icon
1 / 1
avatar

Jaaaj toto tu rozprudi debatu🙈🙈

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

poďme sa báť...podobný počet mŕtvych je aj pri minuloročnej chrípke...a treba sa zamyslieť 82tis chorých a len 72 mrtvych to je veľa???viac ich zomrie ročne na prechode pre chodcov...

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@timurko dúfam, že nie. Neplánujem o tom diskutovať, toto sú fakty. Len zdieľam štatistiku z dôveryhodného zdroja. Je to smutné. Veľa Slovákov za tu situáciu viní práve Modry Konik za šírenie hoaxov, ale konik je len platforma a hoaxy sa šíria rovnako na Facebooku. Tu sú však matky po kope

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

ja som bola očkovaná a osýpky som prekonala

Odpovedz
14. feb 2019
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

Konečne jeden normálny príspevok o očkovaní. Miesto hoaxov a bio eko blbovín. Radšej keby sa ľudia viac zaujímali o to, aké potraviny jedia, plne antibiotík a zelenina plná postrekov, lebo veď sme odpadkový kôš EU. Žiaľ z toho vzniká omnoho viac chorôb, to nik nespomína ☹ klapky na očiach a dávame to deťom, ako by nič...

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

Tieto spravy nechapem. Sak ked chces, ockuj aj nepovinnymi vakcinami. A kto nechce, nech neockuje. Taketo statistiky ti napise hocikto na kolene. Zbytocne BU BU BU. Kedysi nebolo tolko pristupnych informacii pre rodicov, tak aj to je dovod ze my sme generacia ockovanych. A hlavne nedostavali sme Hexa a podobne kvanta sajrajtov do tela.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@atreyu malo ich byt 0, tak je 72 životov zbytočne preč a medzi nimi hlavne deti. Pokial sa nás to bytostne netýka, komentáre ako tvoje sa ľahko píšu. Ak by šlo o niekoho z tvojho okolia, asi by sa to na takú ľahkú váhu nebralo

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@janettdamian a znamená to vari, že ockovat netreba?

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@atreyu bu bu bu... Tak toto bol fakt komentár na úrovni antivaxera:( kde mala byť 0 je teraz 72 - väčšinou deti a starší ľudia... Keby to bola tvoja matka ci dieťa tak by si asi taká bu bu bu hrdinka nebola!

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@lenocka1984 znamená to, že očkovaním sa každému nevytvoria protilátky, to je tiež jeden fakt o očkovaní

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@lenocka1984 tak zastavme autodopravu lebo pri autonehodách zomierajú nevinný ľudia a aj deti...
@dai moja matka osýpky nedostane lebo ich prekonala v detstve ako bežné detské ochorenie a moje deti ich prekonajú presne tak ako ovčie kiahne ak by k tomu došlo ...

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@janettdamian lenže keby sa ta choroba vykynozi (lebo to je dôvod a cieľ ockovania) tak ju vôbec nedostaneš... Jasne ze silnejší v pohode zvládnu, slabší jedinci žiaľ nie...

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@atreyu 🙂 jasne... Osypky... Dostuduj si niečo o chorobách... Dávať rovnitko medzi kiahnami a osypkami je prinajmenšom alibizmus ak nie hrubá nevzdelanost

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai no ja mam naštudované toho dosť o týchto ochoreniach a preto neočkujem 😉

Odpovedz
14. feb 2019
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@lenocka1984 ockovanie ta chrani par rokov, takze skoro vsetka dospela populacia je vlastne nechranena, podme sa teraz vsetci po*rat od strachu.
Nie kazdemu sa vytvoria protilatky a niekedy sa choroby bezne prekonavali.
Mas aj statistiku kolko ludi tento rok umrelo na chripku?

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@sabrinka26 tych sajrajtov do tela sme dostali my podstatne viac ako teraz dostavaju ockovane deti. Ale vsak kazdy ako chce, len potom je neskoro plakat nad rozliatym mliekom..

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai no lenže to by sa muselo povinne a bez výnimiek očkovať na celom svete, lenže pokiaľ viem, tak to nieje. Takže môžeš sa zaočkovať, nevytvoria sa ti protilátky, a nakazíš sa na dovolenka, alebo od občana iného štátu napr... A zas druhá vec, je že aj keby sa vykynožia choroby očkovaním, o čom pochybujem, tak tú máme epidémia iných civilizačných chorôb na ktoré budeme umierať, alebo celoživotne budeme užívať lieky

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@vsicka036 myslíš na sajrajty v očkovacích látkach?

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@lenocka1984 ešte mali dať grafy koľko zmarených životov po nežiadúcich účinkoch.
A ešte k tomu, dospelí nie sú chránení. Ani ty

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@atreyu mam pocit ze ty si si tak prešla antivax stránky a ich diskusie tu a podobne bludy podľa toho čo píšeš... Kiahne a osypky, ani náhodou nevníma rozdiel... Aj čierny kašeľ prekonajú tvoje super odolné decká že? 🙂 s vitamínom č a nejakými sladkými cukrikmi predpokladám... Mne na čierny kašeľ zomrel ujo ale na tých bludný h stránkach stále čítam aká mamka choroba to je, ako soplik🙂

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@tanapeta také niečo neexistuje lebo máš veľa ľudí ktorý očkovaniu pripisujú bez dôkazov všetko... Vidím to aj u nás v skupine - dieťa horšie spi a už je to z ockovania... To by bola štatistika a la antivax fakty:( čiže nič...

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

Mnohí by sme možno aj chceli,ale nie tým genocídnym sajrajtom za ktorého nežiaduce účinky neprizná zodpovednosť nikto kompetentný.
Okrem iného,skús si nájsť štatistiky,koľko ľudí ročne umrie na cestách,koľko chodcov na prechodoch....ostaneme navždy doma? A kedy konečne niekto spraví REÁLNU štatistiku,koľko ľudí prišlo o život alebo jeho kvalitu v prospech vašej vymyslenej kolektívnej imunity,ktorá nikdy existovať nemôže?no nikdy,lebo existuje len začervenanie,horúčka a opuch,čokoľvek iné sa kaliňákuje-skutok sa nestal,kauzalita a korelácia a podobné žvásty... a čo je zaujímavé,čierny kašeľ aj v čase najvyššej zaočkovanosti stúpal,nosičmi sú aj očkovaní,myslia si,že keď kašlú,je to alergia,alebo niečo banálne lebo veď sú očkovaní a šíria ochorenie pokojne ďalej...toto už v poriadku je?a ako to že mor nemuselo vyhubiť očkovanie?
@janettdamian súhlasím,čo tak cukrovka,obezita,srdcovo-cievne ochorenia....

Nech si očkuje kto chce,ale prečo by sme my mali?pre dobro spoločnosti?je mI srdečne ukradnutá kolektívna neexitujúca imunita,tak ako je všetkým srdečne jedno,keď práve moje dieťa bude poškodené vakcínou,ja prídem o prácu,možno aj o kompletný život,lebo nebudem nič iné robiť,len zbierky na terapie do adeli centra a zbierať vrchnáčiky....ľudia zobuďte sa,mainstream je masírovanie mozgov,a najlepšou masážou je strach...

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai no neexistuje, lebo sa reálne nežiadúce účinky nehlásia. A nemyslím, horšie spanie a pod. Ale to je už na inú tému.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dr_smajlik ako ti môže byť ukradnutá kolektívna imunita? Nechápeš že choroba ktorá nebola sa vracia vďaka takým ako si ty? A nebudú to len osypky... A na poplach už bijú ak iné štáty kdd sa tieto dávno zabudnuté choroby opäť objavujú...
Ja mam v svojom okolí samých zaockovanych ľudí, moje deti du očkované - žiadne vu nikde...

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai mna antivax stránky vôbec nezaujímajú 😉 stačí si prečítať enyklopédie a zdravovedy, kopec kvalitnej literatúry v kníhkupectvách a knižniciach...moja babka sa dožila krásnych 85 rokov a nikdy v živote očkovaná nebola....

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

Táraniny 0 to nikdy nebude, určite choroby tu stále budú a sú ich milióny druhov. Tu len stále presadzujete jednu bububu chorobu, čo vám tlačia média do hlavy každý deň. Kolektívnu imunitu tvoria ročníky pred 1969, ktoré ju prirodzene prekonali. Ostatny zaockovany, vôbec nie sú chránení a vôbec netvoria žiadnu kolektívnu imunitu, pretože ono sa to musí obnovovať za nejaký čas, ďalším očkovaním a určitým percentám sa nevytvorí a žiadne protilátky. Keď výmeru ročníky nad 1969, tak čakajte epidémiu, pretože očkovanie a bludy o ňom, ktoré širia nefunguje. Véd si o kúte, ale potom sa nesťažuje, keď vám dieťa ostane ochrnute, alebo choré.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai a inak insomnia je písaná ako nežiadúci účinok pri tejto vakcíne. Takže kľudne to môže byť z vakcíny. Sám výrobca to uvádza

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai tak tak . V dnešnej dobe vládne doktor Google, neinformovanosť a žiaľ v tomto smere aj nevzdelanosť. Ja som roky robila rodokmene... Často krát som musela po stranách listovať staré úmrtné matriky , veľmi staré. Keď sa neočkovalo. No veru aj som si poplakala. Koľko krát v rodine behom mesiaca zomrelo aj 5 detičiek naraz ... Viete si to predstaviť? Všetky deti vám behom mesiaca zomrú jedno po druhom pred očami na ,, ľahké a bežné detské ochorenie,, ? Tí rodičia by dali čokoľvek za očkovanie.. dokonca v našej rodine bol taký prípad, kedy vo vianočnom období zomreli na ovčie kiahne dve deti pár dní po sebe. Dávno v minulosti samozrejme... Vraciame sa o krok späť...

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dr_smajlik malo by byť očkovanie dobrovoľne,tak ako je to aj v iných štátoch. Kto verí v jeho ochranu nech očkuje. A kto videl na vlastnom dieťati nežiadúce účinky vie svoje, prečo by mali byť niektoré deti "obetované" v prospech spoločnosti. Alebo nech priznajú konečne vedľajšie účinky a nesú aj zodpovednosť za následky, liečbu atď., keď máme povinnosť očkovať.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@niky21 verím, že v dobách o ktorých píšeš to tak bolo. Ale vtedy boli aj iné hygienické návyky, podvýživa v chudobných rodinách, iné možnosti medicíny. Možno by stačilo v dnešných dobách urobiť tie vakcíny tak, aby neobsahovali tie látky, ktoré škodia. Človek dokáže vyrobiť atómovú bombu a nevedia urobiť vakcínu, bez toxínov?

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@tanapeta pozri... Ja mam tetu pediatrická ktorá naše deti miluje... Robí lekárku 40 rokov... Bavím sa s ňou veľa o vu z ockovania... Povedala mi ze pre ňu základ pri ocko je dbať nato aby dieťa bolo max zdravé keď ide byť očkované aby sa vylúčili pripadne iritacie... A áno, súhlasím že u ohrozených jedincov môže vyvolať chorobu práve táto iritacie podobne ale aj užívanie antibiotík ci chrípka a podobne... Preto by sa mali očkovať deti zdravé...
Pozri, najväčšie bububu v súvislosti s očkovaním je autizmus - pritom štatistiky kde porovnávali výskyt medzi očkovaniu a neockovanou časťou obyvateľstva hovoria jasne - rovnaké percento.... Aj tu väčšina žien priznáva že autizmus nemajú z ockovania, v téme je veľa žien ktorých NR očkované dieťa má autizmus - ak vzniká z ockovania ako ho potom dostali tie deti?

