icon

Dobrý večer,,, maminky prosím vás súrne potrebujem pomôcť mam 15ročnu dcérku dlhú dobu sa lieči na psychiatrii kôli depresiám odporučili na pobit na psychiatrickej klinyke v Kremnici mam v tom všetkom veľký zmätok neviem čo mám robiť mam ju tam dat pomôže jej to ďakujem za každú pomoc 😔

avatar

To asi posúdi najlepšie lekár psychiater, či akútne potrebuje liečbu. 15 rokov je veľmi citlivý vek, neriešila by som to tu. Držím veľmi palce

Odpovedz
6. máj 2019
avatar

pobyt na psychiatrii este neznamena,ze je niekto blazon. kolegyna tam lezala po kolapse z vycerpania. takze ked to odporucil lekar urcite ano. so psychikou niesu zarty. len ju treba ubezpecit ,ze je to pre jej dobro a ze ked sa tam bude liecit,este to neznamena ze je blazon ako si vela ludi mysli. ze jej to len pomoze.

Odpovedz
6. máj 2019
avatar

Zrovna Kremnica nema velmi dobre recenzie,poobzerala by som sa po inej moznosti

Odpovedz
6. máj 2019
avatar

@zulumilo bojím sa aby to vydržala je to vraj na dlho,, mam strach s toho aby jej to viac neuškodilo ako pomohlo 😪

Odpovedz
6. máj 2019
avatar

Skuste inam . Na Kremnicu uz som vselico precitala od rodicov deti a nikdy by som tam to svoje nedala ...

Odpovedz
6. máj 2019
avatar

a čo Martin? tam je super lekár.... V MT je výborná pedopsychiatrička Mudr. Bullová - ak sa ešte dá, tak sa poraď s ňou.....
a v nemocnici je tiež výborný lekár pre deti.... môžeš mi napísať aj Ip

Odpovedz
6. máj 2019
avatar

Hlavne sa s nou o tom rozpravaj, ake ma z toho pocity ci tam chce ist, ci najdete riešenie, alebo inu kliniku. 15 je dost taky vek ze ma svoje myslenie, aj ked nie vzdy najstastnejsie. Drzim palce hlavne 🙏✊

Odpovedz
6. máj 2019
avatar

@trantaria sama musite vediet v akom je stave, a ci by to zvladla aj bez hospitalizacie. konzultujte s doktorom aj ine moznosti,ked nejake su. ale ak ide o depresiu alebo horsie stavy ako schyzofrenia a pod tak to je na zvazenie. skuste mozno ine zariadenie.

Odpovedz
6. máj 2019
avatar

🍀🍀🍀🍀🍀

Odpovedz
6. máj 2019
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

Po pravde nedala by som to svoje nikam . Dopovat liekmi ? Tie mi mozu dat aj domov a skusat liecbu pri mame . Nie dieta zavrete alebo priviazane alebo nadopovane oblbovakmi aby nebehalo . Zas mi je zle ked mi to pripomenuli co maminy pisali . Dieta chrbat modrinovy lebo nejaka sestricka ho stale bila po chrbate . Kolena sami hnis a v tom zahnisane kamienky - nikto to tomu malemu chlapcekovi ani neocistil ( vraj si spadol vonku na kolena ) . Deti pocurane lebo im neotvorili ani ked chceli ist na zachod . Niekto spominal aj vsi . A najviac pisali ze ked si prisli po deti tak ich ani nevnimali co boli tak nadopovane liekmi ...

Odpovedz
6. máj 2019
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@zulumilo ja verim ze ano .

Odpovedz
6. máj 2019
avatar

@janette321 "vyborny" komentar ... urcite si jej "pomohla" 🤦

Odpovedz
6. máj 2019
avatar

@janette321 takto strasit zufalu matku?? mate vobec skusenost s ochorenim a liecenim psychiky? velmi zlahcujete. asi keby to bolo take lažo plažo tak neriesia nemocnicu!

