icon
1 / 1
avatar

Prečo?

Odpovedz
16. jan 2025
avatar
kikaneu
autor

@smejo111 kvôli útoku v škole, kde som i ja chodila.....

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

Velmi smutný čo sa toto u nás uz len deje ??? Dnes doobedu sa tu diskutovalo či to bolo v poriadku ze student na svoj protest nepodal prezidentovi ruku . A vela mamičiek ze by boli na takeho syna hrdé ze sa ukazal a dal najavo svoj postoj a nazor voci prezidentovi
a terszzzzz čo by ste povedali prečo dva museli zovrieť a dalsi bojuje o zivot , čo a s čím mal zadržaný student 18 rocny za problem …. Ja teda viac informácii neviem preto ma nechytsjte za slova len chcem tym povedať čo sa to tu ludia s nami deje????

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

Toto už kde sme ozaj?? 😢😢
Dieťa ti ide do školy a nejaký labilný dement mu ublíži , v tomto prípade ešte horšie ..😩🙏🙏

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@tanika asi vyjadril len svoj nazor a nesuhlas so skolou. Mozno bude tiez hrdina. Aj ked viem porovnavat sa to uplne neda. Ale…

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@gypsomilka porovnavat sa to teda neda.
Dochodca, ktory strielal na fica tiez vrha zle svetlo na vsetkych dochodcov?
Snad nebudeme nepodanie ruky porovnavat s bodanim nozom!

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@kikaneu 😢 je to hrozne, mladí nevedia ovládať svoje emócie, takto by sa to nemalo riešiť. Veľmi smutné.
@tanika co? Keď vidia len šíriť nenávisť a osočovanie od najvyšších, nemajú úctu jeden k druhému, je to obraz rozpolenej spoločnosti. Kedysi politici po sebe tak neutocili, teraz? Nemusím k tomu písať, prečo sa tak ľudia správajú. Od covidu sa rozdelila spoločnosť a cez písmenká na nete je každý hrdina. Toto je zlyhanie spoločnosti.
A sú to dve rozdielne veci, nepodát ruku a útočiť na nevinných ľudí

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@mussli zial rodicia neriesia svoje deti. Mam pocit ze aj ked vidia ze ma problem nechaju tak. Snad sa dako cez svoj problem dostane.
@michaelkanr Ano viem neda sa to porovnavat. Ale o Ficovom akoze atentate sa nebudem bavit.

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@tanika chces povedat ze dnes ten chalan vyjadril svoj postoj????

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@gypsomilka ja len, skúsila si sa dostať k detskému psychiatrovi v tejto dobe?

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@gypsomilka ano, tiež ma to napadlo, že musel mať nejaké problémy…ale chudáci tí nevinní , si to odniesli… aj keď možné je že práve v škole ho niečo hnevalo..a nikto nespozoroval signály ?? 🤷‍♀️😥

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@tanika počuj, keď ťa nemáme chytať za slovíčka, tak nedavaj do súvislosti a pomaly na jednu úroveň nepodanie ruky (neagresivne gesto na vyjadrenie nesúhlasu) a dvojnásobnú vraždu. To ti fakt nestačí, čo sa stalo dnes a potrebujes hrotit ešte ďalej?

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@tanika takto ako ty to dnes splietal popletený Danko. Spájať jablká s hruškami, konšpirovať, to vedie k dalšiemu násiliu a rozdeľovaniu spoločnosti.

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@gypsomilka tak naco to vobec spominas?

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@tanika Aspoň niekto to tu napísal,nás vždy učili mať úctu k starším,a rešpektovaniu ja som Peleho nevolila, ale rešpektujem,je prezident a ten študent sa po tom čo sa nevie správať tak tu niektoré z neho spravili hrdinu,nemusel tam ísť keď má iný názor,tu študent pošle učitela do p..,a rodič sa príde stažovať na učiteĺa a neurobí si poriadok doma ,

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@ljzozv ak mas moznost docestovat alebo si zaplatis dostanes sa normalne ku hoc akemu lekarovi. Ja napr chodim do Ba k lekarovi lebo u nas niesu. A mam to 140km. Napr mas aj online poradne. Vzdy sa da nieco vymysliet.

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@gypsomilka otázka bola, či si sa skúšala dostať k pedopsychiatrovi…?
Asi nie
Vieš koľko ich je na cele SVK?

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@dennissa16 a ja ti odpisujem ze ano a cestujem preto 140km do Ba.

