icon
1 / 1
avatar

Moji rodicia ziju v CH, svajciari sa fakt prevapene k tomu postavili dost a lahkou hlavou. Od 11.5. Idu deti spat do skol, 25. Vsetko otvaraju... oni maju v pecku, ani ruska nemaju povinne, len 2m rozostup ... 🤷🏽‍♀️

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@zuzkaase Ano, viem....

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@zuzkaase ved spravne! Nemusi robit kazda krajina taku prehnanu zbytocnu paniku ako Slovensko.

U nas v Rakusku uz tiez od 1.5. otvaraju vsetky obchody a restauracie a pocas maja sa deti postupne vratia do skol 👌👏

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@zuzkaase a vieš, čo sa pýtam niekedy.... Ktorá cesta je spravnejsia...
Ú nás v meste takto vybavujú klientov matriky, cez okno, v tráve..... Mne to príde už choré...

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

Moj manzel je v CH a vsetko vsetko viacmenej funguje.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@dennissa16 Ja som bola podat papiere na upsvar. Mala som tam asi 30 papierov (lekarskych sprav, sudne rozhodnutia a proste dolezite doklady). Hodila som ich proste do krabice. Nebolo nikoho, kto by to skontroloval, dolezite papiere len tak zahodit do krabice.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

jastale t rdim,ze chripky sa ludis neboja,ale media nafuknu nieco a je panika. cotu cita jiektore baby,nevychadzaju z domu,chore toto. co by robil keby nfungovali donasky? a keby museli do roboty? aj keby sa otvorili skoly skolky na SK by nemali pre koho prestrasene matky by ostaki bez prijmu radsej ako dat dieta do zariadnenia, nuvedomuju si ze ten virus uz tubude stale.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

Baby, ja im neverim ani pol slova. Nasa znama (opatrovatelka) je v statnej karantene. Je pozitivna. Nie je jej vobec nic. Jeden je tam uz mesiac. Lebo raz ma testy pozitivne, raz negativne. Ludia im to zeru aj s navijakom.
Co si myslite, preco testuju Romov ??? Lebo do ich komunity bezny clovek nenazrie a nevieme, co sa tam naozaj deje. 😚 Vsetko zmanipulovane.
Ked som to tu napisala v zaciatkoch karanteny cca. pred 5.tyzdnami, div ma nezozrali.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@charliee1980
Pockame, uvidime.
Ked sa v okolitych krajinach nic nestane, nebude ostavat nic ine, len to postupne otvorit aj tu. Tie dva tyzdne sklzu prezijeme. Dlhsie to nebude, to by inak narod vladu zlyncoval. Nevidim to az tak dramaticky 🙂.
A ano, mame osady, mame Romov, ale ako sa vyjadril nas expert na verejne zdravotnictvo v marginalizovanych komunitach, majorite od nich nic nehrozi, tak je nezmysel tliachat o tom, ako nam zhori cele Slovensko.
Matovic je extremne citlivy na nalady v spolocnosti. Ked bude mat pocit, ze ludia ho aj s obmedzeniami maju plne zuby, zacne zvolnovat opatrenia, to nemam strach 🙂.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@demetria Myslim si, ze by uz ludia definitivne skonstatovali, ze Matovic je na hlavu, ked okolite staty uz vsetko spojazdnuju, len on trva na "black out" 😃 Saso.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

Myslím, ze tu to pôjde rýchlejšie ako sa predpokladá, veď načo také opatrenia keď je stav aký je? Snáď zasadne ten super krizovy štáb a znova to prehodnotí a odkukame od ČR a iných rozumnejsich štátov. Deti doma takú dlhú dobu? Už sa viac krát šušká aj v tv, že je to nezmysel, prečo sedia deti doma a nie v škole a škôlke. Rodičia do práce, keď sú deti doma lebo sú zavreté školy? No myslím, že sa to už prehodnocuje - štátna pokladnica nepustí.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

človek už nevie čomu má veriť.
Zo začiatku som sa aj ja bála, boli sme len doma, nikde nechodili.
Teraz aspoň uz trosku vybehneme do prírody, aj ja by som uz rada isla do roboty, len zase si poviem ze radsej teraz byt opatrní ako potom si nieco vyčitať, ze sme sa uponahlali.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@zuzana2910 🙏🙏🙏🙏 Koooooonecne. Teraz by som tak rada znova prizvala tie, ktore prispievali pred 5.tyzdnami pod moj status. Ale nechcem mutit vodu. Len by som si rada vypocula ich nazor aktualne 😚

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@sissi07 Je to cele klamstvo, ver mi....nafuknuta bublina.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@charliee1980 tieto vyplody chorej hlavy povedz mojmu kamaratovi na jiske v nemocnici,co osetruje chorych napojenych na plucnu ventilaciu...

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@charliee1980 o polroka budu ludia nadavat ze preco je ekonomika tam kde je.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@natalka13
Ja by som svoje deti poslala do skol a skolok hned a to som zdravotnik a vobec neberiem virus na lahku vahu. Myslim, ze si moze vyziadat mnoho zivotov a moze sposobit kolaps zdravotnictva, ak by sa nekontrolovane siril. Ale u nas nekontrolovane sirenie v majorite nemame. Uznavam, bol by problem v skolach pri osadach, kde sa deti miesaju a kde by mohlo dojst k vacsiemu sireniu, ale verim, ze to by sa dalo nejak kratkodobo vyriesit bez toho, aby deti majority aj minority stratili pristup ku vzdelaniu. Ale na druhej strane, nech si to vyskusaju ostatne staty, aspon budeme vediet, co funguje a co nie a vyberieme si. Fakt nas tie dva tyzdne navyse nezabiju.
@charliee1980
Ja som ti tam pisala uz vtedy - ze uvidime. A som rada, ze zatial to ide pozitivne a cierne scenare sa nenaplnaju.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@charliee1980 pamätám si tie panikárky ale myslím, že stále svoj názor karantény nezmenili

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@sissi07 a dokedy planujes byt doma? virus nezmizne,ked pride v zime zas stat uz to nezvladne a bude vsetko fungovat,nebudu ocr

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@issabelll Poprosim blizsie info....kde ....? Aka vekova kategoria ....? Kde sa zdrzovali .... vsetky dostupne info, ak mozes

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@demetria ano opatrenia na zaciatku na spmalenie boli OK, ale teraz?
zober si taliansko,na obyc. chripku zomrie za rok 20.000ludi, lenze nebezia hned do nemocnice,keby to robili kazdy rok im skolabuje zdravotnictvo.
aj ten koho prejde elektricka a je pozitivny, je zaratany do obeti covid.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@charliee1980 nemozem,preco by som to robila..su to sukromne udaje tych ludi. A nie,nemaju tam standardny pocet pacientov ako po ine roky.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@issabelll Kolki su na plucnej ventilacii a aj primarne diagnozy pacientov si prosim, ak mozes.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@issabelll Jaaaaj, no tak pis, prosim ta, ked informacie o neznamych (nemenivanych) pacientoch budu odtajnene 😃😃😃

