icon

Mladsi dosiel zo zahrady dnu nastvaty, stazuje sa bratovi, aka je jeho sestra otrasna, otravna 😂 Brat mu vravi - ale je to tvoja sestra a ty si jej velky brat. Musis ju mat rad a hrat sa s nou aj tak! Mlady sa zamysli a vravi - aj ked je urevana a robi vzdy len to, co ja nechcem? Starsi vravi - ano aj tak! Spomen si, ze ja sa tiez hravam s tebou 😂😂😂

avatar

Ale mu dal 🤣🤣🤣🤣🤣👌👌👌👌👌

Odpovedz
6. nov 2022
avatar

Nooo, nie...nemusi ju mat rad a Nemusi sa s nou ani hrat. To, ze su surodenci, neznamena automaticky, ze si padnu a maju sa radi. Akceptovat, to ano. Ale to, ze jeden je prisposobivy a znasa vsetko a vsetkych neznamená, ze ten druhy tiez musí byt taky a robit nieco tak, ako ostatni.

Odpovedz
6. nov 2022
avatar

To krásne povedal ❤ to sú tie momenty, kedy si uvedomis že dobre si vychovala☺

Odpovedz
6. nov 2022
avatar

@yanni 🤦🤦🤦 panebože...super výchova fakt...nabudúce poviem môjmu synovi keď ho bude mladšia sestra "otravovať" že ju nemusi mať rád...super príklad do života 🤦🤦 a potom sa čudujme ako sa deti k sebe správajú...

Odpovedz
6. nov 2022
avatar

@zizi12345 poznám veľa detí / súrodencov , ktorí sa ,, nemusia ,, ani môj brat sa so mnou nikdy nehral, vždy ma od seba zaháňal, dokonca ani na jednej strane ulice sme nemohli byť - neznášal ma ... do teraz nemáme žiadny vzťah - a rodičia to veru tak nechceli- tomu ver

Odpovedz
6. nov 2022
avatar

@zizi12345 paneboze. Povedat to nikomu nemusis. Ale ani nemozes nikoho nutit, aby mal niekoho rad alebo aby sa nasilne s niekym hral a pretvaroval sa. Ty tiez nemas vsetkych rada( vsetkych rovnako rada). Akceptovanie jeden druheho, jeho zaluby, jeho charakter atd. to je nieco ine. Lasku si ale nevynutis. A predstav si, ani medzi surodencami. Jasne, ze vychovavat deti tak ,aby sa "mali radi", ale neskor clovek sam rozhodne, ci tnk ktory clovek mu vyhovuje, s ktorym si rozumie atd.

Odpovedz
6. nov 2022
avatar

@yanni takže keď za mnou príde syn tak mu poviem nie nemusíš sa snou hrať?? Tak? ....presne ako píšeš ..neskôr sa človek rozhodne..a nie ako malé dieťa..napr.ja viem že môjho syna niekedy otravuje sa so sestrou hrať keďže je tam 5,5 ročný rozdiel ale snažím sa aby teda vymysleli niečo co ich bude baviť obidvoch...som realista a viem zo skúseností...že tie vzťahy sa vedia pokazit ..ale kým bude môcť budem sa snažiť aby moje deti spolu dobre vychádzali,hrali sa spolu atď.

Odpovedz
6. nov 2022
avatar

Zbohom...svet...
Ak sa nemajú mat radi rodina a súrodenci...tak ja už potom fakt neviem kto koho ma mat rad...rodina je základ...a to vždy budem svojim deťom vštepovat...
Vstepovali to moji pra pra pra stari rodicia atď...a vzťahy sú v našej rodine krásne odjakživa