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@natalka13 jéžiš to ja vôbec neviem tak som to vobec nemyslela , len nechspem čo sa to u nás deje .
Ja neviem prečo a čo sa tym jeho činom je 😏

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@timlubka rešpektovať staršieho znamená, že rešpektujem každého len na základe veku? Lebo za mňa rešpekt, vek a funkcia nesúvisia a vždy sa pozerám na to, kto a aký je daný človek. A keď je niekto amoralny, klame a kradne, môže mať aj sto rokov a môže byť aj prezidentom celej galaxie, a napriek tomu môj rešpekt nemá a necítim sa zaviazaná podať mu ruku.
Ja neverím, že vy fakt nevnímate, čo práve robíte. Že pridávate tieto hecovacky ešte aj do príspevku o dvojnásobnej vražde. A tak práve vďaka vašej horlivosti od včera chodia na Gamču sliedit a od dnes už aj hulákať a mlátiť vrátnikov agresívne indivíduá a že všetci, čo dokola z toho nepodania ruky robíte takuto aferu, že fakt nevidíte rozdiel medzi tichým pasívnym gestom a ťažkým ublížením, vraždami a agresivitou, ste za toto hrotenie spoluzodpovedni.
A ešte ma zaujima, kde boli všetci títo utlocitni vseobinajuci a vsemilujuci ľudkovia v casoch, keď sa nie že bez slova nepodala ruka, ale rovno priamo vulgárne a otvorene agresívne vykrikovalo na iných prezidentov. Že vtedy všetci ticho, a zrazu majú všetci naštudovaní protokol a etiketu do poslednej bodky

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@prvecominapadlo zase nerob z nej spoluzodpovednu za jej názor, ktorý normálne vyjadrila. Nič nehroti a nemôže byť zodpovedná za činí ľudí, ktorí nie sú súdni a idú niekde niekoho biť

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

Mňa by zaujímalo prečo prestúpil na inú školu.

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@timlubka ano presne ja to presne tak myslim a nad celým tymto sa tu zamýšľam je chyba v nás rodičoch vychova , naša spoločnosť …. JOJ len sa delit ns tábory Fico / ne Fico , Putin / zelensky s toto tie naši deti vidia v nás a v našej spolocnosti .

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@tanika prosím a ako si spojila tieto dva prípady dokopy? áno, na prvého by som bola aj ja hrdá. na druhého zjavne nie ... či čo si chcela počuť??

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@ljzozv Vidíš, a ja zas normálne vyjadrujem môj názor. A ten je, že toto už je dobre cez čiaru, hecovanie a je spoluzodpovednosťou všetkých mudrlantov, ako teraz toho chalana z Gamce sikanuju

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@prvecominapadlo tiché pasívne gesto🤷‍♀️toto je zaciatok ….. no dobre ….ok 😏

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@prvecominapadlo ale zo všetkých strán , hrotia to už všetci

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

Nehrotim ja len čo sa to tu d nami deje to je celé uz nemôžem ani toto nspisať ….bože ženy 😏

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@tanika tiché pasívne gesto je začiatok čoho?

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@tanika toto nebolo tiché pasívne gesto. Práve hovorí v správach školská psychologička, generácia Z a Alfa nevie zvládať ťažšie životné situácie.

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@tanika Počuj, veď buď máš na niečo názor a normálne otvorene ho napíš a neschovavaj sa alibistický za rôzne náznaky a vyhybky. Pasívne gesto je začiatok čoho? Ako súvisí incident zo začiatku týždňa s dneškom?
Čo sa stalo dnes, je strašne. Každý, kto má duševné problémy, má byť vypočutý, liečený, podporovaný, riešený. Násilie nieje cesta.
Už naozaj nemáte žiadnu úctu v sebe k obetiam napríklad? Fakt hanba

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@prvecominapadlo nepochopila si čo som napísala,ja mám viac rokov asi ako ty a mňa doma učili mať úctu voči starším,či už len v autobuse sa postaviť,a mať úctu voči starším ,ja som to len prirovnala ,

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

Myslim, ze to otriaslo celou nasou spolocnostou. Vsetkym nam to je neskutocne luto. A sucitime s touto tragediou.
Zdrzte sa prosim prihluplych a primitivnych komentarov a hladanim absurdnych suvislosti.
Radsej budme sami lepsi a vsimavejsi. Namieste je zacat sa ucit, co v takych situaciach robit a ako sa branit.
PS.
Vrah bol externista s nejakou asi neliecenou dusevnou poruchou, kt.uz v minulosti brutalne napadol nejaku zenu - tolko tv spravy.

