icon
avatar
lesik
7. apr 2026    

Ahojte.Dnes som si vypočula monológ rodiča k svojmu synovi.Rodič max.30 rokov , dieťa možno 4,5? Otázky typu Môžem ťa objať? Neodmietneš ma?Cítiš sa pri mne dobre?Toto je už iný stupeň prepnutosti niektorých osôb zaraďujúcich sa do kategórie rodič 🫣🫣🫣

avatar

Mám kolegyňu....ak chcú mať sex s manželom,tak svojej 13 ročnej dcére položí otázku,že či chce,aby bola mamka šťastná? Ak áno,tak nech ich s ockom nevyrušuje,lebo chcú mať sex. Podľa mňa tiež choré

Odpovedz
7. apr 2026
avatar

A ty poznas to dieta, vies ako reaguje, ake ma problemy, preco to ten rodic robi? Mas pravdu, toto je uz iny stupen prepnutosti na zaklade jedneho monologu usudit, akym rodicom dany clovek je a este to vycapit na internety. Well done.

Odpovedz
7. apr 2026
avatar

Pripomenula si mi niekoho z konika 🫣

Odpovedz
7. apr 2026
avatar
@blancheporte

Mám kolegyňu....ak chcú mať sex s manželom,tak svojej 13 ročnej dcére položí otázku,že či chce,aby bola mamka šťastná? Ak áno,tak nech ich s ockom nevyrušuje,lebo chcú mať sex. Podľa mňa tiež choré

@blancheporte Niééé 🙈 , chúďa dievča.

Odpovedz
7. apr 2026
avatar

Jezisi.... Ano, ideme z extremu do extremu

Odpovedz
7. apr 2026
avatar
lesik
autor
@emjee

A ty poznas to dieta, vies ako reaguje, ake ma problemy, preco to ten rodic robi? Mas pravdu, toto je uz iny stupen prepnutosti na zaklade jedneho monologu usudit, akym rodicom dany clovek je a este to vycapit na internety. Well done.

@emjee ahoj, dieťa poznám, zdravé,bez nejakej ujmy, chodí s neterkou do MŠ,ale zjavne rodič s veľkou ujmou

Odpovedz
7. apr 2026
avatar
@lesik

@emjee ahoj, dieťa poznám, zdravé,bez nejakej ujmy, chodí s neterkou do MŠ,ale zjavne rodič s veľkou ujmou

@lesik Svokra sa smiala, že počula ze sa treba pytat dietata: "Môžem ta prebalit?" Ono, môže to byť v detstve traumatizovany človek a nejak sa v tom snaží vyznat

Odpovedz
7. apr 2026
avatar

Tiež sa syna pýtam či ho môžem objať ak má nejakú zlú náladu napríklad.

Odpovedz
7. apr 2026
avatar
@sisa_s

Pripomenula si mi niekoho z konika 🫣

@sisa_s Aj mne 😀

Odpovedz
7. apr 2026
avatar
@lesik

@emjee ahoj, dieťa poznám, zdravé,bez nejakej ujmy, chodí s neterkou do MŠ,ale zjavne rodič s veľkou ujmou

@lesik čo je zlé na tom ze dieťa učí že jej telo je jej vec a nemá nik právo sa ho dotknúť bez súhlasu?
Keby to vedeli všetky deti tak by sa dalo väčšine zneužívania predísť.
Prepnuta si jedine ty.
Skus v praxi riešiť keď zistíš ze dieťa je zneužívané rodinným príslušníkom len preto lebo nevedela ze to nie je ok. Zistilo sa to až keď dieťa bolo staršie a tak dokola sa to deje. Lebo neučíme deti ze majú právo nechciet objatie ani pusu od babky. "Lebo sa patrí"
Rieš seba ty moralistka.

Odpovedz
7. apr 2026
avatar

Ja som nedavno registrovala v potravinach zenu s dcerou (cca 3-4 rocna). Za kazdou vetou sa matka opytala-suhlasis? (Vezmem chlebik, suhlasis? Vyberiem tento, suhlasis? Dam ho do kosika, suhlasis?...) To som sa klepala po cele, ze si to ta zena uz asi ani neuvedomuje 😁

Odpovedz
7. apr 2026
avatar

Ja sa tiež mojej 14 ročnej dcéry pýtam, či ju môžem objať. Nie je na tom nič čudné. Nemusíš sa snažiť zhadzovať tú rodinu, rodiča.

