icon

akurat čítam, že budu vyplatené jednorazové príspevky na deti 333€/dieťa - v hmotnej núdzi
A my čo sme pracovali celé obdobie tak nič 😂

avatar

A o tých 200€ je tuším opäť nejak ticho.. 😆

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

to ktorý idiot taku hovadinu vymyslel že deli deti na dva tábory ? či pracujúcim daju dvojnásobok? 🤣🤣🤣

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

@sandrikaaa pracuješ , nepotrebuješ nič neasy 😀

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

@jenny257 😆😆😆👍🏼

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

@sandrikaaa ty dostaneš tak vyššie dane,aby Ti nebolo ľúto 😂

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

@sandrikaaa Pelegrini prisiel s tym navrhom

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

Príspevok dostanú tí, ktorí sa počas pandemie dostali do hmotnej núdze, nie všetci.

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

A čakali ste niečo iné od tých blbov? Jasne, ze treba dat sociálnym prípadom, ktorí sa ani nemali ako dištančne vzdelávať, lebo nemali internet. A my dostaneme h*ovno, a to nehovorím o účte za elektrinu. V kuse išli 3 počítače, deti doma a my máme nedoplatok 400 eur.

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

@alexandraala ale Pelegríni chcel dať všetkým deťom...tento báječný návrh, že len v hmotnej núdzi bol nápad terajšej báječnej vlády 👎

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

@alexandraala on chcel dať každému dieťatu ,ale vláda to zmenila,že len tým čo sa dostali do hmotnej núdze počas pandémie

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

@marryen naraz sme napísali

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

To sa vola princip solidarity

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

@marryen pelegriny hlavne nema z coho rozdavat. Ten nedal nikomu ked mal. Aha sorry zabudla som na casopis slovenka.....

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

@marryen Pelegrini bol pri moci a dal veľké hovno. Teraz keď už hádže iba návrhy, ktorými si robí očko a nemusí pozerať na následky tak by dával každému.

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

@evula1984 lebo toto, čo je tam teraz je čistá výhra 😂

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

@marryen to netvrdim. Ale slovaci velmi rychlo zabudaju. Veeeelmi rychlo.......

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

a prečo nedal že každému občanovi peniaze však všetci sme v rici boli tak nie len ti v hmotnej núdzi, že sú
to nie na deti mali davat ale kazdemu jednemu niejake to všimné. Veď su ĺudia, ktorí nemaju deti a sa dostali do hmotnej núdzi či??

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

@evula1984 ja sa ho nezastávam, ale takú sekeru ako zaťali tí, čo sú tam teraz to sa nepodarilo doteraz nikomu 😨

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

ale tie peniaze pojdu do rodin, ktore sa ocitli v hmotnej nudzi nasledkom pandemie...takze to rozhodne nerozflakaju v osadach, kde su v hmotnej nudzi vsetci od prvej sekundy, ako im vznikol narok...

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

@marryen jasne ze chcel lebo nema na to pravo dať, a hlavne ked odovzdaval zadlzeny stat, ked bol pri moci nedal.

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

Neviem či ludia majú klapky na očiach či sú celkom slepí,som si myslela ,že horšie ako Fico tu nemóže byť ale som sa velmi mýlila a to očkovacou lotériou to zabili

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

@marryen nepamatam si zeby niekto zazil pandemiu

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

@dominika1988 ale nie len rodiny su v hmotnej núdzi ale aj ľudia bez rodín a aj tí maju narok?

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

@sandrikaaa nie tí nemajú nárok

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

@alexandraala aký zadlžený keď sa tu peniaze rozhadzujú jedna radosť

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

@sandrikaaa kedze prispevok je pre deti v ohrozenych rodinach tak nie

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

@evula1984 ďakujem za vysvetlenie 😊

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

@dominika1988 ale to zmenili prv chceli dať každému kto je v hmotnej núdzi aj roky rokúce

Odpovedz
11. aug 2021
avatar
Autor komentár zmazal
avatar
Odpovedz
11. aug 2021
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

@sandrikaaa ty si zarobila pre druhých.
Ako som rada,že sme mali obaja prácu,len ako,človek sa snaží ako o dušu,nemala som jediny deň voľna počas tej doby,pn či ocr a čo z toho.
Inak áno,že prázdnu špajzu im nechal fico.haha,ja poprosím tiež takú prázdnu špajzu.testovsnie, očkovacie lotériu atď a stále sa vyhadzuje...