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@natalka13
Je to standardny postup - uvolnovat po fazach podla dlzky inkubacnej doby. Je to normalne a suhlasim s tym. Uz na uplnom zaciatku hovorili epidemiologovia, ze na zaciatku su prisne opatrenia na dve inkubacne doby a potom sa uvolnuje a prehodnocuje podla vyvinu. Myslim, ze nase kriterium s klzavym medianom je nateraz rozumne.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@issabelll Na ARO a jis predsa stále ležia nejakí ľudia napojení aj na pľúcnu ventiláciu a nemajú žiadny covid19. Sú rôzne vážnejšie choroby a zranenia kedy to človek potrebuje. Čiže predsa tieto oddelenia nevznikli minulý mesiac na základe príchodu nejakej pandemie. Tiež mám známu čo tam pracuje a hrozivé to tam nie je čo sa týka čisto ochorenia na covid 19.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@charliee1980 je to dobry kamarat a nemam dovod mu neverit. A poskytovat diagnozy cudzim ludom...akoze,fakt si myslis ze by ti ich niekto dal? Aj rodne cisla keby ti dal tak tomu neveris...

@zuzana2910 oni maju specialnu jisku pre chorych na covid,bezne robi na jis anesteziologa,teraz je presunuty iba na jis pre chorych s covidom.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@denisa777 môj tam ide o 2 t. Volali ho cely apríl. Tam oni fungujú normál okrem zavretých obchodov a futbalu to nejak neprezivaju. A to majú ekonomiku inde 🤦‍♀️ u nás sa naše deti v dospelosti budú z toho dostávať 🤦‍♀️

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@issabelll presne tak aj mojmu kamosovi jeho dvom detom, skoro zomrel ale hlavne ze konspiratorka a odbornicka sa tu dusuje ze cele je to klamstvo...

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@charliee1980
Vies, primarne diagnozy. To mas tak. Mam otca, ma vyse 70 a z pohladu zvonka kopec diagnoz. Keby ochorel, pravdepodobne by bol velmi ohrozeny umrtim a v statistikach by bol ako clovek s 2 zavaznymi diagnozami, takze ziadna strata, nie? Ale v realite je to vitalny clovek, ktoremu nik nehada jeho vek a moze tu byt s nami este mnoho rokov, lebo jeho diagnozy ho inak vobec nelimituju.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@issabelll Nepodsuvaj mi nieco....ja si nepytam nikoho rod.cisla. Chcem fakty. A faktom je prave tabulka, ktoru som poskytla. Tvoj komentar je zatial- jedna babka povedala.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@charliee1980 tak ja sa tu dotahuhem stále s tými istými 😁 a bohužiaľ ľudia su z médií takí zmagoreni až strach. Keď čítam tie komentáre na fb, oni stále čakajú Taliansko a veľký počet chorých

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@charliee1980 vo vedlajsej dedine zena pracujuca v Rakusku bola dva tyzdne doma, nic jej nebolo. Po dvoch tyzdnoch, ked uz bolo po karantene, zrazu jej dcera 14-rocna zacala mat zdravotne problemy, vzisiel z toho Covid. Dokonca musela aj do nemocnice. Nemam info, ako je na tom teraz, ale verim, ze uz dobre. Ked budem mat moznost, sa na nu opytam, lebo ma to zaujima.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@issabelll u nás jeden na venitlacii, pár na jiske, zvyšok čaká ma výsledky. Vyše 1000 doma s paralelnom. 300 vyliečených. Ešte niečo dodas)

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

Dodám, či korona Panikarky po uvoľnení opatrení naďalej budú cucat doma? Nie prvé budú v pepcu ale pi@ovat na nete vedia

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@bielavila Necitas s porozumenim. Hore je tabulka pod 65r, to znamena, ze vo veku tvojho kamarata....aj na beznu chripku vo veku tvojho kamarata umieraju. Capisco ?

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

A to ešte ani netušíme koľko z nás už tento covid 19 prekonalo bez toho aby sme čo i len tušili - to by sme boli asi veľmi prekvapení aký je vlastne "nebezpečný". Teraz to testujú v ČR a som veľmi zvedavá na výsledok. Myslím, že veľa ľudí to už malo a nie vo februári ale v decembri a januári..na samotný covid19 umiera malinké percento pacientov, takmer vždy je to na ďalšiu diagnózu ktorá už v organizme je.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@zuzana2910 kukni u mňa na ploche, pýtala som sa na priebeh.
CZ prehralo súd o ľudské práva. Už nejdu podľa plánu, všetko urýchľujú.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@zuzana2910 Presne....moje deti boli veru v zaciatku karanteny divne chore...5 dni teploty, atb vobec nezaberali. Ja dychacie cesty som citila, nepoviem 2krat, ze nie. Este takto divne deti neboli chore. Starsi mi hovoril, ze ho cele telo boli, pokasliaval len (mandle nema)

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

Ochchchch, aka je ta diskusia citelne odlisna od tej spred 5 tyzdnov 🙏

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@zuzana2910 Hotove boli velmi....cely den vyspavali a este aj po chorobe boli take nijake aspon tyzden. Kruhy pod ocami.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@charliee1980 ved chod oblizovat klucky do nemocnice kde su pacienti s koronou ked je to klamstvo, ja viem co sme prezili a zazili a toto obycajna chripka neni, ale to teba nemusi zsujimat, ty vies svoje, ved len tak pre nic za nic vsetky staty robia opatrenia aby tebe urobili zle, nikto nikomu nebrani aby si si robila co chces, ale nesir bludy, ze je to klamstvo

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@zuzana2910
Vo velmi zasiahnutych oblastiach uz pociatocne vysledky pilotnych testovani maju. A nie su to velmi vysoke cisla. Od 3% do 15% tam, kde karanteny zavadzali neskoro, pripadne vobec. U nas to bude velmi nizke cislo.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

U nas v Rakusku mam 15.071 potvrdenych, z toho 11.872 je znova zdravych. 😊 Treba si pozerat vzdy vsetky cisla. Nielen to co topky.sk napisu do nadpisu.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@charliee1980 ver si comu chces...dopriala by som ti jednu sluzbu v nemocnici na tom oddeleni, nech sa ti otvoria oci...

