a bola plna.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@0martina0 koľko má ocko rokov, ak smiem vedieť.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@0martina0 a ešte ti biskupi kto a prečo ich pdolq vás podplqca

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 Ema vie velmi dobre ako skracovali a spajali , su o tom offic.pristupne dokumenty .

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 67,a čo sa tyka tej prezidentky a spol,t si bola pri tom ked ich očkovali,vydela si čo im realne pychli,však ako inač by robili reklamu

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@0martina0 a kedy ho ockovali, stačí. Mesiac.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@aristka už 100x to bolo vysvetlene, ale chápem, že vysvetliť možno všetko, ale nie vsetkym

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 preto lebo su tie vakciny geneticky modifikovane a ako som pisala,odporuje si tam prikazanie

Odpovedz
26. jún 2021
avatar
Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 no ten paralen presiel procesom akym mal ...má navrch.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@0martina0 v máji ľudia nad 60 rokov nedostávali AZ https://www.health.gov.sk/Clanok?covid-19-28-03...

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@0martina0 v máji sme astrou už ani prvé dávky nepichali.. Bud vás ocko dostal Pfizer a ten nerobí tromby a je to korelacia a potom vymeňte doktora, alebo. Si trosku vymyslate

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 pozrite si vyjadrenie Krajciho z doby, ked sa primator Kezmarku obul do toho, preco su cierny okres, ked maju nizsi pocet pacientov, ako uvadzaju v mediach. Lebo nasobia ×4 bola odpoved. A takto to tu funguje. Vypnut televizor a hned by sme na to pozerali inak.. Bez tv by sme registrovali, ze je tu pandemia? Ja za seba poviem, ze nie.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@lucinka204 áno, lebo čítam noviny v telke pozeráme netflix a bol to koeficient na záťaž nemocníc, nie násobenie nových prípadov. Áno, umrela nám na skole upratovačka, vrátnik, kamoške 7 príbuzných, moja babka mala Covid, umreli ďalšej kamoške svokrovci.. Áno nejak by som si všimla, že je pandémia asi aj bez telky

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 tak necitat ani noviny 😀

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 nie nemam dvôvod si vymyšľať ,dostal astru,a 11.6 mal isť na preočkovanie,neviem mslim že po šiestich tyždnoch sa dava druhe očkovanie tak si to presne vyrataj

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@0martina0 AZ sa dava preočkovanie po 10 až 12 týždňoch. Vás otec dostal bud Pfizer a ten nerobí tromby a je to korelacia a zmeňte doktora, alebo si vymýšľate, nikdy sme dôchodcov neockovani AZ.. Nikdy na SR. Ockovali sa ňou ľudia do 60. Plus v máji sme AZ už neockovali prvé dávky.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 no v mojom okoli umrela 1 susedka, inak vsetci prekonali, bud mierny priebeh alebo tazsi. Oproti inym rokom nic nezvycajne. Ja aj moja rodina nic, pritom ja pracujem v infekcnom prostredi..chora som nebola roky, spolieham radsej na svoju dobru imunitu, ako sa preockuvavat kazdy rok. Nech sa paci, stari a chronicky chori nech sa zaockuju, my ostatni a deti prave svojou dobrou imunitou prispejeme ku kolektivnej imunite.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 tak bol skôr,to beriem že som sa mohla pomyliť,presne to nesledujem,ak ma k tomu niejaky papier tak ti ho tu zajtra dam,ešte som mu hovorila prečo si aspon nepočka na faizer,ked sa už rozhodol pre očkovanie,a taky argument čo mi daš,že je na papieri napisane,aka vekova kategoria sa čim očkuje,to mi je na nič,realita je ina

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@lucinka204 mam dobru imunitu bez očkovania je ako mam dobrý mozog bez učenia. Ale určite o pár rokov dôjdeme na level, že sa budú očkovať hlavne rizikové skuoiny

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@0martina0 musel sa registrovať cez čakárne a tam sa prideľovaní vakcíny to nie, že je papier podľa veku mu nikdy nepridelili AZ, lebo sa ňou nad 60 rokov na SR nikdy neockovalo. Cize sa už neockoval v máji? Čiže, ak. Mal mat 11.6 druhu dávku musel by sa očkovať začiatkom apríla a začiatkom apríla platilo, čo som poslala AZ sa pichala len ľuďom do 60.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 aj mama je očkovana astrou a ma po 60,a teraz ma napadlo boli očkovany skôr,v maji mali isť do talianska tak preto sa rozhodli dať očkovať,tak boli skôr

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@0martina0 v apríli sme ľudí nad 60 neockovali AZ.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 to nie je dobry priklad. Napr. parkrat som prekonala chripku. Teraz som fakt chripku asi desat rokov nemala. Spolieham na to, ze aj tomu covidu sa proste nevyhneme. Prekonam a moje telo bude nat protilatky. Bud.. alebo sa budem kazdy rok ockovat. Podla mna si skodime, ze chceme ockovat zdravych a deti. Tymto krokom to len oddalujeme . Ako som spomenula, ruzikovych ockujme a ostatny vybudujme kolektivnu imunitu. Virusy su tu davno. Preco len sme dostali do vienka imunitu, hmm?

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@0martina0 a mali ísť v máji do Talianska. Atak sa nechali očkovať v apríli AZ, ktorá sa preockovava po 10 týždňoch, čiže plne očkovaní by boli až po návrate cca v polke júna. .. A v tom čase sa ľuďom nad 60 ani nepridelovala.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 tak v ktorom čase sa očkovali ľudia nad 60 astrou

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@0martina0 určite nie v apríli.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 o bože ako malo o tom vieš

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@0martina0 mohli sa očkovať okolo 10 marca? Tam bol kratucky úsek, kedy sa ockovali AZ aj ľudia od 60 do 70, a dva týždne.. A 10 marec a maj je dosť rozdiel.

Odpovedz
26. jún 2021
avatar

@alby2014 ano to beriem že je to rozdiel maj a marec,ale ja som sa dozvedela až myslim v aprili že sa očkovali,so mnou sa o tom bavili až po prvom očkovani,lebo vedeli že som proti,a mali isť v maji na zajazd,ktorybol preloženy zo septembra minuleho roka,aj tak sa nekonal,a očkovali sa ln kvôli tomu,teraz to obaja ľutuju,ani mama sa nejde druhy krat,a ocinovi to zakazali,a ja presne neviem aka je doba medzi prvm a druhym očkovanim,viem že sestra nemala toľko tyždnou rozdiel ako rodičia,ona je faizerom,ale pisať mi že oco dostal faizera a zmeniť doktora,😲asi treba aj tebe niejakeho odbornika,ale že fakt odbornika👏

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 Nový report z UK na dnes.. 60% umrti na Deltu tvoria zaočkovani...

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@sarrahmichelle už sme si to minule vysvetlovi

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 ja len updatujem..

