nesvadbovoAMBASÁDORKA
    24. jún 2019    

    No, a poďme k negatívam. Myslím, že väčšina z nás sa zhodne, že dať 129 eur za podložku na hranie je nejako veľa. Priznám sa, že keď som tú sumu videla, sama som si povedala, že to prestrelili. Avšak poviem vám úprimne, ak by si ma na testovanie nevybrali, sama by som si ju aj tak kúpila. Neveríte? Tak vám vysvetlím, prečo.

    V odevnom priemysle sa ustanovil pojem “cost per wear”, teda cena za nosenie. V skratke to znamená asi toľko - ak si kúpite tričko, ktoré stojí 3 eurá vo výpredaji, ale ani sa vám tak veľmi nepáči, plus sa sperie po prvom praní, oblečiete si ho možno trikrát. To znamená, že jedno nosenie vás stálo 1 euro.

    Ak si kúpite tričko, ktoré sedí perfektne, je z dobrého materiálu a hodí sa vám do vášho šatníka, môžete naň minúť, napríklad, aj 30 eur. Avšak nosíte ho často, vydrží a tak si ho oblečiete možno aj 100krát, kým ho vyradíte/znosíte. Jedno nosenie vás teda stálo 30 centov, takže v konečnom dôsledku vás nosenie stálo tretinu ceny oproti (na prvý pohľad) lacnejšiemu kúsku.

    A teraz si to poďme rozmeniť na drobné v našom prípade. Mám tu teda podložku, ktorá stojí 130 eur. Avšak používam ju takmer každý deň pravdepodobne najbližších pár rokov (povedzme 5 - hoci výrobca udáva využiteľnosť 10 rokov). V tom prípade si spočítajme, že ju budeme používať 300 dní krát 5 rokov, čo nám robí 1500 použití. Jedno použitie teda vychádza na 9 centov.

    A teraz si spomeňte na všetky tie ňuňu šatočky, ktoré stáli “veď iba 5 eur” a vaše dieťa ich malo na sebe dvakrát. Ešte stále sa vám to zdá veľa?

    (Áno, ja viem, že, napríklad, penové puzzle sú lacnejšie, avšak akonáhle sa ich vaše dieťa naučí rozoberať, idú z domu. Rovnako je to v prípade mnohých podložiek, ktorú sú síce praktické, ale fakt príliš farebné a nepekné, takže si ich iste v obývačke necháte len najnutnejšie množstvo času - čo sa o tejto šedej obojstrannej kráske určite povedať nedá).

    Určite si ju nemôže dovoliť každá rodina, kde sa každé euro otočí trikrát. Ale myslím, že k tomu, čo ponúka, je cena v konečnom dôsledku skrátka primeraná.

    #test_lalalu