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@hygienka tak uz je pisane ,ze mal dlhsie problem,spravanie,a ze nebol novinkou ani pre policiu, ze sa vyhrazal spoluziakom uz davnejsie.

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@oxiba žiak s výbornými výsledkami, ale problémovým správaním

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@gypsomilka áno,tereazsom čítala

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@timlubka pele tam byt nemal, studenti netusili ze tam bude. Ako tam teda nemali ist?

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@hygienka ano, to sa nevylucuje, to odznelo hned v prvych spravach. Ja som dala len nove doplnujuce info. Je to strasne.
Uprimnu sustrast pozostalym.

Odpovedz
16. jan 2025
avatar
Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@timlubka úcta k starším sa kľudne dá prejaviť tým, že ich v autobuse pustíme sadnúť. A neúcta na neslušným ľuďom, zlodejom a klamárom sa dá vyjadriť tak, že im nepodam ruku. Dve rozlicné veci.
Rovnako ako je rozdiel vražda a nepodanie ruky
Tuším agent Danko dal dobrý návod, ako tie jablká a hrušky popliest, palec hore za toto.

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@natalka13 tak sa správam ako človek,ja tiež rešpektujem názor iných či v politike či vo svojich názoroch z ktorými nesúhlasím,ja lajknem príspevok ženám ktoré majú iný politický názor,ale v niečom inom s nimi súhlasím,nech niekto miluje Fica ,Matoviča,je biely,čierny,žltý ja to rešpektujem,chýba úcta voči každému či je prezident,učiteĺ,či predavač v Lidli

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

Velmi Smutné... :( po mne až zimomriavky prešli ked som to citala... ráno dieťa máš a vecer uz nie :( neviem si ani predstaviť čo prezivaju teraz rodiny tých ktori zomreli :(

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

Ja robím na strednej škole a možno by sa rodičom otvorili oči keby počuli ako niektoré deti hovoria,a ako sa aj o nich vyjadrujú,nemajú rešpekt voči nikomu

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@prvecominapadlo čo chceš počúť…. Ženské ja vas nechápem ze do toho spájate politiku zase??? To fakt musim byť byť politicky orientovaná . Nechapem ja to samozrejme odsudzujem čo sa stalo na gymnáziu ja len chcem povedať ze sa nevieme rešpektovať mi dospely ludia a nie este tie nase deti v skolach , v spolocnosti , v obchodoch na ulici …. O čo ti vlastne ide čo chces este počuť … 🤷‍♀️

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@tanika práve som videla na fb vyjadrenie bývalého trénera ,,hrdinu" Šimona . A presne si myslím to, čo aj ty. Obaja boli úspešní v olympiadach. A podľa vyjadrenia trenera aj v agresii
https://www.facebook.com/100071658579179/videos...

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@tanika kľudne to skusim ešte raz. Autorka napíše, ako je smutná z dnešného dňa. Pri ktorom mladý človek zničil zatiaľ iba dva ďalšie životy fyzicky, ďalšía obeť je ťažko ramená, zničil život svojim rodičom, rodičom obetí. A hneď tretí príspevok je tvoj, a v ňom cítiš potrebu pridať k tomu aj situáciu mladého muža, ktorý si dovolil tak strašnú vec, že nepodal ruku. No normálne ešte horšie, ako tie dnešné vraždy tuším, fakt to trebalo napísať k tejto situácii. Ešte že to pekne zhrnula aj @lalenka33 aby sme všetci naozaj pochopili, že dnešný vrah aj hrdina Simon sú vlastne obaja rovnakí.
Gratulujem v uvahach a dúfam, že každý mladý rozumný vzdelaný človek si dobre rozmyslí, či v tomto absurdistane zostane, alebo si čo najskôr zbalí sakypaky

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@lalenka33 ako ten pan, co to komentuje, co tam rieši zase "progresívne" zase sa silou polarizuje spoločnosť. A stále dokola, aj tu sa pozrite hore, stále do všetkého sa pcha politika. A ide tu o úplne niečo ine

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@lalenka33 a co ma Simonov brat ci ako sa vola a on spoločne so smrťou dnes?

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@prvecominapadlo len tu hrotia situácie, 🥶🫢😕

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@smejo111 ja neviem, kto je ten pán čo to komentuje, ani ten pán, ktorý to zdielal, nezaujíma ma z akej politickej strany sú. Ja som poukázala na komentar byvaleho Šimonovho trénera. To s politikou nemá nič spoločné.
Ja som ohladom Šimona odpovedala na konkretny komentar inej diskutujucej keď si si nevšimla.