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@0martina0 prepáčte, ale naozaj, keď ste napísali, že 67 ročného a ockovali v máji AZ, tak som si to len chcela overiť, lebo to je úplne a naozaj nemožné. Osobne si stále myslím, že Dr, čo sa čuduje, preco sa chcel niekto kto je riziková skupina očkovať, by sa mal trochu dovzdelat, vaši rodiča majú plné právo konať ako chcú, ale mali by vedieť, že bez druhé dávky AZ sú chránení proti delte napr len na 30%.. To, že ocko vás dostal Pfizera, som vychádzala z vášho tvrdenia, že ho ockovali v máji.. Ak sa naozaj ockovalo už okolo 10.marca, tak tam bol kratucky úsek, kedy sa dával. AZ od 60.do. 70.rokov asi do 28.3, kedy už aj od 60.bol nárok na Pfizer.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 a nech vam v brozure pri nabore na ockovanie, ktoru dostavate doplnia teda, preco sa ockovalo AZ a pozastavilo sa. Koli vypadku to nie je 😉 a aj nieco o kolektivnej imunite a ockovaniu ludi s protilatkami a detmi, ktorych umrtia na covid si najdite v grafoch.. pretoze vdaka tymto opatreniam si to len predlzujeme a nicime imunitu zdravych ludi. Covidove infekcie su tu davno, aj to si nastudujte. Nech sa paci, ockujme, nech v buducnosti umieraju ludia na beznu nadchu, kedze uz detom nedovolime sa s nou stretnut..

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@lucinka204 aj polio tu bolo storočia, aj rpave kiahne, aj zaskrt.. Viete, že vďaka mRNA vakcínam budeme mat vakcíny na rakovinu? Hrozný to bude svet, bez rakoviny

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 ano vsetko to boli ochorenia, ktore sa ockovali uz po pandemii. Cize studiu sa uz nedohladame, ci prispela ku prekonaniu kolektivna imunita alebo vakcinacia. Ked budu vakciny na rakovinu, co pochybujem, tak potom sa mozme bavit o tom, aky to bude svet.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

Budeme umierat uz asi len z nudy 😑

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@lucinka204 ešte je tu parkinson, alzhaimer... Nehody.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 no esteze tak, uz som sa bala,ze budem zit vecne 😁 samozrejme srandujem. A nechcem na vas utocit, len mam na to iny nazor. A tak to ma byt. Ma sa dat priestor aj imunologom a lekarom, ktori maju na tuto situaciu iny nazor a nie su to konspiratori. Ja staviam na kolektivnej imunite a nechcem sa ockovat kazdy rok. Vy zas verite ockovaniu. Mame na vyber.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

Postnes tu link na clanok, ktory uplne devalvuje mesika, aj s argumentami (inak vyborna Snidlova praca). A pod to ti tu napisu, ze viacej takych odbornikov ako je on🤦‍♀️🤦‍♀️
Tu nazlietane antivaxerky to nedaju dalej nez po titulky HS.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 nevravte mamina má 64 zaočkovana je AZ lebo až týždeň po jej ockovani posunuli hranicu

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@michaelkanr ja sa čudujem že má takú trpezlivosť,

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@majkushka áno bol tam krátky časový úsek medzi 10 marcom až 28 marcom, čiže len vtedy.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@aristka Mňa ako biológa najviac zaujalo tvoje tvrdenie, že “sú pouzite embrionálne bunky a ešte geneticky upravovane” (gramatiku nekomentujem, ale možno @jajka257 by to mohlo zaujímať 😉). Napíš mi prosím, o aké bunky konkrétne ide, v ktorom kroku výroby mRNA vakcín sú použité a ako sú geneticky upravené. Ďakujem!

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@pallacinka sa môžem pripojiť k tvojej žiadosti?

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 Môžeš, chcelo by to hneď aj zdroj, však? 🙂

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@pallacinka idealne

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 alby reagujem na tvoje tvrdenia pre @lucinka204 citujem ta: "je to normálne možné, bez ukončené tretej fázy testovania proste nedostanete pečiatku od EMA . Keďže platí, že vakcíny majú ukončenú tretiu fázu testovania a ľudia z tej tretej fázy sa budú len ďalšie 2.roky sledovať, Pfizer napr ukončil tretiu fázu testovania v čase od 29.jula.do 8.11.2020."
Prosim ta odzdrojuj ty, ze Pfizer ukoncil 3 fazu 8.11.2020, lebo sam pfizer pise napr. 21.12.2020 o prebiehajucej faze 3.
Nemoze nieco zaroven prebiehat a byt ukoncene, to logicky nezmysel, preto je v anglickych publikaciach pouzite "ongoing". Ved to je cela pointa, preco maju v EU podmienecne povolenie, v USA emergency registraciu, lebo riadnu firmy dostavaju, ked predlozia vysledky ukoncenej klinickej studie. V tomto pripade to kvoli casovemu hladisku predlozit nemohli. EMA myslela aj na taketo pripady a ma rychlejsi typ povolenia.

https://www.pfizer.sk/novinky/europska-unia-sch...
"O klinickej štúdii fázy 2/3
Prebiehajúca klinická štúdia fázy 3 s BNT162b2, ktorá je založená na mRNA technológii vlastnenej spoločnosťou BioNTech, zahŕňala viac ako 44 000 účastníkov, z ktorých veľká väčšina dostala svoju druhú dávku."

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@namina to ich stve najviac.
Skusaju utoky zlava sprava, podpasovky, uz aj zasahy vyssej moci (jedna vraj upozornila dotknutych politikov! spominanych v diskusiach. Rozmyslam, na koho sme sa kriticky vyjadrili, tusim aj na Putina a Orbana, asi by sme si mali zacat doma davat pozor na klucky a gatky!)
A este su ony dotknute🙈 ja ozaj nemam slov niekedy.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 si protirecis. Pises: podľa veku mu nikdy nepridelili AZ, lebo sa ňou nad 60 rokov na SR nikdy neockovalo, čo je pekný blud očkovaní sa Astrou aj starší ľudia. To len keď od každého pytas zdroj ako dôkaz, lebo inak sa jedna o nepravdu... Tak aj bez zdroja Ti viem povedať, že v minimálne v tejto info zavádzas

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@kristinkinazuzka už som to písala vyššie len v čase od 10 do 28 marca, inak sa dá alen Pfizer.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28752572/ Ja len k tomu obhajovanemu, rokmi testovanemu, bezpecnemu paralenu. A zaujímavý pohľad na tu toľko omielanu neplodnost. Aj ked kauzalita nie je zatial preukazana.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 k reuters: hovoria o approval, ale to, co FDA povolila nie je predsa Approval ale Emergency Use Authorisation. Cize postup, ktory FDA teda americky regulator pouziva v situacii, ked neexistuju schvalene a dostupne alternativy iba pocas stavu ohrozenia verejneho zdravia.
Keby mali firmy ukoncene testovanie, preco by si nepoziadali o riadnu registraciu? Co myslis?
druhy link, ktory si uviedla, ongoing = prebiehajuci, ved tam tiez pfizer informuje o vysledok prebiehajucej studie. Prosim ta o doplnenie zdroja, kde pisu ze ukoncili 3 fazu.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@nextik1 je z novembra ešte bola ongoing.. Tradične sa 3,faza ukončuje 2 mesiace po vyhodnotení vysledkov

Odpovedz
27. jún 2021
avatar
Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@aristka To sa týka adenovírusov a vektorových vakcín, pri výrobe mRNA vakcín sa používajú iba baktérie na výrobu plasmidovej DNA a samotná syntéza mRNA prebieha in vitro. Nabudúce prosím nekomentuj veci, v ktorých sa nevyznáš.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@pallacinka touche

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 1. april 2021 cnn informuje o prebiehajucej studii
https://edition.cnn.com/2021/04/01/health/pfize...

