1 / 1

    U nas podobne🤪

    15. mar 2021

    Nesilila som to hlavne. Malá sa odplienkovala sama, keď nato dozrela. Jedného rána sa zobudila a povedala že plienku nechce, odvtedy je bez plienky.

    15. mar 2021

    Tiež som to nechala na drobca, jedného dňa aj keď mal tie plienkové nohavičky začal chodiť cikat do wc. Neužila som si pocikane oblečenie 5xdenne, prezliekanie na ihrisku a v taške mat 3 teplákov a treniek ani 500x otázku denne treba ti cikat. A nemyslite, že som neskúšala šerblik atď, skúsila nešlo, tak som tomu dala čas. Mne nevadilo, že dieťa nosilo plienky dlhšie. Radšej plienku do 4 rokov ako aby malo dieťa stres napríklad z veľkej potreby a bolo by nutné to riešiť lekárom ešte v 8mich. Ale každý robí tak ako považuje za správne, plus každé dieťa je iné. Mnoho faktorov 😉

    15. mar 2021

    Ja som skúsila v lete keď mali dvojčatá 2 roky a za 3 dni som stále všetko skúsila,tak som to vzdala a skúsila znova potom vo februári a dcéra mala od začiatku len 1 nehodu, syn ich mal viac ale už chápali čo treba

    15. mar 2021

    @mama_veronika presne dieťa musí dozrieť. Aj u mňa, jedného dňa už nechcel plienku a koniec, žiadne odplienkovanie

    15. mar 2021

    Nechať to na dieťa, ale ponúkať a mať na očiach nočník

    15. mar 2021

    u synceka zabrala tato zabka do nej chodil cikat s radosťou, na klasický nočník nie

    15. mar 2021

    @mama_veronika moja presne tak isto

    15. mar 2021

    @julia204 my mamw žabu tiež, 2x tam bol od decembra...

    15. mar 2021

    @zara1357 u nas bola na balkonovych dverach aj na wc a vzdy ked isiel muz cikat volal aj syna..a zvykol si do nej cikat , videl ze tak cika muž tak aj on..zo začiatku len stal pred zabkou postupne sa rozcikal... oni isli spolu aj 20x za den aj ked muzovi nebolo treba 🙈 len proste kvôli malemu nech si zvyká

    15. mar 2021

    nas vcera potreba 1.x krasne sam, priniesol si nocnik, sadol, urobil potrebu... len oblecenie zabudol dat dole

    15. mar 2021

    U nas som zacinala u obidvoch tak, že vždy pred dennym aj večerným spankom ked ešte mali plienku, ze sa išli vycikať. Aj po spanku som ich posadila na nočník, no a potom som ich tuším dávala každú hodinu, alebo podla toho kolko vody mali vypite

    15. mar 2021

    Moje deti boli naucene na nočník od mala, pravidelne po zobudeni, po ranajkach...
    Pred prechadzkou, po prechazke, pred obedom.... atd...
    Nenutila som, bavilo ich to🙂.
    Inak je to individuálne, starsi syn nemal plienky od 1,5r. mladsi nieco po 2rokoch.

    15. mar 2021

    Netreba nutit. Ide jar, myslim ze fajn cas skusat nechat deti bez plienok a pomalicky nenasilne ucit na wc/nocnik.
    Moj syn sa naucil aj v skoro3rokoch a dcera mala presne 2,5. So synom to boj dvojtyzdnovy boj s pocikanou handrou a pri dcere to islo samo. Videla svoju kamaratku ake ma pekne nohavicky a odvtedy chcela aj ona nosit nohavicky. Plienku si sama dala dole a povedala, ze je velka ako Miska a plienky uz nechce.

    15. mar 2021

    Odplienkovala sa, keď mala 2 roky cez leto a v septembri nastúpila do škôlky.... Bez jedinej nehody...a to bolo od roka v látkových plienkach... Prosto sa jej to muselo v hlavičke spojiť, pocit v bruchu a potreba.. 🤷‍♀️Bola som zarazená, keď som bola na praxi v škôlke a tam bolo dievča o málo mladšie od mojej dcéry a už bola bez plienky od roka a ešte stále sa pocikáva.. 🤷‍♀️

    15. mar 2021

    Môj ma 2,5 roka ešte máme plienku ale boli sme už 2dni bez plienky... Pekne sa si sadol na nočník ☺️ na tretí deň si pýtal plienku 🤷‍♀️ neriešim keď chce mať plienku tak bude mať ☺️ starší syn cca od rok a pol nemal plienku len na noc 🤷‍♀️ všetky deti sú iné a hlavne ich netreba nútiť ☺️

    15. mar 2021

    @julia204 dobrý deň, ak piškal do žabky, ako ste to riešili s kakaním?