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@prvecominapadlo hej presne,že u nás v politike sa nevedia správať ako ludia tak sa správajme tak isto,si z nich príklad neberme,oni nemajú chrbtovú kosť inak by tam neboli

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

Ziadnu politiku tu ja netrepem …. Veď toto vsetko je o nás o nasej spolocnosti o výchove a nevraživosti co bohuzial v nas koluje a nase deti decka to v nas vidia a my rodicia riesime vsetko mozne ine a INYCh a hlavne mozno sa nevenujeme vlastných decka …. Porozumenie komunikácia rozhovory o vsetkom debaty a tie prípady študenti bohuzial za mna splu súvisia …. Zamyslite sa

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@lalenka33 ty prosim ta radsej si nastuduj kto je ten pan co to komentuje , mozno to sama odstranis

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@lalenka33 je tam politicky podtón, a vlastne čo tu riešime nepodanie ruky. Toto je príspevok o niečom inom. Niektorá to spojila a ostatné sa chytili. Ako vo všetkom a porovnávať, múdrovat, dnešná spoločnosť len zaskatulkovat a vlastne ani to, ze tam je ten politický podtón si neuvedomila. Takto presne na letia ľudia na sľuby a iné kecy.

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@lalenka33 nech sa páči, myslím si, že toto bol príspevok písaný ľuďom uvažujúcin ako ty a ktori zdieľaju príspevok od sudeného extrémistu s monitorovacím náramkom na nohe:

Tri otázky, ktoré skúste klásť hejterom študenta Simona:

Facebookový dav má nový tromf. Po tom, ako riešili gymnazistu Simona pre jeho údajnú orientáciu, ho dnes riešia pre jeho údajné správanie sa v 15 rokoch.

Neprišli na to sami. Internetový agresor Bombic zazdieľal komentár trénera Ladislava Szalaya o tom, ako sa údajne Simon prejavoval v čase trénovania karate. A keďže majú "vlastný rozum", tak to okamžite všade víťazoslávne lepia.

Nemôžu za to. Je to sila sociálnych sietí a KONFIRMAČNÉHO SKRESLENIA.

Keď niekoho nemám rád, bezmyšlienkovito budem zdieľať čokoľvek, akúkoľvek historku, akýkoľvek screenshot alebo zvukovú nahrávku, ktorá potvrdzuje môj bias.

ČO S TÝM?

Nemáme šancu im to vyvrátiť, pretože jednak my sme sa v mladosti a detstve Simona nehrabali a jednak pri konfirmačnom skreslení stejne budú veriť len tomu, čo sa im hodí do krámu.

Jediné, čo môžeme robiť, je klásť otázky:

1️⃣ Kde beriete istotu, že historka o tom, ako sa údajne správal Simon Omaník v 15 rokoch, je pravdivá?

2️⃣ Prečo považujete vôbec túto historku za relevantnú v súvislosti s tým, ako dnes dospelý Simon vyjadril tichým gestom svoj názor na prezidenta?

Ľudia, o ktorých mladosti niekto napíše niečo na Facebook, by podľa vás nemali prejavovať politické názory?

3️⃣ Nepripadá vám nedôstojné, že miesto toho, aby ste vecne polemizovali s nadaným gymnazistom, sa vyžívate v historkách o tom, čo údajne robil v 15 rokoch?

A pozor: ja neriešim, či je historka pravdivá alebo nie. Ja len
chcem, aby ste sa skúsili na chvíľku zastaviť a naštartovali náročný proces zvaný PREMÝŠĽANIE.

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@natalka13 neda mi nereagovat, ak neviete ako to bolo tak to nesirte, potom vznikaju presne tieto stopercentne statusy... on vedel, ze sa s prezidentom stretne, v piatok im bol zmeneny program oznameny a kedze je inteligentny tak isto vie kto v prezidentskom palaci bude...

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@demografka Ja som tiež niekde čítala,že o tom vedel tak preto som napísala,že tam nemusel ísť,tu vedia len skopírovať niekoho a svoj názor nevedia napísať

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@timlubka moj muz info dostal v piatok mailom nakolko doslo k zmene, cize info urcite mali, samozrejme aj dress code a info o kontrole, tak asi nie kvoli ministrovi...