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 Ešte by som sa vedela rozpísať o tom, ako aj tie vektorové vakcíny sú z morálneho hľadiska v poriadku, ale môj čas mi je už príliš cenný.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 vieš taky argument že je chraneny na 30 percent,je totalna debilina,napiš prečo sa citi zle od očkovania,a odkiaľ zrazu tie zrazeniny,toto si obhaj a nie to čo farma firmi pišu aby zarobili,pre boha dievča,ak ked lietaš v oblakoch,stoj pevne nohami na zemi

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 a v prispevku vyšie,ktory dala aristka,maš krasne vysvetlene prečo si myslim že biskupi maju za to peniaze,

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@aristka pre toto sa čudujem ,že katolicka viera podporuje očkovanie,som katolička ale za mna hrozne

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@0martina0 na to sú dáta, že je to len 30%

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@0martina0 ohľadne génov v mRNA vakcíne z embrya, čo je blud?

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@pallacinka zeneca , sputnik, johnson o tom ľudia vedia.Plus vo vyskume in vitro sa pouzivaju ake bunky ...krasne to povedala jedna farmaceutka ohladom tejto temy , pouzivaju sa prave preto embryonalne lebo su ciste , plasticke a da sa s nimi krasne pracovat , tj.ani vyvoj tohto druhu vakcin sa nezaobisiel bez vyskumu tohto druhu ,vsetko sa da krasne dohľadat .Ono mne je to jedno , len poukazujem na to , ze cirkev obratila svoju retoriku , ktora sa s nou vliekla dlhou históriou.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@aristka Aha, ono ti to je jedno, tiež meníš rétoriku. Presne ti poviem, aké bunky sa používajú vo výskume in vitro - žiadne 😀 Fakt sa musím smiať, v noci som sa vrátila zo služobky z firmy, ktorá vyrába prístroje na mRNA vakcíny a ty máš tú odvahu a drzosť o tom so mnou diskutovať.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

A ešte som zvedavá, koľké z tých žien, čo tu sú a majú morálny problém s bunkami a génovou terapiou, prispeli na SMA1 liečbu chorých detí, keď sa robili tie veľké zbierky.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 alby zaujimavy nazov "manipulator". Pisu, ze klinicke studie boli davno ukoncene, ale ked si kliknes na link, ktory to podla nich potvrdzuje, prva veta anglickeho textu hovori, ze ..In an ongoing multinational, placebo-controlled, observer-blinded, pivotal efficacy trial, we randomly assigned persons 16 years of age or older in a 1:1 ratio to receive two doses...
ongoing=prebiehajuci
Takze poprosim ta, zdroj kde je uvedene, to co tvrdis, ze fazu 3 pfizer skoncila 8.11.2020. A este si mi neodpovedala na otazku, ze preco ked podla teba maju firmy ukoncenu fazu 3, nepoziadali o riadnu registraciu ale o podmienecne povolenie.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@pallacinka točis uplne nieco ine nez ja písem.Takze niekdo vyrobil masinku na mRNa vakcinu a vyraba si vakcinu bez akychkolvek vyskumov na bunkach , kedze tak si vyznela .Tak o to je väčší dôvod sa zamysliet co sa dialo v tych deklarovanych vyskumoch , vyrabali zjavne masinku na kolene.Teraz si poprela to o co sa tu autorka snazi cely cas obhajit .

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@aristka To je krásne, ako to dokážeš zvrtnúť tak, že vlastne ja som tá, ktorá je tu mimo. Pritom ty si mi prvá na otázku, kde sa vo výrobe mRNA vakcin používajú embryonálne bunky, odpovedala textom o vektorových vakcínach a teraz tu splietaš zasa výskum, ktorý k týmto vakcinam viedol. Venovala som ti viac svojho času ako si hodná, prajem ti len, aby si nikdy v živote nemusela siahnuť po lieku, ktorý by tu bez embryonálnych buniek nebol (aj keď je dosť veľká šanca, že už sa tak stalo).

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@nextik1 https://www.pfizer.com/news/press-release/press... ešte raz to ongoing sa týka imunitnejodpovede, nie bezpečnosti a účinnosti, to je to dvojročné sledovanie, čo je štandard a pomýlila som sa bol to 18.11.2020. Je to naozaj krásne vysvetlene v tom linku od manipulatorov, čo je stránka venujúca sa vyvracaniu hoaxov a pod. rovnako ako vedator, ocami farmácie, či afp fakty. Jednoduchšie to už vysvetliť naozaj neviem a ani sa nedá. Vakcíny majú ukončené testovanie. Plus robili sa ešte testovania na deťoch, tehotných..

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@pallacinka zas prekrucas , co som nenapísala , plus prekrucas v akom kontexte som to komu pisala .Opakujem , ja s tym problem nemam , moja reakcia bola na prevracanie kabatov papalasov cirkvi .

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@aristka áno, áno.. A nech nikto nechce žiadne zdroje.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 ake zdroje , si dohladaj ,aj SAV ma dost domentov, ci ani netusis o com sne tocili .

