icon
1 / 1
avatar

Vyzera ako by vahavo moze to byt preto lebo ma pocit ze Boh je prilis vzdialeny a citi sa bezcenne, lebo je hriesny a ma pocit viny, ci aj napriel tomu ho moze Boh milovat a pomoct mu?

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

Do tej fresky zakomponoval veľmi veľa pohanských symbolov, lebo on neveril v cirkev. Sú tam veľmi presne vymaľované napr. ženské pohlavné orgány 😁

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@juhseverzapad
To vazne 😂🤪

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@zazvorka87 Áno, on to nakreslil tak, aby si to všimli až pri detailnom skúmaní. On síce pracoval pre cirkev, ale hodnoty mal v pohanských bohoch. Preto tie symboly.

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

Kde vidis po hlavne organy a pohanske symboly.

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@zazvorka87 zaujímavá otázka, to že je človek hriesny si vymyslela cirkev, samozrejme môžeš Boha milovať a priblížiť sa k nemu..

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

Takže mu odovzdáva bozsku iskru, dotýkať sa nie je nutné, v hmote... Michelangelo to mal takto premyslene, pretoze chápal poznanie, preto túto umelci mali aj istú symboliku a kódy v obrazoch, tak isto ako DaVinci..
_----_

Stvorenie Adama je výjav z knihy Genezis na strope Sixtínskej kaplnky vo Vatikáne z rokov 1508-1512. Patrí k najvýznamnejším dielam renesančného maliara Michelangela Buonarrotiho. Prácou na týchto maľbách strávil celých šesť rokov na začiatku 16. storočia. Majstrovsky zachytáva Adama a Boha. Boh odovzdáva prostredníctvom prsta božskú iskru novo stvorenej bytosti, prvému človeku, Adamovi. Boh sám sa pritom vznáša obklopený anjelmi na objekte, ktorý tvarom pozornému pozorovateľovali pravdepodobne pripomenie mozog. Michelangelo tak do obrazu prepašoval trochu symboliky. Možno tým myslel, že Boh sám je múdrosť a všetko poznanie. A možno, že svojim dotykom Boh časť svojej múdrosti Adamovi odovzdal.

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@zazvorka87 V tej kaplnke je toho o mnoho viac, nie len tento obraz.

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@slimstar ze je clovek hriesny, si vymyslela cirkev? Vazne si o tom presvedcena? Podla teba sme cisti, bezhriesni?

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@slimstar
Co je podla hriech ked hovoris ze je to vymysel cirkvi?

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@maja22
@zazvorka87 vy ste tu preto, aby ste sa poučili z predchádzajúcich chýb a nesprávnych rozhodnutí z minulých životov a tak sa zdokonalili. Cirkev je kolosálna satanisticko pedofilna sekta, ktorá spôsobila velke utrpenie počas tisícov rokov, ktoré tu pôsobí.

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@slimstar aha, ok... Ja som sucastou tej "sekty", som presvedcena, ze moja dusa sa neprevteluje, uvedomujem si, ze som hriesna a zavisla na Bozom milosrdenstve. Tiez som presvedcena, ze Boh je nad vsetkym, ze On je vecny, ale nasa Zem len do casu, tiez som presvedcena o mnohych dalsich zalezitostiach, ktore tu uz z pochopitelnych dovodov nevypisujem. Kazda verime v nieco ine.

Odpovedz
19. júl 2020
avatar
Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@slimstar
Mame tu aj pravny system a ten definuje vela hriechov za zlocin a priestupok ako napriklad vrazda, kradez,ohovaranie, cudzoloststvo a podobne.
Za zle skutky, ako vravis chyby zaplatis vezenim, pokutou ci inou formou.
Boh ma ovela vacsie pravo sudit ludi za hriech,kedze ich on sam stvoril.
Ale ty mas ine presvedcenie, to chapem.

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

Chudák Michelangelo, keby tušil...

