icon
avatar
vlasticka185
22. mar 2019
895 

Verejný list pre p.Ministerku zdravotnictva

Vážená pani Ministerka zdravotníctva

Dovoľte mi oboznámiť Vás,ale aj širokú verejnosť slovákov a médiá, formou verejného listu ohľadom prípadu pacientky /mamičky/ p.Evy v Levickej nemocnici a položiť Vám otázky ,ako aj kompetentným z NsP Levice.

Mamičkin priebeh hospitalizácie-interné:

Piatok ráno po 6 h. rannej si mamka zavolala záchranku z dôvodu silných krčov v bruchu a čiernej stolice.Prijali ju do prijímacej internej ambulancie a na oddelenie ju prijali pred 15 hodinou.Po 15 h. bola indikovaná na urgentnú operáciu,ktorú realizovali okolo 21:30h.

Otázka znie:,"myslíte si,že je takmer 9 hodinový príjem pacientky na oddelenie v poriadku?hlavne ak ide o podozrenie vnútorného krvácania?

Ďalej sa pýtam ,či je na poriadku čakať na urgentnú operáciu takmer 6,5 hodiny a k danému stavu?

Chirurgia:mamička bola po operácií /v piatok v noci/presunutá na chodbu chirurgie za paravan,kedže na Jyske nebolo voľné miesto.Vraj z dôvodu nutnosti byť pod neustálym zdrav. dohladom jej vytvorili uzavretý diskomfort.Pred operáciou mala diagnostikovanu cirhozu pečene,problémy so srdcom a aj s ladvinami.Po operácií jej diagnostikovali silný zápal brušnej dutiny,všetkých vnútorných orgánov vrátane panvy a tiež jej potvrdili rakovinu lymfatických uzlín v pokročilom štádium.Napriek týmto dg. o ktorých zdrav. personál vedel bola umiestnená na otvorenom mieste pre pacientov,ale aj návštevy a zdrav.personálu.Hoci sa nám to s manželkou nepáčilo,no akceptovali sme to a domnievali sa,ze sa táto jej kritická situácia v blízkom čase vyrieši.O to viac sme boli prekvapený a šokovaný nedelnou návštevou,že situácia sa nezmenila.Žiadali sme preto službukonajúceho lekára o vysvetlenie,dokedy tam mamku na chodbe mienia nechať?Prvá odpoveď bola rovnaká ako nám uviedli v sobotu,že sú plne obsadený,že on nevie,že sa môžeme kludne presvedčiť na vlastné oči a ísť sa poprechádzať po izbách ,že nemajú ani jedno miesto voľné.Potom sme sa ho pýtali na výmenu mamičky za pacienta s ľahšou dg,no dostali sme odpoveď vo forme:"na jyske ležia aj vážnejšie stavy ako je naša mamička ". Potom sme sa ho opýtali,že to za 2dni nikoho neprepustili domov?Na to sme dostali odpoveď,že ak aj niekoho domov prepustia ,hneď majú nový príjem z dola-prijímacej ambulancie. Zároveň sme boli očitými svedkami prepustenia jednej pani,ktorá mala po vytiahnuti kanily z ruky prolém s krvácaním a potom o chvíľu už čakala na sedačke prezlečená na prepúšťaciu správu od lekára.Znepokojený no v kľude sme sa ešte opýtali lekára ,či všetci pacienti sú s imunitou na tom tak zle ako mamička ,že veď ona koli tej rakovine defakto nemá imunitu ?dostali sme odpoveď,že on nevie a ak sa nám niečo nepáči,nech sa zajtra ráno,čiže v pondelok ,ideme sťažovať primárovi.

Pýtam sa,je takýto prístup a odpovede lekára v poriadku?Ako k nám,tak k pacientke a k jej zdravotnému stavu?

Je to z hygienického a morálneho hľadiska v poriadku takto nakladať s poperačným stavom?