Odpovedz
7. apr 2026
avatar
lesik
autor
@mimka1402

@lesik čo je zlé na tom ze dieťa učí že jej telo je jej vec a nemá nik právo sa ho dotknúť bez súhlasu?
Keby to vedeli všetky deti tak by sa dalo väčšine zneužívania predísť.
Prepnuta si jedine ty.
Skus v praxi riešiť keď zistíš ze dieťa je zneužívané rodinným príslušníkom len preto lebo nevedela ze to nie je ok. Zistilo sa to až keď dieťa bolo staršie a tak dokola sa to deje. Lebo neučíme deti ze majú právo nechciet objatie ani pusu od babky. "Lebo sa patrí"
Rieš seba ty moralistka.

@mimka1402 Určite tento rodič erudoval svoje 4 ročne dieťa o sexuálnej výchove v kaviarni🫣tak tomu sa mi skutočne nechce veriť.

Odpovedz
7. apr 2026
avatar
@lesik

@mimka1402 Určite tento rodič erudoval svoje 4 ročne dieťa o sexuálnej výchove v kaviarni🫣tak tomu sa mi skutočne nechce veriť.

@lesik tu je skoda nieco pisat, to by nebol konik, aby nesiel automaticky kazdy vo vsetkom do opozicie 🤦

Odpovedz
7. apr 2026
avatar

Mna naozaj zaujima, ze preco je to z tvojho pohladu nieco nenormalne.

Odpovedz
7. apr 2026
avatar

vadí ti to lebo máš inu vychovu
na otazka či ta môžem objat alebo či sa s tebou citi dobre, bezpečne atd nevidím nič zlé
ja osobne som napr neznášala ked som bola mala a babka ma vkuse bozkavala ,
nie je nič zle naučit dieta že má mat svoj priestor , má nárok povedat nie ..
napr, pas dietati by sa si divila asi nad niektorými otázkami rodiča ..
ale aj pri zdravom dietati je na mieste naučit ho povedat nie ,

Odpovedz
7. apr 2026
avatar
@lesik

@mimka1402 Určite tento rodič erudoval svoje 4 ročne dieťa o sexuálnej výchove v kaviarni🫣tak tomu sa mi skutočne nechce veriť.

@lesik Bože ty musíš byť ale tupá. Sexuálna výchova u dieťaťa neznamená ukazovať zakázané dotyky alebo ako sa mas.urbuje. Ukazuje sa odmala tým, že dieťaťu dávaš rešpekt aj takými otázkami a vetami.
Kedy ak nie keď je to dieťa malé?
Ja tieto otázky dávam deťom s Pas, ktoré nedokážu regulovať emócie a tieto veci ich učia pomenovať čo chcú a čo nechcú. To isté aj zdravé deti to často potrebujú.
Ty si podľa všetkých príspevkov všeobecne nešťastná so smutným životom a preto riešiš nevinný rozhovor mamy s dieťaťom kde očividne majú pekný vzťah.
Ty nevidíš do toho aké je to dieťa. Môže to byť dieťa ktoré nevie pomenovať pocity čo chce a čo nie a len zrazu vybuchne. Týmto sa učí tomu predísť.
Douč sa pedagogiku a psychológiu detí a potom moralizuj.
Ja v práci sa detí vždy pýtam či chcú tap, objatie alebo nič. A ako pedagóg tieto otázky som dala tiež, keď som chcela zistiť dynamiku vzťahu dieťaťa ku mne a či všetko je ok.

Odpovedz
7. apr 2026
avatar
@bees

@lesik tu je skoda nieco pisat, to by nebol konik, aby nesiel automaticky kazdy vo vsetkom do opozicie 🤦

@bees To nie je o tom ze idem do opozície, ale je to zdravý vzťah k dieťaťu a má naozaj opodstatnenie vo vývoji k dieťaťu. Nie je nič zlé a príde mi absurdné aby cudzia žena počúvala rozhovor cudzích ľudí teda matky so synom a dala to na sociálne siete. Tebe to nepríde divne?

