icon

Tak som sa tesila na nedelu,kino s kamoskou a potom drink... No bohuzial plany sa zmenili... Vdaka nasimspoluobcanom su zakazane vsetky podujatia 😤

avatar

Čo? kde? prečo?

Odpovedz
12. júl 2018
avatar
Odpovedz
12. júl 2018
avatar

Michalovce, však?

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

Epidémia osýpok

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@adulkam
@klarissa25 osypky...zrusili vsetky verejne hromadne podujatia

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@petulda333 ty brdo a fakt? sú to osýpky? nečítala som/nepočula

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@adulkam ano ano...vyse 160 pripadov potvrdenych...radost fakt. Namiesto toho aby im zabranili chodit medzi ludi,tak zas na nich my doplacame

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

Nedá sa Vám ísť do iného mesta? Toto by aj mna mrzelo...

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@roxy listky uz mam kupene skoro 2t,uprimne ani neviem kde je najblizsie dalsie kino 😊 ale na drink pojdeme 😉

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

To je škoda no ☹ ale teda aspoň ten drink nech vyjde 😉 dobrú zábavu aj tak prajem

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@roxy dakujeem

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

myslim, ze vyrazny podiel maju na svedomi aj ini, ako nasispoluobcania...

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@nyusika to ano,ale oni si chodia po meste akoby nic. Aj napriek karantene a zakazu

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@nyusika no hlavne ti, ktori to mali riesit a podchytiť na samom začiatku. A obliecť to mohol hocikto veľa ľudí cestuje a keď rajčiny po rok 86 nebolo dostatočne duplom... Ale ozaj to trebalo podchytiť oveľa skôr a v osadách kde je najpravdepodobnejšie šírenie nákazy urobiť prevenciu... ináč čo sa tejto pasy týka... pred par rokmi to bol mimo a žltačka čakám čo bude ďalšie... normálne sa bojím vrátiť sa domov

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

*dovliect *vakciny *osady *mumps
Píšem rýchlo a telefón prepisuje 😄

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@flonik ja ti rozumiem, pisem rovnako 😀

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@nyusika 😃 chce nam tým povedať, že máme spomaliť 😂

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@petulda333 bud rada..je to robene pre mas..pre vas..nech sa prestanu sirit 👍👍👍

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@luciferkax ako som ale jemi to prd platne! Robim v potravinach kde chodia nakupovat vsetci z ,,angi mlyna,, kde su osypky rizsirene. Cize chranene niesme. Zbytocne rusia podujatia,kedze oni sa aj tak pohybuju vsade,od uradov,po obchody atd

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@petulda333 pokial mate v poriadku ockovanie, chranene ste.

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@nyusika myslela som to tak,ze nezabrania sireniu osypok. Pokial si oni takto veselo chodia pomedzi ludi.

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

cie riesenim by bolo hned po vypuknuti nakazy ist si dat skontrolovat ockovania a pokial je to potrebne, dat s apreockovat

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@petulda333 sireniu nakazy sa da zabranit naozaj len tou karantenou a ockovanim

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@nyusika no oni maju nariadenu karantenu a zakaz chodit medzi ludi,no veselo to ignoruju

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@petulda333 nuz, to je sice naprd, pravew preto je potrebne zariadit sa a skonmtrolovat si ockovanie..lebo inych nemozes prinutit, seba ano

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@nyusika ved ano mas pravdu,len ma stve ze nato zas doplacame my!

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@nyusika s tým očkovaním... medzi rokmi 65-86 nevoli vakciny dostatočne stabilné takže obavy su na pravom mieste

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

A Za ďalšie deti majú druhú vakcinu tuším až okolo 11 roku

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@flonik prave pretom ako pisem vyssie, bolo potrebne dat sa preockovat. najma v rizkovych oblastiach

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

Áno určite máš pravdu... 22.7 sa vraciame na svk a smer rovno k dr

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@petulda333 doplacaju na to najma chori...aj ked rozumiem tomu "nasratiu"sa ze s clovek na ieco tesi a zrazu nic z toho

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@flonik moj maly este ani ockovany nie je
@nyusika to nie je len o kine..kedze sa s nimi denne stretavam stve maako nato reaguju a smeju sa do tvare

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@nyusika sme nasrati pretože toto nie je prvá epidemia od nich... A ďalšie ako sme spomínali kompetentní doteraz spali

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@petulda333 nemali ste mmr?

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@petulda333
@flonik

oni maju uplne nulovu schopnost predvidat, toto mali uz davno riesit hygienici a socialni pracovnici..proste na ludi s tazkou mozgovou poruchou sa nemozete spoliehat, to je uuuplne ine rozmyslanie....