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@janettdamian hej v zahraničí, je to fajn, môžu sa vraj rozhodnúť, lebo je to dobrovolne, ale aj tak v niektorých krajinách, robia lekári nátlak.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai keby si bola bližšie k téme, nielen na nete, ale životne, tak by si sa nedivila tomu, že aj neočkované dieťa má autizmus. Na autizmus mám svoj názor z vlastnej životnej skúsenosti.
Písala si, že deti nemohli spávať a prikladali to očkovaniu. Na to som ti odpísala, že sám výrobca to píše, tak asi niečo na tom bude. To, že sa to tebe nezdá je irelevantné. Ale ako som písala vyššie, to je na inú tému. Niekto vidí graf a stačí mu na rozhodnutie. Super, len tak ďalej. Mnohé ani nevedia, čo vlastne pichli ich deťom do ramienka či do nožičky.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

a ako sa vie ci dospeli maju este nejake protilatky? zrejme nemaju ziadne. niekomu ani nikdy nevznikli. nikto to nezistuje, nikto nevie ci ockovanie naozaj funguje. vsetko je to len biznis a zastrasovanie, cele ockovanie.
@slimstar uplne presne ako pises, citala som knihu od Hirteho, ked vymru tie rocniky co prekonali osypky, potom tu len bude epidemia a ten kto ma ockovanie nebude na tom o nic lepsie ako neockovany. akurat este bude mat dodrbanu imunitu, ekzemy, alergie...kazde druhe dieta v okoli teraz ma astmu, alergiu, cukrovku, ekzem, alergiu. vsetko autoimunitne choroby, ale nieee nie je to z ockovania. nam davali ine vakciny ako teraz a to je tiez rozdiel. je mi z toho zle.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@janettdamian to by deti zomierali aj nádchu a iné detské ochorenia.. nie len na osýpky, kiahne, mumps, rubeolu. Často to boli veľmi zámožné rodiny. Tu nehrala hygiena žiadnu rolu, ani podvýživa.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@janettdamian dôležité je, aký je ozajstný cieľ tých vakcín. Možno keby si ho vedela, tak ti to nepríde divné, aké zloženie majú vakcíny.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@alexandrahaspi vôbec nerobia žiadne overenie, či je to účinné a koľko ľudí si vytvorilo protilátky, minimálne 20 rokov. Za komosou sa to robilo stále, teraz kapitalistom, je to jedno.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

S radostou ti prenecham vseeeeetky nase vakciny, ked uz mas tak velky strach? aby ta ochranili pred tymi zakernymu smrtelnymi chorobami, na ktore sa umiera.

@lenocka1984

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@tanapeta viem ze máš skúsenosť ale verím ze tieto konšpiračné teórie nemyslíš vazne:( uvedom si ze antivax business už je v rovnakej hodnote ako vakcíny a veľakrát profitujú na obom tie isté firmy...

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@slimstar ak máš dobrého lekára tak robí... Len toho lekára si treba zodpovedne vybrať nie ísť k najbližšiemu pod oknom a potom sa rozčuľovať...

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai a nemali by to robit na ziadost vsetci? ja by som si za to aj zaplatila, ale pediater a aj moj lekar na mna pozerali ako teliatka, ze co to od nich chcem.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai 🙂 nemyslela som biznis

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai myslím celoštátne, nie ako mňa jednotlivca, aby sa dalo zistiť, ako sú na tom obyvatelia v celom štáte. Konečne spravili teraz serologicky prieskum v roku 2018. Môj Dr s tým nič nemá, tak doňho nemusíš rýpať.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai pozri,tak ako podľa vás po očkovaní neexistujú NÚ a ak áno tak 1:100000 tak sa to dá brať aj z druhej strany.... počet obyvateľov je skoro 8 miliárd.prípadov je cca 80000.čiže to znamená že choroba tiež pripadá na 1:100000.a ak je úmrtnosť 72 ľudí,zaokrúhlime na 80,to znamená,že umrie 1 človek zo 100miliónov.to vyššiu úmrtnosť má aj chrípka,cukrovka,autonehoda,utopenie....takže kto šíri paniku? Je to len očkovacie loby,genocída,pokusné králiky,nazvi si to ako chceš.ale presne toto je tá masáž mozgu,ktorú oni chcú.klesajú predaje,planéta je preľudnená,hrozia horšie veci ako osýpky a to nie je len konšpirácia...ľudia sú slepí,vidia len seba a peniaze,konzum...naozaj si myslíš,že to robia pre dobro spoločnosti?naozaj si ešte dnes niekto myslí,že mu niekto v dnešnej slepej spoločnosti chce dobre?držím palce,nech ťa ten optimizmus neopúšťa.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dr_smajlik ta štatistika nie je svetová ale Slovenská... Keď hovoríme o slepote a individualizme... Žiaľ pohľad na svet štýlom že mi je jedno co spoločnosť hlavne ze mne je dobre do tohto úplne zapadá...

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@slimstar celoštátnej tne by ľudia mali prestať voliť zlodejov a potom môže nastať zmena v zdravotnictve

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@vsicka036 presne. Potom je neskoro plakat nad rozliatym mliekom. Preto kazdy ako chce. 🙂

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai takže sme zasa prešli k politike, ja už som videla aj také, že tu sa pýtala baba, koho má voliť za prezidenta a tie ostatne jej poradili, že ma voliť tu a tu, lebo dobre tarala v TV. Chod sa k nim sťažovať. :D

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@tanapeta ja viem presne aký je cieľ vakcín 😉 .. Napísala som to tak "diplomaticky" aby sa nad tým možno niekto zamyslel... Lebo keby napíšem to čo viem, no neviem či by to predýchali 🙂

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@slimstar 🙂 tak žiaľ pri bezplatnom zdravotníctve ma na povinné veci ako kontroly vplyv nejaké centrálne plánovanie ktoré je riadené cez ministerstva... Takže bud otvor oči alebo sa rozčuľuje dalej
@janettdamian no daj - aký zázrak konšpiračné povedal ujo Google ci antivax bubu

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai načo by som ti to písala?

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@tanapeta tak píš jasne...

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@janettdamian no ved a by si ma informovala nie? Ci len bubu a žiadne fakty? Tak tam učia?

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai ale tebe som to nepísala a dotyčná pochopila

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai ty máš tiež info od uja Googla a od provaxerov

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai ja sa vôbec nerozculujem. To ze komousi, robili každú chvíľu, tieto prehľady, je pravda. Oni si tie vakcíny aj sami vyrábali, u nás v Hlohovci, tak chceli mať samozrejme prehľad.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai u nás nie je bezplatné zdravotníctvo 🙂

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@tanapeta myslíš? 🙂 ach jaj... Jasne, treba takto potajme sa združovať do konspiracnych spolkov, tam od teba nikto žiadne fakty nechce, tam je to len o potlapkavani sa po pleci a utvrdzivani aký sme my frajeri... O tom je žiaľ celý antivax -žiadne fakty len zastrašovanie a vymýšľanie Di a zarábanie na ľuďoch ktorí uveria čomukoľvek...
@janettdamian nie, ja pozerám analýzy a st tistiky plus sa bavím s lekármi so skúsenosťami... Inak prepáč, chcela som vedieť či máš deti tak som klikla na tvoj profil - tak riešiš z čoho je vakcína ale objednáva z Číny nepreverene neotestovane tovary... Tomu fakt hovorím alibizmus:( no a daj... Ja píšem otvorené, prečo toľké utajované?

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@slimstar ale prosim ta... Chod do krajiny kde nie je a rýchlo pochopíš... Ci kedy si naposledy platila za zlomenú nohu ci operáciu?

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@slimstar a generické lieky sa stále u nás vyrábajú, originálne málokedy keďže je tu minimálny výskum... Ale tak to bolo aj za komunizmu...

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

Skusme z inej strany co ked cielom konspiratorov je zlikvidovat ludstvo tym, ze zacnu sirit paniku okolo ockovania prave preto ze planeta sa zacina preludnovat, kvalita zivota rastie, vakcinacia je dostupnejsia a neumiera take velke % na choroby ako tomu bolo kedysi. Tak si povedali podme sirit oaniku o ockovani a ludia sa prestanu ockovat, znici sa kolektivna imunita, choroby zacnu mutovat a viac ludi umrie a problem vyrieseny.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai platím každý mesiac a všetci naokolo. Ci myslíš, že tie peniaze spadli z neba?
Ty si sa nedostala do situácie, že si si musela prístroj alebo liek zakúpiť za vlastné? Si šťastný človek. Poznám pána na vozíku, ktorý si mesačne musí kupovať liek za 125 eur. Pani, ktorá musela kúpiť prístroj, pre svoje dieťa za svoje atď nesnívaj moja

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@slimstar čiže toto ty pokladá za platené zdravotníctvo? 🙂 tak mi až smiesno prišlo... Čiže ty porovnáva platenie 40 euro mesacne a operáciu za 20 000, či liečbu rakoviny za 200 000 co si v krajinách s neplatenym zdravotníctvo musia ľudia platiť...
Pozri - ja som teraz kupovala vozík za 1200 euro tak si svoje jpp historky nechaj - al všetky vyšetrenia, pobyty v nemocnici, konzultácie etc. Boli zadarmo... To je sakramentsky rozdiel...

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai pozri sa, nie každý máme rovnaký názor. Ja ti neberiem ten tvoj, ani ho tu nejako neurážam, tak sa zdrž takých komentárov aj ty.
Niekto napíše niečo, čo sa ti nepáči, a už konšpiruje. Dávaš ma do nejakého spolku antivax a pritom asi vieš, že mám dieťa, ktoré malo ťažké nežiadúce účinky. Aj keby som bola v tom spolku, tak mám asi nárok tam byť nie?
Tak trošku rešpektu.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai a ty kupuješ v obchode iba veci, ktoré boli laboratórne testované, či sú OK? Podiel kvalitných domácich výrobkov je na trhu pomerne malý a cenovo drahší, to je jasné... Len pre tvoju informáciu kupovala som svietidlá, tak to hádam doma rozchodíme, v obchode sú tiež dovezené z Činy, len o 100% drahšie.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai hej a tie peniaze tam nalial kto? Odkiaľ sú? Ja naše zdravotníctvo ani nič iné nepovažujem za bezplatné, ved nás neustále zdieraju.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@tanapeta pozri... Ja som si pýtala fakty a obe ste ma odpisali že to nie je pre normálnych ľudí len pre vás a ostatní ľudia ničomu nerozumejú... Preto tie reakcie - keď mám na niečo dôkazy predsa nemám problém o tom písať...
Ja inak nie som nejaký provax, moje deti majú len povinné ockovania... Len ma vytrácajú konspiratori ktorých je v dobe Google zrazu milión, neschopnosť viesť debatu na základe faktov a áno, aj toto združovanie sa do uzatvorených skupín kde sa už neargumentuje len pritakava - toto totálne ohlupuje ľudí, kritické myslenie nefunguje, už len to pritakavanie a keď nie si s nami si proti nám myslenie... Žiadna komunikácia na základe faktov...

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

niekedy je ochrana súkromia prednejšia ako dokazovanie u niekoho niečoho nedokázateľného. Určitým ľuďom môžeš dokazovať a dozakovať...však

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@janettdamian pokiaľ ti nepidpalia dom a farbivá plne olova nespôsobila rakovinu... Hádam to rozchodite🙂 a áno, ja sa snažím kupovať len overené vyrobky
@slimstar zdravotníctvo funguje na solidarnom systéme - kto ťa zdierka? Koľko platíš mesačne? Daj číslo a porovnaj co ty, tvoje deti (čisti príjemcovi -) starí rodicia (čistí príjemcovi) ty na materskej etc.... Si z toho zdravotníctva berieš... A teda gro financií vytvárajú zamestnanci so zárobkom 2000 euro plus... Tí z min platom sa na všetkom podielaju minimálne...