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

Inak tu teoriu o tom ze vela z nas to uz malo som sem napisala asi pred 6 tyzdnami.
Dozvedela som sa od mnohych mamiciek vtedy aka som sprosta a naivna 🤣

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@bielavila kľučky si ty už aj mne odporučila 😁 aj koronu

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@snehulienka0905 a bola tebe a rodine dopriata korona 😁🤦‍♀️

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@adulkam moj cestoval pred tyzdnom,presiel v pohode,svajciari len mavli rukou,ze chodte🙂oni ziju ako predtym,ruska sa tam nosit nesmu a maju pravdu,ziadne ruska nepomahaju,len tu to planuju do 2030🤣🤣🤣 a ludia umieraju aj bez corony,len ja dufam,ze este je tu niekto pri zdravom rozume a zrusi statnu karantenu😬

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@bielavila Ano, isla by som kludne, ked prezradis, kde. Vraj ti s protilatkami sa nemusia povinne ockovat 😜

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@denisa777 aj môj v to dúfa, ostane tam mesiac dva, bežné chodi domov po 10 dňoch. Ale bol doma 2 mesiace bez príjmu. Áno úspory mame, ale nemienim ich vyčerpať kvôli zadubejym ľuďom na Slovensku., čo im média vymyli mozgy. Žiadna OCR, žiadna podpora štátu. Kopa ludi musí fungovať bez štátnych peniažkov.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@adulkam aj moj bol doma cca 2 mesiace,ale my sme nastastie bez prijmov neostali,kedze mame svoje firmy,ktore spolupracuju so Svajciarmi a vdaka nim,ze normalne funguju,fungujeme aj my🙂

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@charliee1980 mozes aj k nam do Mi, mame tu v nemocke par pacientov tak nech sa paci, alebo by som ti dopriala pohlad na 7 rocnu dceru mojho kamarata ked bola v najhorsom stave korony, neviem ci si studovsny odbornik alebo nie,ale vyzera ze si prinajmensom virologicka, tak od teraz uz ani ja neverim na koronu... lebo charliee 1980 povedala ze je to klamstvo

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@issabelll Dufam, ze to nie je tato nemocnica 😝

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@bielavila No ked dojdu argumenty, tak kazdy musi byt specialista 😂 Ver mi, staci uplne jednoduchy sedliacky rozum.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@charliee1980 no asi mam vyssie iq ako sedlac, za co som rada

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@bielavila A pustia ma tam ? 😅 Ked ano, pridem. Som proti povinnemu ocku 😊
Tak to vysoke IQ ti je k nicomu. Nevadi. Ozaj....cislo IQ....mas ho ...? Ja ano☺️

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@charliee1980 ináč aj moja znsma na fb je dosť vygumovana z corony. Pritom zdravotacka. Ta to vidí na desaťtisíce ľudí v nemocniciach, ale pripisujem to, že je smeracka. Tým sa vysvetľuje všetko 😁

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@charliee1980 nech sa paci staci zavolat, ja ti nebudem vybavovat terminy na oblizovanie kluciek...gratulujem ti k tvojmu iq cislu , a prajem prijemne sirenie tychto konspiracnych teorii a pekny vikend😊

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@bielavila 😂 Dakujem krasne, napodobne.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@charliee1980 nie,nie je..

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

Poprosim Ta konkretizovat zdroj clanku, ktory tu uvadzas, vdaka

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@hanvel K-tipp, pohladaj si.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@issabelll asi myslis tych 7 ludi na jis v celej republike a toho až 1 pacienta ktory je na pľúcnej ventilacii.....

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@tunzal Ano, presne, toho myslela 😂

Odpovedz
24. apr 2020
avatar
Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@charliee1980 rozpravala som sa s jednou znamou lekarkou, robi v nemocnici a podla pokynov cakaju na ten nával pacientov.... len nejak neprichadzaju....
A už az inštitút zdravotnej politiky upravil cisla pravdepodobnych nakazenych.... Z pôvodných 550tisic, najprv na 170tisic a teraz až na 5000 nakazenych v celej krajine..... Hlavne je že zakazujeme vsetko .....

Chvála Bohu už aspon česi dostali rozum a uvolnili opatrenia skôr než bolo avizované.... A posledna faza u nich bude okolo 20.5.... pevne verim ze aj tí naši mudrci dostanú rozum a nechaju žiť v pokoji kazdeho...

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@tunzal
@charliee1980 nie, pracuje v Prahe v nemocnici na Motole.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@issabelll Jaj, tak preto uvolnuju opatrenia skor ako my....? 😂 Ale prosim ta.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@issabelll no to je celkom ine, 😁😁😁😁😂 iste preto uvolnuju opatrenia .... A celkovo v celej krajine maju až 395 ludi v nemocnici a z toho maly zlomok na ventilacii.... Aspon netrep somariny....

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

Ukazkovo klasicke zle vyvodenie zaverov zo zle zozbieranych dat. V tom roku 2015 prebiehala velka chripkova epidemia, ktora zacala v zime 2014 a samozrejme v case zberu dat bola vo svojom vrchole. Tieto cisla sa nasledne porovnavaju v korona pandemiou, ktora vvypukla niekedy 24.februara a zber dat bol ukonceny zaciatkom aprila. Takze na relevantne zavery z porovnavania by som pockala este par tyzdnov.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@charliee1980
@tunzal neviem, preco by som si to vymyslala, ale ved dobre...

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@charliee1980 cesi idú liečiť slnečnými lúčmi 😁 ale vážne, ako urýchlili všetko. Tam aj experimentálne lieky testujú
@bielavila ešte k tomu dievčatku. Sleduješ u vás v nemocnici všetky prípady behom roka? Koľko detí má ťažký rotavirus, ťažký zápal pľúc, sleduješ aj ako unieraju ľudia v dss? Je mi obetí ľúto, ale my sa tvatime, akoby doteraz nikto neunueral, nikto nemal ťažký priebeh choroby 🤦‍♀️

sticker
Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@issabelll ja som sa o tomto rozpravala so svokrom doktorom a vravel, ze na plucnej ventilacii maju stale nejakych ludi, ci je korona alebo nie. Ze ziadne katastroficke scenare ako vravia v telke. A dalsia vec, vacsinu ludi ktorych vyhlasili ze zomreli na koronu vobec nepitvali, tak ako vedia ze to bola pricina smrti?

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@hanvel Budeme cakat .....pravdu mas....ako na tie tisicky na plucnej ventilacii v nemocniciach😁 A nic sa nedeje a nedeje 😚

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@nienna Ano, tvarime sa, akoby doteraz neexistoval plucny ventilator.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@hanvel Ved pisem jasne v komente, ze sice este nie je koniec roka, ale ak by icv bolo zrovna este 1000 tych umrti, tak nepresiahnu pocet umrti v r.2015 na beznu chripku. Co je na tom nezrozumitelne....? Na toto si potrebovala akoze zdroj ?

