Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri
sasienka1
3. mar 2017
13522 

Máte malé deti? Seďte doma!

Aj tak by sa dal nazvať prístup väčšiny stravovacích zariadení v Bratislave.  V hlavnom meste, v roku 2017 stále väčšina podnikateľov v gastrobiznise nepochopila, že aj rodiny sú kúpna sila. Matky na materskej tiež. V prevažnej väčšine podnikov nevedia zadovážiť ani prebaľovací pult (Ikea - do 20€), o detskom kútiku ani nepočuli. A to sa reštaurácie hocikedy oháňajú slovami ako rodinné alebo priateľské k deťom. Áno, pokiaľ vaše dieťa má 6 rokov a je to v podstate malý dospelý. Deti do troch rokov sú vítané málokde. Detská stolička, iba jedna na celý podnik, tiež nie je žiadnou výnimkou (Ikea – do 15€). Tak pre informáciu milí prevádzkovatelia podnikov, ľudia majú občas aj dvojičky. Dokonca, niekedy chodí do reštaurácie jesť aj viac rodín naraz...

Tento blog však nie je hejt na podniky. Našťastie, prvé lastovičky v tejto oblasti existujú, tak si o nich povedzme:  

MERCADO

Podnik v Auparku, ktorý je celkovo výborne vybavený pre matky s deťmi, vrátane miestnosti na prebaľovanie, dojčenie, ohrievanie detského jedla. Architektom gratulujem za tento počin, je to najúčinnejší spôsob ako nalákať rodiny do nákupného centra. V Mercade je detský kútik a časť vyhradená pre rodiny s deťmi, deti im naozaj nevadia. Detských stoličiek je dosť, hračiek tiež, hygiena kútika ujde. Mínusom tohto podniku je jedlo, ktoré sa snaží byť akousi zdravou alternatívou k obyčajným reštauráciám, avšak bohužiaľ na úkor chutnosti jedla. Vyberiem si, ale zážitok to nie je.

BAROZA

Reštaurácia na konci Petržalky, ktorá má veľký detský kútik, ktorý je oddelený od ostatnej časti dverami. Kútik je nadštandardne vybavený, čistý, pre všetky vekové kategórie. Opäť však chýba prebaľovací pult. Varia výborne, no z čašníkov sme mali pocit, že na malé deti nie sú zvyknutí a necítili sme sa veľmi vítaní. Predstava, že deti budú zavreté v kútiku bez rodičov a ticho sa hrať, nie je reálna. Avšak aj tak to je v porovnaní s inými bratislavskými reštauráciami vysoký nadštandard.

SAVOY

Detský kútik majú. Čo z toho, keď je v prevádzke, len v nedeľu počas obeda do tretej. Môže to byť alternatíva pre rodiny s deťmi, ktoré sa chcú najesť, deti vám počas obeda postráži animátorka. Avšak, stále slabé na centrum mesta...

ENJOY coffee

Kútik až od dvoch-troch rokov, ak máte malé dieťa a kočík, ani sa nenamáhajte. Ale stále aspoň pokus o detských zákazníkov, čo oceňujem.

MONDIEU Laboratoire

Kútik malý ale veľmi pekný, skôr pre deti od 3 rokov. Bez prebaľovacieho pultu, ale nikdy sme sa necítili nevítaní, vždy mali snahu pomôcť mi s kočíkom a prekračovať deti. Plusom tohto podniku je skvelá kuchyňa, v lete možnosť vyrobiť si vlastné nanuky, či naučiť sa pripravovať kávu. Mínusom je, že deti sú ohraničené na kútik a iba jedna detská stolička.

MONSTERS café and bar

Takto nejako by mal vyzerať detský priestor. Výborná káva a koláče, všetko prispôsobené deťom, vrátane stoličiek, pultu, dva detské kútiky, ktoré nie sú oddelené od priestoru na sedenie, takže zákazníci musia rátať aj s možnosťou lezúňov pod nohami. Avšak, nikomu to tam nikdy nevadilo. Plusom je aj ihrisko vonku a letná terasa. Mínusom tohto podniku je jeho preplnenosť, rôzne akcie a uzavreté oslavy, ktoré znižujú kapacitu. Ďalším mínusom je, že sa tu nenajete, čo je veľká škoda.

Poznáte iné podniky, kde sú deti vítané a radi tam chodíte jesť? Dajte mi o nich vedieť v komentári, rada ich vyskúšam

#bratislava #kam_s_detmi #babyfriendly

    My este davame Borry Kubu. Je tam detsky kutik a pre vacsie deti moznost spravut si vladtnu pizzu 🙂

    3. mar 2017

    pekny blog, ale vzdy je vyssia kupna sila u "nemamiciek", pripadne ludi s odrastenymi detmi, v opacnom pripade by podniky boli malym detom prisposobene...

    3. mar 2017

    Ahoj, ja sice BA podniky nepoznam, ale v Trnave to az take strasne nie je. Topka pre deticky je Al Trivio v City arene, kde je sice detsky kutik zvlast ohraniceny, ale so stolmi pre dospelych, ku ktorym je pripojeny mini stol pre drobcov. Takze sa mozu bud pri vas hrat a jest zaroven, alebo nemate problem nahanat detvaky po kutu s lyzickou ;) Co by som im vytkla, vzhladom na ceny pizze, by som ocakavala tip-top pizzu. Naopak, v ponuke maju aj speci detske menu, ktore nie je obmedzene len na standartne vyprazane kuracie nugetky s kecupom. Okrem tohoto podniku sa daju najst aj dalsie, ktore sice nemaju az taky sofistikovany detsky kutik, ale minimale ta ochota k poziadavkam vzhladom k vekovej kategorii vaseho drobca je super. Teda, aspon my sme sa stretli s takym pristupom

    3. mar 2017

    @siskam79 hiiii, vidis, AlTrivio som zabudla!!! V druhej casti urcite odskusam to bratislavske, ktore ma tiez kutik a vraj velmi dobre prisposobene detom.

    3. mar 2017

    @mima4 Akurat, ze to uz davno nie je pravda. Len asi treba troska popracovat na tom, aby si aj majitelia a prevadzkovatelia uvedomili, ze tu maju aj novu klientelu.

    3. mar 2017

    Kubu-Bory ma velmi prekvapilo... prebalovak sice bol ale podlozka v otrasnom stave( prezili sme a prebalila som malu bez podlozky), al trivio.🙂

    3. mar 2017

    @sasienka1 tak to bude isto tak ako v TT a v tom pripade nebudes sklamana. Pravdu povediac, koli tym cenam by sme tam za normalnych okolnosti ani nechodili, vlastne tam chodime len koli tomu kutiku :D

    3. mar 2017

    @sasienka1 majitelia podnikov skor preferuju kludnu restiku bez kvikania deti, jednoducho im ludia za to viac zaplatia, pretoze okrem jedla maju aj klud, mozu si vychutnat veceru. V tomto smere jednoznacne "ruka trhu" rozhoduje. Keby to bolo tak ako pises, restiky by bravurne sa snazili ist tymto smerom, lebo by mali z toho prachy. Jednoducho podnikatel si vzdy da na vahu pre a proti a tak zvazuje, prim hraju pravdaze peniaze... kto viac utrati

    3. mar 2017

    Al Trivio v Centráli, ale čašníci nie sú nič moc. Fresh Market má výborný detský kútik, v ktorom sa dá najesť - deti aj dospelí, detských stoličiek je dost a vo Freshi si vyberie každý. Reštaurácia Bokovka v Ružinove, ale len v lete, detsky kútik je na terase. Mamaland v EdenParku v Ružinove, nepríjemné je len, ze detský kútik je spoplatnený, to je také slovenské.