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@maja22 veď si ver, čomu chces
@zazvorka87 tomu sa vraví zodpovednosť a to kam smerujeme, keď si sa rozhodla urobiť niečo proti morálke, samozrejme že podľa pravidiel dostaneš trest

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@modrava njn...mozno ich chcel povodne spojit ale mu to nevyslo :D

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

pozrela som, kto príspevok pridal. Ak to dopadne ako pred týždňom, za pár hodín tu máme vyše 600 komentárov... 😀

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@10zabka A svätú trojicu 😂

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@10zabka a čo bolo takého minule ? 🤣

Odpovedz
19. júl 2020
avatar
Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@juhseverzapad tak to som nevidela, asi je už zmazané predpokladam

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@slimstar Neviem, veď kukni jej profil a o zábavu máš postarané 😃

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@slimstar este to tam ma

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@juhseverzapad neboj, už sú pripravené, čakajú na správnu chvíľu 😉

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@10zabka Pripraviť sa, pozor, štart 😂

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@juhseverzapad hej, je to tam, že 605 komentov, to sa mi nechce citat

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

aj tak to bola zbytočná diskusia, namiesto nadávania a útočenie na ženy , stačí robiť osvetu v regiónoch a zlepšiť prostredie pre rodiny, ohľadom bývania, škôlok atď, ako to urobil Orbán, tam už vidia utešujuci nárast populácie.. takisto v Bielorusku..

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@10zabka Ak máš osobnú antipatiu k autorke príspevku, tak to rieš inak a nie tým, že jej spamuješ každý príspevok nemiestnými komentármi. Veď ak ti tak veľmi vadí, naklikni si nezobrazovanie jej príspevkov a máš pokoj.

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@zuzitko74 vidis vdaka za radu, idem to urobit veru aj ja :D

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@zuzitko74 A prichádzať tak o dobrú zábavu? To né 😁

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@zuzitko74 ak ti vadia moje komentáre, nečítaj. Príspevok je verejný 🙂 Pozri jej blog, absolútne nereagujem v každom príspevku 😉

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

Kokos ako ja "milujem" tieto svatuskarske reči, a akonáhle nesúhlasis tak je zle 🙄

Odpovedz
19. júl 2020
avatar
Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@10zabka Nikde netvrdím, že mi tvoje komentáre vadia. Mne len prišlo trošku nelogické, že ak ma určitá téma pravidelne štve, tak do nej chodím prispievať. @juhseverzapad mi to za seba vysvetlila - ju to baví. Ak je tvoja pohnútka taká istá, tak už nič nehovorím. Príspevok je naozaj verejný, môže doň prispievať ktokoľvek - aj ten, čo sa chce iba zabaviť.

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@zuzitko74 a načo to ty komentujes a tu ideš organizovať, veď nechaj ľudí, nech sa vyjadria.

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@slimstar Tiež som sa len vyjadrila. To je podľa tvojho komentu predsa úplne OK.

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@zuzitko74 vyjadrila a ideš organizovať, kto čo, kde má písať, pre teba sú to " nemiestne komenty a spam".

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@zuzitko74 pravidelne? Nie, len témy, ktoré ma zaujali. Vyjadrila som len svoj názor, tak ako ty. Ja som ťa prvá neznačila a môj komentár nepatril tebe, tak prosím nereaguj na to, čo nie je adresované tebe 😉

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

Viete co je super? Mam kolegu ktory je silno veriaci. Ja som ateistka. A mame super kamaratsky vztah. Hovori sa tomu tolerancia. Mne nevadi ze on je veriaci a nesmejem sa mu preto. Jemu nevadi ze som ateistka a ani sa ma nesnazi presvedcit o svojej pravde. A za to si ho vazim.

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@slimstar To je tvoj názor na vec, nemám snahu to tu organizovať, viem, že sa to nedá, bola by to márna snaha.