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@nyusika toto si tak. Výstižné napísala... Ale ich sa to asi netýka alebo mali strach alebo neviem... ak ti ž angymlyna nechápu čo je karanténa obohnat to tam plotom postaviť policajtov vojakov a nikto von

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

Inac nevies ako to bude s putou radosti co vysokej nad uhom? Tiez Zrušia? Bol tam potvrdeny jeden pripad

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@flonik zial, je to tak...nemozeme chciet, aby sa spravali zodpovedne, ked to fakt nevedia. nemaju zakladne hygienicke navyky, nic, proste uuuplne ina mentalita.

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@nyusika ty si videla epidemiologicku spravu z ruvz? Ze 90% ludi je ockovanych a aj tak doatali osypky, cize nie je pravda, ze ten kto je oxkovany je chránený, zial. Chraneni si ľudia, krory ich prekonali a idu overovat, preco tolko ockovanych ochorelo.

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@flonik nie lebo maly este nebol zdravy a dr ho neockovala,mal by byt zajtra ale trochu sopli zas
@minuskad 90% to mas odkial 63 bolo ockovanych nie uplne kvoli veku,cca 35 neockovanych...neviem presne cisla,x ludi bolo zackovanych tou starou vakcinou

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@nyusika to mas pravdu ale rozum mali mat ,,ti hore,, ked ich tam boli ockovat a poucovat o karantene,tak ich mali nejak kontrolovat. Moja veduca sa dvakrat od nich nakazila zltackou...co mali epidemiu a chodili pomedzi ludi

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@petulda333 ruvz vydava kazdomesacne spravy o stave epidemii a ked si to zrátas tak to vychadza, ked neberies do uvahy nezisteny ockovaci status. Aj vek je tam. Co si pamatam tak nejak zo 70 tich pripadov za mesiac jun mali osypky len dvaja, co spadaju do veku, kedy vyhlasili, ze vakciny boli poskodene zlym skladovanim. Ked budem na pc hodim link, na mobile sa tam neviem doklikat

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@minuskad ročníky 65-86 boli zaočkovanie vakcinou ktorá nebola dostatočná

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

A za tie roky si myslím že je tých ľudí viac ako dosť... ďalej uvz vyhlásil že drvivá väčšina prípadov v mi bola buď čiastočne očkovania alebo neockovana vôbec... Ale v konečnom dôsledku je to jedno... podstatné je to že naladení mali ísť hneď do karanteny a nie v rámci vyšetrenia ich posielať na snímky medzi Zdravých ludi

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@flonik nasla som tu spravu za mesiac jun. Boli chori aj rocniky, kde bola uz stabilna vakcina a aj plne ockovani.

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@minuskad ale to nie je 90%

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@petulda333 toto je len za jeden mesiac, za mesiac jun. Ja som celkovo myslela. Ale to je jedno. Ja som len chcela podotknut, ze proste je hlupost, ze su ockovani chraneni, lebo to tak nie je. Tak isto teraz ochorel aj zdravotnicky personal, ktory bol ockovani na zaciatku epidemie. Len toto som chcela, ze mozme sa aj na hlavu postavit a nie je ziadna ochrana jedine, ze sa my zavrieme do bytov a nebudeme vychadzat. A vraj ma byt uz u deti v 15m mmr ucinna. No nie je, v inych krajinach sa preockovava mmr skor ako u nas napr

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

Drvivá väčšina nebola zaovkovana riadne... Add 2... nielen očkovanie ovplyvňuje či sa človek nakazi alebo nie... Ale vždy viac ľudí by ochorelo alebo malo by horšie priebeh ak by očkovanie nebolo. A ako som spomínala nejde tu o to kto ich dostal alebo nie ale o to kde boli do riti kompetentní doteraz? Tento problém je od mája A oni to idú až teraz riešiť? Osusky su choroba s 99%nakazlivostou

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@minuskad Áno u nás druhá dávka mmr je soat neskoro... A súhlasím že očkovanie nie je 100%tne ale na druhej strane lepšie ako nič a očkovaní človek má aj ľahší priebeh... aspoň tak tvrdí uvz

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@nyusika Ako mali hygienici a podla vasich slov kompetentni prinutit k ockovaniu mamicky ktore podlahli modernemu trendu z UK neockovania a vdaka tomu je teraz mensia ako 95% vseobecna zaockovanost a to je ten problem. Bohuzial je demokracia a tak ako neprinutia zo zakona mamicky ockovat tak nemoze zakon diskriminovat ani Romov. Aby bolo jasnw nekritizujem mamicky neockovanych deti ani sa nezastavam romov. Len nevravte ze na vine su hygienici a kompetentni.

Odpovedz
12. júl 2018
avatar

@nikusa4447 mali riešiť situáciu skôr nie až po 3 mesiacoch...