    3. mar 2017

    Skus kuk emjoy.sk kuk na FB je tam herna pre deti postrazia deti zdrave jedlo...a ty si mozes ist zacvicit jogu,pilates😍 inak SR pre deti nic moc...

    3. mar 2017

    Keby "to vynasalo" bolo by restik s detskymi kutikmi ovela viac.
    Naopak dobre restiky co si nechaju za jedlo poriadne zaplatit chcu pre platiacu klientelu klud a ticho. Ja som tiez uz prisla do veku kedy vyhladavam restiky bez malych deti.
    V Enjoy cafe si pytam vzdy stol dalej od kutika.

    3. mar 2017

    👍 za clanok. Tiez som nedavno guuglila a hladala baby friendly restauraciu a dopatrala som sa len k Al Trivio v Centrali... tak som sa skusila spytat v skupine Bratislava a dobre ze ma tam neukamenovali, ze si mam priniest vlastne jedlo a dat zohriat alebo sa najest doma...hold kym sa nezmeni aj mentalita matiek a nezacnu chodit aj inam ako na ihrisko, nezmenia sa ani restauracie. Podotykam, ze syn ma 1,5 roka a papa vsetko a pytala som sa len na restauraciu kde sa mozem spolahnut na detske menu nesolene, nekorenene, pripadne na pare...

    3. mar 2017

    @siskam79 mas pravdu v trnave je to velka bieda co je skoda,trivio ma sice krasny kutik ale jedlo a ceny nic moc

    3. mar 2017

    Mas pravdu, najst v ba restauraciu s kutikom pre deti je ako najst ihlu v kope sena. My mame velmi dobru skusenost s podnikmi BeAbout v centre, je to taky americky styl kuchyne, hamburgery, kridelka ale chtovo vyborny a velmi mili personal a este mozem doporucit pizzerie Delaware v Petrzalke, kutik sice nemaju, len dve krabice s hrackami a v lete na terase domcek a smykacku ale su velmi mili k detom, nemaju problem pripravit jedlo bez soli ci ohriat doneseny prikrm. Pozitivny skusenost som mala aj v petrzalskom pivovare na vilovej, tiez nemaju kutik ale ked videla casnicka ze mame deti doniesla krabicu s autickami, knizkami a papier s pastelkami. Prebalovak nemaju ani v jednom z menovanych ale to uz by bol velky luxus 😉

    3. mar 2017

    Este k monsters kafe, ako je tam fajn ale tie ceny 🙄 ako viem ze sa snazia o bio-eko ale 3€ za zakusok? A este ich provokacne vystavia v presklenom vyklade nech ich deti odbivuju.

    3. mar 2017

    Ved 2,50-3,50 je bežná cena za cheesecake alebo raw cake v BA alebo okoli. Pocnut Urban House, Space, Mondie, Panta Rhei, Pán Kolacik, uplne normálna cena. Uz davno prešli casi maslových kolacov alebo špicov za 0,80€. Radsej kvalitu od slovenského výrobcu a zaplatím si.

    3. mar 2017

    Mne osobne prebalovacie pulty v restauraciach nechybaju. Svoje deti som vzdy prebalovala radsej v aute alebo v kociku. Pride mi to hygienickejsie, hlavne este ked tie pulty casto byvaju v jednej miestnosti s toaletou, to je riadny humus. Detska stolicka mi tiez nechybala, male dieta moze sediet aj v kociku a trosku vacsie uz zvladne sediet na beznej stolicke. Ktovie, ci tie detske stolicky v restauraciach vobec umyvaju. Kutiky su fajn, ale clovek sa aj tak nikdy nenaje pri detoch v klude, ked na ne musi stale pozerat. Radsej sa najest doma a potom ist s detmi do prirody, nie chodit po restikach. Ked sa nechce cloveku varit, jedlo sa da objednat aj domov. Mne osobne restiky na materskej nechybaju...

    3. mar 2017

    @majkaws taka cena je ok...a teda uz tak stoja kolace vsade

    3. mar 2017

    @majkaws mne tam pridu ceny uplne primerane. Akurat keby ponukali aj jedlo okrem polievky...

    3. mar 2017

    U nas v cukrarni maju cheescake za 1,70€ ja viem ze raw kolace su drahsie ale dvojrocnemu dietatu sa to tazko vysvetluje. Ostatne ceny maju normalne ale tie kolace ma teda dostali.

    3. mar 2017

    @meja3 tebe nie, nam ano. Mala by si mat minimalne na vyber, ci do restiky alebo do prirody. Nie sme vsetci rovnaki a nemame rovnake preferencie na travenie volneho casu.

    3. mar 2017

    @sasienka1 tak mas super napad na podnikanie 😀

    3. mar 2017

    @majkaws lenze tie kolace ich zivia, kedze nic ine neponukaju. Tam sa premieta aj cena za najom, obsluhu atd. Ano, nie kazdy si to moze dovolit, ale to uz je ina debata.

    3. mar 2017

    trohu mimo temy restauraci, na ceste do FR, na jednom odpocivadle v Nemecku mali dokonca aj speci WC pre deturence, ktory bol naviac mimo platenych a bola tam aj mini toaleta s velkym zachodom. Plus krasny dizajn, umyvado, na pultiku rola papiera na kazde nove pouzitie + jednorazove plienky, vlhcene osusky aj krem. Teda, my si nosime vzdy svoje, ale mila pozornost pre zabudlivcov. Ale takychto toalite nebolo na kazdom odpocivadle

    3. mar 2017
    3. mar 2017

    Akurat som si spomenula na Matyldu 👍🏻

    3. mar 2017

    Este maju pekny detsky kutik v kaviarni Bubbles v petrzalke ale tam tusim tiez nevaria.

    3. mar 2017

    @sasienka1 Tak moje preferencie sa riadia podla deti. Nehovorim, ze s nimi do restauracii vobec nechodim, ale ako som naznacila, uz len kvoli hygiene, hlavne pri malych detoch, ktore este lozia a vsetko davaju do ust, mi detske kutiky nechybaju. Aj ked viem, ze pre rodicov je pohodlne, ked sa tam deti bez nich zabavia, kym sa najedia. U nas v meste preferujem v sezone podniky so sedenim vonku, ktore maju vonkajsie hracie priestory pre deti. Vela z nich je v parku, okrem toho mame fajn zmrzlinaren, ktora ma vonku detske stolicky a pre deti hracky a kriedy, s ktorymi kreslia po chodniku. Takato forma je mne osobne blizsia...

    3. mar 2017

    @siskam79 toto je aj v auparku, velmi fajn, ze dieta moze ist s mamou na wc. Ostatni by sa mohli inspirovat...

    3. mar 2017

    Super je este restauracia Bistrone v Petrzalke super obsluha detsky kutik malicky ale je tam vselico a na deti pekne vidite 😉 stoliciek pre deti maju viac aj detske menu a super kinder palacinky.

    3. mar 2017

    Okrem NO babyfriendly zariadení sa v spoločnosti začína udomácňovať NO babyfriendly svadba ... najnovší hit STOP! deťom na svadbe 😞.

    3. mar 2017

    @zuzana1404 v tomto majú prsty určite bezdetné egoisticke páry

    3. mar 2017

    @zuzana1404
    @empafi no ja neviem, ale čo je na tom čudné? prečo každý musí mať automaticky rád a akceptovať cudzie deti? ak sa niekto rozhodne pre svadbu alebo akciu, kde chce mať napríklad program nevhodný pre deti, tak je to jeho vec. Prečo by malo byť všetko na svete prispôsobené deťom? A áno, mám dieťa aj ja.

    3. mar 2017

    @empafi Práve naopak 😞.
    @sissy27 Tvoj názor je taký, môj iný.

