Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri
katarinka26
15. feb 2016
26 

Vitamíny pre zdravé srdce

Základný stavebný kameň vášho zdravia je práve srdce. Pracuje 24 hodín denne, 7 dní v týždni, 365 dní v roku. Zaslúži si preto veľkú pozornosť. Okrem pravidelného cvičenia, ktorým ho udržíte v kondícii, potrebuje aj vitamíny, minerály a živiny, ktoré sú pre jeho činnosť veľmi dôležité. Viete, ktoré to sú?

  • Vitamíny skupiny B – spomedzi nich najmä kyselina listová a vitamíny B6 a B12. Sú dôležité hlavne preto, lebo dokážu zabrániť ateroskleróze, nakoľko pôsobia proti zvýšenej hladine homocysteínu, ktorý poškodzuje cievy. Nájdete ho v mlieku, pečienke, rybách, či vajciach,
  • Vitamín E – priaznivo pôsobí na cievy, krvný tok, ako aj samotné srdce. Dokáže neutralizovať radikály, ktoré oxidujú zlý cholesterol a tuky nachádzajúce sa v krvi, čím zvyšujú riziko aterosklerózy a ochorení srdca, ako aj ciev. Vitamín E tiež zároveň zvyšuje hladinu dobrého cholesterolu, zabraňuje trombóze, obnovuje správny srdcový rytmus, je dokázanou prevenciou pred kardiovaskulárnymi ochoreniami. Jedna zo štúdií dokonca dokázala, že tí, ktorí užívajú vitamín E majú až o 77 % nižšie riziko, že dostanú infarkt. Dopriať si ho môžete v rastlinných olejoch, orechoch, celozrnných produktoch a listovej zelenine,
  • Vitamín C – znižuje hladinu C reaktívneho proteínu, ktorý je, zdá sa, o niečo lepším ukazovateľom rizika srdcovo-cievnych ochorení, ako hladina cholesterolu. Aj v tomto smere bolo vykonaných množstvo štúdií a jedna z nich priniesla výsledky, že užívanie vitamínu C, znižuje riziko srdcovo-cievnych chorôb o 25 %. Nájsť ho môžete najmä v citrusovom ovocí,
  • Horčík – tento minerál pôsobí priaznivo na srdcovú arytmiu, vysoký krvný tlak a znižuje riziko infarktu. Nájsť ho možno v zelenine, v rôznych druhoch mäsa, celozrnných obilninách, mlieku, strukovinách, maku, banánoch, mandliach, figách, či orechoch,
  • Draslík – jeho užívanie sa spája s vysokým krvným tlakom alebo srdcovou arytmiou. Je dôležitý pri prenose elektrických impulzov v srdci. Dopriať si možno v marhuliach, rajčinách, sušenom ovocí, hrozienkach, fazuli, citrusoch, melónoch, listovej zelenine, slnečnicových semienkach, banánoch, či zemiakoch,
  • Omega 3-mastné kyseliny – v značnej miere redukujú riziko ochorenia na kardiovaskulárne choroby a znižujú aj riziko úmrtia na tieto problémy. Znižujú krvný tlak, pôsobia protizápalovo, udržujú správnu hladinu cholesterolu a v správnej miere ovplyvňujú aj zrážanlivosť krvi. Nájdete ich najmä v rybách, ale napríklad aj v ľanových semienkach,
  • Q 10 – koenzým, ktorý pomáha zmierňovať bolesti napríklad po angine pectoris, infarkte myokardu, či srdcovom zlyhávaní. Zlepšuje výkonnosť a obmedzuje dýchavičnosť. Zlepšuje stav ľuďom, ktorí trpia na srdcovo-cievne ochorenia. Nachádza sa napríklad v mäse, mlieku, rybách, sóji a zelenine,
  • L-karnitín – odporúčajú ho niektorí kardiológovia k podpore činnosti srdca pri ischemickej chorobe srdca. L-karnitín si telo vytvára aj samo, avšak v menšom množstve. Okrem podpory srdcovej činnosti je taktiež skvelý na odbúravanie tukov a používajú ho športovci. Nachádza sa aj v strave, najmä v mäse. Pri chudnutí je vhodné zvoliť králičie mäso,
  • L-lyzín – posilňuje cievne steny a tak ich ochraňuje a posilňuje. Ide o aminokyselinu, ktorá celkovo chráni nielen cievy, ale aj srdce. Je tiež prekurzorom L-karnitínu. Prijať ho môžete v kuracom mäse, mliečnych výrobkoch, vajciach, ale aj rybách,
  • Kajenské korenie – bolo dokázané, že aj korenie má priaznivý vplyv na vaše srdce. Reguluje krvný tok, redukuje krvnú zrážanlivosť a posilňuje tepny, kapiláry, ako aj samotné srdce.

Zdroj: http://plnielanu.zoznam.sk/c/989/vsetko-pre-zdrave-srdce-tieto-vitaminy-a-latky-vam-ho-zarucia

#srdce

    Začni písať komentár...

    Odošli