    15. mar 2021

    My to teraz skúšame s dcérou. Keď vidí nočník vraví "nechce nechce" no nakoniec sa posadí, akože tlači ale nič 🙂. Sme iba na začiatku skúšame to druhý deň. Netlačím ju do toho, máme 22mesiacov.
    Syn sa odplienkoval ako troj ročný zo dňa a na deň. Videl vonku psíka ocikavat strom, tak aj on chcel a odvtedy bol bez plienky a bez nehody.

    15. mar 2021

    Ja som so starsim mala x pokusov odpliekovat, keď bolo leto mal 2 roky tak sme skúsili už po neviem koľkokrát že veď nech chodi holý a na nič to nebolo. Cikal kade chodil, absolútne nechápal súvislosť, nepomáhalo nič, na nočník ani nesadol. Tak sme to nechali tak. Prešlo pár mesiacov, zobudil sa ráno že chce nočník, cely deň cikal krásne do nocnika a do dvoch dni bol odpliekovany na komplet aj v noci. Proste keď to dieťa ešte nemá v hlavičke zrovnané tak nepomôže nič😄

    15. mar 2021

    @kokuska202 kakat kakal do nočníka ale cikat do neho nechcel ani za svet

    15. mar 2021

    @julia204 no u nás presný opak 😁

    15. mar 2021

    Tiež som počkala kým chcela dcéra sama, ja teda nočniky neuznávam nakoľko zase treba zvykať opäť na záchod.
    Odmietala som čistiť po byte mlaky. Dcéra bola suchá od 2,5 roka presne v škôlke bola v 2,8 a nemala nikdy nehodu na absolútnom začiatku možno párkrát ale nič strašne
    Mladšia 21 mesiacov už mala suchú lienku atd, ale nechce nikde cikať len do vane takže má čas ešte.
    To dieťa musí cítiť samo a vedieť držať nie že ho budem posielať čo pol hodinu na záchod to nieje odplienkovanie

    15. mar 2021

    Nesiliť a nikam neponáhľať. Často mám pocit ako by to boli hlavne preteky medzi matkami. Syn ešte nemal ani 2 roky a iná mamička sa ma spýtala “Ešte nosí plienky?” V hlave mi hneď ako prvé napadlo “Na čo ty potrebuješ vedieť, či cudzie dieťa nosí plienky?!” Ale len som sa usmiala.
    Má 2 roky a 4 mesiace, vie na čo slúži nočník, sám si pýta slipy a chce ich nosiť, na nocniku sedáva už od 10. mesiacov a kaká doň od roka. Ale jednoducho cikanie mi ohlási vždy až keď je pocikaný. Nevadí, príde na to 🙂

    15. mar 2021

    Tak baby, ja som hotova, co tu citam... Keby ste mali prat 100 plienok denne ako nase mamky, tak tie deti by zaraz dozreli... Ja mam 4 deti, jedno odplienkovanie ma este caka, ale co viem iste, tak ze po 1,5 roku uz treba nenasilne skusat a ked to nejde tak nesilit, ale okolo 2 rokov uz je najvyssi cas... 2,5 rocne a starsie dieta s plienkou, tak to je nie nezrele dieta, ale absolutne pohodlna matka... Zaujimave, ze nasa generacia uz sme vsetko boli zrele okolo 2 rokoch a dnesne deti este ani pomaly okolo 3,lebo netreba silit... A kto hovori o nejakom strese, ved dietatko pochopi, ked mu starostlivo a trpezlivo budete vysvetlovat... Jediny stres je pre nho ten, ked ma 3 roky, plienku na zadku a vysmech od inych!!! To som teda hotova, vo vsetkomEKO, BIO, a neviem co este, ale tony jednorszovych plienok vam nevadia!!!! Samozrejme nevravim o NOCNEJ plienocke, tam fakt musi dietatko dozriet, ale cez den je strasna HANBA pre matku, ze je jedine leniva, ako pardon za uprimnost, ale je to tak....