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@zuzitko74 presne tak tolerancia a to, že každý má svoju cestu a slobodnú voľbu, to by sa malo všade dodržiavať s tým, že každý sa môže vyjadriť, bez nejakých urážok a narážok.

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@10zabka konec sveta😂🚀

Odpovedz
19. júl 2020
avatar

@gerrwie_girl mna napriklad zaujima, ze za co/preco konkretne sa mu nesmejes(alebo teda tolerujes, a teda sa nesmejes)? To je podla teba vierovyznanie(akekolvek), hodne smiechu? Zjavne si este nedospela.

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@matkamirko haha este si hovorim, ze dufam, ze to niekto nepochopi zle, ale bohuzial sa stalo ;). Podaktori sa velmi radi chytaju slovicok. Tak ti to vysvetlim. Su ludia, ktori sa z viery v boha smeju. Tvrdia, ze su to rozpravky a ludia ktori v ne veria su hlupi a naivni. A ak si si dobre vsimla, tak som napisala, ze to je to, co prave ja nerobim ;). A o nedospeni by som pomlcala. Prave si sa do mna pustila a ocividne veriaca si a nevies sa preniest cez to, ze ja nie. Pekny den ti zelam 🌷

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@gerrwie_girl tak som trafila ;) Mam medzi znamymi, tri rozne vierovyznania, aj ateistov, sama som rimokatolik, ale teda nikdy by som ziadnemu z nich nehovorila(pripadne sa nechvalila inde) o tom, ze ho tolerujem, a teda som super- dospela, a rozhladena, ze sa mu nevysmievam. Pretoze tak, ako si to napisala, to znie skutocne detinsky.

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@matkamirko co si stafila? akosi nechapem :D . Napisala som to jednoducho, aby to kazdy pochopil. Si jedina, co s tym ma problem 🙂. A pisem niekde, ze som super dospela lebo niekoho tolerujem? :D Pisala som o VZAJOMNEJ tolerancii. A o tom, ze mozeme dobre vychadzat aj napriek tomu, ze nas nespaja viera. Tot cele, ty v tom hladaj co chces ;)

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@gerrwie_girl ja problem nemam. Len si to naozaj velmi nestastne napisala, a zvolila naozaj zle prirovnanie.

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@matkamirko ja myslim, ze baby to pochopili velmi dobre. V jednom kuse sa stretavam s vysmechom na stranu veriacich. A mne osobne to aj napriek mojmu ateizmu vadi. Nech si kazdy veri v co chce. A to iste ocakavam aj od veriacich, ale bohuzial len malokedy sa najde taky, co sa nesnazi ma menit, pripadne co by ma za to najdradsej neoplul.

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@gerrwie_girl to je pekne, ze ti vadi vysmech veriacich, aj ked sama neveris. Lebo ako pises, dnes su krajiny, kde su bud ohrozeni na zivote, alebo su krajiny, kde su tercom posmechu. Ja neviem, s akymi pohnutkami sa ta snazia ini menit, ale pre krestanov plati Jezisov odkaz: Chodte a ucte vsetky narody a krstite ich v mene Otca i Syna i Ducha Svateho. Samozrejme, forma evanjelizacie je tiez dolezita a vzhladom na to, ze mame danu slobodnu volu, mame ucit, ale nie nasilu, kazdy clovek sa ma rozhodnut sam. Takze mozno aj z tohto dovodu citis "tlaky" zo strany veriacich, ateista ziadne poverenie nema a neciti, ale veriaci ho ma a aj citi. Urcite vsak v dobrom. 😉

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@maja22 ale prosím ťa, čo ty chces učiť, veď nemas v sebe základné body celého učenia. Ty nemáš nikoho prevracat, ty máš žiť ako Ježiš a to je sakramentsky rozdiel.