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

Tak super to je aspoň od niekoho kto tam bol,tu polovička kopíruje niekoho statusy a sa tvári ,že sa ,do všetkého rozumie,ja som tým len chcela ukázať ,že dnes deti,či študenti nemajú úctu voči nikomu či rodičom ,či učitelom,sú aj výnimky chvalabohu,ja mám super žiačky ,a preto mám rada svoju prácu len keď keď počúvam svojich kolegov tak mi je z toho smutno

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

S tebou nemá zmysel si niečo písať,nemusím niekoho kopírovať,buď mám svoj názor alebo nemám aj keď idem proti davu

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@demografka komentár nižsie je pre teba,neviem či mi blbne MK či internet

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@mussli ale spozorovali, preto menil školu,nikde nepíšu či bol v liečbe, či mal asistenta, vyjadrenie špec pedagogičky čo s ním pracovala tiež nikde
jediné čo som zachytila že bol v redukačnom centre, na sk v takom sa zhoršíš vo všetkom čo len chceš a ak máš psychické problémy zaručne ich po pobyte máš väčšie
nie jedna reportaž bola
napr, dospelá psychiatria vyzerá tak že ludia s dg čo sa tam idu liečit alebo potrebuju nastavit liečbu liekmi sú na jednom spoločnom oddeleni, izbe s odsudenymi čo maju mat liečbu, čiže s niekym kto vážne ubližil fyzicky - máš pocit že je to v pohode ? ten čo tam ide musí byt ešte horšie na tom ako je

Odpovedz
16. jan 2025
avatar
kikaneu
autor

@sara07 ja som čítala, že mal individuálny plán, dnes prišiel do školy teda kvôli preskúšaniu 😔

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@kikaneu ale on prestupoval do inej školy , neprestupuješ do inej školy len tak
individuálny plán je široky pojem v sk školstve
je stále možnost skušania testov , alebo cez zoom ,máš školy kde su skušania touto formou
tam proste musel byt medzi nimi nejaký problém , lebo ona sa ho vraj bála atd
nevieš neboli sme tam predtým , nevieme čo tam medzi nimi bolo vlastne ,prečo vyskratoval a chcel to takto riešit, čo je teda ako dost , to si proste na dne, ti prepne, vyskratuješ

Odpovedz
16. jan 2025
avatar
kikaneu
autor

@sara07 jasne, ja len na margo toho prestupu. Ktovie ako sa dohodli a kvôli čomu mal ten ind. plán, tiež som učiteľka, čo-to viem......ale bežný študent by asi na preskúšanie nešiel s nožom (či aký nástroj mal so sebou) 😢

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@prvecominapadlo videla si, čo sa deje na škole hrdinu Šimona po jeho čine? Ako školu strážia policajti, chodia im výhražné správy? Skola musí byť zamknutá? Žena napadla vrátnika? Ako ďaleko to má k tomu, čo sa stalo dnes? Prečo? Lebo mladý chcel byť hrdina? Jediná hrdinka je Studenková. Ktorá to ocenenie odmietla.
Hrdinsrvo nieje nepodať niekomu ruku. Práve naopak, hrdina je ten, kto dokáže podať ruku aj svojmu nepriatelovi. A je jedno ci tam stoji Pele alebo Matovič, Šimečka. Ok, nepozerala som, kto je autor príspevku na FB. Dnes to všade na mňa vyskakuje, ale keď už riešime to, kto to napísal a pre akych ludi je tvoj prispevok, čo si mi sem dala, tak môžme polemizovať o tom, či mladý nebol nabadany niekym, aby to spravil. Odhliadnuc od videa, ktore som pridala jeho hrdinstvo ohrozilo bezpecnost na jeho skole, jeho 16 rocny brat pod vplyvom omamnych latok ohrozoval životy cudzich ludi , nasledne dnešna tragedia ...
Priznávam, že som neštudovala, kto to video spravil, pridal, ale keďže som skôr videla článok o jeho bratovi, tak mi to prišlo celkom možné. Že je problemova cela rodina.
Niektoré ,,hrdinstvá" sú v dnešnej extremne zlej dobe zbytočné a môžu dopadnúť takým nešťastím, ako je to dnešné.

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@lalenka33 Takze tebe pride najvacsi problem v neagresivnom a nevulgarnom spravani Simona (nie Šimona), ale to co z toho nasledne spravili extremisti, Fico a spol., ako nabadali k agresii a fyzickemu nasiliu mnozstvo ich sledovatelov, co nasledne sposobilo vyhrazne maily a potrebu strazenia skoly, to ti pride v pohode. Este sama zdielas a siris taketo neoverene videa ci informacie od extremistov, vulgarnych a agresivnych osob. Veris tomu co niekto niekde o niekom napise bez overenia faktov.

