Najpravdivejšia a najrozumnejšia včerajšia veta epidemiologičky ,ktorú by mali uverejňovať všade a dookola ....bolo to v zmysle,že Chorvátsko má dobré čísla,ale v lete sa v Chorvátsku stretne celá Europa,a preto dovolenkujme doma.

      Ja som tiez toho nazoru, ze tento rok by kazdy radsej mal dovolenkovat vo svojej krajine

      5. máj 2020

      Všetko sa deje za pochodu, ešte treba čakať a pravda bude niekde uprostred.

      5. máj 2020

      Mne je to v podstate jedno ale na Slovensku bude rovnaka plnka vsade ako tam . To budem radsej doma na riti sediet.

      5. máj 2020

      Ja si myslim ze este aj pri tom mori bude menej ludi ako tu u nas 🤢

      5. máj 2020

      Niektorí Ľudia nevedia vydržať bez dovolenky

      5. máj 2020

      Ono clovek si moze mysliet ze vsak moze ist do apartmanu a varit si atd. Ale uz len na tych pumpach sa stretne milion ludi z roznych krajin

      5. máj 2020

      malo by to byt na baze dobrovolnosti, a nie nanucovania. Nie kazdy si moze dovolit dovolenkovat na SVK - pre mna je svk dost draha krajina a stale plati tu - za vela penazi, malo muziky.

      5. máj 2020

      Naviac Cesi chcu strasne otvarat , aj Ti by sa nam sem napchali , hlava na hlave cele Tatry a vobec vsetko

      5. máj 2020

      @sourire84 to mas pravdu. Ak by som mala dat za tyzden v tatralandii pomaly 1000, tak to si radsej pojdem k moru. Vyslo by to skoro na tak isto, ale mala by som bonus morsky vzduch... Minule bola segra v aquacity a asi 5 dospelych, 2 deti a na hodky cez 100vka len na vstupnom a to bol iba klasika bazen...no dakujem pekne

      5. máj 2020

      my sice nepojdeme kvoli situaciicovid k moru, ale na druhej strane, je pre mna nase Slovensko drahe, uz minule roky sme tu nedovolenkovali vyslovene kvoli dražobe, aj pri použiti rekreacnych poukazov by nas dovolenka vysla drahsie ako v Polsku ci Cesku a teda uroven rozdiel! o to, že apartmayn pri mori ma vychadzaju lacnejsie než v Sturove ani nevravim... a tento rok, ked budeme vsetci doma, to pojde zas len hore, hotely to vyuziju a zvysia ceny.....ako, toto sa mi nepaci!

      5. máj 2020

      Aj v Tatrach a na atraktivnych miestach napr. na Liptove bude plnka...Lebo kam pojdes? Na jazera, do hor, na tury..Vec nazoru ohladom Chorvatska ale zalezi na tom ktorym krajinam vstup povolia...je to na zvazenie kazdopadne..

      5. máj 2020

      @lindusa666 presne tak, ked budu okolite krajiny pozerat, kde je pekne a virusovo-bezpecno, mame ich tu. tym nebude vadit ani "plnka"
      vacsina sedi dva mesiace doma, ale popritom MUSI ist na dovolenku. ved to nie je povinnost.. ano, more je super. ale za kazdu cenu? povinne kazdy rok? preco?

      5. máj 2020

      Ja stále verím, že v lete bude už dobre a budú aj dovolenky. Tento rok sne si zrovna povedali, ze budeme v chorvátsku o 5 dní dlhšie ako obyčajne. Stále v kútiku duše verím, že nám to vyjde a konečne budeme celá rodina spolu.

      5. máj 2020

      @modrava nie kazdy clovek chodi do zahranicia k moru

      5. máj 2020

      Heh a keď si po tej vete povie každý že bude radšej na sk, tak more bude poloprazdne a Tatry plne 😁 a síce tie budú plne aj tak 🤷‍♀️
      A teda neplánujeme zatiaľ hr ale uvažujem co je lepšie.. Ci keď mi bude kopa ludi dýchať v tatrách ci Liptove na krk tak ako aj teraz v obchode alebo dovca v menej rušnom letovisku pri mori 🤷‍♀️🤔