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@charliee1980 presne 😂 tiez sa od zaciatku bucham po cele, ze ci tym ludom preskocili, neskutocna panika sa robi. Ludia umierali vzdy, vzdy bola nejaka pricina ale iba korona ma taky dobry marketing 👍😎

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

Nie, ale kedze uz parkrat si tu spamovala hoaxami a konspiraciami, tak najjednoduchsie pre mna bolo zacat overenim si, ci nezdielas svajciarsky Zem a vek a pod.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

Inak, konecne sa mi zda ze ľuďom sa vracia zdravy sedliacky rozum, panika ustupuje a otvaraju sa im oci. Chvalabohu 🙏

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

Inak to by pri citaciach a uvadzaniach tabuliek vlastne mala byt vlastne taka samozrejmost, uvadzat konkretne zdroje

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@hanvel Nuz, nakoniec sa tie hoaxy aj overili....? 😂 Pocuvaj, ja nemam v hlave prievan. A uz som pisala....na pochopenie staci sedliacky rozum.
Nic ine som tu nezdielala ako v dnesnom duchu. Uz pred 5.tyzdnami. Nemozem za to, ze niekto pochopi skor a niekto ani doteraz.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

A este k tomu testovaniu, ktovie nakoľko su tie vysledky spolahlive? Poznam zopar ludi, co su prave zavreti v karantennom centre, jeden je v Bardejove, vcera mu telefonicky oznamili, ze je pozitivny, avsak nikto nedostal ziaden papier s vysledkami, nic co by sa zalozilo do karty u doktora 🤷 jemu inak vobec nic nie je, ani len sopel nema. A nakazil sa pri preprave do karanteny, nalozili ich piatich do dodavky a viezli 400km. A maju tam vraj vela pozitivnych a nikto z nich nema ziadne priznaky podla slov zamestnancov. No každopádne, ja sa korony nebojim o nic viac ako hocijakeho ineho virusu

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@hanvel A kedze ovladam 5 jazykov, tak to sledujem v kazdom z nich 😚

https://www.krone.at/2142395

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

Obdivujem staty ktore z toho nerobia cirkus a to maju ovela viac pripadov, ludia aj tak nedodrzuju vsetky opatrebia, na tajňaša sa robia nechty vlasy kozmetika taxikari vozia ludi a cuduj sa svete kolaps sa nekona

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@nienna Ano. A ja tam mam znamu, jeden pan je tam uz neviem odkedy a ten je raz poz., inokedy neg. 😂😂😂 Preto nemoze stale domov 😂

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@charliee1980 chudak, aj toho nasho kamarata mi je luto, ktovie ako dlho este bude bez rodiny, doma ho cakaju deti 🙄 prisiel domov z roboty, kde bol 3 tyzdne v karantene, bol zdravy a na Slovensku ho proti jeho voli supli k choremu a nakazili ho....z toho bude pekna zaloba 😎 viaceri sa chystaju sudit

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@nienna ja nevuem, nedvíhaju oni týmto čísla? Lebo bez chorých nieje dôvod na paniku. Jasne pár chorých zvonka prišlo, ale asi viac ich ochorelo v karanténe. Lebo nejak sa to medzi ľuďmi nesiri. Tak podho do karantény. Véd si vezmite, keby netestuju osady a karantény, ved by sme to ani nemali..

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@charliee1980 Stale plati, ze ked si nesledujes povod svojich zdrojov a informacii, su ti tie jazyky uplne nanic. Blud ostane bludom, aj ked si ho precitas hoc aj v brailovom pisme

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@charliee1980 fotka ako prevazaju pacientov z najviac postihnutej provincie v Nl do inych + prilahlych DE nemocnic. 3x boli taketo sanitkove tury. Toto sa nerobilo ani v case najvacsej chripkovej sezony.
Ak si niekto mysli, ze je to vymysel- prihlaste sa (ako dobrovolnici) pomahat v Sint Elisabethziekenhuis v Tilburgu.
Na vysok nebudem reagovat, nemam cas, za chvilu mi zacne sluzba.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@adulkam presne tak. Dokonalý sposob ako zvysovat pocty nakazenych. Supnut 49 zdravych ludi medzi 1 choreho a kolko chorych vznikne? 🙈 Experiment

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@ervenka vieme aj stav pacientov? V takejto sanitke išiel kamarát z Prahy do BB keď prišiel z Ciny(ti dvaja medializivani) a išiel do karantény, vtedy bol len na infekcnom.
A áno v niekt štátoch to je horšie, ale nie tak ako sa medializuje. A u nás dôvod na paniku nieje. Ci stále treba byť zavreti lebo 1000 km od nás sa niečo deje a popritom aj tie štáty už uvoľňujú opatrenia. Bez cigánov a karanténnych mame minimum

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

Toto si ja myslím od začiatku. Svokor pred 2r. zomrel na chrípku, lebo mal inú závažnú diagnózu. V januári nám skoro umrela 75-ročná starká, čuduj sa svete, na chrípku. Prežila, ale je neskutočne zoslabnutá, už to nie je tá čiperná žena, čo behala po dedine.
Ja som presvedčená, že sme doma prekonali covid, len nás odmietli testovať. 3 týždne som bola taká unavená, že som sa ledva motala, boli dní, keď som spala celé doobedie. Nemohla som sa nadýchnuť, bolelo ma celé telo, všetko. V živote som nemala bolesť hlavy, na ktorú by nezabral paralen, len vtedy. Ale neboli sme v zahraničí, hold, testy pre nás neboli. Trasme sa tu pred koronou a zatiaľ nám ľudia umierajú pred očami na iné diagnózy, lebo korona bububu, my nemôžme pracovať a obsadzovať lôžka. Ide ti prasknúť slepák? Veď nemáš koronu, tak čo chceš?
A tu je aj vyjadrenie od top mozgov z Čiech, toto sú ľudia, za ktorými vidno výsledky a nejaká politika im môže byť viete kde: https://cuni.cz/UK-6311.html?news=10013&locale=cz

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@hanvel Jo, jo 😁 Mas pravdu. A inak, co si nam este chcela povedat k veci ....?

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@hanvel A prosim si aj linky k tomu, ci su zdroje doveryhodne, aj ked neviem k comu v tvojom pripade, lebo este k nicomu si sa nevyjadrila doteraz 😁

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@charliee1980 zbytočne sa hádať tu🙂✌️ja mam na to taky názor ako ty... Ale tu niečo napísať... Škoda reči... Prosím ťa... Nikto tu neumiera... Bežne úmrtia ako inokedy cez rok... 3..ci 4roky dozadu bola tiež silná chrípka... Tiež nejaký zomreli... Teraz keď aj zomrú jebnu to do štatistiky covid...ved co budu nie?! Ľuďom mozgy vymyvat.... Ja, sa stále pýtam.. Kde bola teraz obyčajná chrípková epidémia? Hm? Co každý rok? Sracky vírusy grcacky? Veľmi záhada toto😉☝️

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

i ked nemame tolko ludi ako okolite staty,mozte byt radi,ze tie opatrenia su ake su a ze pohranicni idu do karanteny,neviem,ake stastne by ste boli,ak by tu pobehovalo x ludi s koronou a malo moznost nakazit Vas a pribuznych,mnoho ludi ma slabu imunitu,ine pridruzene ochorenia,chorych pribuznych a maju zdravy respekt pred vsetkymi chorobami nielen covid,takato epidemia tu vsak este nebola,nikto nevedel,ze co to bude a v akom rozsahu,tak ak som zoci-voci nepriatelovi a neviem,co na neho vytasit/cim sa ubranim,vytasim vsetky zbrane co mam ..to,ze sa postupne uvolnuje aj to ma svoju logiku,chceme vidiet ostatne staty,co sa stane,kedze nase zdravotnictvo je ake je...trosku vydrzat a mozme opat sa nakopnut