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@aristka všetko sa dá vysvetliť, ale nie všetkým.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 Vieš, vidím to tak - je úplne v poriadku nerozumieť všetkému, však to sa ani nedá. Je aj úplne v poriadku zmýliť sa a robiť chyby, to sa stáva predsa každému z nás. Ale nepochopím, prečo si to niekto má problém priznať a namiesto toho sa bude radšej vykrúcať a prekrúcať a prichádzať tak aj o tie posledné zvyšky svojej hrdosti.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 alby bavime sa o faze 3, podla teba je ukoncena 18.11.2020, podla mna prebieha. Este si mi stale neodpovedala, preco ak ukoncili fazu 3, nepoziadali o riadnu registraciu ale o podmienecne povolenie a v usa o Emergency Use Authorisation namiesto Approval.
Ten rozdiel je v tom, ze testovanie a vyroba prebiehaju sucasne, lebo potrebuju urychlit vsetky tieto procesy, aby sa vakcina dostala na verejnost v realnom case, nie o 2 roky. FDA aj EMA maju na zaklade klinickej studie vo faze III, niekde je to oznacovane aj ako faza 2/3 nejake ocakavania z doterajsich pozorovani. Faza III ma byt o tom, ze zaockujes uz signifikantne mnozstvo ludi, placebo a vakcina, double blinded,nikto nevie co ma a sledujes ich, 2 roky, 3 roky, presne neviem kolko, to je ten vyskum, to je faza 3. Toto neurychlis, 2 roky nezbehnu rychlejsie len preto, ze mas viac penazi na vyskum. Kdezto ty tu hovoris, ze ukoncili klinicke studie, teda fazu 3 a potom z nejakeho prazvlastneho dovodu este 2-3 roky pokracuju v ukoncenej faze 3. Toto pozorovanie je podla teba aka faza alebo co to teda je? Ako je podla teba logicky vysvetlitelne, ze nieco ukoncis a zaroven v tom pokracujes. To je ako keby s tebou ukoncili pracovny pomer a este 2-3 roky by si tam pracovala.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@nextik1 si to nepochopila , vyrobili masinku , faza skoncila ,.prisli mutacie , musia inovovať tj.faza pokracuje , to mi logicky vychadza po tom co som sa tu dozvedela.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@nextik1 a co myslíš, že robíš v tretej fáze normálne to testovali na 40tisic.ludoch a následne máš aj zaslepena štúdiu na placebe. Veď o tom sú tie linky na štúdie, čo už máš. Určí sa bezpečnosť a účinnosť. I ak neviem, či si predstavuješ, že naockujes ľudia necháš ich nakaziť, ale ty naockujes ľudí a pošleš ich domov, nevystavujes ich vírusu a teda uprostred pandémie máš rýchlejšiu šancu na nakazu aj na dobrovoľníkov a následne 2 roky sleduješ napr ako dlho im ostala imunita, ale už nie bezpecnost a účinnosť.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@aristka prosím už viac nemusíte dokazovať, že nerozumiete základným procesom, vede, výskumu a etc. Fakt každý vás ďalší komentár len ukazuje, že nerozumiete základoma snažíte sa len v krútiť z diskusie o faktoch

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 preco poziadali o podmienecne povolenie? to nasledne ako pises 2 roky sledovanie je teda co? aka faza clinical trial je to podla teba. A ze tam sleduju ako dlho im zostala imunita, ale nie bezpecnost a ucinnost? ked niekoho sledujes, ako dlho ma imunitu nie je to sledovanie ucinnosti a de facto bezpecnosti?
pozri infografiku, kolko trva faza III... ze je to 1-4 roky
https://www.pfizerclinicaltrials.com/about/how-...
@aristka nie, je to stale ta ista faza III, klinicka studia fazy 3 ma dlzku zvycajne 1 az 4 roky, je urcena na stanovenie dlhodobejsich ucinkov lieku.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 no to , ze netusis o com sa tu tocilo pochopim , ale ze nerozumies irónii , nepochopim.Tvaris sa jak spasiteľ sveta , uvolni sa lebo ti to uskodí.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@nextik1 nepožiadal napr preto lebo nemali testy na deťoch, nemali testy na tehotných etc. Proste Pfizer 18. 11. Vyhodnotil bezpečnosť a účinnosť a už to nerobí. Požiadali FDA o podmienečne povolenie a dostali ho.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@aristka dobre

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 tie data su podstatne možo pre teba,neohanaj sa tym,daj konkretnu odpoved prečo sa zistili zrazeniny,prečo sa neciti dobre,ved ty nemaš žiaden rozumny argument,iba to čo niekto napisal aby sa točil biznis,prečo to niektory lekari odmietaju,no daj bud konkretna

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 ano tam si sa našla,nie všetko sa da vysvetlť a nie všetkym

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@0martina0 hovori ti nieco pojem evidence based medicine a pomer cost/benefit? Tusis, ako prebiehaju studie akehokolvek lieku? Ze je uplne irelevantne, ci nieco pomohlo/uskodilo tebe, babke, susede, otcovej sesternici svokry bratovi (ako jednotlivcovi), ale vyhodnocuju sa DATA za celu skusanu vzorku, a na zaklade DAT sa postupuje alebo aj nepostupuje dalej? Nie na zaklade nazorov, pocitov ci domienok, ale dat? Samozrejme to nepopiera ani nezlahcuje, ze existuju neziaduce ucinky, aj zavazne neziaduce ucinky, ale o tom je ten pomer cost/benefit, ktory by ti mal kazdy rozumny a schopny lekar vysvetlit, pokial tomu nerozumies, a ty sa na zaklade toho rozhodnut ano - nie, ale na zaklade faktov a dat a nie hoaxov a klamstiev.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@0martina0 vôbec nerozumiem, čo. Odomna chcete.. Mame dáta, že vakcína zachraňuje životy, akú má učínost pred symptomatickym a asymptomatickym priebehom, ako chráni pred úmrtím a ťažký priebehom. Etc. Navyše vieme ako funguje na varianty na základe dat. Ak vášho ocka ockovali v marci a stále sa necíti dobre uvažovala by som o kompletnej prehliadke, pretože to vôbec nemusí byť vakcína, dokonca aj prípady zrazeniny v dôsledky AZ sa aj v tom malom počte týkali žien a mladýchpod 50 a išlo o zrazeniny mozgových splavavov a nie tromby v nohe, to vakcína nerobí a vyvrátila to aj na základe vyskumu EMA..

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 to zeneca nerobí , to si vtipná , keby len ona.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@suzie.h ano hovori,ale ani nahodou sa nebudem riadiť tym,je to veľmi kratka doba po spusteni vakcin na covid ,aby som tomu verila

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 čo robi čo nerobi vakcina neviem ešte nik,to sa ukaže časom

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@aristka a co sposobovalo tromby pred prichodom covidu a vakcin proti nemu? Ti ludia predtym tiez castokrat nemali ine problemy, boli velakrat mladi a zdravi a zrazu bum, tromboza ci embolia... Kazda choroba niekedy zacne a predtym bol clovek zdravy, pred covidom sa to mohlo diat len tak "z nicoho nic", len teraz uz nie? Nemozes teraz tvrdit, ze kazda jedna zrazenina u cloveka po ockovani suvisi s ockovanim (ale ani ze s nim na 100% nesuvisi, ale pokial statisticky to mnozstvo tromboz u zaockovanych je rovnake ako u neockovanych, nemozeme toto prisudit ockovaniu).

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@0martina0 a cim sa teda riadis, comu veris, ked nie faktom a datam, na zaklade coho sa rozhodujes?

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@aristka mate zdroj?