    3. mar 2017

    Všetko na svete nie, ale svadba? Veď to je rodinná záležitosť...A dôležitá hlavna podstata rodiny je dieta

    3. mar 2017

    @empafi svadobny par by mal byt normalne bezdetny🙂
    Ja som si vzdy nosila svoj sanon s casakmi, papiermi farbickami sadou hraciek z kinderiek a dieta sa zabavilo s nami za stolom. Kutiky s omrvinkami na kobercoch a olizanymi hrackami mi nechybali.

    3. mar 2017

    @zuzana1404 vies co, na svadbe mi to az tak nepride, podla mna je to skor zabava pre dospelych. Ano, do urcitej hodiny v ramci posvadobneho obeda, v pohode. Ale inak dost casto na svadbe vidim o desiatej totalne unavene mrzute deti, ktorym sa nikto nevenuje. Cize to je asi na kazdom, ze aku chce svadbu a ci ju zabezpeci rodinne alebo viac v party style, najma ak par deti este nema. Ale myslim si, ze jedno hlavne mesto by malo mat minimalne dve restauracie prisposobene rodinam s malymi detmi. Nemusia byt vsetky, ale ze nic, to je pruser.

    3. mar 2017

    @empafi bola som na svadbe bez deti aj na svadbach kde deti mali opatrovatelky, svoj stol a svoj program s opatrovatelkami. Kto si ako zariadi tam tak ma

    3. mar 2017

    @natalka13 Normálne áno, ale dnes je doba aká je a veľa párov - snúbencov - má deti pred svadbou.

    @sasienka1 Áno, je to prúser, ale tento prúser - NO deťom - začína práve v rodine .... viem, Ty si písala o zariadeniach, ale ja tam vidím širšie súvislosti ...

    3. mar 2017

    @zuzana1404 mne sa napríklad páči myšlienka priestorov / akcií, kam deti jednoducho vstup povolený nemajú.Nie každý je nastavený rovnako a aj človek, ktorý nemá vzťah k deťom, alebo možno aj učiteľka, ktorá má k deťom úžasný vzťah a venuje im väčšinu roka a vlastne aj života a chce aspoň na chvíľu vypnúť a načerpať silu, má snáď právo na život a vybrať si... prečo by proste museli akceptovať deti? prečo by oni nemali právo vybrať si?
    @empafi akože... bezdetní manželia nie sú rodina? alebo ich rodina je menejcenná oproti tým s deťmi?
    @sasienka1 každý by mal mať na výber - aj rodičia s deťmi, aj tí, ktorí nechcú byť v spoločnosti detí 🙂 a samozrejme nemám na mysli výber typu "tak seď doma keď ti to nevyhovuje", ani pre jednu skupinu.

    3. mar 2017

    @sissy27 Ok, ale svadba podľa mňa medzi tieto akcie nepatrí a škoda sa tu vypravdovať, lebo máme na to, zdá sa, úplne iný pohľad.
    A áno aj manželstvo bez detí má zmysel - sú páry, ktoré nemôžu, ale sú páry, ktoré nechcú a tam to už vporiadku nie je.

    3. mar 2017

    @sissy27 Ja suhlasim, hlavne je to vzdy o rodicoch... tiez sme s muzom boli totalne no babyfriendly, dokonca sme vyhladavali len adult only dovolenkove rezorty...dnes mame dieta a prave preto sa snazime byt respektujuci voci bezdetnym, nijako ich neobmedzovat... Dnes stale bohuzial plati heslo "Ja som matka, kto je viac" alebo "Ved je to dieta, nech si beha a robi bordel"...

    3. mar 2017

    @zuzana1404 ak sa dvaja ľudia rozhodnú nemať deti, čo je na tom v neporiadku prosím ťa?? prečo by to mala byť povinnosť rodiť deti??? jednoducho sa na to niekto necíti, veď je to zodpovednosť na celý život !! a stačí sa pozrieť okolo seba, koľko detí žije hladných, špinavých, bez toho, aby mali základné životné potreby - tam tí dospelí mali sakra dobre rozmýšľať, či mať deti !!

    3. mar 2017

    @ivanya 👏👏👏

    3. mar 2017

    @sissy27 Samozrejme je to zodpovednosť na celý život, to je pravda.
    Ale asi nemá zmysel o tom diskutovať - cítim, že my dve sme úplne inak nastavené v tejto otázke.

    3. mar 2017

    @zuzana1404 skús mi len vysvetliť, prečo si myslíš, že pre každého by malo byť automatické a normálne mať dieťa. Veď na toto neexistuje žiadna šablóna, predpis, každý sme nejaký... Niekto chce 10 detí, niekto tri, niekto je spokojný s jedným a niekto proste po deťoch netúži. Vlastne asi aj rádové sestry / mníšky / kňazi sú pre teba nenormálni, lebo sa dobrovoľne rozhodli nemať deti, ale vidia zmysel v niečom inom...

    3. mar 2017

    @sissy27 Absolútne si to poplietla, bavili sme sa o manželstve.
    Kňazstvo a zasvätený život sú svojou podstatou o inom ako manželstvo. Prečo si to spojila ?
    Celibátne kňazstvo(lebo existuje aj necelibátne ) a zasvätený život sú o tom, že celý svoj život obetujú Bohu a službe ľuďom.

    Automatické a normálne mať dieťa by malo byť v manželstve - samozrejme, že sú páry, kde to nejde, ale ak pár iba zo strachu zo zodpovednosti alebo z egoizmu odmieta deti, to je iná vec.
    Manželstvo by malo byť o tom, že svoj život manželia obetujú v dávaní života a v starostlivosti oň.

    Ale dnes ľudia nemajú radi slovo obeta - je to nemoderné.

    Manželstvo je ( alebo by malo byť ) základom rodiny, preto je pre mňa ( a verím, že nie iba pre mňa ) nepochopiteľné, ak snúbenci, ktorí sú na prahu svojho manželstva odmietajú účasť detí na udalosti, ktorá to vlastne všetko otvára.

    3. mar 2017

    @sissy27 ano presne. Aj ja bez deti idem do restik, kde deti nie su, oddychnut. Ale zufalo tu chybaju podniky kam ich mozem zobrat. Ak chceme deti vychovavat k tomu, aby sa vedeli spravat v podniku, niekde zacat treba.

    3. mar 2017

    Uprimne, sa necudujem, ze podniky do toho neinvestuju, stale je viac ludi, co preferuju stravovanie v klude a nechcu jest v kriku a hluku, zase si myslim, ze restauracie by ani nejako extra s kutikmi byt nemali, ved do restauracie sa chodi jest, nie hrat, skor by mohlo byt viac kaviarni s kutikom.

    3. mar 2017

    Áno. Ja to vnímam,tak že bezdetní manželia nie sú rodina.

    3. mar 2017

    @sissy27 rodina - primárna skupina tvorená aspon jedným rodičom a jedným dietatom

    3. mar 2017

    @zuzana1404 som krestanka ale cez slovo Boh neprikazuje manzelom mat deti. Boh dava v tom slobodu paru a nie kazdy par je vhodny mat deti.

    3. mar 2017

    @empafi ale ved manzelstvom su dvaja jedno telo, na celu zivot

    3. mar 2017

    @mima4 Súčasťou sobáš. obradu sú aj otázky, jednou z nich je :
    Kňaz: Chcete si založiť rodinu. Pýtam sa vás pred Bohom a Cirkvou. Chcete s láskou prijať deti ako dar Boží a vychovávať ich podľa Kristovho evanjelia a podľa zákonov jeho Cirkvi?
    Ženích: Áno.; nevesta: Áno.