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@tanapeta tak áno... Dokazovať nedokazatelne je ťažké - a jedine kde to funguje je viera... Fungovať v zdravotníctve na základe viery je choré... Ale ok, keď si sa rozhodla veriť nedokazatelnemu... Ale potom sa nebran tomu ze píšem o konspiracii lebo presne o tomto konšpiracie sú... Fakty ani vysvetlenie stále neprisli:(

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai analýzy? a prečo napr. do oficiálneho sprievodcu o očkovaní, ktorý mi dala naša dr. tie analýzy neuvedú? prečo tam zahmlievajú a používajú neurčité pojmy a neodkážu na jasné štúdie a dôkazy, ktoré vyvrátia pochybnosti rodičov? Prečo mi lekárka nepovie jasné info, iba sa oháňa sprievodcom a tým, že bola na školení... Druhá lekárka mi súkromne očkovanie neodporučila (chrípka pre dospelého). A pre tvoju informáciu všetky moje deti boli očkované bohužiaľ, po poslednom očkovaní, čo mal syn nežiadúce účinky, ma žiadna analýza nepresvedčí.. A keby si videla svoje dieťa po očkovaní s reakciou (nehovorím o teplote, opuchu), tak by ti tiež boli všetky analýzy ukradnuté, riešila by si iba svoje dieťa.... Viac ti k tomu nemám čo povedať a myslím si, že je to aj zbytočné.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai 😂 prepáč, ale teraz si presne opísala svoj spôsob komunikácie a určite aj dôvod, prečo diskutujúce nemajú chuť ti niečo vysvetľovať, lebo jediný kto sa správa útočne a neposkytuje žiadnu argumentáciu na úrovni bez potreby zhadzovať druhého si žiaľ ty..

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@vierka85 🙂 jasne... Máš pravdu... Z druhej strany idú samé fakty🙂 ja tu reagujem na jasnú štatistiku v prvom príspevku na ktorú sa hneď vrhla svorka antivax bez jediného faktu... Ty reagujes načo?

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@janettdamian ved píšeš ze si všetko naštudovala... Zároveň ta nezaujíma co je v čínskych výrobkoch (prečo sú asi také lacné napr. 🙂)...

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@lenocka1984 tak nič... Končím, nemá to tu význam... Vidíš ze tým co nechce vidieť a veria nedokazatelnemu, žiaľ nevysvetlis... A žiaľ prídu ti isti ľudia do každej ocko temy aby šírili svoju neoveritelnu pravdu a keď si pýtaš fakty tak zrazu si útočná a nerešpektuje iného právo byť v konšpiračnej skupine:(
Pekný deň a ďakujem za fakty

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai ja reagujem na celú tvoju prezentáciu v tejto diskusii.. pretože teba nik neuráža, neznižuje inteligenciu, nesúdi podľa profilu a podobne, tak si prejdi svoje reakcie a pochopíš o čom píšem.. Pekný valentínsky deň ti želám 🌞

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai s tebou je zbytočné debatovať, strata času, ale vidím, že ta to bavi, až extrémne. Máš tam par chyb

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@vierka85 reagujem na nicky ktoré sú v každej antivax téme a ešte som nikdy žiaden fakt neprečítal od nich len uráža ie typu že ostatní si nedokážu naštudovať, v iných témach aj horšie útoky... Debata sa vyvíja a prepáč keď 3tikrat sa pýtaš tu istú otázku a opäť dostaneš omáčku tak neviem ako budeš reagovať...
A čo sa týka profilu... Nepozerám normálne profily ale keď niekto tak vehementne píše o škodlivosti niečoho tak sa pozriem ako inak žije... A teda prekvapuje ma keď niekto vodu kaze a pritom víno pije...
@slimstar áno, Mam... Neopravujem príspevky a mobil mi tam nahradzuje co chce, verím ale ze gro si pochopila🙂
A ani, nemá to význam lebo keď niekto nie je ochotný podávať fakty tak debata je bez predmetná - na základe pocitov sa viesť nedá...

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai ja nekonšpirujem. Ja si niečo myslím, čo sa tebe nepáči. To je celé.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@slimstar a inam už som na koňovi niekoľko týždňov nič nepridal... Zato aj tvoj nick je často viditeľný v rôznych debatách o antiocko - určite viditeľnej si ako moj🙂 tak neviem koho co extrémne bavi

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@janettdamian isto si to namýšľaš, že to máte po očkovaní. Presne ako my 😉

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@tanapeta 🙂 prečo ak si niečo myslíš nie si ochotná podat fakty? Potom sa nemôžeš čudovať že sa to človeku co si vytvára názor na základe faktov nepáči...
Nič, už som tu strávila viac času ako som chcela... Pekný deň - ak máte aj nejaké fakty o tom v ničení ľudstva a podobne tak si to rada prečítam...

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai už som dlho neprispievala a nezapajala som sa do týchto diskusii, len okrajovo.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai lebo tu neriešime "moje" fakty, ale niečo iné. A nemám potrebu tu vypisovať súkromné veci. Vyššie som ti to písala. Ochrana súkromia mi je prednejšia ako niekoho presviedčať ako ty.
Po 10 rokoch mi je to už jedno. Mám dieťa také, aké mám po očkovaní. A to je celé. Už mi je jedno, kto si, čo myslí a či očkuje alebo nie. Ja neočkujem 10 rokov. Nečítam ani témy o tom ani nič. Už mi to žily netrhá. Akurát mi prišiel vtipný takýto graf a čítala som komentáre a zareagovala na celok. Potom si sa pustila do mňa. To je celé 🙂

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai ja sa o taký "fakt" starám doma. A nie som tu sama

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai slovenská určite nie,je podľa nápisu Európska,tak si to prerátaj na počet obyvateľov európy,aj tak to vyjde za jedno....čo sa týka kolektívnej imunity,zmier sa s tým,neexistuje.inak zaujímalo by ma odkiaľ čerpáš tie štatistiky,nech si aj ja pozriem.nebránim sa diskusii,ale odvolávať sa na prax lekárov je trochu scestné,lebo ak sa NÚ vyskytnù,pre nich neexistujú,si hysterka,nemáš čítať koníka a napriek tomu,že dovtedy bolo tvoje dieťa normálne,teraz je v poriadku,že z hodiny na hodinu sa z neho stalo urevané nespiace dieťa,ktoré nevydá zvuk okrem vreskotu,nedrží očný kontakt...ale to preto,že zrovna v ten deň keď ho zaočkuješ sa rozhodlo skokom vyvíjať smerom vzad,,prirodzený psychomotorický vývin....samozrejmeNo,lebo nikto nebude niesť zodpovednosť,prirodzený výber,silnejší prežije,že?

@majah212 🙈ten bol dobrý,ale povedz mI načo by to robili?veď keď tvrdíte,že antivax vykapú na dané choroby sami prví,tak by šli proti sebe,nedáva to logiku,nemyslíš?jedine,že by mali pravdu a ich imunita znesie viac ako imunizovaný organizmus očkovanca... bojíš sa?očkuj ak ti to pomáha strach prekonať,prosím...
Dievčence pochopte KI neexistuje,lebo sa počíta z jedného ročníka detí.obyčajná mediálna bublina.strach opierajúci sa o nereálne číselko symbolizujúce zlomok obyvateľov krajiny.logicky,ak sa každý rok narodí 50000 detí,pričom 90% by sa zaočkovalo,stále je, to spomedzi slovenských povedzme 5000000 obyvateľov len 1% obyvateľstva. Logicky ak sa každý rok zaočkuje z 1% obyvateľstva 90% to je len 0,9% ročne.protilátky klesajú/nemusia sa vytvoriť,okrem toho naši rodičia MMR očkovaní neboli,neexistuje štatistika koľko ľudí čo žijú osýpky prekonalo a má protilátky má.to číslo 90% symbolizuje zaočkovanosť 1% obyvateľov.nepoznám nikoho,kto by v detstve či dospelosti zisťoval protilátky,šiel sa dospelý preočkovať a pod...ak tá vaša KI tvorí aspoň chabých 50% populácie,aj to je veľa.ak chcete hovoriť o kolektívnej imunite,choďte sa aj vy preočkovať,založte projekt na sérologické vyšetrenie 5miliónov ľudí na protilátky,aby ste mali REÁLNE číslo pre vašu KI,koľko ľudí je imúnnych a neodvolávajte sa na neexistujúcu premennú v prospech očkovania.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dr_smajlik vysvetlila som na čo by to robili.ak si doktorka-mediciny tak ste sa učili o tejto problematike. Ak nie tak treba študovať nielen antivaxerske weby ale aj tie medicínske a hlavne kriticky myslieť ;) netvrdím že všetky vakcíny sú potrebné a správne ale poukazujem na to že tieto sú. Som ockovavana,dokonca som skončila aj v nemocnici po

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dai keď ti tak záleží na tých faktoch, zober sa a choď si tie fakty pozrieť domov ku každému rodičovi,ktorého dieťa má po očkovaní následky. Ale ani to ti nebude stačiť, lebo žiadny doktor na papier nedá, že to je z očkovania, tak o aké fakty ti ide? To je verejne známe, že to nikto nepotvrdí, ale stále sa dožaduješ faktov.... vieš ale tí rodičia tiež verili očkovaniu, keďže dali dieťa zaočkovať, myslíš si že len tak z dlhej chvíle si povedali a dosť, toľkoto vakcín ti stačí, viac netreba?? Či ako si to ty predstavuješ? Len útočíš na tých nesprávnych. ... Teraz pri tých osýpkach ochorelo koľko zdravotných sestier? Asi sa zabudli zaočkovať, že?......nikto ti nebráni očkovať, keď tak očkovaniu veríš, nemusíš mať obavy že by si ochorela, aj keď ja si myslím že dospelí nie sú momentálne chránení už žiadnou vakcínou z detstva, jedine že by som videla nejaké fakty 😇

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@lenocka1984 Bozeeee, zase... naco tu davas taketo veci? Vzdy budu existovat dva tabory. Mali by sme sa respektovat a nie takto hrotit. Ty si to napisla ako keby tie maminky, ktore nezaockuju boli alibisticke a kaslali na svoje deti... a oni len umieraju strachom z neziaducich ucinkov, vela krat podporenych aj vlastnou skusenostou...