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@suzie.h na zaklade toho,že vidim koľko lekarou a vedcou ju neodporuča,mam neter lekarku,sama sa nejde očkovať a ani to neodporuča,chodim k zubarke z dcerou,pytala sa ma či sme očkovane,poiaľ sa dame mame jej to oznamiť,pride mi strašne narychlo vivynuta,vyšie som to už spomynala,keby bola taka zazračna tak stoja v prvom rade všetci lekari,všetci polityci,ked si pozriem odbornikou ako krčmery,tak mi viac netreba,na tehotnych a deťoch sa nesmu robiť klinicke študie,prejde pol roka a odporuča vakcinovať,mam manžela v holandsku,tam nik neriešil poriadne ani ruška a už vôbec nie vakcinu,tam nik netoči o tretej vlne,u nas už presne vedia kedy pride

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@0martina0 🤦 neuraz sa , ale ten pravopis hovorí za všetko

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@0martina0 to je v poriadku, ze tomu nerozumies. Veda, epidemologia, to su velmi narocne discipliny. Nie sme v nej doma v tejto diskusii nikto (mozno okrem pallacinky), niekto je strateny viac, niekto menej.
Len si to treba priznat a nerobit rozhodnutia zo strachu, necitat clanky, ktore ludi nechcu poucit, ale vystrasit a zmiast.
V tom sa uz musi zorientovat kazdy sam.

Ja si tak hovorim-preco neveris nikomu z odbornej verejnosti? Preco vsetci klamu, dokonca uz aj katolicka cirkev? (O ktorej si ozaj mozeme mysliet hocico, ale ze by chcela vyhubit ovecky platiace do zvonceka???)
Nie je to skor tak, ze ked je cely svet podla mna dole hlavou, tak som to ja, kto robi stojku?

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@0martina0 to, ze je u nas tato tema spolitizovana, je, bohuzial, fakt, mnohi si prihrievaju polievocku. Inde v Europe ludia neveria tolko hoaxom ako u nas, doveruju vede a lekarom viac, nemusi sa o tom tolko rozpravat ako tu. Poznam lekarov - politikov, ktori tiez tvrdili najprv slova o chripocke, ale v momente, ked zistili, ze su pozitivni, narvali do seba vsetko, co sa dalo (asi tomu teda az tak neverili, ze pohoda jahoda), a zaockovali sa hned, ako sa dalo... V mojom okoli vsetci dr.zaockovani 🤷‍♀️

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 si pozri šukl , mas tam krasne rozpisane a priradene Nu tohto typu k vakcínam.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@suzie.h aj mozgove prihody po zenece boli hoax a kukni ho ....samozrejme ,.čipy a srosa vynecháme

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@namina nie neurazim,v piatok som pisala z pravničkou a presne som jej napisala,ten môj pravopis a dostala som odpoved,aj vysokoškolaci si davaju kontrolovať svoje prace ako ich maju napisane,hlavne že človek ktory to čita pochopy myšlienku

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@michaelkanr nie všetci knazi su za očkovnie,tam je to tiež na dve strany

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@0martina0 ôk takto.. Skus. Nikde nie sú pol na pol. Ani lekári, ani vedci, ani kňazi. Je to výrazná väčšina pre a už som ti písala, že ak sa pozrieš na svetovú a európsku politiku napr všetci politici sú očkovaní, pápež je očkovaní, emeritny pápež tiež, Bill Gates, vedci, čo vynašli mRNA vakcínu sa ňou dali očkovať. Etc.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@aristka nie, nikdy to nebol hoax - bolo to v stadiu presetrime, uvidime, a nakoniec vidime suvislost, ktora je oficialne priznana, rovnako ako tie myokarditidy - ved o to ide, nie? Ale ten vyskyt je tak nizky, ze pri standardnej studii na 40 000, hoci aj 100 000 ludoch, sa na to nepride, prave preto su potrebne aj postmarketingove studie (opakujem - beziace pri kazdom jednom lieku, tieto vakciny nie su vynimkou), aby sa ta bezpecnost a ucinnost sledovala aj v realnom pouziti a stale. Hoax je napr. to, ze za smrt Virsika

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@aristka moze vakcinacia, vyvratila to pitva, lekari. Ja tvrdim len to, ze nie za kazdou zrazeninou u ockovanych je vakcina, nie to, ze za ziadnou nie je. Neziaduce ucinky tu nikto nikdy nepopieral, jedine, co tu Alby chce, aby to bolo podlozene datami, nie dojmami - vid tvoje tvrdenie o instabilnom diabete, kde akonahle boli dodane linky z pre-printov, vsetci sme si mohli urobit iny obraz ako z toho, ze jpp. Proste na zaklade dobrych dat si mozu lekari aj jednotlivci uvazit ich vlastny pomer rizika a benefitov a ockovanie realne zvazit.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@suzie.h a s tými trombamy si istá, že tam boli vždy a EMA nikdy nepoprela ich súvislosť s astrou?

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@jajka257 kde ze boli vzdy?

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@suzie.h ôk. Ináč, si si istá, že EMA nikdy nevydala stanovisko, že tromby nesúvisia s Astrou? A ze ich výskyt bol vždy v pribalovom letáku?

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@jajka257 tu je stanovisko EMA, ze KLASICKE tromby nesuvisia s astrou, s astrou suvisia velmi ojedinele pripady zrazenin mozgovych splavov v mozgu a este velmi specifickymi trobmami, ktore nastanu,pri znizenom pocte krvnych dosticiek, co je na urovni udrie do teba blesk.
https://www.ema.europa.eu/en/news/covid-19-vacc...

vydali to presne 18.3 , nikdy to nepopierali, nic podobne, normalne sa to rpesetrilo, keby kazdy liek bol pod dohladom ako tieto vakciny, tak by len ludia pozerali, co sposobuje ibuprofen a ine lieky, co berieme uplne bezne, v akom vyskyte ma NU, alergicke reakcie a podobne ( toto je priklad, nie nutne vec na hadanie sa o ibuprofene)
A samozrejme ich vyskyt nebol v pribalovom letaku od zaciatku, lebo sa to nevedelo, lebo ako uz bolo x krat povedane, je to tak ojedinele a tak vynimocne, ze aj pri testovani na 10tkach tisic ludi to nezistis, ak mas v realite 5 pripadov na milion...Preto bezia aj poschvaleni liekov dalej 4 fazy testovania, kedy sa zbieraju data a vyhodnocuju.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@jajka257 jasne, ze ich vyskyt vzdy v pribalovom letaku nebol - pocas klinickych studii sa pre svoju zriedkavost tento NU neobjavil, prislo sa na neho az pocas ockovania sirsej verejnosti. Presetrilo sa to, doplnilo, standardny postup. 🤷‍♀️