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

Ja neviem. Rodiny prisli o pracu, dostali sa do hmotnej nudze dostanu jednorazovy prispevok 333 a este sa im to zavidi? Myslim ze ziadna z nas by s nimi nemenila. Ja si neviem ani predstavit tie matky ktore nemaju z coho dat detom lebo zodna na den prisli o pracu......

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

To ide do rodín kde obaja rodičia prišli o prácu, v určenom časovom rozsahu,lebo pokiaľ napr.manželka o prácu prišla,ale manžel nie,tak jej vyplatia podporu v n. ale následne jej nevzniká nárok na dávky v hm.n. Ak je rodič samoživiteľ a prišiel o prácu tak jemu po vyčerpaní podpory v n. nárok na dávky v hm.n. vzniká....Čiže to ozaj pôjde do rodín,kde sa živitelia ocitli bez príjmu, dostali len pár stoviek podpory v n. tak ja som rada,že im takto my všetci pomôžeme našimi peniažkami....Vďakabohu za ten časový rozsah ktorý určili, pretože bez toho by tých 333e na dieťa ozaj dostala každá osada ...

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

Áno, všetci sme boli alebo ešte sme z pandemie v riti.. ale nikdy by má nenapadlo aby som v tomto storočí, v demokracii, natŕčala ruky k štátu.
Z demokracie chceme len samé výhody, cestovať, sloboda slova, anonymita na sociálnych sieťach, projekty z eurofondov, príspevky covid a dotácie z EU. Ale povinnosti žiadne, len hľadieť každý na seba. Prečo ja nie? Prečo mne nedali ? Len štrajky, a nič s pokorou pre spoločnosť. Ste nemali štrngať na námestiach niektoré ročníky a mohli sme tu mať bývalý režim. Každý by mal rovnaké hovno, prácu, oblečenie, vzdelanie…
To kde sme, ako štát, je len náš obraz, ľudí.

Odpovedz
11. aug 2021
avatar

@dominika1988 Ahoj, dovolím si odporovať, a to som Romka a mojich ľudí sa zastávam dosť často, ale u nás v dedine kde bývam aj pracujem s rómami je skoro každý Róm v hmotnej núdzi a to dlhšie než od min. Roku. Takže príspevok dostanú, samozrejme sú aj taký ktorý sa deťom počas pandémia naozaj venovali, ale je to malé percento, Bohužiaľ taká je pravda ....táto takzvaná pomoc od vlády je preto neefektívna...vieš prečo?Pretože Rómovia žijúci v osadách píšem v osadách pretože u nás v dedine žije už kopu socializovanych Romov na úrovni, osada je proste problém tam v domčeku 2x2 žijú aj 15 členov rodiny...aku si myslíš že majú prioritu? Keď majú po 10 deti? Peniaze budú rozflakane, proste áno ...ja úplne vidím tu mentalitu keď sa rozprávam s Rómami s dediny a s rómami v osade proste v tej osade je život tak biedny, že sa tešia len na jedlo pretože veľa krát ani nejedavaju celý mesiac...a že si kúpia nejaké oblecenie....a frkkkk peniaze nebudú...Som za to že osady treba rušiť...a Rómov socializovat! Kontrolovať ich, pomáhať im! Niektoré ženy v osade nevedia ani variť...nevedia že existuje sáčok do koša, nevedia čo je to separovať odpad....žijú ako keby mimo realitu...a tých 333 eur im fakt nepomôže

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

@vanda323 toto sa už skúšalo za socializmu - každý mal bývanie a povinnú prácu, ktovie prečo sa to nepodarilo???

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

@lucka_ke pretoze demokracia im priniesla mnoho vyhod ako davky rozneho smeru a im sa s nulovym vzdelanim neoplatilo pracovat a tak vznikla ich dnesna generacia, kt.sa ohana znamou veyou...mam na to narok.....o tom to je...za socializmu sa bali...to bolo to dnes pouzivane opieranie sa o lopatu...zili v bytoch, potom prisla moznost za vysoke odstupne odist z prace, predat socialisticky byt a tak ostali bez prace a byvania...