Odpovedz
7. apr 2026
avatar
@akitas

Ja som nedavno registrovala v potravinach zenu s dcerou (cca 3-4 rocna). Za kazdou vetou sa matka opytala-suhlasis? (Vezmem chlebik, suhlasis? Vyberiem tento, suhlasis? Dam ho do kosika, suhlasis?...) To som sa klepala po cele, ze si to ta zena uz asi ani neuvedomuje 😁

@akitas a dieta ako reagovalo
napr , pri dietati ktore ma nks alebo expresivnu dysfaziu , su takéto otazky doporučovane , zapajanie dietata do komunikacie ...
ale to je na dlho ...

Odpovedz
7. apr 2026
avatar
@sara07

@akitas a dieta ako reagovalo
napr , pri dietati ktore ma nks alebo expresivnu dysfaziu , su takéto otazky doporučovane , zapajanie dietata do komunikacie ...
ale to je na dlho ...

@akitas Presne ako píše
@sara07 je to forma rozprávania u detí ktoré majú mutizmus, či poruchy rozprávania, slovosledu, či problém porozumieť. Týmito otázkami u dieťaťa sa snažíš vyvolať záujem, donútiť odpovedať, príp je to bežné cvičenie aby dieťa bolo zapájané do rutinné o rozhovoru.Ja len nerozumiem prečo namiesto nastudovania si prečo to asi je, si tukne niekto na čelo a odsudi a neporozmysla ci to nemá s niečím iným súvis.

Ja sa pozastavujem keď vidím ženu s cigaretou v ústach, v druhej ruke dieťa a do telefónu či inam rozpráva všetky "vybrané" slová. To ma naozaj dokáže vyviesť z miery keď počujem ako rodič kričí či nadáva dieťaťu alebo popri nemu.

Odpovedz
7. apr 2026
avatar
@blancheporte

Mám kolegyňu....ak chcú mať sex s manželom,tak svojej 13 ročnej dcére položí otázku,že či chce,aby bola mamka šťastná? Ak áno,tak nech ich s ockom nevyrušuje,lebo chcú mať sex. Podľa mňa tiež choré

@blancheporte Divné, už ak tak požiadam nech nás nevyrušuje, že chceme mať teraz s otcov chvíľku pre seba, 13ročná si domyslí že o čo asi ide...

Odpovedz
7. apr 2026
avatar

@lesik a potom v 13tich sa bude musieť rodič opýtať či konečne môže vypnúť wifi, aby ho náhodou dieťatko nezastrelilo ako nedávno v Amerike

Odpovedz
7. apr 2026
avatar
@sasa1310

@lesik a potom v 13tich sa bude musieť rodič opýtať či konečne môže vypnúť wifi, aby ho náhodou dieťatko nezastrelilo ako nedávno v Amerike

@sasa1310 Toto porovnávať s Amerikou a WiFi. Wau! Odporúčam ti už konečne navštíviť odbornú pomoc. Lebo toto spájať dokáže len niekto kto nemá všetkých pohromade.

Odpovedz
7. apr 2026
avatar
@akitas

Ja som nedavno registrovala v potravinach zenu s dcerou (cca 3-4 rocna). Za kazdou vetou sa matka opytala-suhlasis? (Vezmem chlebik, suhlasis? Vyberiem tento, suhlasis? Dam ho do kosika, suhlasis?...) To som sa klepala po cele, ze si to ta zena uz asi ani neuvedomuje 😁

@akitas ja zase som videla rodinu chlapci asi 5 a 8 a LEN oni rozhodovali čo sa zoberie z potravín... Ako nepochopím, zarábajú rodičia a aj varia a tak asi majú právo zobrať si smotanu alebo cestoviny ktoré majú na varenie overené a majú pre nich primeranú cenu, nie aby rozhodoval niekto kto nezarába ani nevarí ešte. Niektorí rodičia fakt extrém...

Odpovedz
7. apr 2026
avatar
lesik
autor
@mimka1402

@lesik Bože ty musíš byť ale tupá. Sexuálna výchova u dieťaťa neznamená ukazovať zakázané dotyky alebo ako sa mas.urbuje. Ukazuje sa odmala tým, že dieťaťu dávaš rešpekt aj takými otázkami a vetami.
Kedy ak nie keď je to dieťa malé?
Ja tieto otázky dávam deťom s Pas, ktoré nedokážu regulovať emócie a tieto veci ich učia pomenovať čo chcú a čo nechcú. To isté aj zdravé deti to často potrebujú.
Ty si podľa všetkých príspevkov všeobecne nešťastná so smutným životom a preto riešiš nevinný rozhovor mamy s dieťaťom kde očividne majú pekný vzťah.
Ty nevidíš do toho aké je to dieťa. Môže to byť dieťa ktoré nevie pomenovať pocity čo chce a čo nie a len zrazu vybuchne. Týmto sa učí tomu predísť.
Douč sa pedagogiku a psychológiu detí a potom moralizuj.
Ja v práci sa detí vždy pýtam či chcú tap, objatie alebo nič. A ako pedagóg tieto otázky som dala tiež, keď som chcela zistiť dynamiku vzťahu dieťaťa ku mne a či všetko je ok.