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 no tak potom mam problém s čítaním s porozumením, lebo ty konkrétne si zverejnila niečo iné. Sorry, za screen shot, ale toto je tvoje vlastne vyjadrenie tu na ploche.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@jajka257 toto je teraz doplnene https://www.ema.europa.eu/en/news/vaxzevria-fur... kto to moze dostat vakcinu, kedy etc.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 myslím, že už nepotrebujem žiadne linky. 😉

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@jajka257 ved som ti to hore napisale NORMALNE TROMBY, keby si si to otvorila...tak zistis, ze aj vtedy nasledne presetrovali specificke tromby mozgovych splavou a pri nizkom pocte bielych krviniek..ten isty link, som ti postla tu...bol marec a vtedy sa dobre, ze kazdy TROMB neonacoval za dosledok AZ a vo velkom sa tu riesila mrtva ucitelka. Nic sa nezmenilo a tu aj tammas postnuty jeden a ten isty link. NORMLANE tromby nesuvisia s AZ a to tvrdi aj ten link

there is no evidence of a problem related to specific batches of the vaccine or to particular manufacturing sites;

however, the vaccine may be associated with very rare cases of blood clots associated with thrombocytopenia, i.e. low levels of blood platelets (elements in the blood that help it to clot) with or without bleeding, including rare cases of clots in the vessels draining blood from the brain (CVST).

https://www.ema.europa.eu/en/news/covid-19-vacc... to iste mas postnute v marci, to iste tu... Aj tu jedna dotycna pisala, ze oco mal tromb po AZ, tak som jej vravela, ze naozaj sa bavime o velmi specifickych tromboch, nie beznych krvnych zrazeninach a o tom je ta sprava EMA

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 kde v tvojom statuse je použité slovo normálne tromby? A až do dnes som nevedela, že tromby sú normálne a nenormálne. 🤔

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 a aj k tomu hoaxu o smrti učiteľky by sme mohli hodiť debatu, ale už sa mi nechce. A už vôbec nie s niekym, kto si ani nestojí za svojím tvrdením. Pekný den

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@jajka257 pripusta, ze som to mohla v tom nadpise formulovat inak, ale ten dokument tam mas ako zdroj kvoli tomu, aby ludia, citali tie primarne zdroje. ABy somt o formulovala presne a nie laicky vakcína nie je spojená so zvýšením celkového rizika vzniku krvných zrazenín (tromboembolických príhod) u tých, ktorí ju dostanú .

Nie je o com, jedine, ze vies viac ako pitva, lekar, co ju pitval, SUKL ( a nie tu reportaz v RTVS nevytahujeme o tom sme uz debatu mali).

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@jajka257 ono sa dost tazko diskutuje, ak ani nie si ochotna precitat pripojene linky 🤷‍♀️

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 alby ja to vzdavam, tebe aj keby pfizer napisal, ze stale bezi faza 3, ze mesacne reportuju udaje o bezpecnosti a ucinnosti vakcin, by si tvrdila, ze je ukoncena. Mas na vsetko take svojske vysvetlenie a je ti jedno ze si logicky odporujes, hlavne ze na konci kazdej uvahy zistis, ze mas pravdu.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@nextik1 ja to vzdávam, vám by aj Pfizer mohol napísať, že už im nebezi 3 fáza, že už neskuma ju ani učínost ani bezpečnosť by ste ďalej tvrdila, že beží a etc, etc

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 to treba upozornit EMU, SUKL aj Pfizer, ze na svojich strankach maju informacie, ktore su ine, ako si myslis.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@alby2014 ale vazne, ja neviem co ti odpisat, ked mi napises, ze o podmienecnu registraciu vakciny pre dospelych poziadali preto, lebo nemali hotove testy pre deti, ked napises, ze neskumaju ani ucinnost ani bezpecnost, pritom na dva kliky na SUKL si najdes ze je to ich povinnost kazdy mesiac atd. ja si budem setrit svoj cas na nieco zmysluplnejsie ako ta presvedcit o opaku.

Odpovedz
27. jún 2021
avatar

@nextik1 ešte raz oni už len reportujú dáta napr o dĺžke imunity, učínost vakcíny sa určila na základe 3 fázy klinických testov od júla do novembra 2020, to. Je tých 94%. Bezpečnosť detto. To je proste skončené a bez tých dat im ani FDA ani EMA nedá pečiatku. Ongoing znamená štandardné sledovanie subjektov po 2 rokov po testovaní a vyhodnocovanie dat, ale nepreratava sa na základe toho učínost, či bezpečnosť.uz totu bolo x krát vysvetľovanie fakt. Nič to nemení na fakte, že tie vakcíny sú bezpečné, účinné a a nie sú experimentálne.

Odpovedz
28. jún 2021
avatar

Ci teraz ako po 2.rokoch Pfizer povie, že sorry mame. Učínnost len 50% a. Spôsobuje e ako NU zombie apokalypsa.?

Odpovedz
28. jún 2021
avatar

@alby2014 neviem preco si taka presvedcena, ze ucinnost a bezpecnost sa navzdy urcila podla 3 mesiace trvajucej studie (od 29.7 do 18.11.). Faza 3 ako sa ti snazim uplne neuspesne vysvetlit je o tom, ze sa z dlhodobeho hladiska urcuje ucinnost a bezpecnost danej latky. Dlhodobo nie su 3 mesiace ale roky.
Ty mi dokola tvrdis to iste, ze citujem ta: "To je proste skončené a bez tých dat im ani FDA ani EMA nedá pečiatku. "
Co teda povies po precitani posledneho odseku https://www.sukl.sk/hlavna-stranka/slovenska-ve...
Jasnejsie to snad nemohli napisat, su povinni mesacne hlasit udaje a robit studie o ucinnosti a bezpecnosti.
alebo mi napises, citujem ta: "Je tých 94%. Ongoing znamená štandardné sledovanie subjektov po 2 rokov po testovaní a vyhodnocovanie dat, ale nepreratava sa na základe toho učínost, či bezpečnosť."
Pritom pfizer nedavno informoval o vysledkoch pokracujucich klinickych testov fazy 3 po 6 mesiacoch. Uplne jasne tu vidis, kolko zaznamenali za ten cas potvrdenych pripadov covidu na 46000 dobrovolnikoch a % ucinnost predstav si, ze preratali na 91,3%, cize nie je navzdy 94%.
zdroj som ti tu uz davala
https://edition.cnn.com/2021/04/01/health/pfize...

Odpovedz
28. jún 2021
avatar

@nextik1 ved ale na tom Sukli v poslednom odstavci pisu presne to, co ti alby vravela - aj na podmienecnu registraciu musela byt preukazana bezpecnost a ucinnost (cize 3.faza klinickeho skusania), dohodli sa dalsie hlasenia kazdy mesiac NAD ramec legislativy (cize bezne sa tolko hlaseni nerobi) a POSTREGISTRACNE studie bezpecnosti a ucinnsoti (to je faza 4 klinickeho skusania, nie 3). Ci co tam citas ty?