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@lenocka1984
toto si uz citala? krasne vysvetlene, aby sa kazdy aspon snazil pochopit aj tu druhu stranu

https://www.modrykonik.sk/blog/lavazzake/article/a-bojim-sa-kazdy-den-9wqdlq/

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@majah212 áno,vysvetlila si to v podstate tak,že chcú genocídu.ale keď všetci tvrdia,že nezaočkovaní sú najrizikovejší a prví na to doplatia,tak by to bolo trochu kamikadze,nemyslíš?a že kvalita života rastie?komu?čo považuješ za kvalitný život?kvalita rastie horným 2% darmožráčov,ktorí vlastnia 90% majetku spoločnosti a klesá 98% ktoré si delí zvyšných 10%,zadlžuje sa,robí od nevidím do nevidím a vlastné deti nevidí,aby mali strechu nad hlavou...to je fakt kvalitný život...je to rozsiahla hlboká a veľmi bolestivá téma a kto sleduje triezvo a s nadhľadom trošku práve aj tie "konšpirácie" aj vedecké publikácie,aj mainstream aj nezávislé publikácie si názor ucelí,len ako hovoríš,treba myslieť kriticky a nepritakávať niekomu len preto,že je autorita,má titul a pod...na to by som sa úplne neodvolávala...naše školstvo, je vieme aké,väčšina lekárov nemá vôbec chuť sa moderne dovzdelávať,lebo platy a benefity od farmaceutom im nestačia a tí čo áno tu neostávajú.a teda štúdium z kníh zo 64.roku a postupy medicínskej praxe zapadnuté prachom.... mám nejednu skúsenosť,osobnú aj v rodine....úprimne aby pacient sám hovoril čo majú lekári robiť,kam ho poslať,aké vyšetrenia potrebuje....smutné a potom ver zdravotníctvu...poviem to tak polopate,keď prídeš s deckom na chirurgiu s hrčou na hlave ako polka tenisovej lopty,chirurg zhodnotí rtg akože nič tam nie je,spraví punkciu a decko pošle domov.po hodine sa vrátiš s tým istým na lôžkové už s vecami,že čo ak ti dieťa zakrváca do mozgu a za 12 hodín nič,ani slovo čo sa bude diať,čo je dieťaťu a po 12 hodinách ti primár povie,že tvoje dieťa má 11,5cm prasklinu lebky?a chirurg bol slepý?a to je len jeden príklad.fakt by si lekárom naďalej verila?viem netýka sa to očkovania,ale keď sa ti podobných príkladov nazbiera,rozmyslíš si tú dôveru...nehovoriac o tom,že sama som bola 3 roky pokusný králik.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dr_smajlik samozrejme súhlasím,že poskytovaná kvalita v zdravotníctve nie je vždy 100% a treba to riešiť, taktiež školstvo a iné oblasti.kvalita života rastie -pri posudzovaní kvality života sa posudzujú viacere faktory (viď odborné články). Ale rozumiem tomu čo píšeš (ale o potrebe očkovania v tejto oblasti mám nazor). Pozri kolektívna imunita chráni všetkých obyvateľov,ak sa začnú šíriť choroby medzi ľuďmi budú ohrození aj tí čo sú očkovaní pretože choroby začnú mutovat a rýchlo reagovať novými liekmi sa nedá okamžite. Ja by som trestala osobnou zodpovednosť lekarov,ktori pochybia a zanedbaju pacientov.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@majah212 ako som spomínala vyššie KI pre mňa neexistuje,pokiaľ sa nespraví sérologický rozbor protilátok obyvateľstva...a 1000 ľudí je chabá vzorka.
Tieto choroby u nás kolujú v dekádach zhruba.vysvetlovala som aj jedna epidemiologička,meno nepamätám,video som, videla asi 3r dozadu.zaoberala sa infekčnými ochoreniami v krajinách s najvyššou zaočkovanosťou(tuším dánsko,švédsko),kde sa im pravidelne opakujú osýpky,ČK a tuším týfus....tam pekne vidno že KI neexistuje.
Navyše na epis nájdeš aj hygienický štandard chorých z novembra min roku v košickom kraji
"UOčkovací statusU: 11x neočkovaní pre vek, 3x neúplné očkovanie vzhľadom na vek, 8x v
zdravotnej dokumentácii nebol záznam o očkovaní, alebo zdravotná dokumentácia
chýbala, 10 x v zdravotnej dokumentácii bol prítomný záznam o úplnom očkovaní
vzhľadom na vek.
 UHygienická úroveň bývaniaU:
- nízky hygienický štandard bývania – 32 chorých
- štandardná hygienická úroveň bývania – 0 chorých
 UVýskyt podľa lokálnych epidémiíU:
- Osýpky Sečovce - 4 prípady
- Osýpky Trebišov - 12 prípadov
- Osýpky Parchovany - 14 prípadov
- Osýpky Hrčeľ - 2 prípady
Hádaj aké obce sú to a v ktorých lokalitách sa nákaza šíri?
A aj keď si pozrieš európske štatistiky,najviac ochorení sa vyskytuje v Rumunsku(nízky hygienický štandard),Grécku,Taliansku(vstupné migračné krajiny),Francúzsku,Nemecku,Anglicku(cieľové migračné krajiny),mimo EÚ Srbsko,Ukrajina(nízky živ.štandard,vojenský konflikt). Aj k nám už boli zavlečené cudzinecké osýpky.takže riešením nie je kolektívna imunita a vakcinácia ale zastavenie Merkelovej migračnej politiky....áno,nerada miešam do diskusie politiku,ale toto je do očí bijúce.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@dr_smajlik prepac ale toto je ine. Samozrejme ze nie sme pripraveni na choroby z exotickych krajin pretos a ludia ockuju ked tam idu (a vtedy im ockovanie nevadi ;) na staru makrelu mam svoj nazor a nie je lichotivy. Vies to je ako keby porovnavas likvidaciu indianov chorobami ktore im tam zavlievli eueuropan. Akakolvek nekontrolovana a bezhlava migracia je nestastne riesenie

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@majah212 netvrdím,že sú spúšťačmi,ale rizikom prenášačov.ja napr nepoznám nikoho,kto by neočkoval a ide do exotickej krajiny kde treba očkovanie napr proti žltej zimnici.kto tak robí,tak je, pokrytec.tieto argumenty sú večná bájka panI Krištúfkovej.veľmi by ma zaujímalo,ktorá babka jej také niečo povedala,keď u nej by antivaxer nemal šancu ani dvere otvoriť,to len tak čítanie medzi riadkami.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@lenocka1984 mila pani a ty si preockovana? Kazdych 15r sa davas preockovat? ....ked uz pises o tych zaockovanych chranenych rodicoch

A co myslis pod tym “chraneni su”, co vidis konkretne pod tou ochranou?

Si si ista, ze si bola ockovana proti tomu vsetkemu v takom rizsahu ako dnesne deti?

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@hajanka len klud. V dospelosti pokial viem sa preockovava proti tetanu. Ak je to inak, spýtam sa svojej lekárky, nie odborniciek na vsetko z modrého koníka. Diskusia na tuto tému nemá zmysel pretože je zo rovnaké ako hádať sa že 2 a 2 sú štyri. Nevladzem to už citat nie to ešte komentovať. Pointa príspevku bola zdieľať štatistiku ktorá sla smerom dole, kým mamy nudiace sa na materskej neobjavili čaro dezinformácií na internete. Toľko moj názor. Všetkým pekného Valentína.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@lenocka1984 prajem ti, aby si nedospels do stadia, kedy tvoje dieta bude trpiet po ockovani!!

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@hajanka všetky si prajeme aby naše deti boli zdravé,

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@lenocka1984 ja napr.nerozumiem,prečo vzniko toto zúfalé škatuľkovanie typu "mamy nudiace sa na materskej"?to že sa zaujímam,čo do môjho dieťaťa pichnú a nesúhlasím s tým zo mňa nerobí horšieho rodiča.ty alebo tvoje kamošky,ktoré očkujú viete aspoň čím kedy a proti čomu sa očkuje?mali ste niekedy snahu informovať sa o vakcínach aj v širšom spektre ako "pani doktorka povedala a tak sme nešpekulovali"? Drvivá väčšina z vás vie viac o tom,aké značky vyrábajú detské handry ako to proti čomu kedy očkujú svoje deti...áno,lekár je tiež len človek,aj keď má titul.a vieš,že existujú lekári,ktorí vedia a do očí ti povedia neočkujte,lebo...vieš prečo to nenapíšu do médií a nevykričia do sveta ako odpoveď pani Krištúfkovej?lebo by ich to stálo titul,živobytie,tiež majú rodiny.ty by si s titulom MUDr. išla radšej robiť za pás,len aby vyšla pravda najavo?z takých ľudí spravia šialencov,zdiskreditujú ich,sám vojak v poli nič nezmôže.podobne sa cítime my "antivaxeri" a to nám nehrozí odňatie titulu.sme denne vystavení šikane vaxermi,chceli by ste aby sme niesli následky,vziať nám deti,považujete nás za príživníkov KI,naše zdravé neinfekčné deti považujete za hrozbu.....skús sa zamyslieť predtým než nabudúce vyrukuješ s podobnou zbytočnou štatistikou a radšej pridaj štatistiky obéznych detí,aby sa rodičia zobudili a venovali deťom aspoň tú hodinu športu denne a namiesto valentínskej čokolády si srdce nakreslili....

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@lenocka1984 ano preockovava sa proti tetanu a na to ostatne co tak strasne chcu pchat do nasich deti- vies ci mas protilatky? Ako vies ze sama nenakazis svoje dieta? Tak prv nez budes zdielat statistiku si zisti aj nejake fakty a potom mudruj a urazaj ostatnych.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@lenocka1984 ty vieš o očkovaní a o tom grafe toľko, ako ja o jadrovej fyzike. Takže komentovať tento status je totálne zbytočné.
V prvom príspevku napíšeš, že rodičia sú chránení a v spodnom píšeš, že pri dospelých funguje iba preočkovanie na tetanus. Tak aké chránenie?
Dievča si sa zhodila a riadne.

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@lenocka1984 kedy si sa ty dala ockovat na osypky? Ak v detstve, tak si tiez nechranena tak tu nemudruj

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

No ale zeny.....nic nove tu.....😀😀😀

Odpovedz
14. feb 2019
avatar

@lenocka1984 prosím, máš zdroj k tomu číslu 72 mŕtvych? A zdroj k tomu, že medzi nimi boli deti? - tvoj druhý koment v poradí to spomína. A od neho sa odvíja veľká diskusia.... áno, naplánovali vyhubenie osýpok, ale presne tak už 30rokov plánujú liečiť HIV a aj rakovinu a stále nič. Niečo sú len naše zbožné priania a navždy ostanú...

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

síce český článok, ale situácia na slovensku je veľmi podobná https://provolbu.cz/mohou-za-navrat-spalnicek-p...

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

Osýpky boli v európe vždy https://provolbu.cz/spalnicky-v-evrope-byly-vzd... ( údaje z WHO)

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

Osypky tu boli vzdy a vzdy budu vdaka ockovaniu prave

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

Nič nemyslim v zlom aby sa tu do mňa niekto nepustil, ale priala by som každej jednej mamičke co nedala svoje dieťa zaočkovať aby absolvovala taky rozhovor ako ja. Bavila som sa o očkovaní s jedným z najznámejších detských pediatria na SR, ten človek je tak sčítaný, bez neho sa žiadny liek pre deti nedostane na trh a verte mi, veľa liekov zamietol! A on sam mi povedal, že ľudia si neuvedomujú co sa stane s touto generáciou keď bude veľa nezaockovanych deti, hovoril ze keď sem príde napr tuberkulóza že sa šíri ako blesk, dospelí to znášajú ešte horšie ako deti, ležia aj mesiac vo vysokých horúčkach, s ťažkými zápal i mozgových blán a je len zásluha dnešnej medicíny že sa z toho dostanú a vtedy sa do nich pchaju omnoho horšie lieky ako je vakcína... Bavili sme sa hodinu takže neviem všetko zreferovat tak ako mi to hovoril on, ale teda bola som zástanca očkovania aj predtým a teraz si za tým pevné stojím! A teda je každého názor či dá svoje dieťa zaočkovať alebo nie, ale štve ma ze bude ohrozené aj moje dieťa ktoré poctivo ockujem, pretože keď tu bude prevaha nezaockovanych tak je ohrozený aj on, bohužiaľ......

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

A ako si vysvetľujete to, keď ide odborník proti odborníkovi, lekár proti lekárovi, chemik proti chemikov, virológ proti virologovi, to akože keď je nejaký lekár odborník proti očkovaniu, tak zo dňa na deň sa z neho stane neodbornik?

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@lienka22110 preto by si sa mala omnoho viac báť tej bezbrehej migrácie, lebo len vďaka nej tu bude prevaha nezaočkovaných a jasných roznášačov kadejakých aj exotických chorôb, nie kvôli pár nezaočkovaným deťom. Jáj, ale to ti pán doktor zabudli povedať, však? Že práve vďaka nim sa tu bude zhrošovať hygiena aj zdravotná starostlivosť, pretože oni sú už raz takí, mnohí žijú ako naši rómovia. A presne tam je aj najväčší výskyt kadejakých takýchto chorôb. A pán doktor nepovedali, prečo zrušili teda to očkovanie proti TBC keď je také strašné? A dokonca keď sa stále aj vyskytuje v európe? Jáj, to tiež zabudol? A nerušil ho náhodou práve on, keď je ten čo rozhoduje? Tak ide ťa strašiť TBC a pritom práve oni zrušili to očkovanie?