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

@marryen vsetkym nie, pre nich su deti iba male deti

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

@sandrikaaa ešte si toto prečítaj, úplne posledný odstavec. Možno tam patríš

https://www.employment.gov.sk/sk/uvodna-stranka...

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

@lubica285 ďakujem o tych 200€ som nevedela😬.

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

Opravte ma ak sa mylim, ale kto prisiel o pracu pocas pandemie, nemal narok na podporu? Plus bol nejaka ta SOS davka. Aky typ rodiny sa dostal do HN?

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

@evula1984 áno aj ja som už pokojnejšía😀príspevok síce nedostanem, ale bola som nahnevaná, že v hmotnej núdzi ľudia dostanú všetci (predstavila som si tých čo celý život sedia a čakajú, čo im kto dá, osady cigánske)
Tak to je podľa mňa lepšie vymyslené
@ofzuza možno že ak obaja ostali doma napr, vždy máš podporu ci SOS dávku nižšiu či?

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

@luciferkax je to nizsie, ale ked je clovek na podpore, tak by sa snad nemal dostat do HN. A na HN nemas narok ked mas dake majetky.

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

@erikavesela to nie je o demokracii, to je o mentalite a tú nezmeníš

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

@ofzuza na podporu musíš splniť podmienky.

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

@daniela1911 no ved ano. A kto nesplni, nema zrovna dobru pracovnu minulost, resp mal problemy uz pred pandemiou. Takze zase raz podpora tych, co tej praci vela nedaju ani za beznych okolnosti.

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

@luciferkax tyka sa to 13500 deti z celeho sr

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

@vanda323 ale no. S rozdavanim domov sme uz hadam skoncili.

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

Je to choreeeee, celaaaa tato doba 🤦‍♀️🤦‍♀️

Tak normálna rodina - 4 členovia - kde sú dve deti - rodičia ich vychovajú - dajú im školu /strednú / vysokú - deti si nájdu robotu platia dane - rodičia pracujúci - prečo štát neodmenuje rodiny ktoré sú prínosom pre krajinu keď myslíme “dalších platičov dani a zamestnancov” ale nie u nás je to naopak. Samozrejme sú ľudia čo sa do ťažkých situácii nedostali z vlastnej vôle … hovorím o tých čo “cicajú” systém do bezvedomia a VIE SA O TOM 🤦‍♀️❗️

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

@evula1984 Neviem ako reagovať, na tvoju otázku asi uštipačnu....pretože toto je debata na dlhsie

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

@lucka_ke No lebo padol socializmus preto sa to nepodarilo....keby bol ostal taký rezim do teraz, ver mi že ľudia rómovia by teraz boli na celkom inej urovni

Odpovedz
12. aug 2021
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

@vanda323 nebola to otazka. Bolo to konstatovanie. Davno vsetci vedia ze rozdavanie byvania k nicomu nevedie.

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

@dominika1988 suhlasim...pridam jeden priklad...otec mal firmu, prisiel tam miestny rom, ze ci nema nieco do zberu...moj otec, ze nie, ale ze mal by pre neho pracu (nie jednorazovu) a chalan sa vypoklonkoval, ze to nie... Oni pracovat nechcu (cest vynimkam, poznam romske rodiny, kde su rodicia zamestnani, deti slusne) , len peniaze za nic...
Ale ano, je to debata na dlho a vlastne off topic, tak pardon🙈

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

@lubica285 až na to že následne nikto netuší kedy.. 😆🤔

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

@ofzuza nezrusili to už? Ze nesmieš vlastniť?