Odpovedz
6. máj 2019
avatar

😢Bože ženy čo mam robiť 😔

Odpovedz
6. máj 2019
avatar

@zulumilo akoze tie matky co tam dali svoje deti a toto pisali tak len lazo plazo ?

Odpovedz
6. máj 2019
avatar

@trantaria ja si myslim, ze ked treba nemocnicu, tak skuste ine zariadenie. mozno aj to co vam odporucila mamicka vyssie, v martine.

Odpovedz
6. máj 2019
avatar

@zulumilo ja mam . Maly je na dvoch silnych liek9ch od psychiatricky . A vy ... ?

Odpovedz
6. máj 2019
avatar

@ja2407 nic nie je hlupost. Len dane situacie a ludia su rôzni.

Odpovedz
6. máj 2019
avatar

@trantaria dobry doktor a poradit sa. Precitat fora na rozne kliniky a konkretnych lekarov,urobit si obraz a podla toho sa riadit.

Odpovedz
6. máj 2019
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@janette321 ano, bohuzial mam.

Odpovedz
6. máj 2019
avatar

Ja neviem poradit ale tebe ako matke drzim silno silno palce ....👊✊

Odpovedz
6. máj 2019
avatar

@zulumilo ja som si to bohuzial nevymyslela . O tom chlapcekovi co pisali ze dokonca sa im vyhrazali ze ich vylucia zo specialnej skoly ked nenastupia znova po roku na liecbu . Skoda ze to ti ludia ked sa vyplacu zmazu . Take recenzie by pomohli inym detom aby nemuseli zazit to iste ...

Odpovedz
6. máj 2019
avatar

Držím ti palce a dcérke prajem nech sa jej polepší. Depresie určite nepodcen, nájdi vhodnú nemocnicu 🍀

Odpovedz
6. máj 2019
avatar

@janette321 to sa mi nezdá...chodila som na detské odd. psych. kliniky do Mt - bolo to pred 4 mesiacmi a tam to bolo super. Mala som pocit, že tým deťom tam chce každý pomôcť. Dokonca som mala pocit že tým dievčatám cca 13 r. tam nič nie je...pýtať som sa nechcela, lebo to sa nepatrí a nie sú ani povinní rozprávať o diagnózach...tam sa deti učili, mali spoločenskú miestnosť, lekári neustále okolo nich, sestričky, ošetrovatelia, ....bolo to tam také voľné...deti si čítali, rozprávali, kreslili, učili....myslím že aj televízor som tam zahliadla...

Odpovedz
6. máj 2019
avatar

@deti95060810 pise sa o Kremnici

Odpovedz
6. máj 2019
avatar

V prvom rade, co by som spravila ja, daj na svoju intuiciu. Porozpravaj sa s dcerou aky ma tie o tom nazor. Uz je skoro dospela, treba sa s nimi i tak jednat. S nimi, nie bez nich. Nenechat sa dotlacit lekarom na nic. Ak mas pocit bezmocnosti, daj na svoju vnutorny pocit, stav na lasku a nie potrebu niekam posunut dieta lebo niekto povedal a to je jedine riesenie. Urcite existuju aj ine. Skus sa s lekarom o tom porozpravat. Moznosti ak tam nepojde, ine kroky, ibe zariadenie s moznostou pobytu s tebou. Neviem ako je to vazne, nie je vzdy vsetko cierne a biele. Ty si matka, vy ste rodina. Popripade vymenit lekara ak s nim nesuhlasis vnutorne.
Drzim palce, mamina

Odpovedz
6. máj 2019
avatar

@janette321 viem, ale však Kremnica nie je 1000 km od Mt...do Kremnice chodím 3 krát do týždňa...a nezdá sa mi to čo si napísala....to by už boli nejaké sťažnosti, popr. by to niekto dal do médii...