Odpovedz
6. nov 2022
avatar

@zizi12345 a co chces s tym urobit. ked sa nebude chciet hrat, rozkazem mu to? A tiez to nijako neovplyvnis. Ano, clovek sa snazi aby sa znasali. Ale ty o tom nerozhodujes. To ci niekto niekoho ma rad, je s nim rad, rad sa s nim hra, si pasuju, to uz vie posudit/vycitit aj male dieta. JAsne ze nebudem 17rocneho nutit hrat sa s trojrocnou, ked prave nema na to naladu alebo robi nieco ine. Viem ako si vedia surodenci robit napriek, byt otravni, uvrestani atd. Mame 5 deti a kazde je ine. Vekom sa aj vztahy menia. Jasne ze mozes rozkazat: "citaj mladsiemu/hraj sa s mladsim, lebo on to tak teraz chce". Pytas sa aj toho starsieho, co on prave teraz chce? Vela deti/ale aj dospelych urobi/robi nieco, co mu nie je prave po voli, len preto, aby bol pokoj v rodine. Toto ale nie su skutocne dobre vztahy. Mat niekoho rad len naoko, lebo to tak mama chce/rodina chce, uz od zakladu nie su dobre vztahy. To ci clovek niekoho ma rad/ano aj male deti, surodenci, ci s nim rad je, hra sa s nim, najdu spolocnu rec/konicek atd., to nie je vychovou. 5 deti vychovavame rovnako a predsa je kazdy iny.

Odpovedz
6. nov 2022
avatar

@yanni toto myslis vazne???

Odpovedz
6. nov 2022
avatar

damy, ja suhlasim s
@yanni v tom,ze ked je v rodine viac deti a rozneho veku a pohlavia,tak je nerealisticke a aj nevhodne nutit deti sa spolu hrat ci travit volny cas....Kazdy by mal byt individualita a mat vlastne zaujmy.. Ak deti v skolskom mladsom veku to uz vedia si posudit,ze ci chcu sa spolu zabavat a travit volny cas. Ak nie,rodic by nemal deti do toho nutit.... ale to neznamena,ze sa ako rodina nebudu respektovat ,nebodaj na seba utocit ... to je potom zle zvladnuta vycho va rodicov... ak by to tak bolo.
Ano,aj sas tava,ze sa surodenci radi nemaju...
Aj u autorky som si vminulosit anie tak davnej vsimla,ako pristupovala starsia decera k mladsim surodencom.. bolo to na jednej dovolenke myslim... a teda nie velmi privetivo... je tam velky rozdiel aj vo veku uz...a mohokrat aj autorka potvrdila,ze starsia dcera sa k nim chva ako matka... co aj jej autorka vytkla.... ze matka je ona...

To,ci laska medzi clenmi rodiny je ci nie je je ovlyvnene aj domacim prostredim.,vakom dieta vyrasta...
Pretoze cim viac deti je v rordine,tym mesia pozornost sa kazdemu ujde od rodica.. den sa neda natiahnut .... a niektore deti to vnimaju tak,ze rodic ma radsej ci preferuje ineho surodenca......
tak vzdy len pokrutim hlavou nad naivitou zien,ked tuzbu po dalsom dietati odovodnuju tym,ze prvemu treba surodenca ,aby sa mali s kym hrat ci si neskor pomahat....
Moze sa stat,ze sa budu hrat isty cas spolu... aj si pomahat v dospelosti. Ale najcastejsie to tak nefunguje...

Odpovedz
6. nov 2022
avatar

Fascinuje ma, ako kazdy prispevok tejto uzivatelky vzdy niekto zhejtuje… Bolo to myslene ako vtipna prihoda, to sa uz ozaj nedokazeme nad tym zasmiat bez toho, aby sme sudili, aby sme moralizovali, ci je taka alebo onaka vychova spravna?

Odpovedz
6. nov 2022
avatar

@senta_sofia Ono tu tusim vzdy akykolvek prispevok vzdy niekto zhejtuje 😂👍.

Odpovedz
6. nov 2022
avatar

@yanni čo to máš za choré zmýšľanie! Malé deti sa škriepia, pubertiaci si aj vynadajú, ale sú to súrodenci a stále sa napriek všetkému budú mať radi a to im je potrebné vštepovať odmalička. Nie tieto drísty. Matka roka!

Odpovedz
6. nov 2022
avatar

@lenka7477 tak niekde sa stala potom chyba.

Odpovedz
6. nov 2022
avatar

A tu z milej story,dôvod na hejty a hádky 😅😅😅akee zlateee

Odpovedz
6. nov 2022
avatar

@mimi16 Vstepovat mozes vselico, ale len cas ukaze, aky vztah ti surodenci naorej budu mat.

Odpovedz
6. nov 2022
avatar

@mimi16 yanni ma pravdu.Kolko je surodencov uplne inej povahy, zaujima ich nieco ine.Zda sa mi chore niekoho nutit mat rad surodenca len preto, lebo sa to patri a sme rodina.Ine je respektovat, kompromis a pod...kazde dieta je individualita.Ja mam 2 a pomaly sa ignoruju kazde uplne ine jedno umelecka dusa, druhe sportovec jedno tiahne k otcovi, druhe ku mne.Ked sa hrali ci zabavali spolu je maly zazrak a vekom coraz horsie.