    Ak si iného vierovyznania, ako katolíckeho, tak možno niečo iné pri uzavretí manželstva sľúbila pred oltárom.

    ALE!

    tu nejde iba o vierovyznanie, tu ide o nastavenie spoločnosti a tuto v tejto našej malej vzorke sa to tiež pekne ukázalo.

    Jasné, ja si tiež rada od detí oddýchnem, hoc je príležitostí na to málo. Ale presne ako píše Saška, ako to chceme tie "nevychované, hlučné " deti naučiť, keď ich zavrieme doma ?
    Zavreli sme cigánov do osád - vidíme ako to dopadlo.
    Zavreli sme postihnutých do ústavov, zavrime aj deti !

    Ja som sa stretla už aj s reakciou - Že kde sa tu trepem na poštu s kočíkom ! - šak matka s kočíkom asi nemá na pošte čo robiť, nech si uviaže kočár o stĺp !

    3. mar 2017
    3. mar 2017

    @mysicka1221 je to resort willage Hanuliak,Belá
    Je to síce hotel ale majú úžastný detský kútik,obrovský 🙂
    v jedálni dve detské stoličky,ochotná obsluha pomôcť so stoličkou,a ked sme tam boli na večeri malá si chodila hore dole 🙂 a bolo tam viac detičiek 🙂 a kým nám doniesli jedlo doniesli nám malé predjedlo a samozrejme aj pre malinkú nech skúsi 🙂 a ešte aj detský obrúsok s koníkom 🙂
    a samozrejme detské menu,chutné,pekné čo sa deťom páči 🙂
    vo wellnese prebalovací kútik a pri bazéniku hračky pre deti 🙂

    3. mar 2017

    @empafi už dávno som nepočula / nečítala nič tak úbohé ako tvoje vyjadrenie, že bezdetný manželský pár nie je rodina... Asi nemáš veľmi vydarené manželstvo...

    3. mar 2017

    @sissy27 To je oficiálna definícia rodiny, mne sa zdá, že Ty nemáš jasno v pojmoch.

    3. mar 2017

    Síce to máš od ruky, ale skús niekedy kaviareň Susedia na Kolibe, kútik síce malý, ale v podstate je to iba plocha na zhromaždenie hračiek a kniziek a moja malá sa hrá po celej kaviarni, personál milí, nikdy im to nevadí (dosť často im lezie aj za bar)..🙂 okrem koláčov majú aj fajn sendviče a rôzne domáce ľadové čaje a limonády.

    3. mar 2017

    @mysicka1221 perfektne, dakujem!!!

    3. mar 2017

    U nás v Lamači je kaviareň Malinky, tam radi chodíme na točenú zmrzku, zahrať sa v kútiku (maličký ale stačí kým mamka vypije kávičku).
    Neviem či majú webstránku ale na fb sú určite.

    3. mar 2017

    Sice mimo BA ale v Prievidzi dady's caffe a v Nitrianskom rudne pepperoni za nas dva top ponuky v dadys je krasny kutik velky a nikomu nevadi ze deti behaju po kaviarni dokonca i s kocikom pomozu a peperoni cez leto velka terasa s krasnym ihriskom a cez zimu je v restauracii kutik a motorky k dispozicii na ktorych mozu deti jazdit a detskych stoliciek je tam dostatok oba podbiky su aj na fb

    3. mar 2017

    Ahoj. Mozem Ti doplnit par podnikov? 🙂
    Co sa tyka kaviarni- domcek v Medickej- kaviarnicka v medickej zahrade s detskym kutikom, prebalovakom, stolickami. Robia aj sendvice, nikomu nevadilo, ked nas doslo aj sest s kocikmi 🙂
    Kaviaren Igi&Flo v Ruzinovskej "Buducnosti" ma aj kutik, aj prebalovak, samozrejme detske stolicky a o vybere zakuskov sa nezmienujem 🙂
    V OD buducnost je na poschodi aj pizza/restika kde sice je taky detsky kutik ze dve babiky a jedno auticko a jedna stolicka, ale NIKDY nemali problem ked sme tam prisli s kopou deti 😉
    Este stale Ruzinov: Mamaland pri strkovci- kde su nielen stolicky, prebalovak, nocnik pre vacsie deti, ale aj cestovne postielky ako ohradky pri par stoloch pre najmensie. Kutik je sice spoplatneny ale v poplatku je animatorka, ktora sa o dieta postara, kym ty si v klude vychutnas kafe s kamoskou.
    Este v Ruzinove je na Borodacovej tusim Laugaricio restauracia, nebola som tam osobne, ale mam odporucania.
    Dalej restauracie- Pohasino v Biskupiciach, tiez som nebola osobne,a le velmi si to chvalila kamoska.
    Raca- restauracia sedmicka s detskym kutikom aj stolickami- prebalovak som si nevsimla popravde, od roka a pol prebalujem maleho postojacky tak nevnimam uz tieto..
    V Raci tiez kaviarnicka Alicina Izba kde je nie kutik ale ihrisko vnutorne 🙂 Prebalovak, stolicka, vsetko je 😉
    A ak mas auto k dispozicii troska mimo BA pre mna absolutny top je Inspiro v Ivanke, kde je vonkajsie ihrisko, vnutorny obrovsky kutik pre vsetky deti, detske stolicky, prebalovak, nocniky aj nadstavce na WC, fantasticke kolace a robia aj polievky+bagety, sendvice...

    3. mar 2017

    @domin85 dakujem moc 😘
    ja som myslela skor na restiky ako kaviarne, lebo mam pocit, ze tych je uz celkom dost. Ale aj tak urcite niektore z tvojich tipov vyskusam...

    3. mar 2017

    Mna napada este kaviaren Hotel pressburg - v petrzalke - ale len v lete a super detsky kutik maju v cukrarni U mamicky na dlhacoch...

    3. mar 2017

    @zuzana1404 chapem ta, ja nie som katolicka, som krestanka, takze nic take som neslubovala, mam v tom slobodu ale na vlastne deticky sa tesim

    3. mar 2017

    @zuzana1404 to je definicia rodiny, ktoru niekto vymyslel, nic viac. Ja s manzelom som rodina

    3. mar 2017

    @mysicka1221 Nase oblubene miesto 😉!

    3. mar 2017

    Hej? 🙂 super,my sme tam.uz par krat boli

    3. mar 2017

    @mima4 Je to spoločensky uznaná definícia, každú definíciu predsa niekto vymyslel, vy s manželom ste možno rodina v zmysle širších rodinných vzťahov, ale vlastnú rodinu ste zatiaľ nevytvorili, darmo sa budeme priečiť, tak to je.
    A ešte - čítaj pozorne bibliu, ak si kresťanka 😉.

    @sasienka1 Saši, prepáč tie spamy v Tvojej téme, som si vedomá, že som ich spustila ja svojim komentárom.

    4. mar 2017

    @sissy27 práve naopak veľmi vydarené šťastné 12 ročne manzelstvo😍

    4. mar 2017

    @mima4 ok.ste bezdetna rodina,aj tak sa to dá chápať

    4. mar 2017

    @zuzana1404 pozri, ja sa neriadim spolocnesky uznavanimi definciami, a skusim ti to aj biblicky ozrejmit. Vieme, ako to fungovalo v starom zakone, Sara dala Abrahamovi svoju sluzku, ... a aj takto vznikali "nove" deti, ale z pisma nikde nevypliva, ze Abraham sa stal s novou sluzkou rodinou, toto bolo bezne, ze chlap mal jednu hlavnu zenu a popritom "tie, co rodili", muzi si nezakladali nove rodiny, mali iba jednu rodinu, specatenu pred Bohom. Manzelstvom sa z dvoch tiel stava jedno telo a vznika nova rodina, a bud do nej pridu alebo nepridu deti.
    Rozhodnutie mat ci nemat deti je vsak vecou kazdeho cloveka, a rozhodnutie nemat deti robia aj tie najvernejsie katolicky, ktore si kazdy den meraju bazalnu teplotu, sleduju hlien s cielom nemat dieta. Robia to dobrovolne a su mnohe v tom dobre a dnes vieme, ze pri super sledovani sa tato ochrana priblizuje k spolahlivosti hormonalnej antikoncepcie.
    Zmyslom manzelstva nie je mat deti, ale lubit sa, byt si jeden druhemu oporou, tvorit silny trojzvazok s Bohom.