Odpovedz
6. máj 2019
avatar

@deti95060810 ja som tam nebola . Ale ti ludia si to hadam nepovymyslali . Som roky v roznych skupinach ( kvoli malemu ) a teda precitala som uz rozne zufale statusy a prosby o pomoc / rady ...

Odpovedz
6. máj 2019
avatar

@deti95060810
@janette321 aj ja som o kremnici citala fakt desne veci

Odpovedz
6. máj 2019
avatar

ahojko vela si nenapisala ale zvas ako je na tom dcera kolko liekov berie ci zaberaju alebo nie ci sa jej stav zhorsuje ☹ a preto lekar uvazuje nad hospitalizaciou aby ju stabilizoval a nastavil na spravnu liecbu popr. s pomocou psychologa a sedeni stabilizoval aj po tejto stranke ako je na tom v skole dokaze do nej chodit a fungovat aj v beznom zivote na kolko % ucit sa, chodit do skoly, poobede zit a tesit sa zo zivota... toto su dolezite faktory pre 15rocne dieta ktore bude onedlho dospele a bude chcet plnohodnotne prezivat svoj zivot... ty musis vediet ake dieta mas doma prepac poviem ti na rovinu ci trosku, ktora je na tom fakt zle a lekar jej chce pomoc cez hospitalizaciu predpokladam dlhodobejsiu (osobne by som zvazila ine zariadenie) alebo to skusite este chvilu tahat doma a uvidite ci to pojde, ale zvaz ze je koniec skolskeho roka a cez prazdniny jej skola chybat nebude a od septembra moze nabehnut do skoly ako novy clovek... ale ak pockate potiahne sa to s nou a o par mesiacov ak to nedate v domacom prostredi a pojde na strednu ponesie si do noveho prostredie aj svoje problemy ☹ drzim palceky v rozhodovani sa porozpravaj sa s dcerou dajte si papier co ona chce a nech si pise 2 stlpceky pre a proti co bude lepsie pre nu ci dat to teraz a potom byt novym clovekom na novej skole aelbo vydrzat a uvidite ako bude neskor s tym, ze ak to nedate pojde na hospitalizaciu pocas strednej skoly (a uz sa to s nou moze niest na strednej ze je hospitalizovana....)

Odpovedz
6. máj 2019
avatar

@rumkolka vie o tom vela mamin . Len pod tym statusom v skupinke na fb aka sa rozbehla diskusia . Nak9niec to bolo zmazane . Ja som to ledva predychala a hodila o tom status aj tu v nasej skupinke autizmus ci to niekto videl . A jasne ze sa pridali dalsie maminy co sme v spolocnych skupinach a nechapali sme . A keby len o Kremnici . Zas mam hrcu v krku z toho ked som si na tie veci spomenula ...

Odpovedz
6. máj 2019
avatar

Skoda ze som aj ja nedavno pomazala stare statusy v nasej skupine ... ☹️

Odpovedz
6. máj 2019
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

najnovie spravy
https://www.cas.sk/clanok/692078/udalost-v-krem...
Polícia pokračuje vo vyšetrovaní podozrenia z prípravy úteku siedmich mladých pacientov z psychiatrie v Kremnici a možného plánovania vraždy dvoch zdravotných sestier. Podľa našich informácií prípad prevzali elitní policajti.
Udalosť sa mala odohrať v Psychiatrickej nemocnici prof. Matulaya v Kremnici (okres Žiar nad Hronom). Sedem pacientov vo veku od 13 do 17 rokov - štyri dievčatá a traja chlapci - sa mali dohodnúť, že sa pokúsia o útek z liečebne. Podľa informácií, ktoré prenikli na verejnosť, existuje podozrenie, že mali plánovať likvidáciu dvoch zdravotných sestier a útek autom jednej z nich. Jeden z mladých pacientov však pripravovaný plán vyzradil. Pacientov premiestnili a podozrenie oznámili polícii. Prípad prevzali elitní policajti z Národnej kriminálnej agentúry - pre Čas.sk informáciu potvrdilo policajné prezídium. Dá sa očakávať, že prípad bude kvalifikovaný ako úkladná vražda.