      5. máj 2020

      @daisy9 ja teda viem vydrzat bez mora aj roky, minuly rok sme boli po velmi dlhej dobe , zajednanu dovcu mame aj na tento rok ( keby prepadne nevadi,stava sa ) ale ak sa bude dat radsej budem travit dovolenku pri mori kde bude takisto vela ludi ako aj u nas na Slovensku. To cim sa vela ludi ohana ze treba podporit Slovakov je fajn, ale po Slovensku cestujem bezne pocas celeho roka. Ak by boli hranice zatvorene aj v Auguste ked mame ist, tak budem ozaj radsej iba doma a na chate

      5. máj 2020

      @ivik4 my sme už zrušili Turecko a zmierili sa ze tento rok nič nebude.. Ale ak by sa situácia zlepšovala a upustili by od tých otrasných podmienok, možno by sme zvážili.. Ale teda fakt radšej more ako plnka na sk.. Alebo potom len bazén na záhrade..

      5. máj 2020

      My sme boli minulý rok na Cypre, vtedy som cítila, že more vidím posledný krát. Situácia sa otočí tak, že väčšina ľudí nebude môcť cestovať, budú sa skôr snažiť, zabezpečiť si jedlo, keďže sa očakávajú masívne bankroty štátov, keďže padne kapitalizmus. Takéto príspevky sú zbytočne, jednoducho v okolí si nájdite kúsok prírody a čerpajte energiu tam. Som veľký milovník mora , láska k tomu prostrediu mi ostala. No naša matka zem je nádherná všade, aj u nás.

      5. máj 2020

      Tatry zaplnaju v lete aj zahraniční turisti, nemyslím, že budú prepchate. Ktovie, či budú otvorené hranice, hlavne Češi a Poliaci, Maďari chodievajú veľa do Tatier. A je tiež otázka, čo sa urobí s rekreacnymi poukazmi, kde na jednej strane sú drahé pre zamestnávateľa, ti budú chcieť šetriť a na druhej zase podporujú cestovný ruch u nás a to bude tiež potrebné.

      5. máj 2020

      @slimstar prečo by mal padnut kapitalizmus? ved jediny ten vo svete vobec funguje... a cyklicke vlny su uplne prirodzene

      5. máj 2020

      @mimimoje no musia byt hranice otvorene, slovaci nemaju taku kupyschopnost ako zbohatlici napr. z Ruska - ti zivia nas turizmus. Nas turizmus nepotrebuje tu cloveka, co si v hotely da max ranajky, lebo obracia kazde euro...

      5. máj 2020

      @sourire84 musia? Prečo by museli? Aj teraz sú zavrete. A okrem toho napr Rusi majú tiež zavreté hranice a teda nemyslím, že Putin sa bude pozerať na to, že na Sk chýbajú ruskí turisti, choďte tam a otvorí si hranice.

      5. máj 2020

      podla mna budu v chorvatsku aj vsetci ti, co by inac isli do talianska, turecka, spanielska.. a to nielen slovaci ale cela europa. takze asi treba zabudnut na prazdne plaze...

      5. máj 2020

      @lucindamax ja som este pred mesiacom verila ale uz si naozaj nemyslim ze budu. Zrusili sme uz vsetko, aj Spanielsko na konci jula aj Rumunsku v septembri. Podla mna sa ani na slovensko tento rok nedostaneme, skrz povinnu karantenu nemam sancu dostat tolko dovolenky 😔

      5. máj 2020

      @mimimoje pretoze z toho "zijeme". Nebudu hostia, nebudu peniazky, vela podnikov poskytujucich turisticke sluzby jednoducho skrachuje, rapidne sa zase zvysi nezamestnanost. Treba podporovat domacu ekonomiku a pritiahnuť zámožnú klientelu, ktorá u nás nechá čo najviac penazí.

      5. máj 2020

      @sourire84 ja ekonomike rozumiem ale keď raz budú zatvorené hranice (nie len u nás ale aj v iných štátoch), tak proste ti turisti neprídu. Ak budú napr.chciet test na covid, kde 5 členná rodina zaplatí toľko,ako za samotné ubytovanie na týždeň, tak si to veľa ľudí rozmyslí.

      5. máj 2020

      @mimimoje preto treba hranice otvoriť. Covid 19 tu bude pritomny, kym nebude aspon 90 % obyvatelstva zaockovana (vyvoj ockovacej latky sa predpokladá aj na dva roky), takze musime sa naucit s nim fungovat a nedokalicit krajinu este viac

      5. máj 2020

      Prečo tieto statusy? Všade, všade to tu vidím... Či na stene či v skupine 🤦‍♀️ aj tak si každý spraví ako uzná za vhodne a bude to situácia dovolovat. Už by mali všetko pootvarat aby sme mohli všetci pracovať a zamestnať si mozgy niečím iným.