Tiež by som poprosil vysvetlenie,ako mohla službukonajúca sestra poskytovať mamičke neustály dohľad na chodbe,keď mala na starosti polku oddelenia s pacientami?Kde sa nachádzala v čase nášho fotenia?

Chcem podotknúť,že naša mamička nebola prvá a ani jedniná pacientka odložená na chodbe chirurgie po operácií .

S VYJADRENIM NEMOCNICE ,V DANEJ SITUáCIí, V PLNOM ROZSAHU S MANŽELKOU NESúHLASíME !

OAIM hospitalizácia

po medializácií mamičku v pondelok preložili na OAIM ,dôvod manželke neudali,na otázku" či sa jej pohoršilo,"odpovedali že nie,tvrdili,že ona tam na oddelenie nepatrí ,kedže má všetke funkcie v poriadku a potom udávali,že niesú kompetentný sa v tejto veci ďalej vyjadrovať.Keďže na oddelení mala mamička konečne kľud,boli sme všetci radi, že ju tam preložili.žiaľ v utorok už manželku za ňou na odd. OAIM nepustili s oddôvodnením,že nie je priama príbuzná,prekvapilo nás to,kedže v Pondelok ju na chvíľku pustili a v Utorok už nie.Manželka sa teda aspoň informovala u službukonajúceho lekára o jej zdravotnom stave ,ktorý bol podľa jeho slov nezmenený a opäť rovnaká odpoveď:ona na toto oddelenie nepatrí .V stredu sa za mamičkou nešlo,kedže nemocnica zaujala vo veci stanovisko aké zaujala a bez mojej prítomnosti ju pustiť nechceli.S mamičkou sme nemali nikto kontakt ,kedže mobil jej odobrali ešte v pondelok a dali ho do trezoru spolu s osobnými vecami .Ja som bol začiatkom týždňa odcestovaný a k mamičke sme sa dostali spoločne s manželkou až vo štvrtok počas návštevných hodín.Personál na nás poslal lekára ,neboli sme teda pustený hneď za ňou ,a ten nás pustil až po zistení priameho príbuzenstva, s veľkou nechuťou a aroganciou.Po zvítaní sme zažili šok,kedže mamička sa nám začala sťažovať na odporný prístup celého OAIM ,údajne primár pred ňou mával s novinami ,ukazoval prstom na fotku a kričal na ňu "že je vyfotená v novinách a že čo to má za nevestu,že oni ju zachránili a či si to oni zaslúžia ?",potom sa nám ďalej sťažovala,že jej nechcú dať piť ani jesť,v tom pribehla sestrička a povedala,že veď je po operácií žalúdka a teda jej ešte nemôžu dať jesť ani pit,lebo by sa jej stehy mohli rozpadnúť ? potom sa ešte šťažovala na veľmi vysušenú pokožku na rukách a tele.Boli sme veľmi zhrozený a zničený z takéhoto počínania,že nemocnica si dovolila takýto nedôstojný prísup a počínanie voči mamičke.Domov sme odišli s veľkým rozhorčením a zároveň sklamaním ,v danej chvíli sme nevedeli čo máme robiť. Po celonočnom premýšľaním sme sa s manželkou dohodli,že ráno,keď si vybavíme naše vyšetrenia pôjdeme za mamičkou a budeme vedenie žiadať o okamžité preloženie do inej nemocnici, ktorá ale nespadá pod spol.Agel. Ráno po 8 h. som išiel za mamičkou ,no bolo mi oznámené,že dostala mozgovú porážku a berú ju rýchlo na Ct.Medzičasom som odišiel domov,no po 9 h. mi telefonicky oznámili úmrtie mamičky s nariadením pitvy.Po šoku a po tom všetkom,čo sme za ten týždeň s manželkou zažili v tej nemocnici som s pitvou nechcel súhlasiť ,proti bol aj môj brat a preto som sa vybral riešiť situáciu za riaditeľom,keďže zároveň som mal na OAIM vyzdvihnúť osobné veci po mamičke a aj správu o úmrtí.