Odpovedz
13. júl 2018
avatar

@flonik sledujem situáciu okolo toho pretoze mam dve male deti a k tomu som ucitelkou priamo v Michalovciach takze som sa uz stretla a nalepilo sa na mna od deti vselico ☹ Vsetko malo nejaky postup a viem, ze hned zatvarali skoly v ohniskach, co sa nestretlo s velkym pochopenim u rodicov, boli zrusene podujatia na dedinach v ohniskach, zrusene navstevy v nemocnici su uz davno a teraz je postup na zrusenie podujati aj v MI ... asi aj oni musia dodrziat nejaky postup. Som zvedava co by rodicia robili, keby koli opatreniam zatvorili skoly uz v juny. Nechcem to zlahcovat nastastie su teraz prazdniny a deti su v kolektivoch so spoluobcanmi menej. P.S: Kazdy ma moznost sa preockovat ak si nieje isty a chranit sa tak viac.

Odpovedz
13. júl 2018
avatar

@nikusa4447 jasne chapem ale preč o im nezabránil chodiť medzi ľudí jednoducho nejaká karanténa. Áno je mi jasné že im odporučili nechodí medzi ľudí ale ak videli že to porušujú jednoducho postaviť tam hliadky atd... siri sa to ďalej už je prípad aj v ke aj v strazskom

Odpovedz
13. júl 2018
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@flonik ved hej ja som tiez za len to by uz bola vraj diskriminacia to je na tom najhorsie. Ja verim, ze ked uz aj policia asistuje a musia sa preockovat ci chcu alebo nechcu tak po tyvh 20-tich dnoch co je inkubacna doba bude vsetko ok. Len sa musi zmenit myslenie ludi a uvedomit si ze iba ockovanim predideme takymto epidemiam nijak inak nas to neochrani. Snad sa poucili.

Odpovedz
13. júl 2018
avatar

@nikusa4447 suhlasim no obavam sa ze sa nik nepouci... veľmi epidémií už y nás bolo... ra mumps potom žltačka vedľa v meste syfilis teraz toto... A ano zavrieť ich by bolo diskriminačné ž pohľadu iných štátov ale ak by sa týkalo "bielych" hneď by boli niekde zavreti... žiaľ diskriminovaní sme my nie ti ktori sa nechcú prispôsobiť... mám sa vrátiť o týždeň na svk... normálne sa bojím... staršie deti fajn tie majú aj preockovanie za sebou ale krpec ma len jedno a ja som ročník ktorý nemal stabilnú vakcinu

Odpovedz
13. júl 2018
avatar

@flonik verim ti aj ja patrim medzi tie rocniky a vcera som bola na preockovanie no muz nemohol je po antibiotikach a kedze potom ideme na dovolenku tak sa ani nezaockuje teraz ☹ Inak mne doktorka vravela ze nie kazdy potrebuje hned z tych rocnikov preockovat. Najprv moze odobrat krv a zistit ako si na tom s protilatkami.

Odpovedz
13. júl 2018
avatar

@nikusa4447 určite po navrate idem k svojej dr ale čo s krpcom? O nič rodičom nejde len o deti a s dcérou som si preskakala s epi už viac ako dosť a táto choroba postihuje presne znova ro isté... ide ma urvat

Odpovedz
13. júl 2018
avatar

@nikusa4447 ak sa mame bavit o kolektivnej imunite tak prave nestabilné vakciny za to mozu, lebo si vies predstavit kolko tisicok ludi nou boli zaockovani a veselo si behaju po svete? A nie mami z konika, to je par deti.... ja som vravela minuly rok, co ochoreli v ba ti 6ti a vypustili do medii, ze boli neatabilne vakciny, ze prečo ak to uz vedeli nedali nariadenie preockovat tie rocniky? Tu podla mna dost pochybil ruvz.

A ako sa vyssie pisalo, mali sa robit vacsie karantenne opatrenia. Romivia si behali po meste, mali tam stat hliadky a otacat ich, ze pekne domov treba nacupitat. Nie teraz, ked su nakazeni aj biely, aj Zdravotnícky personál atd...
@flonik aj v ke? Viem o dedinke pri presove. A co sa tyka lahsieho priebehu, tak co Zverejnili vekove rozloženIe komplikacii ako zapal pluc je to nastastie pol na pol. Napriklad deti do roka a teda neockovane pre vek to zvladli bez komplikacii našťastie. Ale nasli sa aj taki, co boli plne ockovani a zapal pluc schytali. Ale co viem, zas ruvz niekde vyhlásil, ze neboli ani tentokrat vakciny stabilne. Podla mna by mali urobit imunologicky prehlad celej populacie, nie len namatkovo ako chcu

Odpovedz
13. júl 2018
avatar

@minuskad neviem to už nájsť ale včera večer som postrehol že asi 2 prípady su b ke... Ale je leto ľudia cestujú krizomkrazom... čo sa uvz týka mám pocit že informuje tak ako to im pasuje... určite vedeli o nestabilnyvh vakcinach a nikto s tým nič nerobil preto si dobre položila otázku prečo hneď ako na to prišli nevyvinuli žiadnu snahu zistiť napr v rámci preventívnych kto ma protilatky a kto nie... A vôbec ako to že o tom verejnosť doteraz nevedela... no kocurkovo

Odpovedz
13. júl 2018