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@slimstar hlavne ze ty poucat mozes 😂

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@maja22 človek čo má zatvrdnute srdce, nenávidí ostatných, miluje hmotné statky, nemôže nič učiť moja milá

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@slimstar ok, nenechaj sa mnou vyrusovat, aj ked som tvoja mila 😉

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@maja22 Ešte ťa čaká dlhá cesta, pretože prvé čo treba urobiť je očistiť svoje srdce, odpustiť a napraviť vzťahy aj krivdy. To predpokladám si ešte neurobila, len sa ohanas učením, ale ním nezijes.. tvoje srdce má žiariť a horieť láskou, má byť čisté, nie tvrdé ako kameň ♥️ to je tiež odkaz od Ježiša..

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

Koľko medziľudskej laaaasky dokáže téma viery, cirkvi, náboženstva prebudiť v ľuďoch 😀

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@modrava hlavne keď ľudia zo zatvrdnutymi srdciami sa niečím oháňajú a tu recituju , vraj majú niekoho ucit, ale čomu? Nenávisti? V prvom rade sa máte vy zmeniť vo svojich vnutrach a " učiť" skôr príkladom a spôsobom života s morálnymi zásadami. Celé náboženstvo cirkev môžte vyhodiť zo svojho života, pretože je to len zastrašovanie a sú z vás ľudia, ktorý zabudli, čo je láska. Vy ňou nežijete, žijete presne opačne, Ježiš vám predsa ukázal, ako by to malo vyzerať, ale vo svete je teraz skôr materializmus, deštrukcia a nenávisť. Nejako vám to nevychádza, pretože sú to od vás len prázdne reči zatiaľ, vy sami sa musíte zmeniť, vo svojom vnútri a začnite od srdca.

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@slimstar to pises mne? ja nie som "oni" :D .. pre mna je kostol len pekna historicka pamiatka a miesto, kde sa da najst v lete chladok ked som v cudzom meste na dovolenke. takze na mna neutoc :D

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@modrava ja na teba neútočim, pisala som to všeobecne, chrámy , sochy, ani knihy nepotrebuješ k tomu 😉

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@slimstar suhlasim s tym materializmom- je jedno, ci veriaci(jedno v co), neveriaci, takmer kazdy sa zenie za hmotnymi statkami, okrada, ponizuje, ohovara, zavidi. A tym padom straca zmysel zivota. Nesuhlasim s tym, ze su taki iba krestania. Kazdy jeden clovek(bez ohladu na vierovyznanie), by mal zit moralne, cestne. To nie je iba poslanie veriacich, ale vizitka kazdeho jedneho cloveka, a to je to zakladne, co si ludia mylne myslia, ze ked neverim, mozem vsetko, a naopak, ked verim, ze Boh mi vsetko odpusti. Ano odpusti, ale je potrebne sa polepsit, a uz to zle nerobit.

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@matkamirko problem je, ked sa veriaci (clenovia cirkvi) zacnu starat o spasu cudzich dusi a idu si na tom stavat svoju oddanost viere, ziskavat plusove body ci u svojej cirkvi alebo u boha.

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@matkamirko veď každý jeden človek má tak žiť, ty sama potrebuješ odpustiť ostatným, aby si sa mohla posunúť. Ľudia uzatvoria svoje srdca a potom im "nefungujú". Nakoniec sa utápajú v nenávisti a v roli obete, v podstate stoja na mieste v duševnom vývoji..

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@modrava poznam vela takych, ktori prave tymto, skryvaju svoj ovela horsi "charakter".