@mimka1402 nepamätám si, že by sme si nejako potykali... život nemám plytký ani nešťastný...moje príspevky vám dali obraz o mne...super, ste vizionarka, tupcom nazyvajte niekoho iného...tento rodič sa tvári ako milujúci a starostlivý tatinko,ale v triede jeho dieťa vypúšťa taký slovník, že koniec...a skrývať sa za týmito krásnymi,ľubivymi otázkami je také divadlo , že až

Odpovedz
7. apr 2026
avatar
@marsmykkok

@akitas ja zase som videla rodinu chlapci asi 5 a 8 a LEN oni rozhodovali čo sa zoberie z potravín... Ako nepochopím, zarábajú rodičia a aj varia a tak asi majú právo zobrať si smotanu alebo cestoviny ktoré majú na varenie overené a majú pre nich primeranú cenu, nie aby rozhodoval niekto kto nezarába ani nevarí ešte. Niektorí rodičia fakt extrém...

@marsmykkok Možno sa striedali. Raz rodičia, raz deti vyberajú čo sa nakúpi a z toho sa potom navarí? Možno tak, v rámci hry.

Odpovedz
7. apr 2026
avatar

Pri citani komentarov sa prestavam cudovat preco su dnesne deti tak vychovane, ako su...

Odpovedz
7. apr 2026
avatar
@lesik

@mimka1402 nepamätám si, že by sme si nejako potykali... život nemám plytký ani nešťastný...moje príspevky vám dali obraz o mne...super, ste vizionarka, tupcom nazyvajte niekoho iného...tento rodič sa tvári ako milujúci a starostlivý tatinko,ale v triede jeho dieťa vypúšťa taký slovník, že koniec...a skrývať sa za týmito krásnymi,ľubivymi otázkami je také divadlo , že až

@lesik No vidíš. Takže zas a opäť je to osobne a vôbec to nehraj na to ze si započula. Ty si len surovo počúvala rozhovor cudzích ľudí ktori sú tí nesympaticki aby si ich sem dala aby si ich pre svoje potešenie mohla zhodiť. Wau. Skvelé! Musíš mať o to lepší život ❤️

Odpovedz
7. apr 2026
avatar
@lesik

@mimka1402 nepamätám si, že by sme si nejako potykali... život nemám plytký ani nešťastný...moje príspevky vám dali obraz o mne...super, ste vizionarka, tupcom nazyvajte niekoho iného...tento rodič sa tvári ako milujúci a starostlivý tatinko,ale v triede jeho dieťa vypúšťa taký slovník, že koniec...a skrývať sa za týmito krásnymi,ľubivymi otázkami je také divadlo , že až

@lesik Slovník nemusí mať absolútne z domu. Môj sa najviac slov naučil u babky z YouTube alebo zo školy....

Odpovedz
7. apr 2026
avatar
lesik
autor
@mimka1402

@lesik No vidíš. Takže zas a opäť je to osobne a vôbec to nehraj na to ze si započula. Ty si len surovo počúvala rozhovor cudzích ľudí ktori sú tí nesympaticki aby si ich sem dala aby si ich pre svoje potešenie mohla zhodiť. Wau. Skvelé! Musíš mať o to lepší život ❤️

@mimka1402 Áno,pani učiteľka,odhalili ste ma😁 želám pekný deň

Odpovedz
7. apr 2026
avatar
@lesik

@mimka1402 Áno,pani učiteľka,odhalili ste ma😁 želám pekný deň

@lesik No nie si ty chudera? Tváris sa ako nevieš kto to je. potom dodas ze len neter zo školky a potom vyplujes zo seba o nich informácie a akú máš averziu... Veď to je smutne ze si tomuto venovala čas.