Odpovedz
28. jún 2021
avatar

@suzie.h ja tam čítam presne, co ty...

Odpovedz
28. jún 2021
avatar

@nextik1 ale to sú dáta po 6 mesiacoch, to sú rpave tie dáta, čo sa zaviazali posielať nad rámec, imunita a podobne, čo budú posielať ešte 2 roky, ale to neznamená, že sa menia dáta z 3 fáze klinických testov, toto sú doplňujúce dáta, že po 6 mesiacoch je účinná toľko, po 1 roku, po 2 etc

Odpovedz
28. jún 2021
avatar

@nextik1 a sice sa neustale prehodnocuje bezpecnost a ucinnost v realnej populacii a na inych mutaciach, ale konkretne v tebou postnutom linku je tych 91% ucinnost po 6 mesiacoch od vakcinacie, ze este stale bolo dost protilatok, teraz sa uz rozprava o roku...

Odpovedz
28. jún 2021
avatar

@suzie.h ja citam, ze nedodali udaje o ucinnosti a bezpecnosti lieku v takom rozsahu ako sa standardne vyzaduje. Standardne = udaje po uplynuti fazy 3 klinickych studii, ktore trvaju roky, nie tri mesiace.
@alby2014 cize to su tie data, ktore ako hovoris, ze nerobia?

Odpovedz
28. jún 2021
avatar

@alby2014 a co to spominas ty, tie tri mesiace vyskumu byva oznacovane aj ako phase 2-3. https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/1066...

Odpovedz
28. jún 2021
avatar

@nextik1 neprehodnocuju dáta po 3 mesiacoch, omg. Nikto netvrdí, že Pfizer ma nižšiu učínost po aplikácii, robia sa na dáta na 6 mesiacov, rok a. Etc a preto majú podmienečne registráciu, lebo tieto dáta neboli, ale nijak sa už nerieši učínost. A bezpečnosť a neprepisuju sa dáta z tretej fázy testov a tieto dáta sa netýkajú bezpečnosti ani účinnosti... Bez toho proste nedostaneš pečiatku od EMA, či FDA.. Ci si myslíš, že sme nwokcovali miliardu dávok ľuďom bez dat o bezpecnosti a účinnosti?

Odpovedz
28. jún 2021
avatar

@alby2014 alby ja ti netvrdim ni take, ze tam nemaju data, ze to nezhodnotili
jedine co sa ti snazim vysvetlit je, ze ta faza 3 neskoncila, lebo nemohla, je DLHODOBA, roky nie 3 mesiace
a tuto studiu, oznacuju aj phase 2-3, pozri link vyssie. Samozrejme ze sa ti dobrovolnici dalej analyzuju, data prehopocitavaju na zaklade aktualizovanych udajov, ci ty myslis, ze to zo srandy publikuju nove vysledky? A prosim ta coho sa teda tyka tych 91,6% ak nie ucinnosti.

Odpovedz
28. jún 2021
avatar

@nextik1 po 6mesiacoch, nie po troch

Odpovedz
28. jún 2021
avatar

@nextik1 ako sa standardne vyzaduje pre klasicku registraciu, ano - dlhodoba ucinnost, co sa dodava priebezne, data pre deti, tehotne - preto tu existuje moznost podmienecnej registracie, ale to predsa neznamena, ze vakcina nie je bezpecna a je "experimentalna" v zmysle, ze prebiehaju klinicke studie na vsetkych ockovanych - bolo dodane vsetko potrebne ako pri inych liekoch, okrem toho, ako dlho trva imunita. Ono by bolo "pekne" a megabezpecne sledovat ludi z 3. fazy 30 rokov a az potom vakcinu pustit do obehu, akurat ze by nam to uz bolo dost nanic ako spolocnosti...

Odpovedz
28. jún 2021
avatar

@nextik1 ale to nie je ucinnost vakciny ako takej tych 91%, to je ucinnost (pretrvanie ochrany) po 6 mesiacoch. Pozri si SPC akejkolvek vakciny a tam najdes titre protilatok po 2 tyzdnoch od podania tej ktorej davky vakciny - to je ucinnost, a to, ze napr. kliestovu encefalitidu treba preockovat po 3 rokoch znamena to, ze ucinnost uz nie je dostatocna, u tychto na covid sa uz len toto zistuje, nie tie hladiny protilatok ci ochrana 2 tyzdne po podani, to tam uz proste je stanovene.

Odpovedz
28. jún 2021
avatar

@suzie.h zuzka, ja nikde nepisem, ze nie je bezpecna, ani ze je experimentalna, cele co sa snazim alby vysvetlit je, ze pre standardnu registraciu musia pred registraciu dodat udaje o dlhodobej ucinnosti, v tejto podmienecnej tieto udaje doplnaju a teda faza 3 nemohla byt ukoncena, stale su dobrovolnici monitorovani. Ona to berie tak, ze tie tri mesiace je ukoncena faza 3 klinickeho vyskumu. Pritom v tejto faze sa urcuje dlhodoba ucinnost aj bezpecnost. To je zmyslom tejto fazy. Preto nemohla po 3 mesiacoch skoncit.
To je cele. A tomto sa s alby bavim snad uz 20 prispevok.

Odpovedz
28. jún 2021
avatar

@suzie.h zuzka chapes o tomto je cela debata, ci je ukoncena faza 3, ja tvrdim ze nie, ona ze ano. My tu nemame spor, ci je vakcina ucinna a bezpecna.

Odpovedz
28. jún 2021
avatar

@suzie.h ty si fakt tak naivna , fazy boli poskracovane alebo zlucene , to ti fakt nevadí .Je tu omnoho viac dutok , nielen toto , plus preto existuju aj dalsie fazy , ktore sleduju Nu a Nu je aj vypovedou o bezpecnosti vakciny , uz o niektirych vieme a niektore sa len ukážu .Experimentakna je aj preto lebo v ramci EU nie su povolene gmo produkty detto hovorime i uplne novom produkte a to ze je su exmerimtakne uvadza ju i vyrobcovia a svieti to tam doteraz .Prosim, su dane fajkty a neprekrucajme a neprikraslujme , keď este stále je tu dôvod na obrovskú opatrnost z mnohych dôvodov .Plus by mna ako obcana zaujmalo , preco slovensko protazuje len tento druh vakcin , ked su v ramci WHO schvalene i vakciny s inaktivovsnym antigenom a prosim reci o ucinnosti vynechajme , vidime , co sa deje v UK tj.smrtnost zaocko na deltu , plus madari takou ockuju a napr.o sheysheloch je zrazu ticho .Mam pocit , ze sa tu urcity vyrobcovia az sabotuju .

