konik_testuje
2. máj 2022
536 

Tajuplný boj Modrých koníkov v katakombách hradu Karak

Hry sú vraj iba pre deti? U nás v Modrom koníku to neplatí! V rámci našich firemných teambuildingov sú stolové hry top aktivita, ktorú si nikdy nenecháme ujsť. Ak si tiež radi zahráte nejaké spoločenské hry, určite nám dáte za pravdu, že dospelí sa pri nich niekedy dokážu odviazať viac ako deti. Alebo sa do detstva na chvíľu vrátia. Do redakcie Modrého koníka sme dostali na testovanie spoločenskú hru Karak15 od Albi a zorganizovali menší “gamerský” večer. Pripravte si meče, ponorte sa s nami do katakomb hradu Karak a ideme na to. Predstavíme vám dobrodružstvá, ktoré nás pri hre čakali. 

Prebádanie pokynov

V bežnom živote návody na použitie celkom úspešne, ako správna žena, ignorujem. Pri spoločenských hrách je oboznámenie sa s pravidlami časť, ktorú nie je možné vynechať.

Hra Karak je naozaj premakaná, a tak je prirodzene, potrebné pred prvou hrou, venovať pravidlám viac času. Návod je rozsiahlejší. Musíte si zapamätať viacero pravidiel a vlastností jednotlivých postavičiek. Nám sa osvedčilo nechať si pravidlá po prvom preštudovaní po ruke a počas prvej hry ešte sem-tam do nich nakuknúť. Potom sa už rozpúta honba za pokladmi a skolenie nepriateľov. Hra vôbec nie je ťažká, nie je to nič komplikované, naozaj to zvládnu deti od 8 rokov.  

Kto sú dobyvatelia Karaku?

Šesť postavičiek - hrdinov, ktorí majú špeciálne vlastnosti a vlastný príbeh. Stretneme sa s Argentusom, Lordom Xarnosom, Horanom, Aderyn, Victoriusom a Taiou. 

Každý z nás si náhodne, z nadol otočených kariet, vylosoval svojho hrdinu. Ja som bola Taia - veštkyňa, ktorá má dve schopnosti, a to “Predtucha” - v prvom kroku pri boji sa jej sila zvýši o 1 a “Tkáč osudu” - pri vchode do miestnosti si vyberá z dvoch možností tú, ktorá jej viac vyhovuje.  Každý hrdina má teda dve magické schopnosti, ale schopnosti každého sú iné. 

Aké zákutia objavíme a čo nás v nich čaká?

Všetci začíname v miestnosti s fontánou. Fontána má liečivú moc dobiť životy. Pri každom ťahu má hrdina 4 kroky, kde vyťahuje kartičky katakomb. Pohybuje sa po chodbách alebo miestnostiach. Na niektorých chodbách ho čaká portál, ktorým sa možno teleportovať, či spomínaná fontána s funkciou liečiť stratené životy.

V miestnostiach sa skrývajú poklady alebo netvory. Keď hráč vojde do miestnosti, musí si vytiahnuť z nepriehľadného vrecka osud, ktorý ho čaká. Bude to hneď poklad? O, nie... je to netvor, s ktorým musí bojovať. Silu netvora určuje číslo na kartičke, ktoré musí hrdina prekonať hodom oboma kockami a taktiež k tomu prispieva, ak má zbrane alebo iné magické nástroje. 

Netreba sa netvora báť pretože, ak ho hrdina porazí môže získať zbraň, kľúč na otvorenie pokladu, kúzlo alebo rovno poklad. Zdolávaním netvorov si hrdina plní svoju, ako to ja volám, “sersan kisňu” (dosku inventára). 

Niektoré z týchto vecí si však hrdina nie vždy môže vziať, pretože je povolené mať iba dve zbrane, jeden kľúč a tri kúzla. Vtedy musí zvyšný nástroj nechať v miestnosti a iný hrdina ho tak môže získať, či sa poň môže neskôr vrátiť, ak niektorý z nástrojov minie.  

Kto je víťazom?

Predsa ten, kto nazbiera najviac truhlíc s pokladom. 

Hra je strategická, hrdinovia bojujú, hľadajú cesty ako najrýchlejšie získať poklad, spôsoby ako prekabátiť iných hrdinov, aby získali náskok. 

Prudko návyková hra

Preniesť vám slovami pocity z hry, plnej zvratov, napätia, smiechu a zábavy je rovnako ťažké, ako pár vetami prerozprávať obsah mexickej telenovely. Hra vás veľmi rýchlo vtiahne, na prvý pohľad zložité pravidlá zapasujú do deja a po chvíľke sa úplne zautomatizujú. 

Keď sme sa prekúsali návodom, ktorý je mimochodom veľmi zaujímavo písaný a zasadený do príbehu, tak sme sa celkom slušne rozohrali. Boli tam emócie, prekvapenia a aj členovia, ktorí sa priživovali na vyhratých bojoch ostatných. 

Vizuálne je hra perfektne prepracovaná a samozrejme aj myšlienka za ňou. Myslím, že si získa malých aj veľkých. Za redakciu Modrého koníka môžeme hru Karak odporučiť. Smelo do toho, Karaku zdar!

test_albi_karak

Začni písať komentár...

Odošli