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

Toto je úplne prirodzený psychologický efekt nielen pri korone, ale aj pri iných epidemiach a rôznych nečakaných situáciách. Príde zmena, ludi to vyvedie z miery, zákazy a nové nariadenia ich znervóznia, vnímajú hrozbu. Prejde určitá doba, zmena "znormalnie", a ľudia, čo nič nepocítia na vlastnej koži, začnú byť otrávení, znudeni a chýba im bežný život, veď každý je najradšej len vo svojej komfortnej zabehanej rutine a vnímame, čo všetko sme predtým mohli a teraz nám chýba- takže prichádza na rad zlahcovanie a spochybnovavanie. Ale myslím, že rovnako ako prehnaná dramatizácia situácie, je nevhodné aj prehnané zlahcovanie. Zlatá stredná cesta, zdravý rozum a nadhľad sú na mieste 🙂 kvôli covid19 sa určite netreba triasť doma hermeticky uzavreti, ale určite opatrenia sú na mieste. A teda ja si myslím, že ruska a určitý sociálny dištanc by mal byť normálny aj počas ťažších chrípkovych sezón.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@thoughtfulweirdo Tymity fazami som zarucene ja neprechadzala😉 Kedze pred 5.tyzdnami som pisala v rovnakom duchu ☺️
Ano, hermeticky ma byt uzavrety taxikar od zakaznika napr. Si o tom nepocula ? 😂

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

No, ono je zaujimave, ako sa to klamstvo rychlo siri po svete. Najprv sa klamalo v Cine, ze nic sa nedeje, dokonca pan dr., ktory upozornil, ze sa nieco deje, bol vypocuvany, preco siri paniku, potom sa asi klamalo ( podla niektorych tu ), ze sa nieco deje, vsetky spravy o nakazenych a izolovanych a umrtiach boli zrejme hoaxy, vo februari zomrel ten pan doktor, ale ktovie, mozno bol len vymysleny, potom tomu klamstvu uverili v Taliansku aj v Spanielsku, kde si zacali vymyslat pocty nakazenych a umrti, aby urobili nejaky socialny experiment, ze nakolko budu ludia panikarit a ci potom aj prijmu nejake karantenne opatrenia, potom sa to klamstvo dostalo aj do Ameriky a postupne do celej Europy a zrazu vacsina sveta zije v klamstve, aby si politici mohli vyskusat na ludoch, aki su poslusni, kolko vydrzi ekonomika, proste cele toto Covid klamstvo sa rozsirilo ako mor, iba par inteligentnym ludom sa podarilo odhalit pravdu, ze cele je to len nafuknuta bublina a podfuk na ludoch, aby sa farmafirmam minuli zasoby paralenu a mohla sa vsetkym naockovat nova vakcina, lebo vlastne ide iba o toto, zaockovat cely svet proti Covidu. Chapem to uz teraz spravne?

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@thoughtfulweirdo Velka pravda. A este je klasicky argumentacny unik tuto na koniku, ze ked nesuhlasis s popieranim vaznosti situacie, hned ta hodia do vreca s ludmi, co v panike (Vsetci tu umrieme) sedia doma a savuju vsetko, coho sa dotknu. Pritom nazory a postoj ku Covidu nie su len 2 ciernobiele extremy. U nas sa nam drakonickymi opatreniami podarilo odvratit masivny napor na nase chabe zdravotnictvo, a preto s rozumom a regulovaje treba zacat zit popri korone, s ktorou sa zdrava vacsina popasujebez zasadnejsich problemov, zdrava mensina si to kus odtrapi a rizikovi by sa mali chranit, ako sa da. Ale tie opatrenia mali a maju zmysel, aby sme neskolabovali tak, ako Taliani,Spanieli, GB lebo toto by nase plesnou prezrate zdravotnictvo nedalo.
K zdrojom - tipujem, ze take konvencne theguardian, BBC, reuters newscientist, neposkytuju dostatocne sokantne pravdy len pre zasvatenych, tak asi aj skoda unuvat sa, ze ano

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@maja22 😁😁😁 Nie, ja som nikde nenapisala, ze Corona neexistuje. Ja len tvrdim, ze je to cele nafuknute, pretoze.....vid moj status este raz 😁

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@charliee1980 Ja som písala o spoločnosti ako takej, nie o tebe konkretne, ani o Lucke, Zuzke alebo Zdenke 🙂 stačí si všimnut jednu malú sociálnu sieť, ako sa meni povaha prevládajúcich príspevkov.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@hanvel Presne tak 🙂 Ja sa od začiatku vyjadrujem v duchu, že rozhodne netreba panikáriť, treba byť ohľaduplný a zodpovedný. Nedávno som bola s takým názorom označovaná za konšpirátora, čo neberie situáciu vážne a zrazu už som za panikárku 😅 mne sa zatiaľ v živote osvedčilo, že ani jeden extrém nie je dobrý a ani pravdivý.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@charliee1980 ok, tak ked to iba nafukuju, porad, ako sa zachovat? Mozeme ist v pohode navstivit nasich? Nic nam nehrozi? Lebo sme u nich cela rodina neboli uz skoro dva mesiace, ale ked sa to nafukuje, tak by sme hadam aj mohli, nie? 🤔 Maju 67 a 73 rokov, keby to bola relevantna informacia.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@maja22 neviem a kedy ich hodlas navštívit? V lete? Po lete? Na jeseň?
My už na dvor chodíme vyše týždňa za nimi. Starký chodí aj tak do obchodu. Kamaráti k nim chodia, . My mame pri nich ruská, neobjimame sa, nepijeme z jedného pohára, nekychame, nekasleme na nich.
Toto nejak nedomysleli, ten vírus tu bude, starkých chránime, ale raz sa ho nádychnu aj oni. Bude tu medzi nami ako ostatné vírusy. Mňa zaráža jedno... Keď neboli opatrenia čakárne pred ambulanciami boli plné dôchodcov. Tam ti vieš koľko je vírusov? Veeela
Dodržiavam nariadenia, raz za sedem dní do obchodu. Ale nebojkotujem postupne uvolnovanie opatrení. Keď povedia, v juny deťom začína školská dochádzka budem rešpektovať. Nehodím sa od jedu o zem ako tu niektoré, keď o tom je téma.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@maja22 My sa navstevujeme riadne, okrem nasej prababky, ktora ma 84r. Dodrzujeme opatrenia, ako su nariadene, ale nie preto, ze by som mala strach, ale preto, aby niekto neprepadol na ulici panike, ked napr. si dam nachvilu dolu rusko 😁
Jo, v nasej dedine vraj boli dvaja nakazeni, ktorych riesila policia, lebo nesedeli s Coronou doma. Cuduj sa svete..... Preco sa to neroznieslo v celej nasej dedine ? (byvame tu prechodne) Ved uz mala byt minimalne pod dediny v karantene 😁
Prestante uz verit tym bludom. Ako je mozne, ze niekto v karantene statnej ma raz neg a raz poz.test ??? 😂

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@charliee1980 media nas krmia vymyslami a my im to zereme🤣🤣🤣

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@denisa777 Co na to.....mne sa presne v case karanteny zabil byvaly na motorke....nie vlastnou vinou, 80r dedko na hlavnej ho nevidel. Skoro mi oci vypadli, ked som to videla na Fb. Pred par dnami odislo do neba dievcatko, ktorej sme sa tu mamicky na MK skladali na kocik surodenecky. A tiez to nikoho nezaujima. Mna Corona absolutne nevyviedla z miery, od sameho zaciatku. Bala som sa viac toho strachu ludi v ociach, ktore ako jedine trcia z rusok....