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

@dominika1988
@evula1984 Odpoviem Vám takto. Určite sa neurazim, každý mampravo vyjadriť svoj názor a v tvojom alebo vašom príspevku nebolo nič rasistické. No ja ľudí akceptujem takých aký sú, myslím že Rómovia sú na Slovensku menšina, aj v menšine, preto keď niečo sa niekde stane a je za tým Rómom je kolo toho taký humbuk, či bol socializmus alebo nie stále boli aj v majorite ľudia ktorým sa pracovať nechcelo...tak ako aj teraz kradne romak, kradne aj neromak....len keď kradne romak tak ľudia hneď používajú vulgarizmus vystrielat ich všetkých....poviem Vám skúsenosť zo včerajšieho dňa ..Šla som autobusom, k lekarke s malou dcérkou...v jednej dedinke nastupovala, Pani, Romka s postihnutou vozickarkou samozrejme každý jej chcel uvoľniť miesto...ale autobusár ju proste nevzal do busu povedal jej že má zavolať záchranku že vozík do busu nepatrí. Pani ho pekne prosila že dcérke bolo ráno zle že súrne snou potrebuje viete čo spravil vodič? Zavrel dvere ta Pani bola dnu v buse a jej dcérka ostala von sama na vozíku, naštartoval a šiel pani začala kričať nech okamžite zastane lebo zavola políciu, nikto sa jej nezastal, až na mňa ,😔 Každý tvrdí že domáci niesu diskriminovaný ale naozaj nie sú? Mám niekoľko skúsenosti vlastných....a keď už nás mňa manžela dokázali odsudzovať tak čo ty chudáci v osadách čo si o nich ľudia popod nos šepkajú....Neospravedlnujem ich správanie , ale ty h ľudí naozaj treba vzdelávať pretože tie romky nevedia čo je to svet ...naozaj! Nevedia ako sa vychovávajú deti viete koľko znásilnení sa deje v osadách? Muži idú do Česka do práce a šup v noci ju znásilni sused...ona sa boji muža tak je ticho povie že deti sú od neho....je to začarovaný kruh a pokiaľ spoločnosť nezačne búrať predsudky viem že je to ťažké ...tak sa bohužiaľ nič nezmení

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

@luciferkax netusim. Dake vynimky tam su. Ale mne to pride, ze normalny financne gramotny clovek sa len tak lahko do hn nedostane.

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

@ofzuza v dnešnej dobe sa žiaľ do HN dostaneš veľmi ľahko … môžeš mat úspory ale z tých nebudeš žiť dlho vzhľadom na ceny všetkého … a keď ti vypadnú oba príjmy tak si sakra blízko k tomu … alebo slobodný rodič keď ostane bez príjmu …

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

@vanda323 a čo čakáš? existuje milión neziskoviek, ktoré berú obrovské peniaze na edukáciu Rómov, treba sa sťažovať alebo dopytovať pomoci tam, alebo nech vzdelaní Rómovia pomáhajú "svojim", pretože Róm z osady nikdy nebude akceptovať "bieleho", ktorý ho bude učiť ako má žiť, to dosiahnete jedine osobným príkladom

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

@jenny257 prijem ti uplne nevypadne, bud mas podporu alebo bola ta sos davka. Neviem si predstavit, ze by do polroka aspon jeden z nich nenasiel pracu.

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

Na lunik 9 boli dodané tehly na výstavbu novej bytovky a nemaju z coho stavať bo rozobrali to tam miestni , zopar nechali no aby nebolo ze vsetko vzali

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

@ofzuza Áno máš dávky ale tie ti nevystačia na všetko , však len strava koľko stojí …. Ak žiješ v podnájme … a s tou prácou ako kde , tu u nás to máš tak na 3-4 mesiace kým si dačo nájdeš (Liptov) 😀 už tam ďalej pri spišskej ak chceš niečo aj zarobiť tak už je to o niečo horšie ….

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

@jenny257 no vies, ale to uz potom ide s tou financnou gramotnostou. Proste nemozem mat fixne naklady viac ako tych cca 40% prijmu. Potom sa ludia divia, ze maju problemy.

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

@lucka_ke jabsom pisala, co sa stalo, preco pokus socializmu nezafungoval

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

Ja si zas myslím,že dosť bolo pomoci osadam....Roky sa tam vrážajú miliardy a efekt to nemá žiaden,dokonca sú na tom stále horšie, a je ich stále viac....Ja som vyrástla na osade,žijem medzi rómami, máme sa veľmi radi,rozumieme si,ale to sú rómovia,nie degeše...a tiež dávajú ruky od osád preč,oni proste im pomáhať nebudú,ak tak im požičajú peniažky na intereš 😁 alebo mladým kočkám z osady vybavia brigádu v anglicku 😆....Na osadách sa nabaľuju neziskovky,politici,vajdovia s celými rodinami.....Rómovia degešmi pohrdajú ,používajú ich ako lacnú pracovnú silu,zdroj zábavy.....Osady sú proste bezodné diery.,mentalita a mozgová kapacita ľudí čo tam žijú je poznačená incestom, traumami z detstva, nevýchovou....Ak by mali čo len o trocha vyššiu inteligenciu tak by predsa nedokázali žiť v osadách....Gadžovska osada prečo neexistuje? ....