    15. mar 2021

    @katika9145 ja som napisala, že bola od roka čisto látkovaná, mala dlho nevedela hovoriť, takže ani nevedela dať najavo, že sa jej chce, keď jej ušlo bez plienky, tešila sa z vody pod ňou a valala sa v tom alebo sa na tom smykla... Že ty máš dokonalé deti, tak to ti gratulujem, nie všetky sú také... A keď nás mama oducala od plienky tak vedela, že nám da napiť a o poo hodiny nás posadí na záchod... No ja nemám namiesto dieťaťa časovač, takže ja som absolútne netušila kedy cika a ona tiež nie.. Na nočniku tiež nesedela.. Nikdy neobsedela... Ale my sme lenivé a ty si lietadlo 🤦‍♀️

    15. mar 2021

    @katika9145 prečo porovnávať s tým, čo mali a robili naše matky? Sme naše matky? Nie sme a ani nežijeme v tej dobe. Väčšina z nich žila v jednom dome s mamou či svokrou a mala pomoc.
    A väčšia hanba je súdiť druhých len na základe toho ako vychovávajú svoje dieťa. Nie to, že dávame deťom čas ktorý potrebujú. Matka matku vie zhodnotiť najlepšie, miesto toho aby sa podporili. Des 🤦🏼‍♀️

    15. mar 2021

    Nemam dokonale deti, mam 3 odplienkovania za sebou a poviem ti, chcelo to trosku zapracovat, povysvetlovat, dat dole plienku, posadit a pobavit sa tam... Utriet nehody, prezliect ale stalo to zato, trvalo to nanajvys do 1 mesiaca a bolo... Dcera uz 1,8 mesacna a chlapci presne okolo 2 roku... Sak to nie je otazka prestize, ale trosku aj ekologie a nejakeho psychickeho vyvoja, jeden moj syn tiez zacal rozpravat zlozitejsie az okolo 3 roku, ale odplienkovany v 2,ved tie deti nevedia sice rozpravat, ale dobre rozumeju.... Take 2rocne uz nabeton!!! A cuduj sa svete, aj okolo seba mam kopec kamaratok a asi 7 svagrin a vsetky deti sa naucili okolo 2rokov to je uplne prirodzene!!! Ale to tu na vychode, kde nic nie je😁sme asi 100 rokov za opicami a necitame tie najnovsie studie a podobne... A nepostrehla som, zeby moje deti mali nejaku ujmu... No a o to prave ide, ze treba trosku popracovat, aj mat v sebe casovac, aj vyzliect to decko... Lebo inak same fakt az v 3,4,5 tich rokoch.... A mamka vysmiata s mobilom v ruke... A OSPRAVEDLNUJEM sa naozaj uprimne vsetkym mamickam, ktore naozaj maju deticky, ktore niecim zaostavaju... Ze fakt som sa nechcela nikoho dotknut, len narazam na pohodlne mamy, ktore "nesilia"

    15. mar 2021

    Neporovnavam nikoho s nikym preboha uz sa zobudte, nie sme nasematky, to mas pravdu, sme jedna rozmaznana leniva generacia, ktore ked ma 1 dieta, mysli, ze mu tym da vsetko alebo ked ma aj viac deti, ale kociky za 1000eur,same znackove handry, stolceky, stolicky a podobne za biliony eur, kazdy den kruzok a to si myslime, ze uz mu venujeme vsetok cas...mas pravdu, des

    15. mar 2021

    Nerobiť nič na silu ... keď som sa silou mocou snažila pri oboch deťoch, ako naschval bez úspechu... syna naučil muž logicky 😁 ale dosť mu v učení pomohli aj jasle, tam bol taký malý zachod a učiteľky motivovali deti aj tým, že keď začne chodiť na zachod, získa korunu 😅 zàchodovy kráľ 😅 ale zabralo to, aj u dcéry.
    Ale inak najlepšie obdobie na odúčanie od plienok je leto , dieťa môže pobehovať s holou ritkou a ak sa aj nahodou pocika, je to jednoduchšie ako v zime napr .