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@slimstar vies, aj by som ti uverila, ze aj ty tak zijes, ako pises o laske, len teraz neviem ku komu a comu ta tvoja laska prameni k ciernej macke? K "energii"? A co je pre teba vobec laska?
Posudzujes tu @maja22, hoc o nej nemas ani ponatia.
Ty vari vidis do srdc ludi, aku maju lasku, umysly a ake je ich srdce? Ved sa ani samotni ludia vo svojich srdciach casto nevyznaju.
Pises o laske a nenavidis Cirkev, ako si pisala, pritom Cirkev su vsetci pokrsteni, tak kde je ta tvoja laska? Jezis a Cirkev su v jednote.
Laska je "chciet druhemu dobro" a z toho vyplyva, ze ak mi na druhom zalezi a vidim, ze jeho konanie je zle, tak mam niekolko prostriedkov, ako mu pomoct. Kazdy podla svojich danosti a moznosti.
A ano, odpustenie je velmi dolezite ... "odpust nam nase viny, ako aj my odpustame svojim vinnikom".

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@slimstar tak ano, odpustit mozes komukolvek, cokolvek-ihned, o par rokov, na konci zivota(jeho, tvojho). Ale zabudnut trva ovela dlhsie. Nie vzdy mozes pokracovat vo vztahoch k tymto ludom tak, ako predtym. Vtedy mozes zit bez nich, nekonfrontovat ich, a ako veriaca sa snazit robit dobre skutky aj inak, ako sebaposkodzovanim.

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@katharines v prvom rade, aj tá čierna mačka je kúsok z prírody, kúsok vedomia, kúsok z vesmíru a kúsok z prvotného stvoriteľa. Ja som - to je každý kamienok, každá rastlinka, každý strom, všetko čo vidíš nesie v sebe božský odtlačok. Takže milujem aj tu cenu mačku.

Tu máš zásadnú chybu Ježiš a cirkev sú dve rozdielne veci, veľa veci o cirkvi asi nevieš, keď si napísala v podstate hlúposť, mocipani ovesany zlatom, nemajú nič spoločné s Ježišom.. zločineckú organizáciu vytvorenú ľuďmi nemusím milovať..

Láska je nechať ľudí, nech si idú svojou cestou, pretože majú slobodnú vôľu a voľbu..

Takych kostolnikov poznám, chrbtovú kosť nemajú, hlavne že tam chodia, ale si to pre nich prázdne slová. Musela by si prísť k nám, aby som ti to ukázala, bez slov, aby si videla ako sa chovajú ľudia zo zatvrdnutymi srdciami, keď pomáham ztp osobe. No povedz mi, čo ty takého robíš v živote pre iných?

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@katharines ked bude mat vegan pocit, ze robis zle ked jes maso a zacne ti trhat od ust rezne a na ulici bude nicit stanky s hotdogmi to je v poriadku? z jeho pohladu je jedenie masa strasne zlo. ved predsa on ti chce len dobro... a spravi pre to vsetko, aby ta ochranil od hnusneho masa. a este to aj nazve laskou k druhemu a pomocou jeho dusi.
takze bolo by fajn, ak by VSETCI ludia pochopili, ze je dobre nestarat sa do rozhodnuti druhych a nechat na nich samotnych, aby posudili co je dobro a zlo.

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@matkamirko tak potom si ešte neodpustila, keďže si nespracovala to, čo si sa mala naučiť.. vlastne stojíš na mieste a možno nevieš, ako to spraviť..
a aké sebapoškodzovanie?

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

Jedenie mäsa je ďalšia kapitola. My nie sme stvorený k tomu, aby sme deštruktívne zabíjali iné formy života, my sme tu k tomu, aby sme žili v jednote zo všetkým, čo Boh stvoril, v láske a v harmonii. To čo sa deje v tých továrňach na mäso, zo zvieratami, ako ich trápia a ako veľmi trpia. To ma prinútilk, z lásky k nim, prestať podporovať a prestať jesť toto mäso. Je to priveľmi kruté, čo robia s tými zvieratami.. samozrejme som pochopila tvoj príklad @modrava to bol len môj dodatok, prečo mnohí nejedia maso..

