redakcia
12. apr 2021
2772 

Viete, ako požiadať o príspevok na zuby rýchlo a jednoducho?

Zdravé a silné zuby... Berieme ich ako samozrejmosť, až do momentu, kým nám nezačnú robiť vrásky na čele. Pretože ten, kto si zažil bolesť a starosti so zubami, vie, o čom hovorím. Navyše, ak zanedbávate zubnú starostlivosť, zabolí to nielen vás, ale aj vašu peňaženku. Využite šancu uplatniť si príspevok až 100 EUR na zuby - či už pre seba, alebo pre deti. Pretože zabezpečiť svojim potomkom zdravé zuby je jedným z najcennejších darov, ktorý im môžete do budúcnosti dať. 

Ako požiadať o príspevok? Krok za krokom

Koho by nepotešila možnosť ušetriť? Mňa veru áno. Ak ste poistencom Union zdravotnej poisťovne, máte možnosť využiť príspevok 100 EUR na zuby ročne. Tento príspevok si môžete uplatniť na dentálnu hygienu alebo ošetrenie u zmluvného zubára na určité výkony, akými sú napríklad plombovanie, zubné korunky alebo aj zubné strojčeky pre deti a čeľustno-ortopedické výkony pre všetky deti do 18 rokov.

Na uplatnenie príspevku som dva roky využívala online pobočku UNION. Prihlásila som sa pomocou identifikačných údajov, ktoré som dostala, keď som sa stala poistencom poisťovne. Online pobočka je prehľadná, jednoduchá, dobre sa v nej orientuje. Cez ňu som využívala napríklad aj vrátenie preplatkov za lieky u detí. 

Ak máte hocijaký problém s online priestorom, môžete podať žiadosť priamo na pobočke a so spracovaním žiadosti o príspevok vám pomôžu odborne vyškolení zamestnanci. S týmto má skúsenosti môj otec, ktorý sa, ako veľa starších ľudí, nekamaráti s technológiami. Vždy si dáva benefity preplácať priamo na pobočke.

Ďalšou možnosťou podania žiadosti o príspevok na zuby a aktuálnou novinkou poisťovne je mobilná aplikácia. V dnešnej dobe asi aj najpraktickejšia, najmä pre strednú a mladú generáciu, keďže mobil je vždy pri ruke. Je potrebné si inštalovať do smartfónu aktuálnu verziu aplikácie cez Obchod play alebo App Store. Záleží od typu vášho smartfónu. 

Poistenec musí mať viac ako 18 rokov, ak chce mať aplikáciu v mobile. Prišla som na to, keď som chcela v mobilnej aplikácii najskôr pridať dcérine konto a nešlo to. Aktivovala som teda najskôr svoje konto. Aplikácia mi ponúkla možnosť, aby som si deti pridala cez online pobočku. Potom som už mala pod kontrolou cez jedno zabezpečené prihlásenie (mnou zvolený PIN kód) moje konto i kontá oboch detí. Aplikácia je jednoduchá a prehľadná. Nájdete v nej napríklad vaše:

  • predpísané recepty, 
  • vaše vyšetrenia,
  • preukaz poistenca slovenský aj európsky,
  • poistné a úhrady,
  • lekárov a poskytovateľov ZS,
  • výhody pre zdravie.

Pre mňa výbornou je vychytávkou preukaz poistenca v slovenskej verzii, ako aj európsky. Často sa nám stáva, že ideme na výlet do prírody a nemáme preukaz poistenca so sebou. Potrebujeme akútne ošetrenie a nemáme preukaz. Mobil však máme vždy pri sebe. Ale ocenila som aj možnosť skontrolovať si napríklad nedávno predpísané lieky.

No a poďme na to hlavné, ako cez aplikáciu požiadať o príspevok 100 EUR na zuby? Zvolíte si možnosť „Zubný benefit“. Zobrazí sa vám váš zostatok nároku na príspevok. Keďže je začiatok roka a my sme zatiaľ nečerpali, zostatok nároku na príspevok je celých 100 EUR. Ďalej vás aplikácia jednoducho presúva a vy vyplníte dátum ošetrenia.

Zvolíte si možnosť, či žiadate o príspevok na ošetrenie u zubára alebo dentálnu hygienu. Ďalej vás aplikácia žiada o vyplnenie sumy za ošetrenie. Sumu vyplníte podľa pokladničného dokladu o úhrade. Naša suma prevyšovala 100 EUR, konkrétne sme platili 132 EUR, a tak som do možnosti napísala maximálnu možnú výšku príspevku, a to 100 EUR. Následne nahráte doklady o úhrade. Tu je výhodou, že si ho hneď odfotíte do mobilu a priložíte prílohu.

Keďže dcéra je poistencom Union už tretí rok, systém automaticky vyhodnotí, či má absolvovanú preventívnu prehliadku zubov za minulý rok. Na prehliadke sme boli na konci roka 2020, sestrička zaevidovala úkon v poisťovni, a tak sme nemuseli tento rok prikladať potvrdenie o preventívnej prehliadke. Ak ste však novým poistencom, aplikácia vás vyzve   potvrdenie nahrať. Kompletnú žiadosť odošlete. Potvrdenie o jej prijatí vám príde aj do mailu.

To, v akom stave sa nachádza vaša žiadosť, a či jej nechýba niektorá časť, si môžete overiť telefonicky na telefónnom čísle 0850 003 333 alebo v online pobočke v časti Benefity – Ošetrenie u zubára v prehľade čerpaných benefitov.

O priebežnom spracovaní žiadosti vám budú chodiť e-mailové notifikácie. Ak je všetko v poriadku a nechýbajú doklady, príspevok vám poisťovňa bez problémov schváli a peniaze vám pošlú na účet. V priemere sa žiadosti vybavujú do 28 dní.

Zubný fixný strojček je naozaj finančne náročná záležitosť, tak ako aj služby kvalitných zubárov či dentálnych hygienikov. Nepredpokladá sa, že by ceny týchto služieb klesali, práve naopak. Najmä, keď vidíme, aký je trend v zahraničí. Preto by sme my, rodičia, mali dbať o zdravie zubov našich detí, pravidelne čistiť, prípadne dozerať, na staršie detí pri čistení, pravidelne chodiť na preventívne prehliadky (u detí je nárok dvakrát ročne) a mali by sme si nechať poradiť aj od dentálnych hygienikov, ako sa o zuby správne starať.

Viete, na aké benefity máte nárok?

Ak nám dokáže naša zdravotná poisťovňa čiastočne finančne pomôcť aj tou „stovkou“ na zuby, je to pre mnohé rodiny, aj viacdetné, dobrá pomoc. A je tiež benefitom, ak nás pri vybavovaní tohto príspevku nečaká tortúra papierovačiek a môžeme požiadať o príspevok pohodlne, napríklad aj cez mobilnú aplikáciu. Vďaka za túto úsporu času, Union 🙂

Skúste sa na chvíľu zastaviť a nájdite si čas na zuby. Svoje aj svojich detí. Aby bola táto starostlivosť o zdravie čo najpríjemnejšia, využite príspevok na zuby, jeden z mnohých benefitov, ktoré Union zdravotná poisťovňa svojim poistencom poskytuje. Prepoistite sa jednoducho a pohodlne aj z domu. Pretože myslieť na zdravie by malo byť samozrejmosťou...

----------

Tento článok vyšiel s podporou Union zdravotnej poisťovne52

Začni písať komentár...

Odošli