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@adulkam na dvore s ruskom viem aj ja. Hovorim o celej rodine, maly ma 1 a pol roka, rusko si da dole. Nasi okrem rizikoveho veku kazdy den chodia k babke, o ktoru sa treba starat.
@charliee1980 tak zrejme ste s tym vyrovnani, ze keby si virus dovleciete, bude ako bude. Nasi by to mohli neprezit.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@maja22 ale si bezradna nevieš čo spraviť. Pýtam sa dokedy takto budete? Aj my máme starku, 86 rokov tiež sme tam neboli. Chystám sa 5eraz,kym sme nikde neboli.Lebo vážne sme od 18.3 doma max dedinsky obchod a na záhrade Bojím sa, že keby teraz zomrela na starobu.. Budem si nadávať, že som tam nebola... A teraz si vyber...

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@nienna To nie je pravda, ze vacsinu nepitvali, citala som rozhovor s patologom, ktory pitval 8 z 15 obeti a uz len to je vacsina. Z tych 15 tich pitvali 12. Tam presne vysvetloval aky maju postup pri pitve. Bud maju vysledky testu na koronavirus, ak nie tak ho vykonaju pocas pitvy. Skumaju organy v tele a hladaju stopy po zapale, ktore su typicke pre virus a potom este skumaju tkaniva pod mikroskopom. Pri pitve sa postupuje standarne ako pri akej kolvek inej skumaju vsetky organy aj mozog. Do umrtia Covidom zahrnu tie, pri ktorych za umrtim bol pokrocily zapal pluc, sepsa alebo respiracne zlyhanie.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@charliee1980 uplne s tebou suhlasim, nas nezabije corona, nas zabije PANIKAAAAAA. A ta je tu poriadna

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@lubka474 Uz akotak....ustupila....dnes som opat badala tych kludnych a spokojnych ludi...ale prve dni karanteny to bolo strasne....ticho, dusno, ktore sa dalo krajat, strach v ociach, neistota...spoza ruska. Dnes opat stretavam pokojnejsich ludi.

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

No vidím že je tu plno “hrdiniek”.....Môj názor je, že keby neboli zrealizované prvotne opatrenia tak tu tie bludy že je cely covid19 vymysel, nevypisujete.... mudrlantky múdre 🤣🤣

Odpovedz
24. apr 2020
avatar

@adulkam samozrejme, ze vieme aj diagnozu. A nie, nebol to len obycajny prevoz do karanteny. Vidim, ze vela z uzivateliek MK ma talent na patranie. Tak ak ma niekto cas, nech zavola do nemocnice vTilburgu a spyta sa na dovody prevozov. Hovoria aj po anglicky. Mimochodom, tieto prevozy boli spomenute aj v svk spravodajstve, aj v nemeckom.

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

@ervenka Ako mi teda vysvetlis napr.tu fotku v komente....? Nad tvojou ? Ze sa poskytovali ilustracne zabery, raz z Talianska, raz z Ameriky....? Ako mi vysvetlis tie zabery s rakvami, ktore vobec nic nemaju spolocne s COVID a boli pouzite niekolkorocne zabery.....? Ako mi vysvetlis toho mladeho muza, ktory zomrel hned niekolkokrat sucasne v inych krajinach, raz v Portugalsku, raz v Spanielsku, v Amerike....atd...? 😃
Ako mi vysvetlis, ze sa nakazil uz hojny pocet a ziadne masove umieranie sa nekona ....? Ze z toho poctu nakazenych z DSS je AZ jeden na plucnej ventilacii, ktora jestvovala aj predtym😂
Ti poviem.....cele totodivadielko fiktivne si mozu strcit. Pre takych vasej skupine podobnych.

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

@charliee1980 najviac pobavili,akoze masove hroby v amerike🤣🤣🤣🤣🤣zrusit ruska,otvorit vsetko a ti co chcu nech su v karantene s ruskom aj do 2045😅

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

U nás sme mali od začiatku veľmi prísne opatrenia. Sloboda - nesloboda, hneď v úvode začali platiť obmedzenia. Iné vlády demokratických zemí nemali hneď odvahu takto ľudí obmedziť, lebo by to bolo nepopulárne a neekonomické. Preto je doterajšia situácia s nakazenými u nás taká, aká je. A akonáhle sa dostavujú výsledky, nákaza sa nešíri nekontrolovane, je pod kontrolou, ľudia naberajú odvahu a začnú spochybňovať dané opatrenia aj celý prístup vlády. Načo to celé bolo. Však mňa tu obmedzujú, čo ja by som všetko mohla. A ešte k tomu si pozriem nejaké fotky a videá a dôjdem k tomu, že to bolo celé podvod. V skutočnosti žiadna pandémia neexistuje. Len niečo ako bežná chrípka. Ak nejaká krajina škaredo doplatila na to, že nereagovala skoro, bolo a je tam veľa mŕtvych, nakazených - ja som kľudná, lebo celé je to manipulácia s ľuďmi - ovcami, ktorí slepo veria oficiálne podávaným informáciám. Ja som však iná, ja som to prekukla, celé som to odhalila. Nuž klobúk dolu. Ja len dúfam, že keď sa nedaj Bože niekedy v budúcnosti znovu objaví podobná situácia, ženy z koníka budú hneď vedieť, že netreba robiť paniku a nenechajú sa obmedzovať. Isto pôjde o fiktívne divadielko (aj teraz to niektoré odhalili hneď v začiatku, všakáno). Čo k tomu celému? Nie žeby sa človek tešil z toho, ako to u nás je a bol vďačný, on ešte nakoniec bude viniť tých, ktorí nekontrolovanému šíreniu nákazy bránili a temer ich brať na zodpovednosť. Lebo však vy žienky dobre viete, ako to v skutočnosti bolo....