    15. mar 2021

    @katika9145 nikto tu nepísal, že dieťa sa samo naučilo v 3, 4 či 5 rokoch....🤦‍♀️Ty si od učila v dvoch a my v 2.5 lebo to je tak, keď dieťa začína seba vnímať 🤷‍♀️to je strašný rozdiel..ale za to, že som ju nenahanala v jednom roku so šerblom som lenivá matka 👏

    15. mar 2021

    @poopsie citaj s porozumenim a dokladne si precitaj co som napisala... Do diskusii sa zapajam velmi zriedkavo, ale teraz ma zaujala a nedalo mi, ale uz lutujem a ospravedlnujem sa vsetkym za svoj nazor...majte sa krasne mamky, budte ku detickam dobre a maznajte si ego

    15. mar 2021

    Zabudla som kupit plienky...hoborim.dietatu hoooolt ides spat bez plienky...a on ze doooobre mama;))) a bolooo...

    15. mar 2021

    Baby ja som.skor mala problem s odcumlovanim...az ked mal 3.8 tak odhodil cumel sam...a viete preco? Pani zubarka sa ho opytala...martinko ty cumles? On ze ano ale iba v noci...tak mu nieco povedala o vtacej.brade...a bolo...6.12 sme dosli od zubarky zahodil cumle a bolo..

    15. mar 2021

    @katika9145 ja viem čítať veľmi dobre, neboj sa

    15. mar 2021

    Starší sa naučil, keď mal 2,5 roka a myslím, že mohol aj skor, len som mu mala tú plienku vziať. Mladší mal 1,5 roka a rovno bez plienky na obed a ani v noci nemal. Do školky išiel ako 2-ročný a učiteľky nechápali, že je bez plienky.

    15. mar 2021

    @katika9145 ono keď už si chcela byť taká ekologicka, bolo treba začať s bezplienkovou metodou ako to robili naše praprapraprapra staré matky a aj teraz veľa žien vo svete,to je tiež len lenivosť dať novorodencovi plienku a nesledovat signaly. 😅Ja sa kľudne priznám že som bola lenivá nosit pol skrine na prezlecenie na kazdu prechadzku.

    15. mar 2021

    Začali sme minule leto, keď mal 2 roky, a nevyšlo...nechápal to zrejme. Pred týždňom sme to skúsili znova a dnes môžem povedať, že môj syn už nepotrebuje plienku, a to vôbec som ho neposádzala každých 5 minút, prvé dni si dal všetko dole, behal na holo a sám sa hocikedy posadil na nočník a keď urobil potrebu, potom mi to oznámil. Teraz už normálne oblečený, keď cíti že musí cikať sám sa vyzlečie, vyciká a povie mi. Bála som sa, že to bude nadlho a práve naopak 💪 dal to krásne. Je veľmi šikovný, rozprávať začal veľmi skoro, ale s týmto si dal trocha načas. Nevadí. Ja sa teším 😍

    15. mar 2021

    @domak2 dobre, ze dnesne mamky su sice lenive mnohe, ale humor maju na rozdavanie, to je super😁nenosila som plnu tasku veci, staci dat dietatko vycikat a tak skoro sa zase nevypiska.... A uplne super v lete, ked behaju s holou ritou, to sa fakt same naucia... Ale vidim, ze zbytocne tu budem nieco pisat, ved kazda si to urobime tak, ako nam vyhovuje a mne uplne vyhovuje, ked moje 2 rocne deti su uz bez plienok... A nemusim nosit plnu tasku plienok a masticiek a neviem coho🙃😉

    15. mar 2021
    15. mar 2021

    Moju najmladšiu som prvýkrát posadila na záchod keď mala 4,5 mesiaca a hneď urobila potrebu. Zajtra bude mať 7 mesiacov a má pokakanu plienku len raz za 2 týždne. Aj to asi preháňam, lebo ani neviem kedy sa pokakala naposledy. Cez den sa už aj budí so suchou plienkou a hneď ide na nočník. Potrebu vykoná hneď, nehraje sa na nočníku ani nič podobné. Ak nemáme po ruke nočník tak sa nebojí sedieť ani na záchode. Podľa mňa nikdy nie je skoro začať, ale dá sa neskoro.