To ako sa vyjadrovali presne tito isti agresori a najnovsie moralisti- Fico, Blaha a nimi podporovani extremisti o predchadzajucej prezidentke - vulgarne jej nadavali, to je v poriadku? Ci ucta sa ma prejavovat len voci niektorym prezidentom podla toho ci mi vyhovuju? To, ze Fico v parlamente ukazuje zdvihnuty prostrednik je tiez v pohode? Moralista zenaty Fico co sa flaka s milenkou po luxusnych hoteloch je tiez v poriadku??
Az sa zacne on a jeho kumpani v prvom rade spravat slusne, s uctou a respektom, potom si moze dovolit kohokolvek moralizovat. On je v tej pozicii, ze ma byt vzorom spolocnosti a robi presny opak.

Preco by si chlapec nesiel po ocenenie po krasnom uspechu? Lebo mu tesne predtym oznamia, ze tam bude prezident, ktory sa preklamal do palaca? Jednal slusne podla svojho vedomia a svedomia. To zase len agresori a extremisti to potrebovali nafuknut, aby za tym skryli ine podstatne vacsie a dolezitejsie problemy Slovenska.

Odpovedz
16. jan 2025
avatar

@lalenka33 presne pre takýto typ ľudí bolo to video robené

Odpovedz
17. jan 2025
avatar

@lalenka33 Wow. Z obete šikany (Simona Omanika) si spravila vinníka celej situácie. Tak tam už naozaj sa naše videnie na svet rozchádza úplne v základe. Chlapec nikomu neublížili, ked dal najavo svoj občiansky postoj. Na to má zatiaľ právo kazdy z nás, kým žijeme v demokratickej republike. A nikto z nás nemá právo chodiť druhým hulákať na školy za ich nazor, tiež to platí, kým tu máme demokraciu.

Odpovedz
17. jan 2025
avatar

@lalenka33 A nech sa páči, toto je smerované ku komentom o jeho bratovi, jeho údajne problematickej rodine a ďalších analýzach, či bol/nebol nabadany niekým iným. Ja verím, že vieš čítať s porozumením

Tri otázky, ktoré skúste klásť hejterom študenta Simona:

Facebookový dav má nový tromf. Po tom, ako riešili gymnazistu Simona pre jeho údajnú orientáciu, ho dnes riešia pre jeho údajné správanie sa v 15 rokoch.

Neprišli na to sami. Internetový agresor Bombic zazdieľal komentár trénera Ladislava Szalaya o tom, ako sa údajne Simon prejavoval v čase trénovania karate. A keďže majú "vlastný rozum", tak to okamžite všade víťazoslávne lepia.

Nemôžu za to. Je to sila sociálnych sietí a KONFIRMAČNÉHO SKRESLENIA.

Keď niekoho nemám rád, bezmyšlienkovito budem zdieľať čokoľvek, akúkoľvek historku, akýkoľvek screenshot alebo zvukovú nahrávku, ktorá potvrdzuje môj bias.

ČO S TÝM?

Nemáme šancu im to vyvrátiť, pretože jednak my sme sa v mladosti a detstve Simona nehrabali a jednak pri konfirmačnom skreslení stejne budú veriť len tomu, čo sa im hodí do krámu.

Jediné, čo môžeme robiť, je klásť otázky:

1️⃣ Kde beriete istotu, že historka o tom, ako sa údajne správal Simon Omaník v 15 rokoch, je pravdivá?

2️⃣ Prečo považujete vôbec túto historku za relevantnú v súvislosti s tým, ako dnes dospelý Simon vyjadril tichým gestom svoj názor na prezidenta?

Ľudia, o ktorých mladosti niekto napíše niečo na Facebook, by podľa vás nemali prejavovať politické názory?

3️⃣ Nepripadá vám nedôstojné, že miesto toho, aby ste vecne polemizovali s nadaným gymnazistom, sa vyžívate v historkách o tom, čo údajne robil v 15 rokoch?

A pozor: ja neriešim, či je historka pravdivá alebo nie. Ja len
chcem, aby ste sa skúsili na chvíľku zastaviť a naštartovali náročný proces zvaný PREMÝŠĽANIE

Odpovedz
17. jan 2025
avatar

@lalenka33 cize ak by museli strazit SND ked tam prave Zdena hra a pani by prisla do SND sa vyhrazat to by bolo OK?

