icon
avatar
budaiko
22. nov 2013

Problémy v bazári - obyčajné poštovné

Mám za sebou už niekoľko problémov v bazári. Niekedy je to omnoho ťažšie ako sa na prvý pohľad zdá. Každá zo strán má svoj pohľad na jadro sporu a veľmi často môžete byť za toho zlého, niekedy dokonca aj z pohľadu obidvoch strán. Preto som sa rozhodol opísať v niekoľkých príspevkoch najčastejšie vznikajúce problémy v bazári a ako sa snažím docieľiť spravodlivé riešenie. 

Jeden z najčastejších problémov vzniká pri posielaní tovaru obyčajným poštovným. Väčšinou ide o tovar za veľmi nízku cenu, ktorý sa neoplatí posielať doporučene. V takomto prípade musím úprimne napísať, že ak tovar nie je doručený, my nevieme určiť, kde nastala chyba. 

Tým pádom ho ani nevieme vyriešiť. Mohlo ísť o chybu predávajúcej, chybu kupúcej, ale aj problém na strane pošty. Ak sa teda v bazári dohodnete na obyčajnom poštovnom a niekde nastane problém, nevieme pomôcť. Vždy potom záleží len na vzájomnej dohode medzi obidvoma stranami. Nerád tiež vstupujem do diskusií medzi dvoma stranami, keď viem, že nemôžem zaujať jednoznačné stanovisko. Pri drahších tovaroch preto jednoznačne odporúčam trvať na doporučenej pošte. 

Tu by som odporučil dať do hodnotenia, že tovar sa stratil na pošte. Ide o neutrálnu poznámku pre predávajúcu aj kupujúcu a nám to pomôže zistiť, či sa totožný prípad nestáva stále tým istým používateľom. V tom prípade vieme skôr zaujať nejaké stanovisko a byť nápomocný.  

--

Týmto článkom nenarážam na žiadny konkrétny prípad. Každý prípad je riešený individuálne. Len som vám chcel ukázať, ako vidím problémy v bazári ja a rád privítam aj váš názor. 

#bazar

avatar

Momentálne na koníku neobchodujem, keďže začíname inú etapu života, ale predávala som intenzívne dva roky. Vždy, keď niekto žiadal obyčajné poštovné, prízvukovala som, že to bude na jej/jeho vlastnú zodpovednosť, nakoľko spätne zásielku dohľadať neviem. Takmer polovica zásielok, čo sa mi podarilo predať, bola posielaná obyčajne. Dovolím si tvrdiť, že som podala cez 1000 balíčkov, ale stratený nebol ani jeden. Stalo sa, že balíček ostal neohlásený doručovateľkou a kupujúca si ho bola sama "pohľadať" na pošte. Úprimne si myslím, že by sa mne osobne nepáčilo dostať neutrálne hodnotenie po tom, čo kupujúcu vopred upozorním na riziko, ale ako momentálne neutrálny pozorovateľ som tej myšlienke naklonená, lebo smer, akým sa tento bazár uberá, sa mi už dlhšie nepáči. Zo strany MK veľmi kvalitne spracovaný, prehľadný, mnoho výhod, ale počet neférových predávajúcich narastá až príliš a neúmerne tým poctivým. Držím palce v ďalšej práci pri riešení problémov v bazári, je to makačka 😉

Odpovedz
22. nov 2013
avatar

no a odporúčam napísať na obálku,alebo balíček vždy aj spätnú adresu..lebo často sa stane,že tam tá adresa nieje..a ked je adresa možno trošku nechtiac popletená,alebo neviem hocičo sa môže stať,tak sa ešte balíček môže vrátiť naspäť predávajúcej🙂ja len toľko k tomu🙂no a hlavne pevné nervy vám v Asmire🙂

Odpovedz
22. nov 2013
avatar

@janus32 jj ja som tak raz mala, ze mi predavajuca poslala vec obycajne (nedohodli sme sa explicitne na konkretnom postovnom, bol to jeden z mojich prvych nakupov, nerozumela som tomu) a balicek neprisiel. O cca 2 tyzdne sa ale predavajucej vratil, takze bola bez skody (kedze mi poctivo peniaze vratila uz predtym).

Odpovedz
26. nov 2013
avatar

@ivanka.7 no tak ty si ten lepší prípad-lebo sa predávajúca priznala,že balíček prišiel jej naspäť🙂lebo aj to sa stane,že nepovie..

Odpovedz
27. nov 2013
avatar

Ako napísala Benne. Ak ma kupujúca požiada o obyčajnú zásielku, vždy jej napíšem, že môžem poslať, ale len na jej riziko, keďže v prípade straty nemám žiaden doklad a nemôžem zásielku reklamovať, ani dokazovať, že som ju naozaj poslala. Ak kupujúca súhlasí, posielam obyčajne. Zatiaľ sa mi stalo len 1x, že sa obyčajná zásielka stratila. Ináč vždy posielam doporučene a ak je zásielka drahšia ako 30 Eur, vždy ju aj poistím (aj keď často na to poštovné doplácam zo svojho vrecka). V každom prípade, kupujúca a predávajúca by sa na podmienkach mali dohodnúť dopredu, aby nedošlo k zbytočným nedorozumeniam. A kočky, tiež sa oplatí čítať hodnotenia, aby ste vedeli s kým obchodujete 🙂.

