Ako znížiť spotrebu auta? Jednoducho🙂
Ako ušetriť na spotrebe?
Nech sa páči : pár tipov a trikov ako znížiť spotrebu auta 🙂
Všetci to dobre poznáme, náš štvorkolesový miláčik „papá“ za viac ako my. Ponúkam vám preto pár tipov ako ušetriť. Pomaly ďalej zájdeš...
Aj keď sa zdá, že rýchlou jazdou naženiete stratený čas, nie je to tak. Najväčší podiel na spotrebe paliva má na svedomí štýl jazdy. Kto jazdí spôsobom „brzda-plyn“, ten neušetrí. Veľa krát sa aj ja pozabudnem ... musím si na to dávať pozor. Na ceste, dokonca aj na diaľnici, je často zbytočná rýchla jazda, keď na križovatkách, či pri obchádzaní, musíte prudko brzdiť. Tiež je zbytočné dupať na plyn, keď o pár sto metrov pred sebou vidíte kolónu aut. Mnohí by boli prekvapení, ako ďaleko dôjde auto zotrvačnosťou. Rovnako je to so semaformi a inými prekážkami v ceste, ktoré vidíte pred sebou.

Kto šetrí, má za menej...
V prípade, že ste nútený stáť dlhšie ako minútu, pokojne vypnite motor. Motor spaľuje benzín aj na voľnobeh. Aj samotné automobilky sa vydávajú cestou šetrenia týmto smerom. Výsledkom je systém „stop/štart“ uvádzaný v nových ekonomickejších vozidlách. Brzdite motorom! Pri dojazde auta teda nevyšľapávajte spojku. Moderné vstrekovanie počas fázy brzdenia motorom odpája zásobovanie motora palivom. Preraďujte skôr. Plynulá jazda je ďalším tajomstvom nízkej spotreby. Včasné preradenie znižuje otáčky motora, pri cieľovej rýchlosti jazdite s najvyšším prevodovým stupňom. Ďalšou technikou môže byť preraďovanie s preskakovaním jednotlivých stupňov. Napríklad jedna-tri-päť. Používajte tempomat - tempomat pomáha udržiavať konštantnú rýchlosť, čo v mnohých prípadoch znižuje spotrebu paliva.
Poriadok je základ...
Vyššia hmotnosť sa rovná vyššej spotrebe. Nevozte so sebou zbytočné veci. Tiež si skontrolujte tlak v pneumatikách. Zle nahustené pneumatiky sú skutočne viditeľné na spotrebe auta. Rovnako aj nosič na streche, či spoiler, sú vďaka odporu vzduchu záťažou. V prípade, že strešný nosič používate raz za mesiac, je skutočne zbytočné mať stále zvýšenú spotrebu.

S klímou alebo bez...
ADAC zistil, že automatická klimatizácia v aute spotrebúva menej paliva než manuálna alebo poloautomatická. Pre spotrebu je dôležité, aby klimatizácia riadila teplotu v kabíne výlučne v automatickom režime, v opačnom prípade to má za následok zvýšenie spotreby o päť až šesť percent.Poloautomatické systémy, u ktorých je potrebné manuálne nastaviť rýchlosť prúdenia, spôsobujú síce o niečo vyššiu spotrebu, sú však lacnejšie. Manuálne klimatizácie majú v meste a na voľnobehu nadpriemernú spotrebu, mimo mesta však najnižšiu. Okrem klimatizácie existujú aj ďalšie triky, ktoré zmiernia spotrebu. ADAC radí, aby vodič pred jazdou otvoril okná a auto vyvetral. Prehriatie kabíny znižujú aj tepelné fólie na oknách. Vo všeobecnosti platí: čím viac a väčších okien, tým viac sa kabína zahreje.
Čas sú peniaze...
Vytvorte si na cestu dostatočnú časovú rezervu, nebudete sa tak musieť nezmyselne ponáhľať. Jednak budete plynulejšie jazdiť a ušetríte viď. prvý tip, a jednak bude jazda bezpečnejšia pre Vás, spolujazdcov a tiež ostatných účastníkov dopravy.
Povedz mi čo počúvaš...
Priznajte sa, pamätáte sa ešte, čo to znamená „vychutnávať si jazdu“? V dnešnej uponáhľanej dobe plnej stresu a klaksónov sa pokúste o vytvorenie oázy pokoja v aute. Totiž výskumy dokazujú, že agresívna hudba podnecuje vodičov k agresívnemu chovaniu. Nemusíte preto hneď vymeniť metal za Beethovena, ale pomalšia hudba vám poskytne väčší relax a pohodu tak prenesiete aj na cestu. Príjemne strávené chvíľky za volantom a ušetrené peniaze vám budú odmenou 🙂
zdroje :
Odporúčame
Začni písať komentár...


@dankaa78 ak mozem.....
System start/stop je uplna totalna hlupost. Naviac to nie je ziadna novinka, v aute bol pouzity uz ba prelome 70/80 rokov. Hlavne v dnesnej TURBO dobe (extremne sa montuju turba) to nie je pre turbo nic dobre. A naviac uspora paliva v beznej prevadzke nie je dokazana.
Styl jazdy plyn brzda je samozrejme totalna hlupost, skirej by som sa zameral na predvidanie situacie, ktora ma caka o 100m. Rychla jazda nie je nic dobreho, avsak kazde auto potrebuje nieco ine podla vykonu motora a rozdelenia prevodou. (Len priklad, Octavia 1,6i 16V mala pri priemernej rychlosti na dialnicu 170km/h spotrebu len 6,3l/100km. Nepoznam ine auto, ktore by toto dokazalo). V ostatnom ma tvoj clanok pravdu.
Ale kto chce ozaj setrit, tak napr nikdy netankuje plnu nadrz. Je rizdiel vozit 20l paliva, alebo 70l paliva (hlavne v meste). Tuez vyuzivanie tempomatu na dialnici pri spravnej rychlosti tiez znacne znizuje spotrebu (osobne vyuzivam tempomat vzdy jed to podmienky dovoluju, aj v a mimo mesta).
Mozno by som aj este nieco podotkol, no nez som na mobile natukal tuto moju slohovu pracu, tak uz som zabudol co dalsie bolo v tvojom clanku 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