    4. mar 2017

    @mima4 Vieš čo, už nebudem pokračovať v argumentovaní, už sme to tu autorke článku dosť zaspamovali. Ak chceš, môžme diskutovať v IP. Argumenty mám aj ja 😉.

    4. mar 2017

    @zuzana1404 v pohode, prepac, ze ta otravjem. Podla mna je dolezite aby clovek mal duchovny pokoj vo veciach, ktore riesi, teraz myslim krestanov.

    4. mar 2017

    @mima4 Neotravuješ, len mi je ľúto, že sme to tu svojim prekáraním Saške zaplnili.

    4. mar 2017

    V Kosiciach sa celkom da, dokonca su tu hned na hlavne dve kaviarne, ako total,ze pre deti...plati vsak, ze podla mna nemusi byt kazda restika prisposobena detom, mali by sme akceptovat,ze ludia sa chcu najest, porozpravat a nie pocuvat cudzie deti a ich krik. Ak chcem pokoj idem to takej, ak chcem kutik, musim taku najst. Ale malo by byt na vyber. Ak s manzelom a malym ideme do restauracie, tak manzel maleho vzdy zabavi, aby nerobil bordel, ak ta nie je kutik. Ja totiz neznasam ten stav, aleeeeeeeeee je to deita, nech krici...no to teda nie. Moja sloboda konci tam, kde zacian sloboda ineho cloveka.

    BtW k svadbam. Na vlastnej svadbe som vlastnej rodien, dke boli dve male deticky velmi milo, ale jasne naznacila, ze deti ok, ale ak budu plakat pocas obradu,zelam si, aby s nimi vysli von, kedze je to NAS okamih. Robim to tak aj s vlastnym dietatom. Dokonca chapem ajs vadbu, kde ludia nechcu male deti, dokonca ako host, ak moje deti budu amt okolo troch rokov,rada ich dam babke a pojdeme sa s muzom zabavit, ved o starost menej. Zas to netreba hrotit. Je to den novomanzelov a ich pozaidavky aspon ten jeden den akceptovat.

    4. mar 2017

    @sasienka1 toto si krásne napísala aj tak aj tak som za keď si potrebuje oddýchnuť dospelý trebárs vo vírivke bez toho aby po mne liezli moje alebo cudzie deti o saune už ani nehovorím ( tam som za vyslovene pokial nie je baby friendly hotel aby bol zákaz vstupu) a keď si chce odychnut mama aj s deťmi aby k tomu vybavenie a priestor v kaviarni a reštaurácií zodpovedalo 😊😉

    6. mar 2017

    @zuzana1404 nahodou poucne citanie 😀

    6. mar 2017

    @daneso ani ja nie som za to aby to tak bolo vsade. Su podniky kam deti nepatria. Ale aby si v roku 2017 mala na vyber v hlavnom meste na obed s rodinou az dva tri podniky, kde to tiez nie je idealne, tak to je trocha malo...

    6. mar 2017

    @sasienka1 priznám sa z tohto som už trosku mimo koľko toho je po Bratislave syn ma už 10 rokov ale naše obľúbené miesto bolo s výbornou kuchyňou kúsok od domu La vita ( Borodacova ul.-Ruzinov) a detským kútikom tam sme chodili s deťmi aj s kamarátkami 😊😉

    6. mar 2017

    @sasienka1 Kolko by bol idealny pocet restauracii s detskym kutikom a pod. podla Teba?

    10. máj 2017

    Neprecitala som vsetky komenty, ale pre deti 3+ Pizza Mizza v Petrzalke a tiez BeAbout v Starom Meste.

    10. máj 2017

    @zuzana1404 typicka katolicka, ktora sudi druhych. Tebe to predsa moze byt jedno z akeho dovodu sa jedna o bezdetny par. Uplne zbytocna rypava poznamka. Boh je udajne laskavy, urcite do neba pusti aj dobrovolne bezdetne manzelske pary.

    10. máj 2017

    @sasienka1 preco je malo bavy friendly restik? Pretoze to ma same minusy- rusia ostatnych, je po nich vacsi bordel a hlavne! hracky a ine baby pomocky vyzaduju viac starostlivosti a rychlo sa opotrebuju. Kamarat ma kebab (kebabiznu) a chcel vyhoviet aj rodicom s detmi. Kupil stolik, stolicky, hracky, dal urobit drevene hracky, dokopy investoval par sto eur. Po mesiaci polovica veci znicenych a rozkradnutych. Ja mam deti tri a moc dobre nerozumiem preco by som ich mala brat do restiky, je to stres pre, pre nich aj pre okolie. Ked uz taka situacia nastane, tak sa to snazim naplanovat tak aby to slo co najhladsie a bez vyrusovania a ziadny kutik mi nechyba, ale ked je, tak sa samozrejme potesim 🙂 Ty mas teraz najhorsie obdobie na chodenie do podnikov s detmi, odpust si to na jeden rok a potom to uz bude lepsie

    10. máj 2017

    A tiez sme mali na svadbe podmienku bez deti, kedze sme obrad aj hostinu mali v kastieli ktory spada pod narodne pamiatky

    10. máj 2017

    @soldi O čom hovoríš ? Som sa stratila, keďže debata bola už dávno.
    Rýpavá katolíčka, ktorá súdi ...
    Ok.
    Tak pouvažuj, čo si teraz napísala Ty o mne.

    10. máj 2017

    @zuzana1404 napisala si ze dobrovolne bezdetne manzelstvo nie je v poriadku. Co Ta viedlo k tomu napisat nieco take? Uplne zbytocny dodatok, odsudzujuci a na dovazok mimo temy.

    10. máj 2017

    @zuzana1404 ja nie som veriaca, ja take pisat mozem 😘

    10. máj 2017

    @soldi Aha.
    Myslím, že keď si prečítaš všetky moje komentáre - tak Ti to nebudem musieť vysvetľovať znova.

    10. máj 2017

    @zuzana1404 citala som ich. Preto nechapem preco si mala nutkanie nieco take napisat. Vela veci sa ma robit a nerobi sa. Nikomu svojou bezdetnostou neskodia, tak naco to odsudenie?

    10. máj 2017

    Ja nevidím ako odsúdenie to, čo som napísala.
    Ak to tak Ty vnímaš - je to Tvoj pohľad.

    Apropo, keď nie si veriaca, prečo píšeš : Boh je udajne laskavy, urcite do neba pusti aj dobrovolne bezdetne manzelske pary.
    ???
    Ak nie si veriaca, asi Ti osoba Boha nič nehovorí, ako môžeš vedieť aký je a ako sa správa ?

    A vlastne - nespráva a ani nie je.

    10. máj 2017

    @zuzana1404 takze pokial v kostole stretnes svojich priatelov a ti medzi recou prehodia ze deti nechcu, tak im zacnes vysvetlovat ako to nie je v poriadku? To je podla Teba v sulade s "miluj blizneho svojho"? Nemyslim to vyslovene nepriatelsky voci Tebe, len vsade sa prezentujes ako hlboko veriaca, tak ma tieto Tvoje mentorske slova nemilo prekvapili. Co keby si normalne napisala: ano, mohla som si ten dodatok odpustit, bol zbytocny. Ci trvas na tom ze boli tie slova pre niekoho prinosne?