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@halienka ty si zjavne nepochopila co som napísala.... Ty si proste typ co je zásadne proti ockovaniu a každý kto ockuje tak je zlý..... A poviem ti jednu vec... Očkovanie pre niečo vymysleli, nevymyslela som ho ani ja ani ten Dr o ktorom hovorím, vymysleli ho dávno doktori keď státisíce ľudí vymreli na čierny kašeľ alebo na mor..... Vymysleli ho doktori!!!!! Potom ktosi komu presne o toto išlo, aby vyvolal v matka h neistotu začal na internete šíriť že očkovanie je nezdravé a ma nežiaduce účinky a pre mňa ďalšie sprostosti A samozrejme mamičky sa toho chytili...a hlavne mamičky ktoré sú nevzdelane v oblasti medicíny... Len neockuju lebo je to zle... Nechápu že doktori nám nechcú len zle..... A to si presne aj ty😉 a písala som. O tom ze keď táto generácia nezaockovanych deti vyrastie nastane tu prevaha nezaockovanych a až potom sa všetci zbadáme.... Ale neockuj si a čítaj na MK ako nezdravé je očkovanie....

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

A zbožňujem keď všetci nadávajú aká je medicína zla a pri prvom sopliku letia k doktorovi 🤦‍♀️

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@cianna ja osobne som ešte nestretla doktora ktorý by mi povedal ze očkovanie je zle. Stretla som sa stým iba na internete.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@lienka22110 no ďakujem ti za osobnostný rozbor hneď na začiatku, toto som ani ja o sebe nevedela, že pre mňa je každý kto očkuje zlý. Pre mňa je akurát neskutočné, že tu ide písať "rozumy" niekto, kto nevie ani základné info, nevie ani poriadne proti čomu sa očkuje a proti čomu sa neočkuje, čo si dokázala svojou fundovanou informáciou a strašením TBC ( ktoré spôsobuje zápal mozgových blán - to mi je novinka) proti ktorému sami lekári očkovanie zrušili. Tu sa presne ukazuje, kto má viac informácií, či očkujúci alebo neočkujúci. Neočkujúci si totiž vždy riadne naštudujú všetko aby vedeli aké im v skutočnosti naozaj hrozí riziko, kdežto očkujúci len slepo veria, čo pán doktor povedali ale nemajú pomaly ani šajnu o tom, proti čomu je vlastne ich dieťa očkované a proti čomu nie. Ja viem presne prečo bolo očkovanie vymyslené a aj to viem že to bolo myslené dobre, len ty si zabúdaš uvedomiť fakt, že kapitalizmus dokáže všetko prevrátiť na bohapustý biznis a dnes to, čo bolo kedysi myslené dobre už viac škodí ako pomáha a o účinnosti dnešných vakcín ani nejdem s tebou diskutovať, lebo evidentne nemáš ani základné info. A sorry, ešte povedať takú vec, že nežiadúce účinky sú sprostosti, tak čo povieš, dáš stretko z jednou mojou kámoškou čo má postihnuté dieťa po očkovaní? Povieš jej to do očí, že je to sprostosť? A matematika ešte - vieš keď vyrastie ten počet tých nezaočkovaných detí, ktoré sú teraz nezaočkované, tak to bude stále ten istý počet ako predtým, nijakoo sa nerozštvrtia ani nerozmožia, aby ich zrazu bola prevaha. To je matematika zo základky.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@lienka22110 ako???? Ako je tvoje ked ho ockujes?????

Mozes mi to ale podrobne vysvetlit? Lebo mne sa z tychto nazorov zastavuje rozum.

Uvedomujes si, ze ockovanie vytvara len docasnu !!! (ak vobec sa vytvoria nejake protilatky) imunitnu pamät, nie celozivotnu? To zn. ze (takmer vsetci dospely su nepreockovavani) ziadna “kolektivna imunita” neexistuje. Napichavaju len bezbranne deti, aby po cely zivot niesli zdravotne nasledky, ale ochrana ziadna.

“vymysleli ho dávno doktori keď státisíce ľudí vymreli na čierny kašeľ ...” DAVNO davno, halooooo zomieralo sa vzdy na hocake choroby, aj na chripku - preco sa na nu povinne neockuje??? DAVNO. Davno ked neexistovala prevencia, bola chudoba, ludia zili v zlych soc podmienkach, ovocie bolo len na Vianoce ak vobec, jedol sa len chlieb, zemiaky.... davno v obdobi po vojne, vtedy sa zomieralo aj na nadchu. Vyziva, hygiena, prevencia, podpora imunity - TO JE OCKOVANIE. Nie umele

Ked si spocitas 2+2 a uvedomis rozdiel potom diskutuj. Lebo tieto rozpravky dnes rozumneho cloveka nepresvedcia.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar
Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@halienka
@hajanka žite si v názore ze očkovanie je zlé ale potom nechoďte s prosikom za doktorom nech dá niečo lebo dieťatko ma soplik.... A odkiaľ ty vieš ze to nemám naštudovane?!! AKÝM PRÁVOM MA URÁŽAS? vidím ze nemá zmysel sa s vami o tom baviť, budem sa o tom baviť s inými ktorí o tom niečo vedia a nie túto zblbnutymi matkami na MK... Odchádzam a prajem vám pekný deň 😘

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@hajanka ty mas medicinske vzdelanie?(len ma to zaujima). Potraviny su lepsie? Ved kopec ludikrici ze su tu same chemikalie, umelo vyprodukovane a ze kedysi boli kvalitnejsie potraviny atd. Zaroven ak dieta dostane cierny kasel tak ho budes liecit mandarinkami? Ci to uz nebude vadit ked pojde k lekarovi? Ja chapem ten strach a obavy z ockovania ale zaroven taketo trucovite odmietanie vsetkeho nechapem.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@lienka22110 je to vidieť z toho čo píšeš, že vieš o tom pramálo, sama si sa zdiskreditovala. Ja keď o niečom neviem, tak radšej sa zdržím komentára ako sa sama takto zhodiť. A teda zo soplíkom k doktorke veru nebehám, moja dcéra nemala 5 rokov ATB. neviem načo by som tam šla zo soplíkom. O tom kto je tu zblbnutý by som radšej pomlčala. Aj tebe pekný deň.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@halienka ty si tu tiež niake veľké fakty nepodlozila... Všetky si si prečítala na internete... Nebudem to porovnávať s vedomosťami 70 ročného doktora ktorý sa cely život uči a ma mnohonskusenosti. A už fakt končím "😂😂😂🤦‍♀️nerada sa hádam takže mier 👍žite si ako viete

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@lienka22110 ale ti doktori existuju, pisu aj publikacie, odborne clanky, ale kto sa o ockovanie nezaujima, tak sa pravdepodobne nema ako s tym stretnut. MUDr. Ludmila Elekova, MUDr.Judita Hofhanzlova, ktore o tom hovoria aj nahlas. Za mna kto chce ockovat nech ockuje a kto nechcenech neockuje, ma to byt slobodna volba a nie volba statu a ked stat chce aby ludia ockovali, tak ma za ockovanie a jeho nasledky prebrat zodpovednost, robit vyskumy v tejto oblasti a kontroly a odskodnovat, co zial nerobi. A ako ked viem, co za bordel sa deje v potravinarskom priemysle, tak taky isty bordel sa deje vo farmaceutickom a doplacaju zase na to len obycajni ludia, len s tym rozdielom, ze ked zjem pokazene maso, tak sa z toho v krajnom pripade s prepacenim dobre poseriem, ale ked mi do dietata pichnu vakcinu alebo ho nadopuju liekom, tak uz si viem predstavit, co za nasledky to moze mat a nebude to, ze sa mi z toho len poserka alebo povracka. Kazdy si je strojcom svojho stastia

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@lienka22110 neopovedala si na otazku, keby vies, odpovedies

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@lienka22110 este napis ako som ta urazila

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@hajanka moje dieťa bude ohrozené keď bude samé v škôlke zaočkované, a nemienim sa s tebou o tom už baviť, rozprávam sa o tom iba s ľuďmi ktorí o tom niečo vedia. Pekný deň!!!

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@majah212 nemam medicinske vzdelanie, ani ho nepotrebujem, staci selsky rozum. Potraviny su aj lepsie aj horsie, zalezi ake si vyberies/vyberieme. Ak dieta dostane cierny kasel, bude sa liecit tak ako sa cierny kasel liecit ma.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@lienka22110 moj syn bude mat 5r ATB este nebral, soplik nie je choroba, antipyretika nemal v zivote proti horucke (a to mal max 39,4), kasel liecim prirodne, jedine co ma je chladova alergia, vysusena pokozka vystavena chladu v zime.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@lienka22110 70r dr ani sa necudujem jeho nazorom, ten zil este v case ked moj babka, delili sa 12 detio krajec chleba, mladsi surodenci zomreli na podvizivu a bezne nachladenie. A potom so zlepsovanim podmienok vynaslo sa ockovanie a zrazu choroby boli ma ustupe, spolu s kepsou hygienou, materialnym zabezpecovanim... atd. Ale hura ockovanie 👍🏻👍🏻👍🏻

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@lienka22110 nemusis opakovat, staci kec napises ako bude ohrozene

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@lienka22110 ale tie sú všetky podložene RUVZ a WHO, oficiálnymi grafmi a štatistikami, a nie že tresnem, že keď sa tu rozšíri tuberkulóza, akoby za to mohli tí čo neočkujú, veď oni to očkovanie nezrušili, ale doktori ho zrušili! Tak ty si over čo hovoríš aspoň a nie že tresneš somarinu a ideš sa tváriť ako sa ty v tom bohovsky dobre vyznáš a my všetky ostatné sme tu sprosté. Dám ruku do ohňa že ani nevieš proti čomu sa očkuje, keď nevieš, že očkovanie proti tuberkulóze je už 8 rokov vyradené z očkovacieho kalendára. A to napriek tomu, že pár prípadov tuberkulózy ročne sa tu objaví každý rok. Mala by si ísť nadávať doktorom ako to že to vyradili, teraz je ohrozené tvoje dieťa, lebo oni tí nakazení sa isto rozmnožia. A nemám nič proti tvojmu 70 ročnému doktorovi, viem, že to myslí dobre, ale svet sa strašne za 70 rokov zmenil, to čo platilo kedysi už dávno neplatí.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@halienka máš pravdu si najmúdrejšia žena na modrom koníkovi co sa očkovania týka 😘😘prepáč mi ze som sprostá a dala som svoje dieťa zaočkovať aby nedostalo čierny kašeľ alebo podobne svinstvo.... Ty bud "moderná" matka a neockuj keď sa ti to nepáči ale nehovor mi ze trepem somariny lebo to isté môžem tvrdiť aj ja.... Tak mi tu neber moje názory,ja ti tiež tie tvoje neberiem... Akože fakt sa mi rozum pozastavuje nad tým co píšeš.... A zakaždým si poviem ze nebudem na teba reagovať ale nedá sa mi to.....ruku do ohňa dávaj sa svoje decko keď si taka presvedčená a nie za mňa

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@hajanka jasne aj ty si úžasná a hovoríš len pravdu 😘😘

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@lienka22110 ved čierny kašeľ je u nás úplne bežný, ľudia ani nevedia a kde kade to roznášajú, lieči sa to normálne, len to dlhšie trvá.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@lienka22110 mam 65 ročného lekára, ktorý neodporúča očkovanie, hlavne u bábätiek, to je co? A v okolitých západných statoch je ocko dobrovoľne.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@lienka22110 máme v rodine dva prípady plne očkované deti a dostali čierny kašel

Odpovedz
15. feb 2019
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@lienka22110 ved sa opytaj dr ked nevies a napis potom, ja sa nikam neponahlam 😃