      5. máj 2020

      @sourire84 preto padne, lebo je to prirodzený vývoj, ktorý sa nám deje priamo pred očami. Ľudia budú prichádzať o materialno a peniaze prestanú mať zmysel.

      5. máj 2020

      @jablkovastrudla ja sa tej nádeje nevzdávam 😂 snáď do augusta sa to unormálni, takto sa nedá fungovať, že sa všetko stopne.

      5. máj 2020

      @slimstar a na to su tu politici, aby ekonomika nepadla. Cize to, ci ekonomiku zrujnujeme, zavisi od politickych rozhodnuti.

      5. máj 2020

      @sourire84 politici sú len bábiky na povrazkoch.. ekonomika je dlhodobo udržiavaná dlhová bublina, už to takto nebude fungovať, zrúti sa to

      5. máj 2020

      @sourire84
      @slimstar nakoniec to aj tak všetko zaplatíme my, toho jediného sa desím.

      5. máj 2020

      @lucindamax to máš pravdu, že to zaplatíme my, čo pracujeme

      5. máj 2020

      @lucindamax my máme svoju silu vo vnútri, zvládneme to. Treba si zasadiť v záhradách a starať sa s láskou o rastliny, či ovocné stromy. 😘 Plus snažiť sa rozvinúť vnútorne a hladat poznanie.

      5. máj 2020

      Myslím, že je na rozhodnutí každého z nás, kde vifi vyššie riziko a či ho vôbec vidí. Niekto uvažuje racionálne, niekto sa bude báť neustále. Ale bolo by fajn prestať poukazovať na tých, ktorí sa 'boja' inak ako sa nám zdá vhodné.
      My určite do zahraničia pôjdeme, hneď ako sa bude dať. Celkovo sa snažíme žiť čo najviac normálne.

      5. máj 2020

      @lucindamax
      @slimstar
      no určite sa nám zníži životny štandard, s tým treba počítať. Ale zas ja verím, že nás to naučí ako spoločnosť vela nových a prospešných vecí, napr.
      - žiť na dlh a nadpomery je zlé (nemyslím nevyhnutnú hypotéku na nevyhnutné bývanie)
      - mínať na potrené veci, a nekompenzovať si neustálymi zbytočnými nákupmi svoje psychické potreby (áno, shopoholik je človek, ktorý nie je vnútorne vyrovnaný a hladá radosť v zivote v nakupovaní haraburd)
      - vytvárať si finančnú rezervu má byť samozrejmosťou
      - vážiť si možnosti, ktoré mám v tomto štáte, napr. OCR nie je v europskych krajinách bežný benefit, či 3 ročne rodičáky
      - byť viac ohladuplní voči iným a všímať si potreby iných a naučiť sa viac pomáhať, podporovať a celkovo zvýšiť mieru charity spravania 🙂
      - viac tráviť času s zblízkymi a tiež najsť vnútorný pokoj
      Všetko vie na niečo poslúžiť 🙂

      5. máj 2020

      @abbey1 aj my určite zahraničie 🙂

      5. máj 2020

      Je to vec názoru, každá dovolenka niečo stojí , ako financie, tak dni voľna , a v neposlednom rade aj riziko pri zdravotnom oslabení , my zvažujeme ostať doma a podporiť našu ekonomiku na SK výletmi a nejakým pobytom tu, hlavne aby sme boli zdravý a spolu rodinka pokope v rodinnej pohode 🙂😉

      5. máj 2020

      @sourire84 ešte by som doplnila, vytvárať si rezervu vo viacerých komoditach..

      5. máj 2020

      @lucindamax svadba na ktoru sme mali ist je odlozena o rok, boli by problemy s cestovanim-boja sa ci vsetky krajiny otvoria hranice. Vcera mi pisala nevesta 😔
      @katustek je to tu od zaciatku, ludi bavi riesit co maju robit druhy 🙄 najvacsi nepriatelia statu? Dochodcovia, repatrioti a buduci dovolenkari ✌️

      5. máj 2020

      @slimstar ako to myslis vo viacerých komoditách?