    To ze v boha neverim neznamena ze o nom nic neviem alebo ze som necitala bibliu 😉

    v boha neverim, ale vieru inych respektujem.

    10. máj 2017

    @soldi Mentorské slová 😵 ??
    Ja sa nestačím čudovať .

    Áno, v živote som si mohla viac slov odpustiť, ale tieto to nie sú.

    10. máj 2017

    @zuzana1404 ok, tak sir svoju krestansku "lasku" aj dalej. Zelam pekny vecer

    10. máj 2017

    @soldi Ďakujem, podobne.

    10. máj 2017

    @zuzana1404 ja som na jednu svadbu bola pozvana mojou kamoskou, ale podmienka bola bez deti. Tak som hned slusne podakovala za pozvanie, odpovedala som,ze sa nezucastnim,pretoze este som nedostala pozvanku na svadbu kde maju moje deti STOP! Citila som sa hrozne 😔 ano je to ich svadba,ich podmienky, ale mna sa to osobne dotklo a aj nase kamaratstvo islo tymt dolu vodou. Moje deti mali uz vtedy 12 a 13 rokov a zabava mohla byt s nimi super. Ale o rok na to sme boli na inej svadbe a krepcili sme spolu s deckami do rana 😉

    10. máj 2017
    10. máj 2017

    Inac pod Tatrami LM-PP su skor detske kutiky - super vybavene, kde si mozes dat kavicku, ......☺

    10. máj 2017

    @adka1978 Poznám 😞, nedávno sme také pozvanie obdržali.
    Čo už ... ???
    Nakoniec z toho vyviazneme my ako tí, čo sú mimo, očakávam to ... podobne ako v tejto diskusii...

    Keď už manželstvo nie je baby friendly - reštaurácie sú to posledné miesto, kde to očakávajme.

    10. máj 2017

    Nechce sa mi to citat cele, no naozaj nevidim nic zle na tom, aby bolo viac restauracii prisposebenych rodinam s detmi. Nemusi to byt predsa ziadny mega velky kutik, postaci aj dostatok detskych stoliciek (podotykam cistych) a prebalovaci pult. Ale aj to je vo vacsine podnikov nemozne. Prioajsm ako babyfriendly podnik Žufaňa ;) Inak vobec nemam pocit, ze u nas su preferovane matky s detmi, asi pozostatok zo sociku alebo to mame v nature. Na parkovacich miesta pre matky s detmi parkuju bezdetni, pripadne s detmi 12-rocnymi. Ja som myslela, ze to vacsie miesto sluzi hlavne na vybratie kocika a dietara, ktore nevie same vyjst z autosedacky. V zahranici su casto ovela, ovela zhovievavejsi k detom. Napr v Taliansku. Deti bezne v podnikoch s rodicmi, ked sme chodili na lyzovacky, pustali nas s malym duetatom zaparkovat hned pod svah a pod.

    10. máj 2017

    Este Berlinka v SNG ma kutik velky vcelku. Len zasa raz problem s tym, ze vy ho mohli viac umyvat.

    10. máj 2017

    Mna napadlo, my sme s detmi vela cestovali, napr. v AT v restikach dostali decka papier, farbicky,omalovanku a detsku stolicku, bez detskych kutikov, deti sedeli pekne za stolom s rodicmi, ziadna matka behajuca po restike s vidlickou s napichnutym kusom masa nenahanala dieta a nekrmila ho v kutiku. Deti vacsinou k jedlu dostali lizatko alebo mini hracku. V Taliansku deti male uplne kojenci vo vajickach, 2-3 rocne aj tie 10-14 vzdy sedeli pri stole s rodicmi a bez farbiciek ci hraciek, su k tomu vedene fakt od batolata.
    Aky vyznam ma detsky kutik v stike- kde sa v tomto deti vesdu k nejakej kulture jedla? Nikde, len rodicia maju pokoj a casnici stres aby im dieta nevbehlo do cesty ked nesu horucu polievku ci kavu.

    10. máj 2017

    @natalka13 Ano, je pravda, ze v tychto aj dalsich krajinach sa stoluje takmer od narodenia dietata. Nevadi, ked nieje vsade vyslovene detsky kutik, lenze vacsinou chyba aj prebalovaci a dostatocny pocet stoliciek. A ak aj su, tak su tak spinave, ze mi ja jesne, ze o dva-tri dni mozem cakat sople a kasle...

    10. máj 2017

    @sasienka1 kusok od nas,dokonca na dedine,krasna restika s kutikom,prebalovaci pult fakt uz neviem ci je ,obsluha super,najma k detom,oboch sme tam krstili a priniesli nam dokonca aj kolisku s kozusinou,aby mala mala kde buvat 🙂

    10. máj 2017
    10. máj 2017
    10. máj 2017
    10. máj 2017

    Monsters je top, nic vhodnejsie , kde moze mat dieta tolko volnosti som teda nenasla. Ale teda to minus je, ze nevaria, sem tam maju polievocku ale inak kolaciky, natierky, kise. ceny su podla mna porovnatelne ako v kazdej inej kaviarni. Aj ked, je pravda, zte decku nevysvetlis, ze ked si ma makronku za 2e, preco by si potom nemal dat neskor este puncovu kocku za 3,5e 😂haha
    No a este sa mi celkom paci kutik v cubu v boroch, velmi fajn je, že si tam dieta moze upiect svoje...a nasledne spapat 🙂
    V enjoy coffee sme boli raz, kutik ok, ale velmi maly.

    10. máj 2017

    Boli by ste ochotne platit za "detsky" servis navyse? Nieco ako couvert.

    11. máj 2017

    @susipa o par tyzdnov sa ti zidu dporucania 🙂

    11. máj 2017

    @siskam79 presne tak, super kutik, ale asi najhorsia pizza aku som jedla a veeelmi vysoke ceny vsetkeho.

    11. máj 2017

    @bergsta samozrejme. Mne nevadi zaplatit si za sluzby, ktore vyuzivam.

    11. máj 2017

    Inak som rada za tuto debatu baby. Ziskala som niekolko tipov a asi spravim pokracovanie clanku 🙂 Take Kubu v Boroch je naozaj super pre deti, prebalovaci pult, dostatok stoliciek, normalny personal a priestor pre deti.
    Ja si teda myslim, ze nemusia byt vsade kutiky, dokonca uvitam aj podniky kde nie su, najma vecer. Ale pristup, ze ako naco tahame deti do restauracii mi vadi. Na to, aby sa naucili stolovat, spravat a spoznali rozne kuchyne. A tiez si myslim, ze ak sa nezacneme pozerat na deti ako na beznu sucast zivota, tak sa tu tak skoro nic nezmeni...

    11. máj 2017

    @sasienka1 Vdaka za odpoved. Este by ma zaujimala Tvoja predstava o optimálnom alebo aspon uspokojivom pocte takýchto restauracii _ pre zjednodusenie v Bratislave.

    11. máj 2017

    @sara005 ano to mas pravdu, prebalovacie pultiky dokonca s nahradnou plienkou, kremom, vlhkymi utierkami su v AT casto v restikach, v hotelovych weckach.

    @sasienka1 prave to stolovanie s detmi u nas chyba a nieje to chyba ze v restikach niesu detske kutiky. Naozaj dnes prvaci na ZS nevedia jest, palacinka napichnuta cela na vidlicke a okusovana dokolecka a podobne jedenie,nevedia jest vidlickou a nozom a to je chyba rodicov, ziadna restika toto nezachrani. Kutiky su len nato aby sa rodicia bez deti najeeli ci vypili kavu a pokecali.