Odpovedz
6. nov 2022
avatar

Boze baby toto bola sarkasticka poznamka od 12 rocneho predpubertiaka 😅 Hrat sa nikto s nikym nemusi, ale aj tak su stale spolu a hraju sa, pohadaju, pozmieria, hraju, nikto nechce byt z nich sam. Corona tie vztahy paradoxne dost vylepsila.

Odpovedz
6. nov 2022
avatar

@yanni by ma zaujimalo, ako s tymto pristupom fungujes v praci, v beznom zivote. Vies kolko ludi nemusim, nesedia mi povahovo, nazorovo, vyzorovo a teraz co? Poviem, ze sorry, s tebou ja riesit nebudem? Myslim si svoje, ale to co treba spravim, bez ohladu na sympatie. A u surodencov je uplny zaklad vztahu prave toto, akceptovat sa bez vyhrad, prave preto, ze su surodenci. To vobec nie je o povahe, ani veku.

Odpovedz
6. nov 2022
avatar

Ide presne o to, aby sa chapali, ze jeden sa potrebuje hrat a druhemu sa nechce, tak sa skusia pochopit navzajom a najst nejaky kompromis napr. sa pohraju chvilku resp. nieco, co by bavilo oboch a potom zas budu chvilku sami. To neznamena, ze im nanucujeme lasku k sebe, alebo ucime jedneho maximalne sa prisposobit druhemu "len pre dobre vztahy". Praveze takto ich ucime vcitit sa do druhych a budovat si vztah, kde sa mysli na potreby oboch, hoci mozu byt aj uplne odlisne.
Inak mna ta hlaska kazdopadne pobavila🙂

Odpovedz
6. nov 2022
avatar

Podľa mna to je vtipné a normálny zdravý vzťah medzi mladším a starším.. presne som bola otravná pre môjho staršieho brata a presne moja mladšia sestra bola otravná pre mňa.. vyrástli sme z toho a sme všetci traja parťáci.. bože baby, vy sa niektoré viete pohašteriť za úplnú drobnosť..

Odpovedz
6. nov 2022
avatar

@yanni áno úplne súhlasím. Máme 2 ročný rozdiel medzi deťmi. Starší sa doteraz nechcel hrať s mladším, lebo on mu všetko ničil. Ja som vždy zabavila mladšieho, aby sa starší hral sám a postupne sa starší sám chce hrať s mladším. Babka vždy tlačila na neho, že to je jeho brat, tak sa s ním musí hrať a výsledok bol že k nej nechcel chodiť.

Odpovedz
6. nov 2022
avatar
Odpovedz
6. nov 2022
avatar

Krasne ❤️ ta detská čistá úprimnosť 😍

Odpovedz
6. nov 2022
avatar

perfektne mu to vysvetlil 🙂 👏😍

Odpovedz
7. nov 2022
avatar

Múdreho máš syna 🙂

Odpovedz
7. nov 2022
avatar

Krásny príspevok, nevidim dôvod ešte aj pod niečom takýmto sa pohádať, ale teda, som neskutočne vďačná, že moji malí synovia sa neskutočne ľúbia a denne si tu lásku prejavujú tak, že sa z nich idem roztopiť❤️Myslela som, že je to samozrejmé, po prečítaní diskusie zrejme nie je🤷‍♀️lebo aj ja sama mám krásny vzťah so súrodencami..A som si istá, že rodičia majú na tom veľký vplyv..Eodina ako taká, spôsob fungovania, ako tie deti vyrastali, atd atd..Myslím, že jednoducho súrodenci by sa mali mať radi, to potom aj mamu nemusia mať radi, keď im náhodou "nesadne"?🤷‍♀️Každý má ale svoj názor, svet je rôznorodý

Odpovedz
7. nov 2022
avatar

@yanni bezpodmienecna laska.
Naštuduj si co to znamena.