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

Baby vysvetlite mi Švédsko

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

@bolavyzub zvelicujme. Ja som koncom feb ešte zo Svajcu písala, nech niečo robia, ale boli voľby. Obstopnutych letoch som písala tiež vtedy a kedy to zrealizovali.?
Ja som s opatreniami na spomalenie šírenia spokojná a pre info to spomalenie je kvôli ZDRAVOTNICTVU nech sa stihne pripraviť
S čím nie som spokojna: so sliepkami dufajucimi cucanie doma aj v auguste, hejtujuce Krcmeryho, suseda bez ruská, otvorenie škôl. Ale poplackat si 15 tého v mesiaci to áno.
Takže zhrniem, dodržiavam, ale vidím to reálne. Postupne uvoľňovanie je nutné, časom to možno dostanem ja, ty, Zuzka, Anka, starosta, predavačka v obchode, kuchár v reštaurácii... Ci ty si myslíš, že k 31.5 sa vírus zbali a odíde. A samozrejme nediscippinovanostou obyvateľstva sa musí na jeseň vrátiť. Toto viete zase vy 😁

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

@charliee1980 podla mna je normalne, ze sa pri reportazach pouzivaju ilustracne zabery, ktore maju natocene a na dokreslenie situacie stacia. Ja som pri spravach tykajucich sa ekonomiky a penazi videla uz x-krat tie iste zabery na banky, pocitanie penazi v stroji, tu istu ruku, co drzala peniaze v rukach...Proste sa to k teme hodi, tak to pouziju a nebudu tocit nove. Ako novinar by som sa zrovna nehrnula do nemocnice k nakazenym, aby som mala vzdy aktualne zabery, tu moze okrem casu zohrat rolu aj pud sebazachovy. Neviem, o akom mladom muzovi hovoris. A co sa tyka nasich DSS, mozeme byt radi, ze sa masove umieranie zatial nekona. Neviem, ci si veriaca, ja ano a verim tomu, ze tie kazdodenne modlitby a pozehnania maju zmysel, ze sme pod ochranou nasej Sedembolestnej patronky. Dalej som citala o mutaciach tohto virusu a jeho rozlicnej agresivite a aj o vplyve genov na jeho ucinok v ludskom organizme. Moze to mat vsetko viacero dovodov a spolu so skorymi nariadeniami hlavneho hygienika sme sa vyhli tomu najhorsiemu. Ale mozno mas pravdu ty, ze je to vsetko manipulacia a ja ta raz budem davat detom za priklad, ze ak opat vo svete nieco vypukne, netreba tomu verit.

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

@adulkam neviem, co je vo Svedsku, uz nesledujem, naposledy, ked som o Svedsku nieco vedela, bolo za tri pocet nakazenych z 300 cez 600 na 900 a potom uz neviem. Mozes mi objasnit, ked chces.

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

@maja22 Švédi majú minim. Opatrení a včera začali klesať počty chorých. Deti chodia do škol. Reštaurácie sú otvorené. Aj hranice nechali

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

@bolavyzub Amen 🙏😂

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

@adulkam nie som odbornik, neviem dovod - mozno to mutovanie? Oslabuje? Myslim, ze vedci to preskumaju a daju odpovede.

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

@bolavyzub Jednoducho, cisla raz nepustia ☺️ Kto nepochopi zaklady matematiky, sotva pochopi sirsie suvislosti.

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

@charliee1980 sleduješ vyjadrenia Trumpa co dava na Čínu? Kto si od sleduje krajiny, kde sú desaťtisíce chorých(USA, uk, fr, De ale o de polemizujem... It bol obetný baránok a prišlo im vhod prestarnutie obyv) a pospája, tak pochopí. A to nesirim hoaxy, nečítam ich, ale viem ako majú Čínu v zuboch. Už majú dôvod

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

matematika nepusti? tu uz davno padaju take skolkarske argumenty, ze to logiku az boli. ale tu narazame na Dunning-Krugerov efekt, tam sa clovek dalej nepohne a akekolvek vysvetlovanie straca zmysel
https://sk.m.wikipedia.org/wiki/Dunningov-Kruge...

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

@hanvel a kde zaradiť ľudí, čo opovrhuju dajme tomu Krcmerym.? Idú ho svojimi vedomosťami udupat.... To ma zaujíma, študovne kadernícky, účtovníčky, predavačky sú zrazu epimemiologicky....

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

@charliee1980 tu si citaj ty Neveriaci Tomas. Kedy sa to hlasis v nemocnici? Hrdinka. A tych smialikov si nabuduce odpusti. https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3194351/For...

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

@hanvel Ty si taka mudra, ako radio 🤦🏽‍♀️ Pises sem uz neviem kolkaty v poradi koment, ale este ani jednou myslienkou si neprispela. Tak sa, prosim ta, chod ventilovat k svojmu sporaku, to bude mat vacsi osoh. Pripadne....ak sem das tvoj 15.koment, uz ta konecne poprosim tvoj nazor na vec a nie na moju osobu. Na moju osobu sa tu nikto nepyta a ani nikoho nezaujima😁

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

Cisto bez zaoberania sa tvojou osobou, nech sa paci, ctrl c ctrl v mojich uz vyssie uvedenych nazorov, kedze mas volajaky problem dohladat sa ich v diskusii a dokola sa na ne pytas. Na prvy koment si uz reagovala, to ale vobec nic nemeni na fakte, ze udaje z tabulky su dezinterpretovane a cele nasledujuce uvahy stoja na zlom zaklade uz od prveho kroku. Druhy koment nedosiahol ziadny efekt-aj nadalej sa vytvara dojem, ze ak nesuhlasime s podcenovanim situacie v niektorych postihnutych regionov, jedina dalsia moznost je, sme nutne zabarikadovani v panike doma a cakame na koniec sveta.
Ukazkovo klasicke zle vyvodenie zaverov zo zle zozbieranych dat. V tom roku 2015 prebiehala velka chripkova epidemia, ktora zacala v zime 2014 a samozrejme v case zberu dat bola vo svojom vrchole. Tieto cisla sa nasledne porovnavaju v korona pandemiou, ktora vvypukla niekedy 24.februara a zber dat bol ukonceny zaciatkom aprila. Takze na relevantne zavery z porovnavania by som pockala este par tyzdnov.
Dalsi klasicky argumentacny unik tuto na koniku, ze ked nesuhlasis s popieranim vaznosti situacie, hned ta hodia do vreca s ludmi, co v panike (Vsetci tu umrieme) sedia doma a savuju vsetko, coho sa dotknu. Pritom nazory a postoj ku Covidu nie su len 2 ciernobiele extremy. U nas sa nam drakonickymi opatreniami podarilo odvratit masivny napor na nase chabe zdravotnictvo, a preto s rozumom a regulovaje treba zacat zit popri korone, s ktorou sa zdrava vacsina popasujebez zasadnejsich problemov, zdrava mensina si to kus odtrapi a rizikovi by sa mali chranit, ako sa da. Ale tie opatrenia mali a maju zmysel, aby sme neskolabovali tak, ako Taliani,Spanieli, GB lebo toto by nase plesnou prezrate zdravotnictvo nedalo.
Kludne prudam aj dalsie myslienky, mam aj jasny nazor na pribehy o tom, ako sa v jednej dedine na slovensku vyskytli 2 pozitivni, vraj labzujuci po vonku a cudujeme sa, ze korona sa nerozliezla. Nuz, hned v zarodku mi vadi slovo vraj. Koronu bud mas alebo nemas , bud labzujes po svete alebo sedis doma, bud ta za to policajti prevetravaju alebo nie. Ale ak ma niekto chce presvecit argumentami, treba odlozit slovka ako vraj a davat jasne vecne priklady, neberiem prihody tipu Jedna pani povedala. A ak sa chceme na nieco odvolavat a vytvarat zavery pre cele Slovensko ci pomaly pre cely svet na zaklade osobnej skusenosti pribehu z jednej dediny, ehm.. no comment.