    15. mar 2021

    Môj starší syn mal skoro 4roky kým prestal nosiť plienky cez leto som mu nedala plienku ale kratasky lebo sa hovorí keď dieťa má na sebe slipy nieje dobré si myslia že tam majú plienku s cikanim problém nebol lebo videl to od môjho mladšieho brata mal sa od koho učiť ale s veľkou potrebou bolo horšie nechcel sedieť na nočníku tak sa mu podarilo do nohavíc ale naučil sa a cez noc som ho odnaučila tak že presne o pol noci som ho zobudila a posadila na nočník keď som ho budila o pol hodinu neskôr tak sa pocikal tak som si nastavila budík a presne o pol noci som ho budila a za pár dní sa odnaučil od plienok a potom vnoci už si sám zapol svetlo a vyliezol z postieľky a išiel na nočník som ani vstávať nemusela

    16. mar 2021

    @katika9145 ja by som sa prišla pozrieť do tvojej domácnosti čo je hanba. Čo trepeš prosím ťa?
    Dieťa je pripravené byť bez plienky, keď ju ma suchu. Ty si tvoje deti donutila. Ja nútiť nebudem a či tvoje deti sú 2 ročné odplienkovane s učením moja bola 2,5 ročná bez. Sama. A na noc ďaleko predtým. V čom je rozdiel?
    Sa pochváliť? Keď ti len to k šťastiu chýba

    16. mar 2021

    @sono2 na to sa uz neda ani reagovat... Do mojej domacnosti mozes prist kedykolvek, pedantnost a poriadok su tie moje lepsie vlastnosti, zvladam v pohode cely obrovsky dom, aj 4 deti, treba len pohnut kostrou, mat system aj rezim, to nastastie mam, takze je to u nas oaza lasky a pohody🤗prajem to kazdemu, vela stastia pri vychove👍

    16. mar 2021

    @katika9145 Tak nereaguj. Podľa mňa ešte pracuješ aj z domu😂😂 a stále máš čas.

    16. mar 2021

    @katkabl tvoje dieta sedelo v 4,5 mesiacoch? Predpokladám, ze v 5 uz chodilo a v 7 mesiacoch uz jedlo same priborom podla etikety.

    16. mar 2021

    @mama_veronika presne tak, dieťatko musí na to dozrieť.

    16. mar 2021

    @elementissa vy svoje dieta nedrzite ked vam sedi na nohach? Normalne som ju drzala kym nevedela sediet, teraz sedi, tak len davam pozor aby nespadla.

    16. mar 2021

    @katika9145 ja sa tiez nezapajam a zapojila som sa, že som malu začala dávať na záchod od 4,5 mesiaca a uz tu jedna mamička mala blbe poznamky. Moja sa aspoň nebojí nocnika a berie to normalne. Vobec ju nemusim naháňať s nocnikom ani striehnut. Proste ju tam po zobudeni posadim, alebo v priebehu dňa. Veď dieťa už má aký taký režim tak aj viem kedy asi bude kakat. Neviem co tu tie baby riešia. Každý vychovavame svoje deti inak a mame na veci aj ine názory. Len nechapem preco si niekto aj tak potrebuje štuchnut, či sa mu vtedy uľavi alebo čo? Nechapem

    16. mar 2021

    Mne povedala stara pani docentka detska lekarka ze dieta je pripravene na odplienkovanie ked diera zvladne chodzu do schodov...teda smerom hore....no neviem co je na tom pravdy...neskusala som.😊

    16. mar 2021

    @katkabl dost skoro...ale ja sim strasna konzerva v tomto...neriesila som nosuce lebo nam na to svoj nazor...neriesila som bezpluenkovu metodu....neriesila som emotivne ked som jednoducho bemohla kojit...brala som vsetko ako islo...a he tu...ma 7...ani nedudle ani plienky nenosi...he sikovny...zdravyyy...chvala bohu za to vsetko...islo to tak nejako prirodzene...kazda matka pozna svoje dieta..a mala by vycitit co je pre to JEJ dieta vhodne...zakladom vsetkeho je vychovat spokojne...zivotaschopne dieta