      5. máj 2020

      @sourire84 zlato, striebro, semená, pozemok, veci ktoré by sa dali vymeniť a peniaze na vydaje

      5. máj 2020
      janinah
      autor

      prečo každý len Tatry vidí a Liptov? ak tam budú cudzinci,tak tam ja nepoleziem....čo tak dovolenka v rodičovskom dome na dedine alebo doma a s dovolenkovým režimom? jednodnové výlety do okolia,bicykle,les,ovocie oberať,džemy vyrábať,netreba tatralandiu,stačí aj potok v lese...tak to bolo v mojom detstve a aká to bola paráda prázdniny....

      5. máj 2020

      @janinah vedela by som si aj take nieco predstavit. Len kym neotvoria hranice, tak ani toto neprichadza do uvahy... Nebudem sa vediet dostat ani na svk

      5. máj 2020

      @janinah podstata dovolenky je v tom, ze zmenis miesto a venujes sa tomu co ta bavi, naplna. TEraz uplne bezne chodime cez vikendy na turistiky do karpat, na bajkove celodnove vylety. A oberat ovocie ci muklovat so zavaranim - to je konkretny konicek, ktory napr. moj nie je. V tvojom detstve si to brala inak, najma preto, ze si mala prazdniny, ktore su casovo neporovnatelne s dovolenkou - cca 10 pracovnych dni. A ked si clvoek vyberie polovicu z toho, na co ma narok, rad by niečo ine videl, zazil, nie oberal niekde ovocie, ci vyrabal dzemy. My napr. zavaraniny ani nejeme.

      5. máj 2020

      @janinah Lebo su to povedzme ze atraktivne lakadla..je to o prioritach. Tiez ma to tam nelaka, chodime na miesta kde nie je tolko ludi. Zober si ale Stiavnicke jazera...tam bude v lete veselo...Rodicovsky dom, chalupu nema kazdy...jednodnove vylety, bicykle, korcule, vylety do prirody v okoli riesime teraz...potom ked budem mat dovolenku rada by som zmenit prostredie...

      5. máj 2020

      @sourire84 Presne. Ziadne zavaranie, ani nahodou. Iba ak naoberat a zjest cerstve 🙂

      5. máj 2020

      dovolenka je novodobý " vynález".. na to aby si zrelaxovala ju nepotrebuješ ;) v okolí máš dostatok miest na relaxáciu.. tak potom sa treba aj zamyslieť, či tá práca tá napĺňa a baví, ktorú robíš, či to nie je moc hektické a či vlastne naozaj žiješ, alebo len prezivas.

      5. máj 2020
      janinah
      autor

      @sourire84 jedno leto tráviť inak by mohla byť zaujímavá zmena,ani ja džemy nejem,rozdávam ich vďačným ľudom a necítim sa ako otrok,že to musím....

      @lune prostredie zmeniť môžeš,nájdi chalupu na samote a bude super....samozrejme,že je to o prioritách a moja priorita je bezpečnosť mojej rodiny,nie chorvátske more ani prepchatý turistický chodník v tatrách

      5. máj 2020

      @janinah ale pre mna by robit dzemy bola praca, nie relax

      @slimstar áno, mna moja práca bavi a robím ju rada. Napriek tomu potrebujem raz za cas zmenit prostredie, niečo vidieť.

      5. máj 2020

      @janinah Ak zoberies jedno 7.r dieta na chatu na samote na viac ako 2dni tak Ta zozerie...keby isla partia s detmi to by bolo ine..ale kazdy inak robi, ma iny pocet dovolenky asi to nie je az take lahke na tyzden co uz len 4 dospelych zorganizovat...

      5. máj 2020

      @sourire84 áno na rôznych miestach, príroda vyráža dych. Mnohí vlastne ani nevedia, prečo prišli dovolenkovat, uvediem príklad: príde Angličan k moru, celý deň sa ožiera a robí somariny a kúpe sa v bazéne. 😅

      5. máj 2020

      @slimstar toto by zas mna nebavilo 😀 Ja mam rada take aktivnejsie dovolenky.

      5. máj 2020

      @slimstar velka pravda...odkial to vies, uz som to od niekoho pocula.