Odpovedz
9. jan 2014
avatar

Ja som to uviedla v podmienkach predaja...obyčajne len na vlastnu zodpovednost..... a oznamujem to aj pri komunikacii ak kupujuca žiada obyčajne poštovne....Ak ja kupujem, vždy žiadam doporucene poštovne, chranim si ako tak svoj nakup. Ja som obyčajne posielala par krat...ale 2x došlo k strate... Mne nestoji za to si za 10eur robit problemy...vždy som balik odovzdala...takže problem nastal na pošte...alebo dotyčna prevzala a skušala ma či jej vratim ...Aj to sa stava...

Odpovedz
11. apr 2014
avatar

nie odovzdala-odoslala

Odpovedz
11. apr 2014
avatar

To fakt? Píše niekto toto do hodnotenia ? ... Koksssooo ...predávam a kupujem cez rôzne bazáriky už tuším 8.rok... zatiaľ sa mi nestratilo NIČ ani keď som kupovala, ani keď predávala cez obyčajné poštovné .... (stratila sa mi paradoxne len jediná zásielka a to bola na doporučenku) ... ale chcem tým len povedať, že ak ja sama žiadam o obyčajné pošt. tak stratu beriem ako riziko a nebudem ju predsa vyčítať predávajúcemu - mám predsa chrbtovú kosť ... No ak ju chce kupujúci - tiež na to upozorním a očakávam, že bude mať natoľko zdravý úsudok a charakter, že to zoberie rovnako... 🙂 takže vlastne neviem či je nejaký človek rozumný, ktorému toto ešte treba vysvetľovať 😀

Odpovedz
11. apr 2014
avatar

Ja si davam posielat veci do 20eur obycajne a vzdy vsetko v poriadku prislo...

Odpovedz
11. apr 2014
avatar

Ja si myslim, ze uz aj upozornenie od predavajucej, ze to ide na vlastne riziko je od nej ferove a v pripade straty zasielky naozaj nemozem hadzat vinu na nu. Osobne mam s dorucenim dobre skusenosti, este sa mi nestratilo nic, asi trikrat som pytala podacie cislo alebo datum podania a na poste nasledne dohladali.

Odpovedz
11. apr 2014
avatar

Akože ja nechápem, že sa vôbec o OBYČAJNOM POŠTOVNOM píše nejaký blog. Keď raz chcem niečo poslať obyčajne, tak som si vedomá toho, že NEEXISTUJE DOKLAD o tom, že predávajúca balíček zaslala. Ja keď chcem nejakú vec zaslať obyčajne, sama napíšem "prosím zaslať obyčajne, samozrejme na MOJU ZODPOVEDNOSŤ". Keď chce odo mňa kupujúca zaslať obyčajne, tak v podmienkach platby napíšem "prosím zaslať + 0,80€ obyčajné poštovné, no zasielam iba na VAŠU ŽIADOSŤ a v prípade straty zásielky nenesiem zodpovednosť". Neviem, prečo by som si ja mala ZASLÚŽIŤ hodnotenie - tovar sa stratil na pošte. Veď ak mám cez 400 pozitívnych hodnotení, tak som spoľahlivá a vždy si splním povinnosť. To nehovorím o tom, že si NEÚČTUJEM BALNÉ, takže obálka, lepiaca páska, benzín na poštu ide na moje náklady... To skôr NEPREBRATIE DOBIERKY, aj keď pani svätosväte sľúbi, že si tovar prevezme ma trápi viac. Takže už ani na dobierku neposielam. Btw. Raz sa mi stalo za tie roky, čo predávam cez bazárik, že sa "stratil" balíček. Pani si zistila na mňa číslo, neustále sms-ky posielala, volala do bezvedomia, vyhrážala sa mi svojim priateľom, ktorý si to údajne príde so mnou vybaviť osobne a podobné veci. Tak som jej tých 5€ radšej vrátila naspäť. No des s niektorými ľuďmi!!!

Odpovedz
12. apr 2014
avatar

@mery333 nie blog, ale clanok 🙂 inak suhlas.

Odpovedz
12. apr 2014
avatar

ja k tomu dodám iba toľko, že už dlhšiu dobu posielam balíčky obyčajnou poštou, ale 1. triedou. Je tam príplatok iba 0,20€, a balíček by sa tak nemal stratiť ako pri obyčajnej zásielke... Aj keď som už veľakrát poslala aj prijala balíčky posielané obyčajnou poštou, nikdy sa mi ani jeden nestratil... 🙂

Odpovedz
13. apr 2014
avatar

Ahojte, ja som tu síce začiatočník a po zopár zlých skúsenostiach iných, radšej posielam doporučenkou aj keď si kupujúca pýta obyčajne...Ide to na moju škodu ale neide mi o zbohatnutie...Pekný deň 🙂

Odpovedz
14. apr 2014
avatar

často si davam poslat obyčajne a zatial nebol problem a možno vždy natrafim i na spolahlive predavajuce dufam ,že to nezakriknem ale kem kupujem drakšie veci tak to neriskujem a využijem doporučenu zasielku

Odpovedz
14. apr 2014
avatar

presne ako píše @monchitv ak posielam tak iba doporučene aj ked kupujúca zaplatí poštovné obyčajne. Po skúsenostiach iných kupujúcich či predávajúcich že im neprišla zásielka radšej dám zo svojho ale mám istotu že to príde tam kam má. 🙂

Odpovedz
23. apr 2014

Začni písať komentár...

sticker
Odošli