Na takýto prípad, aký sa mal odohrať na detskej psychiatrii v Kremnici, sa sa v podmienkach psychiatrie nepamätá ani dlhoročný renomovaný odborník - prednosta Psychiatrickej kliniky banskobystrickej nemocnice Ludvik Nábělek.

Odpovedz
7. máj 2019
avatar

@janette321
@trantaria nechcem teda do toho moc kecat ale nikdy by som dieta na psychiatriu nedala. A ano,mam "chore" dieta aj ja. Zariadila som nas zivot tak aby mi dieta dokazalo zit plnohodnotne a bolo stastne. Dokonca nemame ani lieky. Viem ze sa to asi vzdy neda a musela som ja mnoho obetovat pre dobro dietata ale da sa to. Treba zistit co dietatu vadi,z coho ma depresie a potom to riesit,dlhodobo jej nepomoze ze bude napchata liekami ked sa nevyriesi to preco ma depresie. Takze ja by som patrala,umoznila jej kvalitnu psychoterapiu.
Pametam si,raz v cakarni u psychiatricky,bola mama s asi 13rocnym synom,bol na liekoch,kadeco na nom skusali a ta mama hovorila ze jeho stavy odstartovala sikana na skole. Ona ale toho chlapca z tej skoly nevzala,roky tam chodil a musel denne celit vsetkym tym veciam,lebo to bola najblizsia skola a ona predsa nebude decko vozit kazdy den 10km kvoli skole. Takze,pricinu depresii neodstranila ale pchala donho lieky...toto mne nedava zmysel.

Odpovedz
7. máj 2019
avatar

@rumkolka ono je to všetko komplikovane ja mam ešte ďalšie 4deti,,,ona je 5 najstaršia v nedeľu ráno bolo všetko v poriadku,, a o 12 poobede pojedla veľké množstvo liekov je na jisske pod prístrojmi hneď volali psychiatra krory pracuje na oddelení a ten po rozhovor s dcérkou uznal za bezodkladne,, aby ju ihneď hospitalizovali do liečebné v Kremnici,, v piatok ju má prevážať sanitka o 5rano ja snou pôjdem ako doprovod a potom späť domov vraveli mi ze je to na cca 3tyzdne až 3mesiace to veľmi dlhý čas vôbec neviem ci budem môcť prísť na návštevu ci môže byt snami v kontakte cez telefón keby niečo aby som mala situácia pod kontrolou 😔do akého kolektívu bude zaradená ona je tichá kde ju dajú tam bude je nepriebojna 😣a toho sa bojím,,,

Odpovedz
7. máj 2019
avatar

No nechcem byt zla..ale "všetko v poriadku"nemohlo byt....nieco ju urcite trapilo ked pojedla lieky...mozno nestastna laska alebo nieco ine..z nicoho nic by len tak lieky nepojedla...ano chapem ze pri 5tich detoch je to narocne ale v takejto situacii by som ju na liecenie nedala urcite...zobrala by som ju domov ...nedovolila by som ju odvliect na tyzdne do liecebne....keby to bolo ze uz viac krat to urobila tak mozno hej ..ale kedze to urobila prvy krat nedovolila by som ju prevazat.....domov zobrat a hladat dobreho doktora a porozpravat sa snou..

Odpovedz
7. máj 2019
avatar

@trantaria má nejaké záujmy koníčky? Hlavne to by bolo treba riešiť aby si našla niečo čo ju bude baviť. Veľmi dobrý je aj šport nejaký lebo vyplavuju sa pri ňom hormóny šťastia. Lieky nič nevyriešia len to bude stále horšie.