      5. máj 2020

      slovensko je dost velke a nie je to len tatry a aquaparky...mozno pojde. konecne niekam na vychod, pozriet bardejov, prirodu v tom kute slovenska, nikdy som tam nebola, turisticke chodniky su urcite aj tam, rovnako nejake kupalisko...ved si dajme tu namahu a hladajme kde co sa da vidiet, prenajat si chatu a robit si vylety nestoji viac nez dovolenka v chrovatsku. ano, aj my sme uz tento rok koncne chceli k moru, ale tak ak sa raz z enila situacia, tak najdem alternativu a budem sa tesit na dalsi rok

      5. máj 2020

      @tana85 ak chces vychod, tak isto pieniny a splav dunajca ak budu robit, potom bardejov, dalej dukla a dukelsky priesmyk a tam su aj tie drevene pravoslavne cerkvy. Trochu nizsie odporucam pri sirave morske oko - krasna nenarocna prechadzka, potom tura na sninsky kamen. To su vsetko miesta, kde som osobne bola.

      5. máj 2020

      niektori ludia sa nevedia zabavit so svojimi blizkymi alebo partiou kamosov na slovensku natolko, aby ich to uspokojilo a dodalo pocit ze "dovolenkovali". ved predsa tu to poznaju a je to nuda.. potrebuju iluzorny pocit, ze u susedov je trava zelensia.

      5. máj 2020

      @modrava
      @tana85 tak, ale pre kazdeho dovolenka môže znamenať niešo ine.....niekto ma rad hory, niekto aj do zahranicia ide spoznamavat pamaitky, muzea, ci prirodu, nielen more.....a co ked ma niekto radsej more? za seba poviem, že byvame v hornatej rkasnej ovlasti SLovenska, kde mame aj chatu a sme nosntop v prirode a robime turisticke vylety...cize ano, pre nas je toto kazdodenne a navstevujeme to aj pocas roka.... more je pre nas hlavne zo zdrav. hladiska a mame radi more, plavanie v nom a tiez na to treba dlhsi cas ako len par dni, radi spoznavame aj susedne krajiny a ich prirodne krasy......proste sa nam to viac paci, lebo to nemame cley rok (co je logicke)....a ano, dokazeme neist rok k moru, bezne sa vyskytnu situacii, ked sme nemohli a nesli sme v ten rok....nezblaznime sa preto (tak ako aj tento rok), len som vysvetlila, preco ludia maju potrebu spoznavat aj niečo ine ;)

      5. máj 2020

      @sorciera24 ja som to vztahovala k roku ako je tento. za normalnych okolnosti nech si kazdy relaxuje ako chce. ale normalne okolnosti teraz nie su ani zdaleka

      5. máj 2020

      @modrava normalne okolnosti uz nebudu nikdy, proste musime sa naucit fungovat.

      5. máj 2020

      @sorciera24 ?? citala si cely komentar? najma poslednu vetu? vyzera, ze ani nie

      5. máj 2020

      @sourire84 urcite nebude situacia rovnako ”normalna” toto leto, ktore je za par tyzdnov a letá buduce. toto leto proste povazujem za kriticke a rizikove. nikde netvrdim, ze sa uz nema nikdy cestovat.

      5. máj 2020

      @tana85 ale ano, citala a ty moju?;)

      5. máj 2020

      @sourire84 prečo by si minule veľa chodíme každý rok na dovolenku tu na SR, netreba 4hviezdickov hotel. Vždy kúpim cez zlavovy portál minulý rok sme boli na 6dni 5noci vyšlo to 520eur z toho zamestnávateľ pre platil 275eur iba hotel co sme mali polpenziu raňajky a večere čiže nás vyšlo 245eur. Mali sme neobmedzený welnes vonku bazén s teplou vodou, veľké detské ihrisko vnútri žiadny bomba hotel obyčajný a bolo super všetko čisté krásne tento rok vynovili ihrisko zväčšili. Plus výhľad na Lomnicak. Obedovali sme väčšinou vonku v restikach užili sme si Vysoké Tatry ako sa dalo aj s malou v kočíku ci nosiči. Cca 300-350eur boli restiky, magnetky proste co sme chceli žiadne obmedzovanie. Cestu sme zvládli aj keď trvala 4hodky do Chorvátska by sme nešli kvoli dlhej ceste plus je tak každý druhý Slovák. Radšej budem tu podporovať a hlavne teraz keď sme takto natom

      5. máj 2020

      @slimstar hovoris to s takou istotou. Nic nie je iste 😊. Vyvinut sa to moze takto, ale nemusi. Moze prist hyperinflacia, nemusi. Uvidime. Kazdopadne nieco vacsie sa asi udeje...

      5. máj 2020

      Ja budem rada, keď nám vôbec letné dovolenky v robote povolia🙄 Mame v plane ísť k mojim rodičom. Tak veríme 💪😉

      5. máj 2020