Odpovedz
7. nov 2022
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@yanni takto sa vychováva kde, v Nemecku? 🙏

Odpovedz
7. nov 2022
avatar

Mam syna a dcéru a od mala sa absolútne zbožňujú. Aj ľudia okolo sa čudujú aky majú perfektný vzťah. Ešte aj lektorka z jedného krúžka ktorý navštevujú mi hovorí že toto ešte nezažila. Tak dúfam že km to vydrží navždy ❤️ Ved keď nie rodina tak na koho sa potom človek spoľahne. Autorka, úžasný príspevok 🙂 takéto chvíle zahrejú pri srdci 🙂

Odpovedz
7. nov 2022
avatar

@jovanka81 Aka vychova je na Slovensku?

Odpovedz
7. nov 2022
avatar

Zaujimave, ze zrazu maju vsetci na konovi super vztahy. ZRAZU. Ale doteraz plny kon: "surodenci ma obrali o dedicstvo, matka prepisała byt na brata, mne nic, s matkou nemam kontak lebo to a to, svokra je jezibaba atı. Tak ako to potom svoje deti vychovavate, ze sa toto stane? Ako som uz napisala, to nie je len vychovou. Surodenci sa mozu ako deti lubit az do neba a neskor sa to moze v sekunde zvrtnut. Alebo aj voci rodicom. Rodic sa ide roztrhat a na starost deti o rodica ani nezakopnu. My mame napr. vsetci dobre vztahy. Ci uz z mojej alebo muzovej strany. Ako medzi surodencami tak aj vztah rodic-dieta-rodic. A nezabudnut aj na vztah stary rodic a vnucata. Inak ak by ste nevedeli, Marta je tu velmi veřejne, vela ludi o nej a jej rodine vie vselico. Hlavne my, co sme uz nejake to desatrocie na MK. Len nedavno pisala, ze jej rodicia by nikdy jej deti, cize vlastně vnoučata, sami trebars na prazdninach nemali. K nim do DE ani nepridu. Tak ake ze to su vztahy. Tak aka je to výchova. My vstupujeme detom, toleranciu, úctu, akceptovat člověka, taky aky je. Na druhej strane ale sa dokazat branit, napr. mobbing (nastastie nie nas pripad), nemat strach otvorit usta, povedat pravdu atd. Pretvarovat sa tu nik nemusi. Ked sa niektoremu nieco nepaci, może bez strachu povedat co sa mu nepaci. My sa rozpravame, diskutujeme, nie rozkazujeme. A uz vobec niekomu rozkazat, aby mal niekoho rad. To musi byt od srdca. To sa prikazat neda. A je to jedno ci je to vztah rodičovský, surozenecky ci partnersky.

Odpovedz
7. nov 2022
avatar

@yanni ja učím takto.... Miluj blížneho svojho ako seba samého! Neviem si predstaviť povedať mojim deťom, že je v poriadku, keď sa nemajú radi. jednoducho nie!

Odpovedz
7. nov 2022
avatar

@jovanka81 A kto hovori, ze to mas dietatu Povedat. Tu islo v zakladnom prispevku o to, ze sa chlapec nechce hrat s mladsou upistanou sestrou, ked prave nema na to chut. A ano, nemusi. Ak to ma robit nasilu, s nechutou a pretvarkou, tak nech to radsej nerobi. Tu nik nehovoří, ze mas dietatu povedat, ze brata/sestru nemusíš mat rad. Jasne, ze to nehovorime ani my. Ale ani nikoho nenutíme niekoho milovat, ked to tak necitime. Ucime ich ludi akceptovat, ucime ich tolerancii. Surodencov/rodinu si nevyberame. Ti su tu ci chceme anebo nie. Ked si nesadnu, mali by sa aspon tolerovat.

Odpovedz
7. nov 2022
avatar

@drzaopica nútiť mať rád súrodenca?? To hádam nemyslíš vážne! Ak sa súrodenci nenávidia či už v detstve alebo neskôr v dospelosti tak je problém v rodine alebo tie deti majú samé psychiku v háji. To nie je normálne.Aj my so sestrou máme iné povahy, ale aby ma rodičia nútili mať ju rada?! Preboha. Moje deti sú tiež v pubertálno-predpubertálnom veku a to ešte máme 11 mesačnú doma. Malú zbožňujú, oni dvaja sa aj pohádajú, vynadajú, ale nikdy si nepovedali, že sa nemajú radi. Vychádzajú spolu stále.

Odpovedz
7. nov 2022
avatar

@anjelicek26 zlatíčka 🥰 toto sú tie úžasné momenty 🤣

Odpovedz
7. nov 2022