tana_v
31. júl 2019
811

Môj prvý poznávací zájazd - Malý okruh Čínou - deň 1.

Nedávno sme s priateľom spoznávali ďalší kúsok sveta. Raz pri prechádzke nám padol do oka tento poznávací zájazd - Malý okruh Čínou. Čas strávený v Pekingu a jedno doobedie na Veľkom čínskom múre.

Úvodom, tento zájazd nie je pre dobrodruhov, ak nimi ste, môžete byť mierne sklamaní. Toto je pre "mestských ľudí". Alebo tých, ktorí sa idú niekam pozrieť, zbalia si do batožiny skôr šaty, sukne, žabky a podobne. Nie je vôbec fyzicky náročný, len veľa nachodíte. Najstaršia účastníčka tam mala asi 60 rokov, možno viac, oslavovala tam jubileum. Vekový priemer som odhadovala na 40 rokov. Po jeho prežití mi tento zájazd vyslovene sedí k českým cestovateľom.

A teraz k cestovnej kancelárií a letu.

Našla som potom viacero ponúk, ale vybrali sme si ESO travel, kde nás zaujala cena, aj program a vyhovovalo aj dĺžkou dovolenky. Recenzie na tripadvisore boli skôr pozitívne, asi som nečítala pozorne, že nebude úplne pre nás. Cena za zájazd bola 1228 € na osobu vrátane víz + tam sme minuli na suveníry a jedlo do 250 € (z toho cca 14 € za autobus v posledný voľný deň, kedy sa dohodlo a išlo nakupovať). Takže celková cena na osobu do 1500 €. Boli sme v termíne od 29.6 do 7.7, z toho dva dni cestujete. Odporúčam termíny mimo prázdnin a ak nechcete také teplo, tak asi apríl/máj. Takže tento náš bol asi posledný ideálny, kde neboli pozakrývané niektoré pamiatky, potom až po ich turistickej sezóne. Pôvodne sme mali v pláne ísť v máji, ale na tie termíny mi odpísali, že majú plno. Tu ma to zarazilo, keď sme prišli na letisko v Prahe a dozvedeli sme sa, že pre väčší záujem nás bude 31. Ja nemám rada také veľké skupiny a občas sme dostávali nie príliš jasné informácie, mapu sme dostali len raz (neviem, či k pamiatkam nemajú), takže u mňa za toto veľké bezvýznamné mínus. Program bol trochu pozmenený, kvôli zahraničným návštevám, ale videli sme všetko.

Komunikácia a prípadné otázky pri vybavovaní išli cez @levandula247 ktorá moje maily posielala do kancelárie a z nej mi preposlala odpovede. Takže komunikácia za mňa výborná a rýchla. Priebeh s podpísaním zmluvy opäť bezproblémový. Víza sme si dali vybaviť cez cestovku, takže bola potrebná fotografia, vyplnený dotazník, ktorý nám poslali a pas. Pri zasielaní informácií k zájazdu poslali naspäť aj pasy, niektorí si ich prevzali až na letisku.

Vybrali sme si odlet z Prahy, cena bola výhodnejšia. Tam sme si pod docestovaní nočným spojom RegioJet pozreli Karlov most. Odporúčam tak zavčasu ráno (okolo 7:00), je tam málo ľudí a videli sme aj fotiace sa čínske páriky v svadobnom. A hurá na letisko.

Vsuvka: kto necestujete často nočnými spojmi a očakáva od tohto konkrétneho nočného všetky služby, tak pozor. Poslednú objednávku nám vybavili po nástupe v Žiline a ráno roznášali iba kávu a nejaké kroasanty. Nebola možnosť kúpiť si nič vo vlaku, ani len vodu. Možno moja chyba, že som si to neprečítala, ale ani stevardka nás dostatočne neupozornila.

Na letisku nás čakala Silvia, ktorá bola našou sprievodkyňou celý čas. Odovzdala papiere, vysvetlila, že batožinu hlásiť až do Pekingu, vyzdvihnúť letenky a mohli sme čakať na odlet do Viedne, kde sme mali niekoľkohodinové čakanie, ktoré sme strávili medzi našimi bránami. V lietadle z Prahy sme sa zabavili na cudzom jazyku (sáčok na obsah žalúdka).