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@slimstar je rozdiel mat macku rad a rozdiel pridelovat jej moc, ktoru nema, to som tym chcela povedat

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@katharines všetko má svoju energiu, aj mačka, aj kameň, aj rastlina, aj ty

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@modrava pozrime sa na to takto. Nahodou sa stretneme a tebe druhy clovek bude chciet ublizit. Tak mi povedz, mam podla teba respektovat volu cloveka, ktory ti chce ublizit a mozno i zabit, alebo ti prejavim lasku, zavolam policiu a pomozem ti, ako budem vediet.
Lebo podla teba, by som toho cloveka, co ti chce ublizit mala nechat tak. Jeho slobodna vola sa predsa rozhodla pre zlo.

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@katharines ateizmus a pokus o vrazdu je podla teba porovnatelne? Teda necitala som uplne vsetko len teraz narychlo ale z toho posledneho prispevku mi to tak pripadalo

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@gerrwie_girl bavim sa o konkretnych prikladoch, ako diskutujuca vyssie prirovnala vieru k vegetarianovi.

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@katharines keď vidíš akékoľvek násilie, alebo zle chovanie, samozrejme ja sa postavím pred toho slabšieho a nenechám mu ublížiť.. to je láska áno, ochrana slabsieho.. ale vystatovať sa niečím, niečo tu recitovať a pritom robiť presne opačne veci vo svojom živote, to je skôr klam.

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@slimstar to ty nemozes vediet, ako ludia ziju, to vie len Boh. Casto, Slovo, ktore ludia hovoria pretvara aj ich samotnych.
Neviem, co si myslela o tom vystatovani, ale viera je skor nezasluzeny dar.
Kazdy si dava do blogu to, co je pre neho dolezite. A keby som aj vysla na ulicu a ohlasovala Evanjelium, aj tam by sa ludia slobodne rozhodli pocuvat, alebo odist, no nasli by sa aj taki, co by boli agresivni, lebo ich Bozie Slovo vyrusuje.
A potom su aj ludia, ako napr. Herodes, ktory rad pocuval Jana Krstitela, no i tak nekonal podla prava a moralky.
Krasne podobenstvo povedal Jezis o rozsievacovi. ....

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@katharines keď ty sama budeš žiť ako Ježiš, budeš sa snažiť duševne narást, budeš mať čisté srdce a tvoja múdrosť bude vychádzať zvnútra, ľudia prídu za tebou sami a budú ťa ochotne počúvať.
Ježiša uvádzam ako príklad, aby si si to vedela predstaviť a pochopiť, čo tým myslím, je to môj veľký vzor, vzor duchovného osvietenia, ktoré on kázal a rozsieval medzi ľudí, aby sa zmenili..

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@katharines neprirovnala som vieru k veganstvu.
prirovnala som zaslepenost k zaslepenosti, povysovanie sa na druhym k povysovaniu sa nad druhym, presadzovanie svoje pravdy k presadzovaniu svojej pravdy.
ze to v mojom texte nevidis, za to uz nemozem.

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@modrava to mozno preto, ze svojmu textu pripisujes nieco, co tam nie je. Dala si jeden priklad, ja druhy.
To, ze sa citis "ponizovana" a "presviedcana" je vsak len tvoj osobny problem.
Pekny den ti prajem 🌞

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@katharines ak sa k ludom spravas ako k nevedomym, ktorym treba ukazat spravnu cestu, poukazujes na ich neznalost a neschopnost rozlisit dobro od zla.. davas im tym najavo svoju povysenost, ponizujes ich svojim pristupom. stavias sa do pozicie tej, ktora pozna "pravdu". takze ano, ponizujes ludi. nepripustas ich inteligenciu a schopnost vidiet pravdu, tu ozajstnu.
den mam pekny 🙂

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@modrava myslis si, ze male dieta vie rozlisit dobro od zla, hoc moze byt aj inteligentne?
Nevie to, nema ani vedomosti, ani skusenosti, preto ho ucis, co je dobre, co zle. Si povysenecka, ak ho to ucis, alebo si dobra a mudra matka, ak mu ukazujes, ktorou cestou je dobre kracat? Samozrejme, ze to dieta sa vzdy moze rozhodnut, ci ta pocuvne, alebo nie a z toho vyplynu i nasledky. Ak skoci z 3m vysky, napriek tomu, ze mu to zakazes, zlomi si nohu.
Avsak, aj ty sa stale musis ucit, leboucenie je proces aktivny a nie pasivny.
Asi tak.