Odpovedz
17. jan 2025
avatar

@lalenka33 a co ma clovek ktory sa rozhodol nepodat ruku prezidentovi s tym ako sa sprava jeho brat? a ty dospela zena tu budes zdielat bludy, ani si neoveris zdroj tvojich hluposti....sorry, ale toto je cez ciaru ako tvoje komentare

Odpovedz
17. jan 2025
avatar

@kikaneu tam toho muselo byt viac medzi nimi, alebo celkovo na škole , pretože aj keby mal nejaku dg tak ani pri tej ti neprepne takto len preto lebo ráno je hmla a má byt slnko
to je väčšinou dlhotrvajúci tlak stres a potom vyskratuješ ,nevieš čo sa dialo v redukačnom. stačila možno vyhražka že ho tam zase pošlu nevieš čo tam bolo
každopadne takto ti neprepne len tak

Odpovedz
17. jan 2025
avatar

@sara07 reedukacnom

Odpovedz
17. jan 2025
avatar
kikaneu
autor

@sara07 jasné, my sme blízko, každý v škole niekoho má, dnes sme sa o Tom veľa bavili, ale nevieme, ktorá verzia je pravdou. Takže nič nejdem šíriť ďalej. Každopádne, je to tragické, smutné a ani neviem aké prídavné mená by som ešte doplnila 😔

Odpovedz
17. jan 2025
avatar

@kikaneu čo som teraz čitala tak individualny plan mu navrhal priamo tá zastupkyna,pretože ohrozoval ostatné deti ,čo chápem a je to riešenie pre obe strany
len prestup a odpratanie zo školy nebolo riešením pre toho chalana
nerozumiem ale prečo pani riaditelka tvrdí že o prechdádzajucich napadnutiach - jedno slovne jedno fyzické - udajne nevedela, nech mi nikto nevraví že niečo také ako tieto dve veci nikto nedal do papierov čo putuju s dietatom
nehovoriac vidím že sa chalan neprimerane správa zdvihnem telefon a zavolam do predchadzajucej školy , alebo si nájdem nejaku cestu k učitelke hocikomu z tej školy
toto je presne problém skoro na každej škole , problémy sa neriešia ale posuvaju, nech sa trapi niekto iny , celé sa to vlečie roky a potom to niekto nevinny odnesie skrat
dieta musi chodit do školy, musi mat zamestnanie , však mu nič nie je a potom to takto dopadne
ja len dufam že teraz čo sa chystaju zázračne vyliečit pas deti s normo intelektom,oni to nazyvaju iné posudenie aj zo sociálneho aspektu , čo sa vzdelavajú doma , proste budu musiet reálne ist do školy a matka do prace, však to bude šialenost

Odpovedz
17. jan 2025
avatar

Uprimne, ten chlapec mal problemy uz od skolky, z ktorej ho vylucili. Evidentne to rodicia zanedbali, neriesili adekvatne a dlhodobo. Namiesto toho striedali skoly, len, aby vsade zacinal s cistym stitom. Pritom ti rodicia museli velmi dobre vediet koho maju doma a ze je nebezpecny pre okolie. A zamlcat to v skole....to uz ozaj bez komentara.

Odpovedz
17. jan 2025
avatar
kikaneu
autor

@sara07 veď to, nepochopiteľné, alebo to bolo záhradné nejak, že to on v Tom nevinne, len sa neho vina zvalila, vies ako, také ospravedlňovanie 😔 ktovie....a potom je tu to blbé financovanie podľa počtu žiakov. Toto gymnázium je malé, fakt priam rodinné, každý žiak navyše prinesie peniažky 😔 no ako presne to bolo s tým prestupom, vedia len kompetentní......
@ada12345 najviac ma dnes zaskočila info, že mama je učiteľka 😔 (ak je to pravda, samozrejme)

Odpovedz
17. jan 2025
avatar

@kikaneu no minimálne bol pod tlakom 3 roky mi to tak vychadza
potom to takto tragicky končí

Odpovedz
17. jan 2025
avatar

@ada12345 ale ale, každé dieta ma predsa založenu zložku už v škôlke, alebo spis to nazvyme , kde ohladne spravania alebo zručnosti atd má uvedené
takže čisty štít neuhráš ani keby si chcela, vieš si vyhladat pri každom kedy ako prestupoval
nehovoriac že zaručene aj keby rodičia nechceli mal testy predškolskej zrelosti aspon tie minimálne, ak boli problémy v škôlke neverím že uč boli ticho
nezvalovala by som to len na rodičov, vieš či odmietali psychologa alebo nie a pracovali s nim , behali po vyšetreniach
ked ti vyhodia dieta zo školy, musi do nejakej chodit pokial ho nemáš možnost ho nechat doma na domace vzdelavanie
jak si rychlo uzavrela kde je problém
a ked nič iné TAK idem brat dieta do školy máme telefon , internet zistim si dôvod prestupu , overím si čo mi rozpravaju rodičia nie ? alebo mysliš že je to taky problém si to zistit ???