    16. mar 2021

    @katkabl a mas pocit, ze ostatni citaju z kryštálovej gule? Napisala si, ze prvýkrát si ju posadila na záchod, ked mala 4,5 mesiaca. Akým spôsobom z toho mal ktokoľvek pochopiť, ze si ju drzala na kolenách? Alebo..? Stale nechápem, ako si 4 mesacne dieta, co samo nesedi drzala na záchode, prepáč, fakt si to neviem predstaviť, moje dieta v takom veku iba lezalo a aj ked som ho dala do kresielka, tak sa zosuvalo na stranu, preto ta ironikcka poznamka. A ver mi, ze nepoznam dieťa, ktoré v 4 mesiacoch sedí. A ty asi toho o fyziologii tiez moc nevieš, ked davas sediet na ZÁCHOD dieťa, ktore este same nevie sedieť. Co v 4 mesiacoch je rado, ze vobec trochu udrží hlavu nad podložkou, nie aby vystreto so vztycenou hlavou sedelo nad zachodovou misou. Cely tvoj koment vyzeral vysoko nepravdepodobne, mozni si to myslela inak, ako si to napísala, ale jednoducho, ludia nevidia do tvojej hlavy.

    16. mar 2021

    @katkabl však v pohode nech si robí každý ako chce, ale tiež tuto kolegyňa prišla sem oči vyočovať a pohoršovať sa, lebo to nie je eko a je to HANBA pre lenivu matku? Tak si to zosumarizuj troška... Super, že si vedela kedy ti tvoj časovač da poklad.... No ver mi, že nie všetky deti sú také... Moja cikala ako jej prišlo, vždy inokedy kakala.. Takže aky môže mať taká matka kľúč na to vyrátať si to ? Teoriu chaosu neovládam... Ty si sa tešila v 4.5 mesiaca na záchode.. Ja som sa tešila, že ju nemusím mať naviazanu v šatke a robili sme pokroky so spánkom, pretože to bol môj boj... Vytvoriť spankovy harmonogram... Nie cikaci a kakaci

    16. mar 2021

    @elementissa
    @poopsie ja mam tri deti... starsie som dala na nocnik ale tie sa tam aj najedli kym nieco urobili. Ja som len pisala co prežívam. Tato najmladsia je uplne ina a ja som nic nepisala ze je potrebne zacinat tak ako ja. Ale da sa to. Ja som ani naznakom neriesila mamicky, ktore odplienkovavaju starsie deti. A dieta v 4,5 m je dost pevne aby som ho mohla drzat na zachodovej doske so spustenou ritkou dole. Foto je aktualna.

    16. mar 2021

    @elementissa prikladam fotku, aby sa predišlo dezinformáciam, lebo tiez nevidim do hláv niekoho kto si to nevie vysvetlit ako sa mohlo dieťa držať na zachode. Podľa mňa normalne. Foto bola urobena ked mala 4,5m.

    16. mar 2021

    @katkabl jasne všetko sa dá.. Ale musia byť na to dvaja...

    16. mar 2021

    @iza1292 Prosím Vás, ako ste to riešili so školkou, keď nosil tie plienky do 4r?

    18. mar 2021

    @miruskaam u nas do skolky prijimali iba bez plienok.

    19. mar 2021

    @miruskaam jaaaaj som.si vsimla teraz ze si reagovala na niekoho;))))

    19. mar 2021

    @cucoriedkacucoriedka To nič, áno rozumiem, že škôlka berie asi vždy odplienkované dieťa 🙂 Len tá pani spomínala, že mali skoro do 4rokov, tak som chcela vedieť, ako to riešila so škôlkou. Iné to je ale ak je na rodičovskej ešte s druhým ako keď je len jedno 🙂 Budem rada, ak sa ešte ozve 🙂

    19. mar 2021

    Riešite svoje matky, ale naše deti mali bavlnené plienky, takže ak sa deti pocikali a pokakali boli v mokrom, tažke aj ten ich pocit bol o niečom inom. Dnešné plienky sú super,ale dieťa má pocit, že sa nič nedeje, akurát tá plienka zavadzia a trochu obmedzuje pohyb. Takže sa to nedá porovnať. Je super hlavne v noci, keď sme sa my museli zobudiť a dieťa jednoducho prebaliť. A áno, do škôlky brali deti, ktoré nemali plienky. Takže moje deti nemali plienky po roku a pol, ale ja som musela nastaviť systém chodenia na záchod. To moja vnučka v dnešnej dobe už na to išla systémom, počkáme až si to uvedomí, takže plienky odložila keď mala 2,5. 🙂. Povedala by som, že každá doba prináša niečo iné, ani ja som nemala kompletne prevzatý systém mojej mamy.

    23. mar 2021