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

Ja som bola plne očkovaná, som už "starší" ročník tak neviem čo vtedy sa presne očkovalo, ako dieťa som prekonala kiahne, osýpky, mums, šarlach. Tak isto aj moji súrodenci a spolužiaci, počty si nepamätám, bola som decko. Vtedy to dr. brali ako bežné decke ochorenie, nerobili sa žiadne špeci opatrenia, bola som doma, a čakalo sa kto ďalší to chytí.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@slimstar vies co je zaujimave? Maly sa narodil v UK, o ockovani nepadlo ani slovo. Pridem na SR a prve co mi dr stres panika co mu prve naockuje 😂 a ako som to mohla... ved mame na SR taku migraciu 😂 hlavne ze v UK sme zili spokojne pri tej migracii a nikto z toho nerobi halo a nie taki lekari tam pracuju ako tu. Co je chore, to sa lieci. Nezijeme v dobe kamennej, som zvedava kedy sa nas zvysok naroda (myslim ostatnym okrem nas primitivnych neockujucich matiek) zobudi. Lebo ved SR je vo vsetko POPREDU (ironia) 😂 aj TBC vakcina bola desatrocie v okolitych statoch davno uz zrusena a u nas sa veselo povinne ockovala, k nm ta info dorazila az o tolko rokov neskor 😆

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@janettdamian take tu radsej ani nepis
@lienka22110 -ka si totiz mysli, ze ked da ockovat, dieta nikdy neochorie., ale preco sa potom boji ked tomu veri? To si chce nechat ako tajomstvo len pre seba.
Inak sj ja som mala mumps, tesila som sa ze nemusim tyzden do skoly 😃 nastadtie, mam celozivotnu imunitu 😃 a a dojcenim som chranila aj moje deti poskytovanim mojich protilatok, vsetko vdaka tomu, ze som nebola ockovana voci mumpsu ale prekonala ho prirodzene

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@hajanka chod dojčiť dieťa a poskytuje mu celý život protilátky 😂🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️ zabudla som ze tu to je sama MUDR 🤦‍♀️múdrejší ustúpi takže majte sa dievčatá a dojčiť sa!!! 😁

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@lienka22110 ked si to rozmyslus kludne sa vrat ahoooj 😃

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@hajanka ja už viem, že nemá zmysel rozvíjať nejakú širšiu diskusiu na túto tému. Každý v podstate reaguje podľa vlastných skúseností s očkovaním. Očkujúci obviňujú neočko, že nemajú fakty, iba Google a MK, tak uvádzam len suché fakty. 🙂 Aj tak je to iba strata času.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@janettdamian ja viem 😊 ja nemusim presviedcat nikoho, kedze mam v tom totalne jasno uz davno (peknych min. 10 rokov), ale raz za cas sa este zapojim do diskusie a vzdy s usmevom na tvari sledujem, ako obhajuje niekto nieco o com vlastne nic nevie 😆 a potom sa rozluci

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@lienka22110 mnohé odporkyne očkovania tu uviedli, že ich deti nebrali vôbec/berú ojedinele antibiotiká. Ja som takisto odporca očkovania, staršia dcéra bude mať 10 v živote nebrala antibiotiká, mladšia bude mať 5 a mala ich raz. Moje deti majú široko ďaleko najlepšiu imunitu, ani pri nástupe do škôlky nebývali choré, max.soplík, pediatrička ich ani nepozná, lebo ich vidí tak na preventívnej prehliadke. Čisto zo zvedavosti by ma zaujímalo, koľko antibiotík brali tvoje deti a deti ľudí, ktorí očkujú a ako často zvyknú byť choré..

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@hajanka ty s tvojimi vedomosťami si mala byť už minimálne profesorka.... Prof. HAJANKA nám tu ide udavat trendy v očkovaní 😂😂😂🤦‍♀️

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@vierka85 môj malý ešte antibiotika nebral

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@lienka22110 tesi ma ze si stale tu, tak mi uz odpovies?

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@lienka22110 tak super (myslím v dobrom)👍 snáď mu vydrží aj keď nastúpi do škôlky, čo vidím v okolí, až tam sa ukáže sila imunity..

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@hajanka toto je ozaj erudovana odpoved.selsky rozum-ten uz napachal kopec problemov v zivote ;) nesmej sa na inych nazoroch ako pises vyssie, to ze ma niekto opacny nazor nee je na smiech ;) odbornik v problematike by si bola keby publikujes odborne clanky, zucastnujes sa konferencii, diskutujes s oponentmi a dokazes obhajit svoje trvdenie v spektre vedeckych poznatkoch. Toto na MK nie je odborna diskusia.to mozeme rovno riesit vesmirny program a osidlenie marsu.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@hajanka nebudem ta presviedčať o niečom v čo sama neveríš... Tak ako nepresvedčím ja teba, nepresvedčís ani ty mňa takže preto to asi ďalej nemá význam...

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@vierka85 nehovorím ze v živote nebol nachladnuty ale zatiaľ žiadne vážnejšie ochorenie nemal, uvidíme dokedy mu to vydrží a každopádne môj názor na očkovanie to nezmení 🙂každá robíme tak ako myslíme že je správne 👍

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@majah212 nesmejem sa na nazoroch ☝🏻 radsej si to pozorne precitaj este raz. S usmevom na tvari sledujem, ako obhajuje niekto nieco o com nic nevie, nevie to ani vysvetlit. Nazor neberiem nikomu. Ked neviem nic o fyzike, tak o nej nediskutujem.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@lienka22110 len som chcela vediet preco sa bojis

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

http://www.rozalio.cz/aktualne/odborne-clanky/1...
@majah212
@lienka22110 tu máte odborný článok,viete k tomu argumentovať?informovať sa môže každý,aj slepo veriť môže každý.je na každom,či prevezme zodpovednosť,alebo tú ťarchu neunesie a zvalí ju na druhého

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@dr_smajlik ak sa pohybujes vo vedeckej obci, tak vies, ze ak ma byt prijata nejaka teoria - vyzaduje si mnozstvo (!) skumani, verifikacii/falzifikacii, odbornej disputy a musi prejst systemom (Vedeckym) dokazovania, to ze je jeden clanok publikovany neznamena, ze to je pravda (bez ohladu na temu skumania). ja ti tu mozem nahadzat linky od odbornikov, ktori dokazali napr. existenciu ufa (ked to vezmeme nadnesene) to vsak neznamena, ze existuje/neexistuje. Takto to proste vo vede nefunguje, ze jeden clovek napise clanok a bum menime doterajsie vyskumy a zistenia. - ak sa to dokaze skumaniami, budu sa viest konferencie a bude sa o tom diskutovat - tak samozrejme nemam namietky - dokonca to podporim. SAmozrejme tema ockovania je vazna a treba o tom diskutovat - treba povedat pre a proti a pod.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@dr_smajlik este doplnim ze tu je hranica medzi skumanim/dokazovanim tenka - pretoze sa bavime o ludskych zivotoch a v niektorych pripadoch aj na hraniciach etickeho pristupu (napr. klonovanie a pod.)

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@majah212 ty sa necudujes preco lekari nechcu hladit neziaducd ucinky? To ze nie su zaznamenavane, neznamena ze nie su. Rovnako je to so studiami, to ze su zmatene pod stol, neznamena ze neexistuju a ze nemozu byt pravdive. Niekomu tu velmi prevelmi zalezi na tom, aby to jednoduche RIZIKO OCKOVANIA neexistovalo, nebolo na papieroch.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@vierka85 ahoj... Len odpoveď na otázku - moja dcéra - 11 antibiotika brala 1x kvôli aslu nezistené ho pôvodu-nemala žiadne príznaky choroby... Syn - 7 za prvé 3 roky bral veľa antibiotík - neockovane predcasniatko... Po vybratí mandlí vďaka bohu už žiadne doteraz... Syn 1 rok očkovaný zatiaľ nič...
Otázka imunity podľa mňa s očkovaním fakt súvisí len okrajovo (ak je dieťa náchylné na choroby, má slabú imunitu, treba zvýšenú pozornosť pri očkovaní - môj syn mal od lekárov odložené očkovanie keďže mal slabú imunitu...)

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@hajanka riziko ockovania existuje, jasne ich máš vypísané na každom pribalovom letáku... Tak ako pri každom inom liečivé ide do tela niečo cudzie a môže vyvolať reakciu, to predsa nikto nespochybňuje...

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@dai ale je na oribalovom letaku od vyrobcu, ale nehlasi sa lekarmi, lebo to nikto neda na papier

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@hajanka otázka je ako si to na hlasovanie predstavuješ... Ako som hore spomínala u nás v skupine (syn má 1 rok) žienky niekedy mesiac po očkovaní riešia že ich dieťa horšie spi a hneď niektoré povedia ze určite z ockovania a treba detox:( ma ísť toto nahlásiť ako vu ockovania? V období kedy neustále idú zuby a deti majú pravidelne teploty tak nahlasim teplotu lebo sme boli náhodou aj očkovaný?...
Ono nehlási sa tieto veci ani pri iných liečivách - máš vždy na letáku napísané kontraindikácie a vu pomer v akom sa vyskytujú... Ja som už mala liek kde bol pomer depresia 1:1000... Nemala som ho brať? Pritom to bolo myslím niečo na riedenie krvi a iné mi nevedeli ponúknuť...
Naš sused skoro zomrel po peniciline - reakcia.... On ho už nedostane, prestaneme ale všetci liečiť penicilinom?

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@dai vakcina nie je liek, liecba a prevencia je velky rozdiel ☝🏻

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@dai ten príklad s penicilínom sa mi páči, tak by to malo fungovať aj u vakcinácie. Máš nežiadúci účinok=nebudem ťa zo zákona nútiť očkovať, pokutovať, urážať, vyhrážať sa ti, zastrašovať ťa atď.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@janettdamian ...ale zase podavat povinne vakcinu a cakat ci clovek skoro nezomrie je dobra blbost. Predstav si, ze by sa takto preventivne podaval penicilin. Ockovanie povinne by malo byt zrusene a kto chce, nech da ockuje. Vybavene.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@hajanka liečba je vždy omnoho drahšia ako prevencia... Ja teda aspoň robím všetko preto aby sme liečbu potrebovali co najmenej - a tam je prevencia gro...
@janettdamian no hej... Len ono každá vakcína ma iné zloženie... Nemyslím ze keď máš reálny vu že ťa následne niekto núti očkovať... Ako som písala - môj prostredný žil celé to zle obdobie bez očkovaní a odklady nariadovala jeho pediatricka- žiadne nútenie... Fakt ale je ze ja som to vnímala tak ze v tom období bol môj syn veľmi ohrozený a som rada ako si niektoré mamy buchaju do pŕs že ich deti by v pohode dali osypky - ja sa obávam že môj syn by ich v tom období nedal ani náhodou...

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@dai ale prevencia nesmie so sebou niest RIZIKO

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@hajanka súhlasím, že očkovanie by malo byť dobrovoľne, tak ako je to aj v iných krajinách. Niekde som čítala diskusiu na tému, že je to dokonca v rozpore s ústavou. Iné lekárske zákroky, postupy liečby, prevencie človek podstupuje na báze dobrovoľnosti, podpisuje informovaný súhlas.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@dai a veruže ma bude dr. nútiť, ho znova preočkovať, ale ja už to riziko nepodstúpim

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@janettdamian ja som odmietla starsieho preockovat po tom, co mu po ockovani zlyhal imunitny system. Takze starsi bol ockovany naposledy ako 5r a mladsi vobec.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@hajanka môj mal tak isto nežiadúce účinky pri preočkovaní v 5r.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@hajanka
@janettdamian moj syn prestal jesť a bľabotať po treťom preočkovaní v 13mesiacoch...zmenu videl každý v rodine a aj pediatrička...a to nehovorím čo mi robil po nociach rok v kuse každú noc rev ala vyháňanie diabla, čudujem sa, že na nás sociálku susedia nezavolali...ale nieeee to si ja namýšľam, bo to zuby, že??!?!btw máme následky do dnes, našťastie autizmus to nie je ako nám to v 2 rokoch tvrdili...
takže to bolo jeho posledné očkovanie, v 5 roku som už nedala a dcéera 4 je komplet neočko...