    11. máj 2017

    @natalka13 lenze nemozes male deti drzat pri stole dve hodiny. Moje vydrzia pol hodinu sa najest ale potom uz musia mat aktivitu aj mimo stolicky... Na to su kutiky, nie na odkladanie deti.

    11. máj 2017

    @bergsta vies co, 5-10 takych uplne staci. Ale tak aby si si vedela vybrat ci chces pizzu, cinu, sushi, slovensku.... Mne by celkom stacilo keby na zaciatok tie restiky ktore sa tvaria ako family friendly, investovali do pultu z ikey za 20€ aby sme nemuseli prebalovat deti v restike na zemi, alebo na wcku na zachodovej doske. Staci proste zmenit pristup z neda sa na ano, skusme to.

    11. máj 2017

    @sasienka1 Vychadzam z toho, ze restauracia je primarne urcena na stravovanie. Ked sa najete, comu sa potom venujete zvysnu hodunu a pol?

    Na jednej strane Ta chapem, ze ako zakaznicka chces mat na vyber miesto i zameranie restauracie. Na druhej strane, z pohladu prevadkovatelov, to znamena byt pripraveni na rodiny s detmi aj napriek tomu, ze nepridu kazdy den. Tak isto, existuje cas tzv. spicky, ked sa pride najest naraz viac ludi. Cize jedna detska stolicka by to nevyriesila. Rovnako by ma zaujimala realna situacia, ako by to vyzeralo, ak by rodicia za pouzitie a servis takejto stolicky (najma cistenie po kazdom pouziti) mali zaplatit napr. 2-3€. Jednoducho, z pozorovania vidim, ze vela z nich by to zvladlo radsej bez nej. Tak ako ludia casto hladaju varianty, aby nemuseli platit napr. za pouzitie wc. Alebo sa prestriedaju, aby platili len raz.

    11. máj 2017

    @sasienka1 Este drobnost: Ked podnikajuci v stravovacích sluzbach ziska pocit, ze "detsky servis" bude jeho konkurencnou výhodou, pojde to aj same. "Klasických" zakaznikov je a vzdy bude viac.

    11. máj 2017

    @sasienka1 najeme sa a ideme na ihrisko. To je to o co ide - chces ich odlozit. alebo sa tam s nimi akrivne hras v tom kutiku? To nemusis byt v restike.
    Ja matky chapem preco chcu kutiky, chapem kuti v Ikea, vo velkej restike v lyziarskom stredisku,kde si deti potrebuju oddychnut ale v masickych restikach bohuzial tie kutiky su jedna katastrofa a stale budu, inak by sa tomu kutiku vkuse musel personal venovat a musel by to niekto zaplatit. Kto nepodnika nerozumie, ludia chcu vsetko zadarmo, vizualizaciu kupelne, pohare na vlastnu vodu v restike (aj s tym som sa stretla) .....by ma zaujimalo ci aj oni robia zadarmo v praci.

    11. máj 2017

    Podla mna vela podnikov nechce u seba deti, pretoze baby friendly oznacenia odhanaju 'beznych' zakaznikov. Nie zo zleho, ale predsa len, nie vzdy ma kazdy chut na kavicku ci obed za dzavotania (lepsi pripad) ci vresku cudzieho dietatka 🙂 Jasne, ze aj deticky niekde musia byt, ale to je podla mna hlavny dovod 🙂

    11. máj 2017

    necitala som vsetko...ja dam za nas...my ked chodime do restik...vylety, oslavy..detske kutiky priam obchadzame 😀 proste ucime deti stolovat....najmensia ma 2roky...ako jedine co by som ocakavala od restik su detske stolicky....inak detske kutiky rada vyhladavam....sem tam tam stravime par hodin s kamoskami a podobne starymi detmi, vacsinou aj na obed nieco maju....prijemne je v inspire a v matylde...ale to nie su vyslovene detske kutiky...ale take detske ihriska...maju obe aj vnutri aj vonku dobre vybavenu hernu...a ked uz ze teda pome sa niekam najest tak do ikei 😀 tam nikomu nic nevadi, lebo su tam podobne naladeni vsetci 😀 vzdy tam nejake dieta kvili 🙂 mam rada deti, ale tiez si myslim, ze do restik ked tak normalne, nie hrat sa tam 🙂 a ked tak najest sa s detmi, tak do detskych centier kde su na to usposobeni 🙂

    11. máj 2017

    dodam k monsters v Petrzalke, naposledy ked som tam bola, tak spina vsade kde som sa pozrela a aj hracky boli vseliake. Najhorsie je na tom, ze cast kde sa deti hraju je odelena vysokym schodikom, vela krat tam deti popadali a mamicky musia byt v strehu. Ja som nesedela za stolom radsej, ale rovno na tom schodiku 😫 (pisem o pravej casti kaviarne)

    11. máj 2017

    sama mam skoro štvorročnú a aj sa chodíme najesť.ci je alebo nie je babyfriendly ma nikdy netrápilo.mna mama tiež už ako malú bravala do reštaurácií pretože:sedieť vieš,príborom jesť vieš a Sak my si môže zájsť najesť sa inde ako len doma a na svojej som sa presvedčila,že je to pravda.jest príborom vie už dávno,sedieť sama tiež a cíti sa dôležito najmä keď si môže sama objednať (hlavne čaj 😀 ) ,tak ako som sa kedysi cítila aj ja.ak sa nudí počas čakania,spolu popozerame priestor kde sme od stola a porozprávame sa čo vidíme.aby ste si však nemysleli,nie vždy to je idylka 😀 vie sa aj nudiť a ak sme niekde kde ma možnosť sa zahrať,jedlu sa nevenuje,takze šli sme do babyfriendly zbytočne 🙂

    a ku svadbe.bola som na jedinej v živote,malú varovala svokra aj som ju nachvíľu priviedla ale pre deti tam nič nebolo tak sme šli domov

    11. máj 2017

    ešte dodám,že keď bola babo,bolo to zložité 🙂))

    11. máj 2017

    @sasienka1 sasi urcite vyskusaj la vita v ruzinove. Velmi dobre varia a maju fain detsky kutik. Je priamo v restike ale sucasne sa da zatvorit zabranou, cize vidis dieta co tam robi. My ked sme v ba tam chodime s 2 detmi celkom casto a nemali sme ziaden problem.

    12. máj 2017

    @sasienka1 a inac mna velmi pozitivne prekvapil hard rock cafe v berline. Sme tam prisli s 2 detmi, prebalovaci pult bol na wc pre vozickarov. Pre deti mali zvlast jedalny listok aj napoje a priniesli to drobcovi na tanieri v tvare gitary. Plus dostal omallvavanku a farbicky, takze kym sme cakali na jedlo sa pekne vyhral.

    12. máj 2017

    @soldi dovolim si nesuhlasit. Moje deti vyrastaju v meste a od narodeniach chodime s. Imi vsade aj do restauracie. Nikdy nikoho nerusili, nerobia neporiadok. Skor vidim pozitivum v tom ze velmi skoro vedel risko naozaj pekne stolovat, s priborom, obrusok si prestrie na nohy atd. Dokonca si dost skoro zacal aj sam objednavat u casnika a tak. Ale tak my mame stolovacie "maniere" aj doma zavedene, od jedla sa nevstava, nekrici sa, neprekrikuje, musi pockat kym my s muzom hovorime az potom moze on povedat atd...a funguje to, ja si neviem predstavit nechodit do restiky s detmi...ale pravdu mas ze detsky kutik nam nechyba, pri mojich detoch ma skor vyrusuje, lebo ich to od slusneho stolovania vyrusuje ze tam chcu ist....