Odpovedz
7. apr 2026
avatar
lesik
autor
@lesik

@mimka1402 Áno,pani učiteľka,odhalili ste ma😁 želám pekný deň

@lesik a pripomeňte mi prosím pani učiteľka kedy som ja mala nejaký osobný problém s niekým iným? Keď teda zas je to osobné

Odpovedz
7. apr 2026
avatar

Keby ludia nesudili druhych na zaklade jednej vety, jednej situacie, nuloveho kontextu, krajsie by sa vsetkym zilo (aj tebe). To, ze ich "poznas", neznamena, ze ich poznas. Starajme sa vsetci hlavne o svoje rodiny a svoje deti. O ostatnych len vtedy, ak je podozrenie na akykolvek trestny cin v rodine, tyranie, zanedbavanie. Nic ine sa nas netyka.

Odpovedz
7. apr 2026
avatar
@blancheporte

Mám kolegyňu....ak chcú mať sex s manželom,tak svojej 13 ročnej dcére položí otázku,že či chce,aby bola mamka šťastná? Ak áno,tak nech ich s ockom nevyrušuje,lebo chcú mať sex. Podľa mňa tiež choré

@blancheporte cozeeee ufff🙈

Odpovedz
7. apr 2026
avatar
@mimka1402

@lesik No vidíš. Takže zas a opäť je to osobne a vôbec to nehraj na to ze si započula. Ty si len surovo počúvala rozhovor cudzích ľudí ktori sú tí nesympaticki aby si ich sem dala aby si ich pre svoje potešenie mohla zhodiť. Wau. Skvelé! Musíš mať o to lepší život ❤️

@mimka1402 preco by mala surovo pocuvat? Ty si nikdy nezacula nic od okoloiducich,v autobude,potravinach,uplne bezna vec. Nevidim na tom nic zle,nemusis utocit a byt ustipacne. Ak mas iny nazor,potrebujes k tomu vaic informacii,lebo neda sa sudit len z jednej vety,da sa na to dopytat aj slusne.

A k teme,netreba hned vsetko obracat na vychovu o sexualnom zneuzivani. Samozrejme,ak to dieta ma diagnozu,tak k nemu rodic pristupuje,teda mal by,ak chce nieco dosiahnut,ale tu spomenula,ze sa bavime o zdravom dietati,malom,nie 14-15r pubertiakovi,treba rozlisovat aj vek dietata. Netreba vidiet hned vsade najdokonalejsiu vychovu a davat dieta na piedestal,robit len to,co si ono zaziada. Ja tu vidim skor ako cez kopirak vychovu podla nejakych mudrych kniziek. A co ak prave mamka tuzi po objati,lebo mala zly den a potrebuje to. Aj to treba tp dieta naucit,ze nie len ked ono chce,ale aj ked to niekto potrebuje.

Odpovedz
7. apr 2026
avatar
@sara07

@akitas a dieta ako reagovalo
napr , pri dietati ktore ma nks alebo expresivnu dysfaziu , su takéto otazky doporučovane , zapajanie dietata do komunikacie ...
ale to je na dlho ...

@sara07 moj ked bol maly sa museli na mna pozerat ako na blazna ako sa rozpravame aj som par krat videla ako sa mamicky pohorusuj nad komunikaciou ,do toho sme to pretkavali s anglickymi slovickami ako bonus . Treba si uvedmit ,ze to co zapocuje nezainteresovana osoba je uplne nepdstane,netusia preco tak rodic komunikuje ake ma nastavenie ,ale skor je na zamyslenie ,ked niekto riesi cudzieho rodica a dieta.

Odpovedz
7. apr 2026
avatar

Mne vôbec nepríde divné spýtať sa, či "Ťa môžem objať" ... ja som silný introvert, musím mať svoju komfortnú zónu - cca 30 cm, keď niekto len tak príde a schmatne ma, objíme, mám problém ... takže ľudia, ktorí ma poznajú, sa ma bežne pýtajú, či ma môžu objať ... pre mňa je to vtedy jednoduchšie, nemám problém objať ich ... pre dieťa s utiahnutou, introvertnou povahou to musí byť veľký problém.

Odpovedz
7. apr 2026
avatar
@alexandra_saska

@mimka1402 preco by mala surovo pocuvat? Ty si nikdy nezacula nic od okoloiducich,v autobude,potravinach,uplne bezna vec. Nevidim na tom nic zle,nemusis utocit a byt ustipacne. Ak mas iny nazor,potrebujes k tomu vaic informacii,lebo neda sa sudit len z jednej vety,da sa na to dopytat aj slusne.