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

@vanda323 no...nesuhlasim s tebou v mnohom ..nie vsetko je tak ako pises...ked danej pani autobusar odoprel odvezenie, nech sa stazuje, tak ako by to urobil hocikto iny...ja ti teraz napisem moju vcerajsiu skusenost...isla som po maleho do skolky, sidli v poliklinike...je tam 6 vytahov, z toho 5 osobnych a 1 nakladny...vsetci cakali na osobne, len jedna ciganka isla pouzit nakladny...tak ju jeden pan upozornil, ze tie vytahy nie su na pouzitie, ked nevezie naklad alebo nemobilneho pacienta...zacala tak ziapat, ze ju bolo pocut z -1.poschodia az na 2....ze ona ma pravo vyviezt sa tym vytahom, ze jej to hovori len preto, ze je romka....no poviem ti, kazdy normalny clovek by tym vytahom nesiel, ale ona si ziapanim chcela co ako dokazat?...
Z mojho pohladu s8 za vela veci mozu sami a tefa nech si ich aj sami odseru...preco ich, tych neprisposobivych, mame zachranovat?...ved su svojpravnu, tak nech sa staraju...
Jedina vec ich mozno dokaze zmenit..a to je odoberanie deti a vychovanie ich v normalnych podmienkach...pretoze len ina vychova im ukaze, ze zit sa da aj inak...
Zober si tu bezkynu Annumariu...mala moznost zit inak, pomoct svojej rodine....haha...ma 16 a uz je tehotna...sanca bola, no zahodila ju sama...

Odpovedz
12. aug 2021
avatar

@erikavesela Môžeš somnou nesúhlasiť, samozrejme, no ja zas nesúhlasím s tebou. Sama som asistovala pri odoberanie deti...a vieš čo mi? Jeden rómsky chalan sa nám skoro zabil keď vyskočil z druhého poschodia keď bol na osetreni zo zubom . A za druhé reedukačné centra, a d taký domov je tak preplnený že neviem kde by sa tie deti umiestnili. Rómovia sú už tak znechutený neromami ako sa k nim spravaju že ver mi preto občas reagujú ako tá Pani z tvojho dňa včera. Nezastavam sa všetkých ja viem že sú aj taký aj taký....ja som napríklad nevyrastla v osade a ani teraz v osade nebývam, no do osady chodím veľmi rada. Je tam život, hudba, deti....rada tam pokecáme s ľuďmi aj keď ich IQ dospelého človeka je často krát na bode mrazu a vysvetľujem im ako funguje život. No nič sa nezmení zo dňa na deň hoci viem že osady fungujú už dlhšie. K tej bežkyni Annamarii sa nevyjadrujem, alebo skôr prečo si hneď napísala mala šancu zahodila ju....koľko neromiek je v 16- ticho tehotných? Vidíš ako si ju hodila do jedného vreca? Je to úplne jej vec...či je tehotná alebo nie....nechápem prečo to rieši celé Slovensko

Odpovedz
13. aug 2021
avatar

@ofzuza tak vieš, vždy do toho padajú dve skupiny ľudí. Tí čo pracovali napr. Rok, lebo boli na RD, po škole, a pod. A potom tí lajdáci… nikdy nič nebude na 100% spravodlivé

Odpovedz
13. aug 2021
avatar

@vanda323 ana. Takze ked rom zahodi sancu tak je to jeho vec. Ale pomahat treba, nevadi ze nato kaslu....