    12. máj 2017

    Dievcata niektore ste nepochopili temu. Plne suhlasim so @sasienka1 . v skratke jej ide len o to, ze ak chcu mat zakaznikov restiky, musia mat aj nejake to vybavenie pre deti. Neni to draha zalezitost, to nie je investicia kuoit par pultov a stoliciek. Daju si to do nakladov 😉 aj my chodime do restik a vyslovene mam nervy a okamzite odchadzam z podnikov kde to neni aspon z casti prisposobene detom. Rodiny s detmi uplne bexne chodia do restik a myslim ze tvoria velku vzorku prijmu pre restauracie. A pokial neni jasne vyznacene , ze do restiky nevpustat deti tak by si to tam mali zariadit aj pre ne. A vy tu uz pisete o kadejakych alternativach kde sa da najest a pod.. Ved o to vobec neslo.

    13. máj 2017

    @olivienka28 Mas nejaku statistiku o zlozeni zakaznikov restauracii?
    Opakujem sa, ak restauracia (teda prevadzkovatel) zisti, ze zriadenie prebalovacieho kuta, zakupenie stoliciek pre deti ci detsky kutik privedie viac zakaznikov ako ich "odstrasi", urobi to. Sam od seba, pretoze je to prirodzene spravanie v konkurencnom prostredi. Neurobi to vsak len preto, ze si to mysli niekolko mamiciek/rodicov s detmi v zmysle "mam na to pravo".
    Je to podobne, ako by sa majitelia domácich milacikov (je ich dost) dozadovali v restauracii vlastného priestoru na "vencenie", specialnu stravu a dalsie potrebne pomocky. A opat, ak to bude konkurencna vyhoda, zriadi sa to.
    Ale - v restauracii sa najma stravuje, z toho by sme mali vychadzat.

    13. máj 2017

    @bergsta omg porovnavat coklov s detmi ne trochu cez nie? psy do restauracie nepatria, s vynimkou nejakych vonkajsich terasovych sedeni. 1. zvierata roznasaju choroby smrdia mozu mat klieste a kdeco dalsie, do zariadenia kde sa pripravuje strava totalne nevhodne. 2 psa mozes nechat doma, male dieta asi tazko ti vydrzi hodinu doma kym sa rodicia idu najest..

    13. máj 2017

    @lubiduch veru toto bolo prestrelene :D akoze mne je to jedno kto ma aku restiku ja len ze slovaci su mega zaostali co sa sluzieb tyka. Ved mnohym majitelom ani netrkne co treba zlepsit. Zaujimaju sa len o to kolko zarobia. Staci ist len trochu dalej napr do budapesti a mam tam nesmierne mnozstvo restik na vyber. A veru aj pre psickarov keby som chcela.😀 tu ide o to ze na ba je to strasne maly vyber a nehovoriac o inych mestach..hroza. A mimo temu - deti su tiez ludia, nemali by sa oddelovat od vacsiny akcii/cinnosti od rodicov a najma nie od takej ako su stolovanie.

    13. máj 2017

    @lubiduch Porovnavam naroky a poziadavky zakaznikov restauracii. Velmi vela ludi si uvedomi podstatu az vtedy, ked sa pouzije extremny priklad. Jednoducho, nemoze sa vychadzat len z toho, ze "mam dieta" a chodim s nim do restauracie, tak musi byt tomu vsetko a vsade prisposobene.

    13. máj 2017

    @olivienka28 Ano, pises stolovanie. Ak dokaze dieta sediet za stolom, stolovat, tak bez toho kutika vydrzi.

    13. máj 2017

    @bergsta hovorim ako matka a pedagog , ze nie nevydrzi. Dieta este nechape preco ma sediet ako poslusny psik na mieste. A pre deti su tie stoly so stolickami neumerne vysoko na ich male tela...

    13. máj 2017

    @lubiduch v pohode, nemusis so mnou suhlasit 🙂 vsak o tom to je, ze kazdy ma iny nazor, nemusime sa navzajom presviedcat 🙂

    13. máj 2017

    @olivienka28 V poriadku, ja to chapem. Rovnako ako poziadavku na ulahcenie si navstevy restauracie. Myslim si vsak, ze deti by mali byt postavene pred zvladnutelnu ulohu a ist teda do restauracie na dlhsie s detmi vtedy, ked to uz plus-minus zvladnu. Kedze restauracie nie su vyhradene len pre rodiny s detmi, mal by sa brat ohlad aj na ostatných zakaznikov. A teda dokazat sa pozriet na to aj z druhej strany.

    13. máj 2017

    @olivienka28 mozno v tej budapesti maju lepsie skusenosti a zakaznici im tam nekradnu a nedemoluju hracky v style, "vsak ja som to neplatil, rob si s tym co chces, hlavne mi daj pokoj". 😉

    13. máj 2017

    @soldi ale to nie je len tam, v kazdom svetovom meste. Co sa o ba velmi povedat neda 😀
    @bergsta ja mam z teba dojem ze vobec nerozumies teme. Lebo si tocis svoje. Citanie s porozumenim sa to vola. 🙂 ty mas pravdu, ale uplne v inom kontexte ako to co sa rozobera v clanku.

    13. máj 2017

    @soldi veru aj ja som videla v restikach,ako deti nicia v kutikoch hracky a pod.len toto nie je o detoch,ale o rodicoch,urcite keby vidim ze mohe dieta nieco nici alebo s niecim trieska tak zasiahnem,takisto aby odislo s niecim co nam nepatri domov,neexistuje. Takze ked nastane v tomto progres,mozno to bude lepsie aj v kutikoch. Inak raz som si precitala vtipny ale aj pravdivy vyrok o deckach,ze deti su ako prdy,tie svoje este ako tak rozdychas,ale tie cudzie...to plati ba mnohe situacie,tiez by som mnohokrat chcela detske kutiky a neviem co vsetko,ale ked ine deti jacia ako zmyslov zbavene ide mi to na nervy,no povedzme si uprimne.kolkym z nas vadia ine decka pri niecom co robia a pri vlastnych sme to az tak neriesili 🙂 a na margo svadieb, na vlastnej sme mali kopec malych deciek,lebo keby tam neboli kopec ksmosov by nrmohlo ani prist,ale ked si ich rodicia ustrazili absolutne mu nevadili,vsetci hostia boli natolko intelugentni ze im ani nrtrebali hovorit ze pocas obradu ak by plakali treba vyjst von a pod.

    13. máj 2017

    @soldi nechcela som ta oznacit k celemu prispevku,len k tomu ze ano mas pravdu ze kutiky su znicene a decka to aj piberu domov,tak je to pre prevadzkovatela niekedy dost boj to udrzat v dobrom stave.

    13. máj 2017

    @olivienka28 Pravdepodobne doslo k nedorozumeniu - moje reakcie v diskusii su na ine informacie, ktore "odzneli" pod clankom.
    Napriek tomu si myslim, ze problematiku nie je mozne zuzit na to, co mi prave vyhovuje.

    13. máj 2017

    @lubiduch presne ako pises ak matka beha doma s lyzicou za dietatom aby sa najedlo jasne ze v erstike nevydrzi sediet polhodku kym dostane jedlo. My sme vzdy ziadali jedlo pre dieta spolu s nasimi predjedlami ci polievkami.
    Vcitte sa do casnikov s horucimi kavami polievkami a behajuce decka po restike, ak sa nieco stane jasne na vine bude casnik. Casnici vyslovene nechcu detske kutiky. ludia sa pojdu najest aj tam kde kutik nieje ak tam dobre varia.

    15. máj 2017