Odpovedz
17. jan 2025
avatar

@sara07 Nehnevaj sa, pokiaľ ako rodič viem, že moje dieťa je psychicky choré a nebezpečné pre okolie, tak zabezpečím nech je zavreté niekde v ústave. A minimálne na to vyslovne upozorním

Odpovedz
17. jan 2025
avatar

@ada12345 podľa čoho vieš posúdiť, že tvoje dieťa je nebezpečné pre okolie?
A už je vhodné do ústavu? Vyššie ti
@sara07 napísala, že aktuálne budú prehodnocovať pás deti, vieš si predstaviť ich všetky dávať do ústavov? Nehovoriac, že už teraz je niekedy problém niekde umiestniť dieťa len na vyšetrenie, diagnostiku, nieto na dlhšie 🤷‍♀️

Odpovedz
18. jan 2025
avatar

@ljzozv Tento chlapec mal uz niekolko excesov s policiou za sebou, kde konal nasilne. Preto rodicia mali minimalne explicitne na to skolu upozornit a nie ze riaditelka povie, ze o tom nevedela.

Odpovedz
18. jan 2025
avatar

@ada12345 problém je že rodičia spolupracovali s kuratelou , a kde prostim kam ? su dve malé detské psychiatrie totálne preplnené , nemaju kde dat deti čo si siahnu na život

Odpovedz
18. jan 2025
avatar

@ada12345 musela vedieť, ked to riešila kuratela aj obecny urad kde žil, len riaditelka asi nechce aby bol lynč na nu
neverim že to nevedela, a je taký problém zdvihnut tel a zistit si pristupne informacie ked sa jej nezdá zložka dietata s tým ako sa správa, že nie je v poriadku spravanie vedeli preto ho preradili na ind, plán
predsa pri prestupe sa posiela zložka o žiakovi + známky atd ...
že povie sused že nevedel nevšimol si to chápem ale nie riaditelka
zástupkyna riaditelky spracovala a dala návrh na individuálne vzdelavanie , ktore riaditelka musela podpísat,
riaditelka bud klame alebo h... robí

Odpovedz
18. jan 2025
avatar

@ada12345 on bol 2x už na sude, raz dostal podmienku + raz šiel na 4 mesiace do redukačného
ak o tomto nebol záznam v zložke to pochybujem, možno ju nečitali

Odpovedz
18. jan 2025
avatar

@ljzozv ja si to neviem predstavit, je len dufam že tie dg ktore tam nie su láskavo doplnia , alebo daju pozmenovací návrh
to že ich nemaju kam dat to ja viem, však k psychologovi ked nie su urgent pripad bud ta nezoberie vôbec lebo má plno alebo ta nezoberie lebo si z iného kraja a má plno alebo dostaneš termin o dva roky čo je ti tak na dve veci
však tieto deti sa vzdelavju doma pretože nemaju vhodne prostredie - menej deti v triede, rychlejšie tempo alebo pomalšie tempo , šikana, asistenti - ak tym matkam zoberu opatrovaky , oni proste tie deti budu musiet ist do školy, ako maju vyžit z jednoho platu ?
ja si to neviem predstavit, môžu byt radi že na sk stale žiju rodičia čo sa staraju o pas deti za týchto podmienok aké majú
oni asi na toto nemysleli proste, alebo majú blbé data ako sa vzdelavaju tieto deti
a potom pas škôl je žalostne málo stačí aby mal ešte nejaku dg k tomu tak ti nezoberu dieta tam, pretože to nedajú tu zmesku v triedach proste , do špec školy nemôžu zobrat lebo normo intelekt , doma nemôže sám zostat povedz me si 1 -1000 deti sa bude učit samé - čiže len do klasiky tried to hodit ako do jamy levovej
stacionar pre ne žiaden, ani denny ani trvaly, teda jeden preplneny

Odpovedz
18. jan 2025