Odpovedz
13. aug 2021
avatar

@daniela1911 obaja rodicia po skole? Alebo jeden po skole, druhy robi rok? Preco si robili dieta?? Zase len ich hlupost, nezodpovednost

Odpovedz
13. aug 2021
avatar

@evula1984 Nie len róm, ale aj nerom ak zahodí nejakú hocijakú šancu je to jeho vec ..kto sme my aby sme sa starali do iných ľudí....kto je bez hriechu, nech prvý hodí kameňom

Odpovedz
13. aug 2021
avatar

@vanda323 pretoze je dieta...a teda v majorite vela 16 rocnych tehotnych nie je ani omylom...romovia su znechuteni z neromov?..prosim ta a preco?..pretoze ich zivime?..pretoze vsetko, co v je v tomto state a co vyuzivaju aj oni, vybudovala majorita?...takychto otazok by som mala kopec...ale ako vidis...aj tu sa ozvala maminka, kt.vyrastala v osade a dnes tam nie je...takze, ak sa chce..da sa...a len tak mimochodom...mna uraza, ked ma niekto nazyva neromom...

Odpovedz
13. aug 2021
avatar

@vanda323 nerozumiem, co si chcela povedat tym, ze sa skoro zabil po osetreni u zubara...nechapem, co to ma spolocne s tym, ze kazde dieta ma zit na urovni a ked mu ju nedokazu zabezpecit rodicia, tak ma byt tym rodicim odobrane...pretoze pri matke, kt.nevie ani, co je sacok do kosa sa toho vela teda nenauci...to, ze su domovy a reedukacme centra plne...no a?..stale lepsie vybudovat nove a investovat do deti, ked su male a umoznit im normalny zivot ako do nich a ich rodiciv pchat prachy cely zivot, hoci z nich nic nebude a opat vychovaju dalsou generaciu natrcajucich paprce , pretoze ved oni na to maju narok...

Odpovedz
13. aug 2021
avatar

@erikavesela Prosím ta čo ťa uráža na oslovení nerom?

Odpovedz
13. aug 2021
avatar

@vanda323 a este k annemarii..ano, zahodila sancu...druha sa v sporte uz nedava ...preto som napisala, ze zahodila sancu...vies, co som ja robila v 15?..ucila sa, chodila do skoly, trenovala beh a presne to malo to dievca, ano dievca, teda dieta, robit...

Odpovedz
13. aug 2021
avatar

@erikavesela No to som tým chcela povedať že tak sa naspäť nechcel vrátiť do domova , že radšej vyskočil z okna ...máš kopu otázok to áno ale toto je téma na ktorú by som ti mohla protirečiť do rána...vieš prečo je róm znechutený z neroma? Pretože my rómovia musíme preukázať dva krát čo to trepem desať krát viac úsilia keď sa chceme niekde presadiť ako neromovia

Odpovedz
13. aug 2021
avatar

@vanda323 ja som slovenka...tak ako nie som nemadar, alebo necech, tak nie som nerom alebo neeskymak...jednoducho som slovak

Odpovedz
13. aug 2021
avatar

@erikavesela toto s tými 16 ročnými a tehotenstvom je take sporné … u nás to až tak nevidno ale niekde za hranicami (USA a pod) to tiež deti majú deti …. Každá druha pomaly tehotna a to ani nemusí byt Rómka . Skôr len rodičia kašlu na nejaku výchovu k zodpovednosti a tým čo sa môže stat ak sa nechránia … a o to viac to treba keď ta veková hranica prvého sexu z roka na rok klesá , aspoň môj pocit …

Odpovedz
13. aug 2021
avatar

@vanda323 to nie je pravda, kazdy je podla slovenskeho prava v nasom state hodnoteny rovnako, len romom su udeloane urcite privilegia, kt. slovaci nemaju...priklad je bihariova..sama povedala, ze pri studiu mala urcite ulavy...preco tie ulavy namaju vsetci?..preco slovak musi dodrziavat stavebny zakon a rom nie?...pozrime sa napr.na ich domy...to, co si postavia, to by mi nikdy nikto neskolaudoval...

Odpovedz
13. aug 2021
avatar

@jenny257 ano...za hranicami to je ine...aj v anglicko je zname -nast rocnymi matkami...ide tam hlavne o socialne postavenie a udelovanie.vyhod -nast rocnym matkam..ale teraz sa bavime o podmienkach na slovensku...