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@janettdamian moj bol brutal chory po tom ockovani, nevedeli urcite co sa stalo az imunilogicka potvrdila nasledok ockovania a 2r sa z toho zbieral, znicilo mu uplne imunitu, dovtedy zdrave dieta, odvtedy je silny alergik, v jari len vyjde von a katastrofa, oci spuchnute, nemoze dychat... samozrejme ze to nezapisala do karty ani nehlasila.
Sestrina dcerka po ockovani v 6mes zo dna na den ine dieta, prestala blabotat, neme dieta. Zistili jej svalovu distrifiu, dlho chodili po rehabilitacia a je chora skoro nonstop.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@atreyu moj po prvej hexe nemohol spat, stale mrncal zo spanku a odvtedy sa budil v noci strasne casto. Po druhej sa prestal pretacat, proste len lezal. Nastastie to po par dnoch alebo po tyzdni preslo. Ale neviem ci ho to nespomalilo, dlhsie mu potom trvalo kym sa dal na 4 a aj posadil, chvilu sme chodili na rehabky a vtedy som sa rozhodla ze tretiu davku mu uz nedam, ktovie co by sa stalo. mmr som viac menej uz predtym vedela ze davat nebudem.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@hajanka hej ale vsetci si to vymyslame, ved to nema nic spolocne s ockovanim. my sme slepe a sproste matky.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

Ja neverim ze existuje matka, ktora nema z ockovania strach neverim proste. Dnes je uz toooolko dokazov (ked neveria pisanim) aj realnych na detoch, na ludoch. Aj napriek tomu to robia lebo NIEKTO im to nariad a ten niekto ma “urcite” viac rozumu na to, aby mohol rozhodovat za ICH DIETA.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@hajanka vidis a ja som si myslela ze mozno ho dam ockovat neskor, ale ako vidim aj v 5r moze hocico vyskocit :( ja by som si to neodpustila. obaja s muzom mame autoimunitne ochorenia. Takze je tam predpoklad. A uz vsade okolo maju kamosky deti s ekzemom, astmou, malicke deticky, dokonca histaminova intolerancia. Ja som stastna ze moj syn moze jest hocico, nic mu nevadi a nic mu neni. Cakam druhe babo a asi ho nedam ockovat vobec.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

Som zvedava, ak by sa povinne ockovanie zrusilo, kolko z tychto ockujucich by stale napriek tomu vsetkymi dostupnymi vakcinami.
Az vtedy by som chcela vidiet.
Ved kto dava ockovat dobrovolne? Malokto. TBC sa zrusilo, dal ho niekto ockovat este ? Ma to zaujima.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@hajanka jasne zrazu tbc ockovat netreba 😂 ale keby to bolo este povinne tak vsetci hovoria ake to je dolezite a aka je to smrtelna choroba a ako sa na nu umiera.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@hajanka môj syn na TBC nebol do očkovaný aj keď bolo ešte povinné... Ja chápem ze v týchto témach sa vždy nagrnu mamky ktoré sú presvedčené že ich dieťa malo vu... A budú písať akoby to bolo niečo normálne a malo to každé dieta...
Pochopte že viac ako možno aj 90%deti nemá žiadne vu... Nemáš m na toto štatistiku ale žijem vo veľkom meste, s 3mi deťmi rôzneho veku a tato téma je jasneze medzi matkami živá - ešte som nestretla naživo žiadnu matku ktorej dieťa malo vu....
Moje deti nemajú ani alergie ani nič... Jedine neockovane dieťa ktoré poznám nedali očkovať rodicia silni alergici... Dieťa napriek tomu ma všetky možné alergie - opäť, netvrdím z e toto suvisi/nesúvisí s očkovaním... Veľa robí genetická pre dispozícia, imunita, životospráva etc....
Ja som párkrát bola v téme o autisme kvôli môjmu prostrednemu - áno, tomu neockovane mu, lebo som tam videla nejaké príznaky... A v tej téme je kopu neickivanych deti, či deti kde mamky už pred očkovaním videli ze niečo nie je v poriadku... Napriek tomu sa autizmus už pomaly prezentuje akk bežný dôsledok ockovania - jasne ze sa matky o chované na koňovi boja...

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@alexandrahaspi keby to všetci hovorili tak sa asi nezrusi🙂 ci kto je podľa teba všetci?

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@hajanka
@alexandrahaspi môj vždy zle znášal lieky bežné sirupy z lekárne na kašeľ, horúčku aj atb. mal 2 krát a tiež zle. Dr. vedela, že má problém aj tak mi do očí tvrdila, že sa mu z preočkovania nemôže nič stať, že keď zvládol tie predtým, nemám sa prečo báť, že to sú len také internetové výmysly mamičiek. Vyslovene na mňa nahučala, až bola červená od rozčúlenia. A bum po cca 4-5 hodinách po očkovaní, malý mi pri hre zostal ako handrová bábika, zo sedu sa zosypal, nekontrolovateľne začal revať, trhať si vlasy, celý spotený až zaspal na pár minút. Potom sa prebral a hral sa normálne ďalej o chvíľu sa to zopakovalo tri krát. V noci nespal, on čo spával ako drevo, aj keď bol chorý. Bola som to nahlásiť aj dr. nepovedala mi na to vôbec nič, a pochybujem že to nahlásila, nemala som vtedy žiadne info, moja chyba. Neskôr mu začala vypadávať na koži pigmentácia, to sa našťastie zastavilo a dopigmentovalo, neskôr ekzém, potom hraničné výsledky HIT. Imuno-alergo dr. mu to zapísala do karty a na ďalšie očkovanie odporučila, aby som mu dala ditiaden, že aby mal šancu lepšie zvládnuť nežiadúce účinky... Tak toto čo je čo aký prístup??? 😨 je toto vôbec normálne?

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@janettdamian tak vidíš... Tu sa ale opäť vraciame k téme že sa netreba baviť o očkovaní ale výchove lekárov... To co popisuje si neviem u mojej lekárky predstaviť... Ona automaticky odsúva očkovanie aj keď je chorý rodinný príslušník a dieťa zdravé, nieto očkovať oslabené dieťa...

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@dai ake odsuvat? Take dieta uz nema nikdy vakcinu dostat, nie odsuvat. To tiez nie je spravny pristup.
@dai v mojom okoli je napr zas vela takych, co reakcie (vazne) mali, ale ja sa neriadim podla ostatnych predsa, ja viem preco viac svoje deti ockovat nedam, aj keby boli ako zdrave to svinstvo do nich vpichnut nedam

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@dai moja lekárka je "vychovaná" tými, ktorý dnes produkujú vakcíny, tými ktorí robia štúdie, výskumy, a celým systémom proočko. Podala mi info, kedy sa nesmie dieťa očkovať, t.j. klasika soplík, kašlík, horúčka, bežné choroby. Keby pripustili, že očkovať napr. alergikov je kontraindikácia očkovania, tak by nebolo veľmi koho očkovať, nakoľko výskyt alergií je veľkom vzostupe.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@hajanka ako vieš čo je správny prístup? Ty si lekárka?
Inak mam práve zapnúť RTL-ku punkt12... Práve tam hlásili že súkromné škôlky v nemeckú zavádzajú povinnosť očkovacie ho preukazu pri vstupe do škôlky... Napriek tomu ze v nemeckú nue je očkovanie povinné (mam pocit ze je ale na podobnej úrovni ako u nás...)

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@majah212 dobre a teraz úprimne...čo má pre teba väčšiu výpovednú hodnotu?odborný publikovaný článok,kde študovaný človek ide z kožou na, trh,alebo to čo ti medzi 4 očami nabáchorí pediatrička v ambulancii bez toho aby si si čokolvek mohla k, tomuze pozrieť (okrem farmaceutickou firmou zaplateného sprivodcu očkovania)?
Alebo sa spýtam,keď je teda tak veľmi dôležité verifikovať,falzifikovať a skúmať,ako je možné,že lieky musia prejsť placebo testom a vakcína nie?čoho sa výrobca bojí,že sa preukáže minimálna ak vôbec nejaká účinnosť?vyššie bolo spomenuté,že radšej sa radíte s odborníkmi ako s materami nana MK.v poriadku,ale prečo považujete za odborníka len titulovaného provaxera a titulovaného antivaxera zhejtujete,zdiskredituje?naozaj sa dá veriť CDC,WHO, že im ide. O dobro a zdravie ľudstva?prečo potom publikujú vedecké práce o prospešnosti očkovania napriek tomu,že neprešli dvojitou kontrolou?naozaj je to objektívne,profesionálne a pre nás?dnes už sa ničomu nedá veriť,Výrobcovia vakcín boli viackrát pokutovaní horibilnými sumami,ktoré by bežnú firmu položili a s nimi to ani nezamávalo,naozaj je pre nich niekoľko miliónov šuvix?prečo by sa potom mali k ľuďom správať zodpovedne,veď pár kryplov hore-dole,aj keby im vyplatia milióny odškodné,prilejú sa ďalšie miliardy...pokiaľ bude zdravie kalkulovať s financiami,nikdy nepôjde o zdravie ale o ziskto.do vakcín sa lejú nehorázne miliardy dolárov.prečo ich neinvestujú do sérologického postvakcinačného výskumu a do placebo overovačky,kto koho klame a zavádza?

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@janettdamian moja pediatrická ma 60... Neviem kým bola vychováva a ale vzdeláva sa stále...

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@dr_smajlik inak sa mi páči ako sa WHO stále spomína ako dôkaz keď su debaty o dojčení, ale v momente ako sa dostaneme k očkovaniu tak je to už nedôveryhodný zdroj🙂

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@dai lebo ani alergikovi alergen len neodsunies, ale sa ho navzdy vyvarujes ako sa da. Nech zavadzaju. Tak budu nase deti separovat no. Otvoria sa skolky s detmi ockovanymi a neockovanymi. Nakoniec su to prave proockovani ktori maju strach.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@hajanka ty strach nemáš? Opäť... Vakcíny majú rôzne zloženie a dieťa môže byť v rôznej kondícii... Ak lekár nedôveri že je dieťa zdravé, v ňom je nejaký patogen a následne zavedie vakcínu t a k jasne ze tie Katky môžu z účtovať a vyvolať reakciu... Ak malo dieťa anafylapticky sok po vakcín tak pochybujem ze mu ju niekto ešte bude nútiť...

Inak si co sa tých alergii týka nikdy nerozmýšľala nad celkovou životosprávou a genetikou? Lebo tu máme v SR veľmi zlú... Sme krás júna s 2hym miestom v rakovine hrubého čreva ktorá je na životosprávu priamo napojená - naše malé slovensko:(

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

Jemine... Sorry - neskontrolovala som co zas môj mobil popísal - látky nezmutuju... Nie Katky...