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

@hanvel Nechce sa mi nieco 2 krat vysvetlovat, no tebe to zjavne treba aj 3.krat (1 krat v statuse, 1 krat v komente, 3.krat teraz).
AK BUDE DO KONCA ROKA ESTE DALSICH 1000 UMRTI NA COVID, NEPRESIAHNE TU SPOMINANU CHRIPKOVU EPIDEMIU V R.2015 (pisem to naposledy).
Vobec neviem, ci sedis zabarikadovana v panike a nikde som sa ta na to nepytala a ani chvilu o tom nerozmyslala. Sed kde chces, zabarikadovana, alebo aj nie, je to tvoje slobodne rozhodnutie.
Staty, ktore robili opatrenia po nas, prip.nie tak striktne, prip.uz zvolnuju, nemaju o nic horsie vysledky ako my. Samozrejme, radsej budeme poukazovat na tie extremy ako staty, ktore si vymenovala. Nic sa nedeje ani vo Svajciarsku, v Rakusku, Svedsku, v CZ, v Madarsku, azd., atd. Ale vsetci radsej tliachame o Soanielsku, Taliansku GB atd, atd, lebo to sa lubeznejsie asi pocuva 😁
Nikto nepresviedca na zakl.dvoch nakazenych v dedine a neposudzuje tak cely svet. To si si vybrala z kontextu, lebo ti to pasuje do kramu. Pytam sa len, ked sa nakaza siri 3x rychlejsie a dramatickejsie ako bezna chripka, preco nie je uz min.pol dediny v karantene. Nic viac.
Ak si pozries % umrtia na COVID v Cine (co urcite vies), tak zistis, ze to % umrtia je zamedbatelne.

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

@charliee1980 zaujimave ze spochybnujes udaje a hodnoty ziskavane vramci Europy, a naopak veris %umrti vydavanymi cenzurovanou komunistickou Cinou..

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

@charliee1980 spominas ze nic sa nedeje ani v CZ, madarsku rakusku.. takze tam tiez kovidu nechali dlhodobo volny priebeh bez zavedenia opatreni?

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

@charliee1980 a ked nevies, ci sedim doma zabarikadovana ja alebo ostatni, ktori tu reaguju, preco opakovane spominas strach v ociach ludi spoza rusok a apelujes, aby sme sa spamatali? z coho sa mame spamatat?

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

K uvodnemu komentaru - cela diskusia je vlastne uplne zbytocna. Kym nemas definitivne pocty, mozes to tu dokola pisat aj 100x a stale porovnavas hrusky s jablkami.

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

@hanvel Rovnake opatrenia robila aj Cina, a este vacsie. Preco potom tolko umrti....? Co spali na vavrinoch ?
Ja neviem, preco si to vzala osobne....ja som pisala o ludoch, ktorych som stretla....ja neviem, ci ty si zabarikadovana v panike.
V AT anilen ruska nenosili, ked my sme uz "doma boli" V CH su ruska pre zdravych zakazane.
Polsko zatvaralo o tyzden neskor hranice ako my +-. Deje sa tam nieco....? O co sme boli silnejsi v opatreniach ako okolite staty, ktore su na tom rovnako a este aj lepsie ?

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

@hanvel 🤦🏽‍♀️ Skoda debaty s tebou. Chytas sa tu za slovicka a vsetkeho ako hovno kosele.

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

@hanvel Ked je debata zbytocna, asi nechapem....naco vobec sa pripajas ? Ved uz predtym som ti pisala, ze chod k sporaku 😁

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

Zabudla si dodat, ze rovnake opatrenia Cina robila az po tom, co 2 mesiace situaciu ututlavala neriesila zlahcovala a klamala.
Doteraz som na tvoje urazky nereagovala, aby sme sa tu nehandrkovali a neosocovali namiesto aspon ako-tak normalnej diskusie. Velmi sa ale sama zhadzujes a diskreditujes svojim stylom. To chces niekoho (nemyslim mna, ale aj ostatne zeny co to tu dajmetomu budu citat) presvecit, ze mas pravdu, tym ze oponenta zhadzujes? Alebo ti dochadzaju argumenty? Alebo je toto tvoj standard? Kazdopadne, tocime sa v kruhu, to je zrejme to, co si chcela povedat a ja suhlasim

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

@hanvel Nie, doteraz som od teba necitala nic (az na jeden komentar, ked som ta uz vyzvala) k teme. Miesto toho si sa snazila poukazovat na moju osobu, o co nikto nestal/nestoji. Neboli to ziadne urazky, nepaci sa ti jednoducho, ze sa mi nepaci tvoj styl 😁 Ale ved nemusi sa nam vsetko pacit a so vsetkym suhlasit.
Nepaci sa ti moja reakcia na zbytocnost tejto diskusie, ze naco si potom vlastne tu....? Su to len moje odpovede na tvoje postrehy, nic viac 😁
Tocime sa, ano, a vlastne o nicom😁
Pekny den.
P.S Zato, ze Cina nieco tutlala, neznamena, ze opatrenia tu neboli ☺️

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

Aj v statoch, kde opatrenia najprv neboli a situaciu zlahcovali, si postupne aj sami obyvatelia zacali uvedomovat, ze sa nieco deje a mnohi, ktori si to mohli dovolit, ostavali casom doma. Jasne, ze nie vsetci, vsak ani u nas to nie vsetci respektovali hned, ale zasa tam, kde je zdravotnictvo schopne prijat do nemocnic viac pacientov ako u nas, tak sa ani tolko nebali cakat, co bude.

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

@charliee1980 presne..mám už tých niektorých "opatrení" po krk..a posledná kvapka pretiekla, ked som vo štvrtok bola takisto zaniest danove priznania a ine dokumenty..všetko som musela vhodit do velkeho kontajnera - kým papiere dopadli na spodok, boli určite rozsypané..☹ a stáť pred malým obchodíkom so záhradkarskymi potrebami / v ktorom sa samozrejme každý zákazník zdrží vyberaním /- 15 minut popoludní na slnku a na rozpálenom betone / prretože dnu len 2 ludia/..za pár dní pri horúčavách budú pred obchodmi odpadávat ludia ako muchy☹

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

@charliee1980 odporucam sledovat seriozne zdroje, nie bulvar

Odpovedz
25. apr 2020
avatar

@bobrina1 Ty si cely bulvar 😂

Odpovedz
25. apr 2020