Odpovedz
13. aug 2021
avatar

@vanda323 poprosila by som ta, aby si ma nenazyvala neromom...ja som slovak... dalej ta poprosim uviest 2 priklady toho, ze romovia musia vynalozit 2x, nie az 10x, viac usilia ako ini obcania tohto statu...prosim ale objektivne, nie subjektivne priklady...ja som ti uviedla 2 objektivne priklady, kde su maju romovia ulavy, takze teraz poprosim teba...dakujem

Odpovedz
13. aug 2021
avatar

@erikavesela chcem sa ta len spytat, ked ty si neni nerom tak rom neni Slovak?ktory sa tu narodil a zije tu?ci ako?🧐nejak mi to nejde🤷🏽‍♀️

Odpovedz
13. aug 2021
avatar

@erikavesela Ak ťa pomenovanie nerom urazilo tak sa naozaj ospravedlnujem...potom Nás Rómov ale tiež volajte Slováci poprosím ta a nie Rómovia. Ok takže ak si chce Slovak x kúpiť napríklad byť väčšinou to funguje tak že príde do reality vezme úver kúpi byt, ak si ale Slovak y chce kúpiť byt to som ja a môj manžel tak musí vynaložiť viac úsilia...keď sme chceli kúpiť dom nechceli nám predať pretože sme Rómovia...nakoniec sme.si kúpili byt aj to ľudia frflali...a do teraz frflú minule na schodoch sa bavili o nás staré babky že odkiaľ mali tote cigániska telo penezoch na byť a dva autá majú a furt dadze chodia...a druhá babka jej povedala môžu mať aj milióny a furt budú len cigáni...takže tak. Ďalší príklad môj manžel musel dlho bojovať o post v práci ktorý má teraz....a to nebudem rozpisovať ale to čo sa tam dialo bolo neuveriteľné len je to na dlho môžem ti uviesť aj tretí príklad...chodím teraz do poradne moja gynda nás má rozdelené v utorok má romky a v piatok Slovenky...no a keď sme romky stále chodia na nás kričať že snami nesmú byť muži v čakárni...vyháňa ich keď tam aedia snami. Minule ma.obiednala gynda na piatok...so Slovenkami , a predstav si plná čakáreň Slovenských Pánov tam bola a nikto neprišiel kričať aby šli von....

Odpovedz
13. aug 2021
avatar

@zuzikq91 Tiež som tejto formule nepochopila

Odpovedz
13. aug 2021
avatar

@erikavesela Blahoželám ti že si chodila do školy, aj ja som v 15 chodila do školy ,učila sa popri Tom som mala frajera

Odpovedz
13. aug 2021
avatar

@vanda323 neviem no, snad vysvetli…. Ja mam kamaratov mne to je blbe aj vyslovit na nich ze rom , ale ok a ked som s nimi tak si to ani neuvedomuje a nerobim rozdiely, obaja pracuju, vlastnia byt a maju sikovneho syna ktory rozmysla kam ma SŠ a dokonca on (otec) sa hanbi za to, ze je rom, aj za svoju rodinu lebo presne musel vyrastat v takej ani nie osade, ale v takych podmienkach… nevyberes si komu sa narodis a v akej farbe a nepaci sa mi ako vam takto komplikuju zivot a teda hlavne davaju takto pocitovat ze ste “ini” pokial pracujete a vsetko je tak ako ma byt nemam nic proti praveze naopak mate moj obdiv lebo neni to lahke… ale takych osadovych darmozracov na to mam nervy ani nie na nich, ale na politikov, lebo prave oni ich zvyhodnuju, ak nedavaju nic statu, tak by ich trebalo brat ako bezdomovcom a bodka… lebo potom napr taka moja mama ktora robila 25 rokov zrazu jej zdravie nedovoli pracovat a keby nema nasetrene z tej almuznej co dostavala , musi zit zo vzduchu!…. Je to cele zle nastavene bez ohladu na nasu plet

Odpovedz
13. aug 2021
avatar

@zuzikq91 pozri ja nie som nerom...tak ako nie som nemadar..som slovak a to ci je nejaky rom slovak alebo madar je mi jedno...asi tak..ked chces pochopis..ked nie...nepochopis...je to len na tvojom pohlade na vec...

Odpovedz
13. aug 2021
avatar

@ofzuza môže byt slobodná matka, cez RD skončil zamestnávateľ, výživné má nízke, nemá nárok na podporu. Takýmto tie peniaze naozaj nezávidím..
Nečítam tu tie ostatne komentare, ale každý má svoju pravdu a tí lajdaci, čo predtým prd robili, nič nedostanú, ich situáciu covid nezmenil.