Po prílete do Viedne nám Silvia porozprávala niečo o ubytovaní, peniazoch, dala čínsky kontakt na ňu a povedala kde, čo, ako... Máte rozchod. Let z Viedne bol priamo do Pekingu s Austrian airlines. K dispozícií sme v ňom mali tenkú deku a vankúš, za mňa celkom nepraktický, ak sedíte do uličky, sedadlá celkom príjemné. V zásobe dostatok filmov v angličtine. Let trval okolo 9 a pol hodiny, ktoré sme sa snažili prespať, keďže sme pristávali v Pekingu ráno. Oproti nám je tam časový posun v letnom období +6 hodín. Po vzlietnutí sme dostali snack, potom večeru (na výber kura alebo ryba, kým prišli ku mne zostala len ryba) a raňajky (toast).

Medzitým chodili stevardi a roznášali pitie (alko aj nealko). Po krásne prespatom lete s úžasnou klímou sme pristáli v Pekingu. Medzitým sa nás v lietadle veľa vystriedalo na umytie zubov v toaletách. Dostali sme info, že terminál 3, kde sme sa ocitli, bol donedávna najväčšou stavbou na svete, ale niečo ju už prekonalo. Len akosi som si ju vôbec z lietadla nevšimla.

Po vysáčkovaní z lietadla spolu s nedočkavými pasažiermi, sme sa s priateľom od skupinky odpojili a išli si rýchlejšie vybavovať náležitosti na letisku. Mimochodom, zvykajte si, že budete vídavať aj foto-objektívy telefónov, či žiadosti o fotku s vami. Čo vás čaká na letisku?

Prvý kontakt bude s prístrojmi. Vôbec som si nevšimla, že kedy to meria, či máte zvýšenú teplotu, ale niekde to tam bolo. Pri kontrolách: zoskenujete pas, prejdete bunkou, kde si vás odfotia (akože po zobudení). Potom v ďalšom prístroji znova naskenujete pas a svoje odtlačky prstov. Má aj displej, kde ukazuje, čo máte robiť. Po tomto procese prejdete okolo zamestnancov letiska, ktorí vás budú smerovať k pasovej kontrole. Tam odovzdáte pas so všetkými náležitosťami, budú sa na vás prísne pozerať a premeriavať, či ste to vy, znova dáte odtlačky, zaprajú pekný deň a hurá prezliecť sa do 30 stupňov (zabaľte si do príručnej). Počkáte, kým sa všetci odbavia a k vláčiku. Ten vás prevezie k batožine. Všetci sa zoskupíte, dostanete info, čo sa bude diať a medzitým pôjdete k autobusu.

V prvý deň to budete musieť zvládnuť bez sprchy do času, kým neprídete na hotel. Z letiska odvezú batožinu na hotel, takže prezliekať sa na letisku! na tých pár hodín strávených v Pekingu. Okrem Silvie budete v kontakte aj s miestnym sprievodcom Samom, ktorý s nami býval počas celého zájazdu, vybavoval vstupenky a vstupy. Hovorí po anglicky, takže jazykovo zdatnejší si s ním v pohode pokecáte 😉

Autobus nás z letiska doviezol na najväčšie námestie Tian'an Men, alebo Námestie nebeského pokoja, ktoré je tretím najväčšiím námestím na svete. Svojou rozlohou 44 ha je veľké asi ako Vatikán. Bolo veľmi teplo a v čase obeda sme tam strávili cca hodinu. Už tam sme sa trochu cítili ako atrakcia. Ak si neuvedomíte súvislosti, ktoré sa tam udiali, tak je to len veľké námestie s peknou architektúrou a "veľký brat" sa všade pozerá. Celé námestie sme prešli dookola, čo to pofotili:

Po dohodnutom mieste a čase sme sa presunuli do autobusu a k obdu na hotel Beijing Guantong Jiannhui. V ďalšej časti vám napíšem, ako sa tam spalo,  a nejaké tie zaujímavosti z mesta.

Jej super dovolenka, rada citam taketo blogy , tesim sa na pokračovanie 👍