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@katharines presne si sa definovala... "ta co vie" poucuje tych ostatnych na urovni neznaleho dietata. este sa aj prirovnas mudrej matke.
neviem kolko mas rokov, ale k aspon zakladnej pokore mas este dlhu cestu. tipujem to na par desiatok rokov...

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@modrava to je tvoje pochopenie a tvoje rozhodnutie. Preco si sa neprirovnala k mudrej matke?
Alebo si ako ten Herodes, ze hoc rad pocuval Jana Krstitela, ktory mu hovoril "nesmies zit so zenou svojho brata", a casto mu hovoril veci, co sa mu nepacia, ale aj tak ho nepocuvol. Nuz, paradox zivota.

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@slimstar podla teba nie je mozne odpustit druhemu tak, ze ho teda nechas ist si tu jeho cestu, a ty zaroven nezahrnies do tej svojej jeho? Nie je to lepsia volba, ako mat s takym clovekom neustale spory? Ja mam napriklad jasno v tom, ze ked niekto stale skodi, robi zle, tak po x odpusteniach, je na mieste nechat ho v tom jeho pustom a zlerobiacom svete sameho, aby aj on porozumel tomu, co ucime aj male deti, ze ako sa ja budem chovat k druhym, tak sa aj ini budu chovat ku mne. Tym sebaposkodzovanim som mala na mysli to, ze clovek pri neustalom odpustani trpi, chorie, trpia aj jeho najblizsi, pretoze nie vzdy odpustenie mozne je.

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@matkamirko ja som hovorila o vnútornom tvojom vlastnom svete a tvojom srdci, resp chcela som tým povedať, že ty sama, alebo vy same by ste mali pracovať na sebe a na svojich srdciach, aby neboli zatvrdnute a plne nenávisti, lebo ono ( tie situácie a krivdy, ktoré vás poznačili) sa vleču ešte z detstva s človekom, preto je dôležité odpustiť v svojom srdci a nedrzat si tam nenávisť, prípadne napraviť krivdy, ktoré sa stali.

To nie je o tom, že máš niekomu stále odpúšťať a prepáčiť zlé veci, ktoré kona, niekomu, kto potrebuje padnúť na hubu, aby si uvedomil, že ide nesprávne..

Práveže ľudia dnes akosi neodpúšťaju, majú zatvrdnute srdcia a chorý sú z toho pretože lipnu na materiálne, jedia veľa spracovaných potravín, venujú sa len zábave a nechodia do prírody, vôbec sa nesnažia posunúť v tom duševnom svete..
Ja to píšem priateľský a tak ako to vnímam a cítim, len treba odsunúť to svoje ego, kvôli nemu sa človek nemôže rozvíjať, resp keď chce nadviazať kontakt aj s duchovnými bytosťami, potrebuje na sebe pracovať a preto je tu, ale medzitým musí obísť všelijaké chytáky, ktoré sú všade, aby našiel svoju podstatu. A áno aj pokora je veľmi dôležitá. Tie deti sú veľmi dobrý príklad, im sa treba priblížiť, ony sa len pred chvíľou odtiaľ vrátili a ukazujú vám, ako treba vnímať svet..

Odpovedz
20. júl 2020
avatar

@slimstar
Suhlasim do bodky s nazorom o zvieratach, velmi je to hnusne ako tie zvierata trapia, a tiez nechcem jest nieco co trpelo.
Skoda, ze mi to davnejsie nikto nepovedal a ani som to nevidela.

Odpovedz
20. júl 2020