Odpovedz
7. máj 2019
avatar

@trantaria tak to je velmi vazne😱ale nieco si si vsimnut musela,urcite nebola v pohode. Neviem v akom prostredi zijete ale urobila by som aj nemozne aby do kremnice nesla,ale to musis byt Ty ako matka silna a pomoct jej. Lebo pojde do kremnice,tam ju budu dopovat,vyjde odtial zlomena ak nie horsie a co potom??? To jej problem nevyriesi

Odpovedz
7. máj 2019
avatar

Suhlasim, nedala by som ju nikam, ved si sa s nou este ani poriadne nestihla porozpravat. A nielen pred dojtormi ale tak doma matersky. Ak sa samozrejme citi doma dobre. Za jednu chybu, ked ani nevies z coho prameni, nemyslim ze psychos to zisti za jedno sedenie, ju predsa nepotrestas, ze ju odvlecu a zavru. Toboz ked je to liecebna kde teda mozu podat inak silne oblbovaky a aj im to zakon dovoluje. Od teba nekontrolovatelne mozu s tvojou dcerou robit co chcu. Bez dozoru, bez podania tvojej pomocnej ruky ak potrebuje v danu chvilu. Nie. Neviem si predstavit co sa tam deje, ci v zlom ci v dobrom. Ak nedoverujes lekrskemu rozhodnutiu tak to nerob. Toto je radikalne riesenie. Ja by som zvolila liberalnejsie. Vziat domov a riesit ambulantne najskor. Ak nebudu vysledky a aj dcera uzna ze chce sama nech ide. Ale toto je strasne narychlo rozhodnutie a podla mna krute

Odpovedz
7. máj 2019
avatar

@trantaria a príde mi to skôr ako zúfalé volanie o pomoc z jej strany ako pokus zabiť sa keďže to urobila keď ste boli doma a vedela že si ju všimnete že jej je zle.

Odpovedz
7. máj 2019
avatar

mamina ani rodina si nemuseli nič všimnúť . ak to bolo kvoli ,, láske ,, . ja osobne poznám niekoľko prípadov . mám už 44 rokov a v tom veku som mala kamarátku čo toto ité urobila . viem aj o dalších z počutia . viem osobne aj o chlapcovi čo si kvoli dievčaťu skúšal podrezať žily . doma bolo všetko v úplnom poriadku . toto je ten by som povedala aj ,, nebezpečný ,, vek . ak to teda bolo z tej lásky ... však aj my dospelí sa s takou situáciou veľmi ťažko vyrovnávame . skúsila by som možno niečo čo pomáha aj dospelým s tým sa vyrovnať . možno výlet , viac pozornosti , zamestnať myseľ ... je to ťažké ..

Odpovedz
7. máj 2019
avatar

@rumkolka ach radšej ani viac nejdem písať . úplne s vami súhlasím . veľakrát to matka mohla zastaviť a nič neurobila . lebo napríklad vodí postihnuté dieťa do stacionáru či kam to písala a už na chodbe ako ho tá pracovníčka viedla preč tak po tom dieťatku hulákala a šklbala s ním - bohvie ako sa k tým deťom správajú už ked to ani matka nevidí . ALE ona to nemôže stopnúť a vziať to dieťa odtiaľ LEBO musí do práce :( alebo sa dalšia pýta na nejaký internát pre najmladšie postihnuté že by si ho domov brávala len na víkend . lebo vlastný tatko a 16 ročná dcéra toho malinkého nenávidia a celé dni ho len bijú . tak aby tomu malému postihnutému pomohla chce ho dať cez týždeň preč . ALE ked sa z jedného komentu dozvie že v tom prípade by prišla o peniaze ( opatrovateľský ) tak už je zrazu všetko v poriadku a nič sa nedeje . toľkokrát čo som niečo prečítala rôzne výlevy z domácností ja sa čudujem že tí čo ich poznajú nevolajú sociálku ... fakt škoda že sa to po chvíli ako im ostatní začnú nakladať maže . človeka nenapadne si to prefotiť . rozposielala by som to na všetky úrady ... :(

Odpovedz
7. máj 2019