Odpovedz
13. aug 2021
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

@vanda323 ale nie vsetci romovia su slovaci, aj ked su narodeni a zijuci ma slovensku...napr.sa casto hlasia k madarom....naozaj v tom nevidis rozdiel?.. rom je etnicita s slovak je narodnost....mam pocit, ze ty si tak na rozhrani...na jednej strane chapes, co ludia pisu, hovoria, ale tym, ze si, teraz sa neuraz romka, tak ta to nuti za nich bojovat...kludne tak rob...vies, ja nemam nic proti pracujucim, a je jedno aku ma pokozku, nech su aj fialovi..mna seru ti prizivnici a opat je jedno aku maju pokozku...ale sama musis uznat, ze vrazanie penazi do osad je bezodna studna...
Priklady, co si opisala su mozno pravdou, ale stale ide o to, ako sa k romom stavaju ini ludia, teda o subjektivne hladisko...ja som pisala o objektivnom hladisku...ulavy, kt.su vynimkami...to, ze gynekologicka rozdeluje zeny, je na jej svedomi, ale to, ze domy mnohych romov su postavene na cudzich pozemkoch, bez povoleni a kolaudacii je fakt, kt. je prehliadany...presne o taketo priklady som ta ziadala...
Dakujem za blahozelanie...oplatilo sa...v podstate vystudovane 2 vs...myslim, ze to stalo za to...😉

Odpovedz
13. aug 2021
avatar

@zuzikq91 no...evidentne mas v tom gulas...rom je etnikum...slovak je narodnost....takze rom zijuci a narodeny na slovensku nemusi byt slovakom, moze byt madarom, cechom a pod...a ano...stale mi vadi, ked ma niekto nazyva neromom...ja nepatrim, sa nehlasim, tak ako vacsina slovakov k ziadnemu etniku..sme jednoducho slovaci

Odpovedz
13. aug 2021
avatar

@erikavesela dik zabvysvetlenie😅 do dnesneho dna som nevedela aky je rozdiel medzi narodnostou a etnikom👌

Odpovedz
13. aug 2021
avatar

@zuzikq91 no z tvojho prispevku, kt.si zmazala vyplyvalo, ze si to naozaj nevedela...ale tak ako povies ..

Odpovedz
13. aug 2021
avatar

@vanda323 presne tak. Nestarat sa. Ale necakaj pomoc. Myslim ze tejto skupine obyvatelkstva sa pomaha nadstandardne. Ale kto pomoc nechce, ziadna mu nepomoze..... Ja myslim ze rozdavania bolo uz dost, uz si su vsetci vedomi ze rozdavanie nicomu nepomaha.. cesta je vo vzdelani a tam problem nevidim, Staci len do tej skoly a skolky chodit.

Odpovedz
13. aug 2021
avatar

@erikavesela ano zmazala som ho lebo som si vsimla prispevok nizsie a tam som pochopila ako si to myslela, ja si nepotrpim/neprezivam taketo rozdelovanie ludi ktory ziju na SK a kto ma ako nazve, ci som pre roma nerom,biela alebo gadzovka lebo pre nich sme tak jak oni pre nas romovia/tmavi ci inak, trapia ma ine veci… Ale, v klude maj este posledne slovo a potom maj este pekny den🙂👋🏻

Odpovedz
13. aug 2021
avatar

@daniela1911 zas - zamestnavatel skoncil, je odstupne a podpora. A ano su matky spekulantky, co sa napr zamestnali niekde naoko, aby dostali materske, zmluva skoncila a nema nic. Ale to nie je chyba danovych poplatnikov, aby sa skladali na dake prispevky pre nu. Tiez nie je ich chyba, ze si nasla takeho otca svojich deti....ludi, ktori si ten prispevok zasluzia a su vo svojej situacii nevinne bude dost malo.

Odpovedz
13. aug 2021
avatar

@zuzikq91 Áno, s Vašim príspevkom úplne súhlasím. Ale ja vždy a každému poviem že je to vo vláde to vláda z Rómov spravila prizivnikov....treba sa sťažovať tam!

Odpovedz
13. aug 2021