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

Krás júna mala byť krajina:(

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@dai v živote ma organizácia WHO nijak nevzrušovala,ani mI priamo nebola svatyňou a jej nariadenia,odporúčania a poznatkymám hlboko v análnom otvore.je to pre mňa rovnako skorumpovaná spoločnosť ako CDC,mainstreamové vymývače mozgov a pod.dojčila som preto,že som matka a je to biologicky prirodzená vec ktorá mi umožnila dať svojim deťom maximum čo som mohla,rovnako ako to robia aj ostatné cicavce aby posilnili svojich potomkov a dali im zdravý základ do života a aj bez WHO,Mamily a iných hlúpostí som presvedčená,že pokiaľ matka nie je feťáčka,alkoholička a pod. neexistuje umelá formula,ktorá by sa materskému mlieku vyrovnala.nehovoriac o, benefitoch dojčenia ako takých.ja neverím nadnárodným spoločnostiam a ich úmyslom,takže som opatrná a v tomto smere radšej 2x merám a raz režem

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@dai z coho mam mat strach? Z chorob? Tie tu boli aj budu, prevencia je zivotosprava, prirodzena podpora imunity (nie umela ako vakciny), , atd vhodna liecba...
Komplikacie mozu nastat ano, ale nebudem vedome vystavovat riziku dieta ucinkom niecoho comu vobec neverim, ja v tom vidim viac - ako +. A preco by som aj ked to neucinkuje navzdy, ked to nebrani nakaze, ked to nezaruci lahsi priebeh, ked.... preco mam podstupovat tak velke riziko. Len preto lebo niekto to chce? Len preto, lebo niekto tomu veri?
K alergii u syna, ta nadvazuje priamo na to zlyhanie IS. Ale jasne... mohlo by to byt cokolvek. Sme fyzicky aktivna rodina, nevyprazame, obcas v lete grilujeme. Deti jedia aj v skole/skolke tzn vsetko. Starsi sladke od mala nechce, mladsiemu to musim ja ustriehnut lebo ten by zil zo sladkosti. Netvrdim, ze ja nezhresim, ale drzim to na uzde. Lieky nedavam, len v najnutnejsich pripadoch, teploty nezrazam, horucky len fyzikalne. Doma prevlada prirodna lekarnicka. Genetiku neovplyvnim. Jeden den tu sme, druhy nie. Taky je zivot :(

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@hajanka tak nejak to vidím tiež... Akurát ja v tom očkovaní vidím viac + ako -... A keďže verím v kolektívnu imunitu tak žiaľ ten názor nemôžem aplikovať len na seba:(

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@dai v tu ja zase neverim vobec, inak preco je vzdy viac nakazenych ockovanych? Preco nie su nakazeni vsetci neockovani? Myslis, ze neockovanych je malo? Kolko dospelych uz davno nema protilatky a teda su uplne nechraneni.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@hajanka tak ale dospely zas ma omnoho vyššiu imunitu ako deti... Najohrozenejsou skupinou sú vždy deti a starý ľudia... A áno, aktuálne je stále viac ako 90 percent ľudí očkovaných...

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@dai vies kolko neockovanych je nehlasenych?

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@hajanka neviem, predpokladám ze ani ty nie, takže by naše odhady boli odlišné a opäť by sme mali dôvod na kobflikt🙂 asi by som na takýto tenký ľad vôbec nešla

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@dai netusim v cislach to by som si nedovolila, ale z mojich skusenosti co poznam a viem, je ich dost, ockovanych je urcite menej nez tych 90% co sa propaguje

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

Ak myslite osypky, tak zaočkovaných je tusim menej ako 60 percent. Ročníky pod 1969, neboli očkované, chorobu prekonali, začalo sa až v 1969.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

určite začnem očkovať, lebo si tu dala tento status. Budem hnusná, ale mne záleží len na mojich deťoch. Tie mi už 2 lekári medzi 4 ocami neodporučili očkovať. Keď máte pocit, že vašim deťom očkovanie zachráni život...prosím, očkujte si, myslím, že výber povinných a nepovinných očkovaní je dosť široký, ale mojim dajte pokoj. Riešte najskôr svoje okolie, rodičov a starých rodičov, ktorí majú zlomok z očkovaní dnešných detí a dajte pokoj bezbranným deťom. Už chciem vidieť koľko ľudí by takto vyskakovalo, keby ich majú každý rok očkovať 2-3x.

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

citala som s doveryhodneho zdroja ja to, ze prave preto sa vracaju napr osypky, lebo generacia, ktora ich skutocne prekonala a je voci nim naozaj imunna, ide do uzadia a postuone vymiera. neviem presne cisla, lebo si ich nikdy nepamatam. ale v podstate je to o tom, ze tu kolektivnu imunitu este donedavna drzala generacia nasich rodicov, ktori ockovani neboli a osypky prekonali. teraz je ale na rade udrzat to nasa genracia, ktora je ale ockovana a nikto netusi, ci je ockovanie ucinne napr 60 rokov...ale podla toho aky pomer nakazenych ocko/neocko je, tak to vyzera, ze velky ucinok to ockovanie nema. a to mi dava najvacsiu logiku zo vsetkeho, co som na ocko/neocko temu zatial pocula.
ja beriem svoju skusenost, uz som prekonala mumps, rubeolu.....este mi chybaju tie osypky, na ktore som sice ockovana bola, ale ktovie, aj na rubeolu som bola ockovana🙂

Odpovedz
15. feb 2019
avatar

@ivianocka áno,na tomto stroskotáva aj imunita novorodencov,nakoľko matky prirodzene neprekonali tieto choroby,nevedia deťom poskytnúť ochranu,lebo prirodzené protilátky prekonaním choroby sa nevytvorili.

Odpovedz
16. feb 2019
avatar

Okí... Tak o tých škôlkach uvažujú už aj u nás ak ste sledovali správy...

Odpovedz
16. feb 2019
avatar

@ivianocka tvoji rodicia prekonali osypky? Lebo moji nie... Ani starý rodicia...
A opäť sa ešte vrátim k tomu bežnému čiernemu kašlú... Môj ujo naň zomrel... Pekný vecer

Odpovedz
16. feb 2019
avatar

@dai tolko hluposti co tam povedali.... normalne by som chcela vidiet, keby prisli napr tie isypky do skolky medzi ockovane deti, kolko chorych by bolo 😆 hlavne ze pocas nakaz je nakazych z 10 ludi prave 8 ockovanych 😆

Odpovedz
16. feb 2019
avatar

Potom ked by uz ani separacia nepomohla, mozno potom by si ludia uvedomili, ze ockovanie pred nakazou nechrani. Potom by uz ostavalo im len separovat sa doma za zatvorenymi dverami

Odpovedz
16. feb 2019
avatar

@hajanka si si tým co píšeš fakt istá? Ze očkovanie nechráni? Ja netvrdím ze na 100 % ale teda kdd si zoberiem kiahne... Moje deti ich staršie prekonali, nepovažujem ich za nebezpečnú chorobu - môj muž sa nechal zaočkovať keďže ich ako dieťa neprekonal. Keď sme mali v škôlke u syna kiahne tak ich z 20 deti dostali všetky do jedného okrem môjho syna ktorí ich prekonal ako babatko keďže sa nakazil od staršej dcéry keď ich priniesla zo škôlky a 4 zaockovane deti - inak cela ich 4rocna trieda ich dostala... S inou chorobou nemám skúsenosť tak uvádzam túto ako jednu z tých kde som teda silu ockovania videla naživo pri vysoko infekčnej chorobe...

Odpovedz
16. feb 2019
avatar

Ktorý ich prekonal...

Odpovedz
16. feb 2019
avatar

@dai prepac nejak mi uslo co si tym chcela povedat, ja som si ista tym, ze ockovanie vobec nebrani nakazeniu

Odpovedz
16. feb 2019
avatar

@hajanka 🙂 čiže keď 4 ockovane deti sa nenakazia, pričom 100% neockovanych ano... Pri tak infekčnej chorobe akou dúfam ze uznáš že kiahne sú a v takom ľahko nakazitelnom prostredí akým dúfam ze uznáš škôlka je... Toto podľa teba nenasvedčuje tomu ze ti 4ria asi boli očkovaním ochraneni?

Odpovedz
16. feb 2019
avatar

@dai jaj ze tie 4 zaockovane ich nedostali, ano? No ja v tom nevidim vyhodu, aj ked si vytvorili protilatky, ohrozene budu prave v case ked budu starsie, ci myslis ze sa budu preockovavat cely zivot?
Nie je predsa jednoduchsie prejst chorobou v detskom veku a vytvorit si imunitu na cely zivot?

Odpovedz
16. feb 2019
avatar

@hajanka moji chalani nemajú očkovanie proti kiahňam, v škôlke keď boli kiahne ich nedostali, teraz ich má dcéra učiteľky v škole tak som zvedavá, či to chytia.

Odpovedz
16. feb 2019
avatar

@janettdamian v nasej skolke tiez boli kiahne na prelome jesene a zimy a teraz opat v januari a maly nic, mohol mat za sebou

Odpovedz
16. feb 2019
avatar

@hajanka súhlasím... Vždy je lepšie mať prirodzenú imunitu - choroby sú ale rôzne... Čierny kašeľ ci osypky by som riskovať nechcela - moje staršie deti majú silnú imunitu, hádam by to zvládli - ale moja mama je veľmi chorá a môj najmladší je ešte maličký _oni by to zvládnuť nemuseli ak by sa nakazili od nich...
A jasne - sú tiež asi kiahne a kiahne - moja dcéra ich tiež dostala až v druhej vlne - syn ale hneď s nou a neprijala by som nikomu v 6tich mesiacoch ako ich on chudáčik ma (dcéra priebeh v pohode, syn veľmi zly s tou jeho oslabenou imunitou počas prvých 3ich rokov) - v tej synovej triede ich ale dostali fakt do jedného všetci nezaockovany - zostali v triede 5ti...takze to bola nejaká silná vlny... Pripadne tým ze to bolo v zime kedy tie deti majú slabšiu imunitu celkovo...

Odpovedz
16. feb 2019
avatar

@dai ano,obaja ich prekonali,aj rubeolu a mumps.aj stari rodicia.co viem,tak u nas sa umrelo na mozgovu obrnu a na cukrovku.

Odpovedz
17. feb 2019
avatar

@dai plus to ockovanie proti kiahnam je take vselijake.tie deti su male a cerstvo ockovane.takze oki,su imunne.ale v tridsiatke,tehotna,zaockovana,jej dieta donesie kiahne domov a to bude cista tipovacka,ci ich dostane ci nie.keby ich prekonala,moze byt kludna.ockovanie sa dlho vyvijalo do dnesnej podoby.napr rubeola.tak ta sa povodne ockovala iba po zisteni,ci ich zena prekonala,aj to po 15 roku zivota,lebo v tehu sposobuje potrat.inak je to taka bezna otravna choroba.mumps sa ockoval az dospievajucim chlapcom,lebo v dospelosti moze sposobit neplodnost.osypky su nebezpecne,oki.ale tiez nie pre kazdeho.tak ako aj tie kiahne zvladne niekto ok a iny ma brutal priebeh.keby sa napr dalo ockovat len proti tym,a nie rovno trojkombinacia,tak je to lepsie.bola by moznost volby.

Odpovedz
17. feb 2019
avatar

Ja som este celkom mlada a ockovanie proti mumpsu nemam.zaujima ma,kolke z vas proti nemu tiez nie su ockovane.preco tu nie je epidemia mumpsu?alebo rubeoly?rubeolu som tiez mal,stacilo par dni na internom na mickiewiczke😂 preco nemame epidemiu rubeoly?

Odpovedz
17. feb 2019
avatar

@lenocka1984 nemozes na MK pisat taketo temy ako napr. 🙂
1.) ockovanie
2.) dojcenie
3.) homeopatia
Atd atd. potom sa ti tu zbehnu odbornicky na vsetko 😝

Odpovedz
22. feb 2019
avatar

@memek áno, bol to len taký maly sociálny experiment.

Odpovedz
22. feb 2019
avatar

@memek a nedozvedeli ste sa z tejto diskusie nejake nove info?ani neviete,kedy sa vam mozu hodit.

Odpovedz
25. feb 2019
avatar

@ivianocka teraz neviem ci sa pytate vazne alebo ironicky? 🙂
Ano dozvedela 🙂 spoliehat sa treba na zdavy rozum a konzultovat veci s odbornikmi.

Odpovedz
25. feb 2019
avatar

@memek nie ironicky,uplne vazne.

Odpovedz
25. feb 2019