A k teme,netreba hned vsetko obracat na vychovu o sexualnom zneuzivani. Samozrejme,ak to dieta ma diagnozu,tak k nemu rodic pristupuje,teda mal by,ak chce nieco dosiahnut,ale tu spomenula,ze sa bavime o zdravom dietati,malom,nie 14-15r pubertiakovi,treba rozlisovat aj vek dietata. Netreba vidiet hned vsade najdokonalejsiu vychovu a davat dieta na piedestal,robit len to,co si ono zaziada. Ja tu vidim skor ako cez kopirak vychovu podla nejakych mudrych kniziek. A co ak prave mamka tuzi po objati,lebo mala zly den a potrebuje to. Aj to treba tp dieta naucit,ze nie len ked ono chce,ale aj ked to niekto potrebuje.

@alexandra_saska Ďalšia ktorá nevie rátať do 5tich.
Najprv autorka sa hrala na to ze nevie o nich veľa, zrazu nakoniec napíše ako ich nemusí a aká je to podľa nej rodina a venuje im čas a vytrhava časť rozhovoru aby tu rodinu na internete nazvala rôznymi slovami... Proste otras.

A nie, žiadne veci sa nerobia proti svojej vôli. To ze ty máš zlý deň nemáš právo učiť dieťa že musí preberať za teba tvoje nevyriesene problémy a emócie, ak ona chce objatie ma požiadať a nie nútiť nasilu ci zas nechápeme pointe? Nie sú to naučené veci ale veci z praxe, ale darmo. Ono ľahko sa každej tu mudruje keď nemá páru o realite a vychovávali ledva svoje dieťa.
A nerozumiem ďalšiu nárazku na vek. Ano veď to je normálne ze malého dieťaťa sa pýtaš prečo by 4-5r nemalo nárok na svoj pohľad na dotyky?
Nie, nemá nárok a mňa by mrzelo nútiť a učiť niekoho robiť niečo proti svojej vôli. Doteraz ako dospelá tomu nerozumiem.
Ty máš sex s mužom len preto lebo ON chce a ty absolútne nechceš? To je tiež ta logika? Lebo je. Veci sú konzensualne od objatia od pusy na líce od všetkého. Keby to učíme deti a dospelých, tak dnes nemusí byť toľko prípadov zneužívania či dospelých žien ktoré nevedia povedať "nie" a podvolia sa lebo "ved on chce". Takže žiaľ, nesúhlasím.

Odpovedz
7. apr 2026
avatar
@mimka1402

@lesik Bože ty musíš byť ale tupá. Sexuálna výchova u dieťaťa neznamená ukazovať zakázané dotyky alebo ako sa mas.urbuje. Ukazuje sa odmala tým, že dieťaťu dávaš rešpekt aj takými otázkami a vetami.
Kedy ak nie keď je to dieťa malé?
Ja tieto otázky dávam deťom s Pas, ktoré nedokážu regulovať emócie a tieto veci ich učia pomenovať čo chcú a čo nechcú. To isté aj zdravé deti to často potrebujú.
Ty si podľa všetkých príspevkov všeobecne nešťastná so smutným životom a preto riešiš nevinný rozhovor mamy s dieťaťom kde očividne majú pekný vzťah.
Ty nevidíš do toho aké je to dieťa. Môže to byť dieťa ktoré nevie pomenovať pocity čo chce a čo nie a len zrazu vybuchne. Týmto sa učí tomu predísť.
Douč sa pedagogiku a psychológiu detí a potom moralizuj.
Ja v práci sa detí vždy pýtam či chcú tap, objatie alebo nič. A ako pedagóg tieto otázky som dala tiež, keď som chcela zistiť dynamiku vzťahu dieťaťa ku mne a či všetko je ok.

@mimka1402 po tomto tvojom.prispevku sa citim ako na psychiatrii

Odpovedz
7. apr 2026
avatar

Ja si pamätám jeden zážitok z obchodu, kde mama x krát opakovala dieťaťu (odhadom 3-4r) ako sa môžu porozprávať o jeho pocitoch a dieťa ju zvesela fackovalo doplnené hystericky revom.