Odpovedz
28. jún 2021
avatar

@nextik1 ale ved vy v podstate mate kazda pravdu a hovorite obe to iste, len sa tu hrame na slovicka 😂🙈 co sa tyka pouzitia vakciny a jej ucinnosti a bezpecnosti pre moznost pouzivania, je vsetko ukoncene, lebo by nedostali podmienecnu registraciu od EMA ani FDA (tvrdi Alby) a co sa tyka dlhodobej ucinnosti a nasledneho hodnotenia bezpecnosti a NU, toto sa sleduje stale, lebo nedostali standardnu registraciu (tvrdis ty) a obe mate pravdu 🤷‍♀️ 3.faza je o urceni vobec ucinnosti a bezpecnosti na vzorke dobrovolnikov, nie len o dlhodobej ucinnosti a bezpecnosti - dlhodoba bezpecnost sa tyka skor liekov, ktore uzivas dlhodobejsie, nie jednorazovu davku ako vakcinu... V sucasnosti neexistuje ziadny mechanizmus ucinku (resp.ludstvu nie je znamy), ako by tato vakcina mohla sposobit neskore NU.

Odpovedz
28. jún 2021
avatar

@nextik1 az teraz citam, co si pisala v druhom prispevku 😉 a "hadame" sa o nicom, myslim, ze kazda to chapeme trosku inak, ze ked povies, ze nebola ukoncena 3 faza, ludia maju pocit, ze to oni su sucastou tretej fazy a nie ta povodna vzorka, u ktorej sa sleduje ucinnost nadalej.

Odpovedz
28. jún 2021
avatar

@aristka ako čínske vakcíny s účinnosťou 50%? Co s tmy majú gmo produkty?

Odpovedz
28. jún 2021
avatar

@aristka nie, vobec mi nevadi, ze bezali fazy sucasne, lebo bolo urobene vsetko, co sa malo, akurat vyrobca mal investicie, ktore riskoval. Dalsie fazy existuju vzdy, pri kazdom lieku, nie raz sa stiahli lieky z obehu, ked sa casom pri pouzivani objavil nejaky zavazny NU a prehodnotil sa cost/benefit ratio. A mRNA vakciny nie su otazka posledneho roka, a zrejme sa bude vyuzivat pri liecbe a prevencii stale viac. Aku prednost by mali mat antigenove vakciny podla teba? A co sa umrtnosti v UK tyka, to by si musela pouvazovat, aku cast populacie podla veku maju zaockovanu, a nepozerat na absolutne cisla, ale na pocet umrti z danej populacie, cize percento. Hold, ked je najohrozenejsia populacia preockovana na 80-90% a z tohto mnozstva zomrie 30 ludi a zo zvysnych 10% tiez 30 ludi, zomrelo viac ockovanych ci neockovanych?

Odpovedz
28. jún 2021
avatar

@suzie.h mozno sa to potom pletie, ale 3 faza je monitoring iba tych dobrovolnikov, ktori sa zucastnili klinickej studie. Bezny clovek, ktory sa zaockuje napr. dnes tam nebude zaradeny. Napr. tato FDA infografika, ked si rozkliknes fazu 3, hovori ze studia je rozsiahlejsia a trva dlhsie a je pravdpodobnejsie, ze vysledky ukazu aj zriedkave alebo dlhodobejsie ucinky. Pri klasickej registracii predkladaju tieto udaje pred registraciou, cize firma sa k podaniu ziadosti dopracuje mozno za 6 rokov klinickeho vyskumu, pri podmienecnej predlozili vysledky fazy oznacenej 2-3, cize take ake maju v danom case k dispozicii, potom EMA, FDA hodnotili, ci je to dostacujuce v tom konkretnom case na podmienecne povolenie a sleduju dalsie vystupy a ked treba prehodnocuju postup dalej. https://www.fda.gov/patients/drug-development-p...

Odpovedz
28. jún 2021
avatar

@aristka co sa deje v UK vysvetluje na svojom fb Martin Smatana aj s presnymi cislami, uz len to pochopit 😉

Odpovedz
28. jún 2021
avatar

@nextik1 ano, ved presne tak to je, ty to mas spravne, ja tiez chapem rozdiel medzi standardnou a podmienecnou registraciou, akurat debatujeme o tom, ci to dolozenie dat o pretrvani ucinku a dalsej bezpecnosti spada formalne stale do 3.fazy. Asi najkorektnejsie mi pride povedat, ze ta cast klinickych skusok tretej fazy potrebnych pre podmienecnu registraciu vakciny bola normalne ukoncena, a pokracuje sa uz len v sledovani ucinnosti po case a pripadne neskorsie ucinky (a po skonceni tohoto bude moct byt vakcina registrovana standardne). Inak v tom linku oznacuju step1-4 to, co my tu volame fazy (aj to sa moze pliest) a ten step 3 je vlastne nasa faza 3 vyvoja lieku, a oni to delia na 3 dalsie "fazy"- par zdravych dobrovolnikov (zistuje sa bezpecnost), potom ti chori, ktori maju chorobu, ktoru ma dany liek liecit (zistenie ucinnosti) a az potom "faza 3" teda velka skupina roznych ludi s roznymi aj inymi ochoreniami - a toto predsa tieto nove vakciny maju tiez, ze boli podane velkej skupine ludi, kde sa zistovala ucinnost aj NU, akurat teda chyba ten koniec - ako dlho pretrva imunita. Standardne to trva dlhsie, nakolko pri liecbe nejakeho ochorenia aj trva dlhsie, kym zozenies take mnozstvo ludi do studie, ktori sa potrebuju liecit, vakcina je prevencia pre zdravych ludi, cize je to uz z pricipu ine.

Odpovedz
28. jún 2021
avatar

@nextik1 dokonca fda tam ma nasu fazu 4 klinickeho skusania, teda postmarket studiu na tisickach ludi - klasicky uz uzivatelov daneho lieku po uvedeni na trh, zaradenu ako phase 4 vramci step 3 klinickeho skusania, proste to je u nas len inak formalne delene/nazvane, to je vsetko, u nas je to samostatna faza 4 po uvedeni na trh, FDA to ma vramci Step 3 (teda nasej fazy 3 klinickeho skusania), tak aj to moze viezt ku vzajomnemu nepochopeniu, a dohadovani sa, ci teda faza 3 ukoncena je ci nie je 🤷‍♀️ ale myslim, ze ak sa zhodneme na tej dostatocne preverenej ucinnosti a bezpecnosti a ziadnej experimentalnej vakcine na sirokej verejnosti, mne to staci. ☺️

Odpovedz
28. jún 2021
avatar

@aristka presne. Záhadne po spustení očkovania stúpol počet infarktov a porúch srdca. A nech mi nik netvrdi, že zrazu všetci športovci mladý 20-30 ročný umierajú na infarkt keď sú pravidelne kontrolovaný. Ved v priebehu 2 mesiacov už tuším 4 športovci zomreli (dnes dalsi 29rocny z ničoho nic). A kde sú ešte k tomu čísla obyčajných ľudí...

Odpovedz
4. júl 2021