Odpovedz
7. apr 2026
avatar

Ja si pamatam z detstva, ako som musela davat rodinnym prislusnikom pusu na usta, znasat objatia, pohladenie a bolo mi to velmi neprijemne. Nikto sa ma nepytal. Musela som dat pusu povinne, lebo si to tak zelali a ked som ju nechcela dat, dostala som pucung za to, aka som nevychovana.
Ked bola dcerka mensia, nemala rada objatie, mojkanie, pusy. Nakolko viem, ake to moze byt neprijemne, respektovala som to a ano, dopredu som sa ju pytala (a nie, nie som prepnuty rodic). Postupom casu sa to zmenilo same od seba. Teraz ma 5 r. a je to mojkacik. Uziva si nase objatia a pusy aj bez opytania. Sama sa pride tulit, dava nam pusinky, hladka po tvari...

Odpovedz
7. apr 2026
avatar
@mimka1402

@akitas Presne ako píše
@sara07 je to forma rozprávania u detí ktoré majú mutizmus, či poruchy rozprávania, slovosledu, či problém porozumieť. Týmito otázkami u dieťaťa sa snažíš vyvolať záujem, donútiť odpovedať, príp je to bežné cvičenie aby dieťa bolo zapájané do rutinné o rozhovoru.Ja len nerozumiem prečo namiesto nastudovania si prečo to asi je, si tukne niekto na čelo a odsudi a neporozmysla ci to nemá s niečím iným súvis.

Ja sa pozastavujem keď vidím ženu s cigaretou v ústach, v druhej ruke dieťa a do telefónu či inam rozpráva všetky "vybrané" slová. To ma naozaj dokáže vyviesť z miery keď počujem ako rodič kričí či nadáva dieťaťu alebo popri nemu.

@mimka1402 vidiš to sa nik nepozastavuje .. ani nerieši , mne osobne hulenie pri kočiku .však som vonku 🙈 dôvod ... však ten cigaretovy smrad ide na metre nie metera pri tých elektornickych ako si namyšlaju že necitit, no citit , ja sa napr o 3 balkony nižšie rozkycham ked začne tahat .

Odpovedz
Včera o 06:52
avatar
@mimka1402

@alexandra_saska Ďalšia ktorá nevie rátať do 5tich.
Najprv autorka sa hrala na to ze nevie o nich veľa, zrazu nakoniec napíše ako ich nemusí a aká je to podľa nej rodina a venuje im čas a vytrhava časť rozhovoru aby tu rodinu na internete nazvala rôznymi slovami... Proste otras.

A nie, žiadne veci sa nerobia proti svojej vôli. To ze ty máš zlý deň nemáš právo učiť dieťa že musí preberať za teba tvoje nevyriesene problémy a emócie, ak ona chce objatie ma požiadať a nie nútiť nasilu ci zas nechápeme pointe? Nie sú to naučené veci ale veci z praxe, ale darmo. Ono ľahko sa každej tu mudruje keď nemá páru o realite a vychovávali ledva svoje dieťa.
A nerozumiem ďalšiu nárazku na vek. Ano veď to je normálne ze malého dieťaťa sa pýtaš prečo by 4-5r nemalo nárok na svoj pohľad na dotyky?
Nie, nemá nárok a mňa by mrzelo nútiť a učiť niekoho robiť niečo proti svojej vôli. Doteraz ako dospelá tomu nerozumiem.
Ty máš sex s mužom len preto lebo ON chce a ty absolútne nechceš? To je tiež ta logika? Lebo je. Veci sú konzensualne od objatia od pusy na líce od všetkého. Keby to učíme deti a dospelých, tak dnes nemusí byť toľko prípadov zneužívania či dospelých žien ktoré nevedia povedať "nie" a podvolia sa lebo "ved on chce". Takže žiaľ, nesúhlasím.

@mimka1402 ja len prosim o slusnu komunikaciu,nie, ze neviem ratat do 5 a ledva vychovavam deti...to su co za poznamky na adresu cudzej zeny?...porozmyslaj ako rozpravas s ludmi a mozno ta budu aj pocuvat

Odpovedz
Včera o 10:22
avatar
@alexandra_saska

@mimka1402 ja len prosim o slusnu komunikaciu,nie, ze neviem ratat do 5 a ledva vychovavam deti...to su co za poznamky na adresu cudzej zeny?...porozmyslaj ako rozpravas s ludmi a mozno ta budu aj pocuvat

@alexandra_saska dotycna akurat dokazuje, ze byt pedagogom je diagnoza

Odpovedz
Včera o 11:07