Pán riaditeľ v práci nebol, a preto bol k danej veci telefonicky zavolaný námestník nemocnice.Citujem telefonovanie sekretárky:"Ale pán námestník, takto po telefone?" bol by ma schopný vybaviť aj cez telefon ,no sekretárka ho vyzvala na osobnú účasť na stretnutí.Po príchode povedal,že ich nemocnica nariadila pitvu a nezrušia to,lebo o prípad sa začal zaujímat úDZS,námestník mi ďalej poskytol tel. kontakt na pitevňu v Nitre,kde som aj zavolal a nakoniec súhlasil s pitvou po objasnení situácie.Manželka sa námestnika opýtala,či chce poznať príčinu nášho rozhoršenia z nedele .Odpoveď bola že nechce nič počuť,pretože ona si nevie ani predstaviť,že ako tým nemocnici veľmi ublížila:Potom manželka chcela s ním prekonzultovať správanie a pobyt na OAIM,no opäť odmietol a manželke opäť vyčítal medializáciu a poškodenie mena.

Manželka mu nato povedala,že pokiaľ by jej išlo škodiť nemocnici ,začala by tým už v sobotu.že ďakovať môžu arogancií a ľahostajnosti službukonajúcemu lekárovi z nedele a že pokiaľ si ju nechce on vypočuť ,že médiá a kopec ľudí,ktorý sa za mamku postavili zaujíma,ako sa to všetko udialo, a čo zapríčinilo mamičkinu smrť.Po odchode z nemocnice sme sa s manželkou dohodli,že sa prestaneme do ukončenia pitvy vyjadrovať médiám ,že celú záležitosť si vybavím už sám, týmto otvoreným listom pre Vás a širokú verejnosť .

Výsledok z pitvy:1. A/stav,ktorý priamo privodil smrť:Generalizácia .procesu,B/predchádzajúce príčiny:Hnisavá peritonitída,C/prvotná príčina:Lymfom, 2. iné závažné chorobné stavy:vred žalúdka

Opäť sa pýtam,zaslúži si človek ,ktorý sa nevie ovádnuť a kričí na ťažko chorú pacientku, kvôli inej osobe ,post primára?Je to adekvátne?Kedže mám zato,že nemocnica bude tvrdiť,že:"skutok sa nestal," vyzývam primára OAIM na komfrontujúcu výpoved pred médiami na detektore lži !!!

Dalšia otázka bude,či pracovníci/lekári,sestry/ z cudzích krajín robia testy zo slovenčiny ,kedže sme mali pri kominikácií problém s porozumením reči,konkrétne z Ukrajiny?

Po týchto mojich riadok Vás poprosím opäť o Vaše osobné vyjadrenie .

MOJE VYJADRENIE :Nemocnica sa od začiatku hospitalizácie ku mamičke zachovala nemorálne,vedome ju ohrozovala ako na zdraví tak na živote,/dlhé čakacie doby/,pooperačnú starostlivosť jej neposkytli v správnom rozsahu ako jej prináležalo vzhľadom k jej zdr. stavu,kde ju opäť vedome ohrozovali , po medializácií ju úmyselne držali na OAIM oddelení,iked to vyzeralo,že nemocnica si to takto žehlí,pravda bola opakom, bola tam bez svedkov,mobilu,2 dni bez našej návštevy ,na príkaz z vedenia robilo oddelenie OAIM na nu psychický nátlak nedôstojným a nemorálnym správaním a prístupom a teda si myslím,že mamičke toto psychycké napätie privodilo predčasnú smrť .Ak si myslí niekto z OAIM oddelenia,že som vyriekol niečo, čo sa neudialo,vyzývam všetkých na ich výpoved !

Kedže doposiaľ sa mi nikto z nemocnice neospravedlnil za ich zlyhanie,rozhodol som sa žiadať o finančné odškodné !

syn nebohej Ladislav

avatar

Kedže zdielaním sa to tu všetko začalo,aj tu si to zaslúži pokračovanie,...

Odpovedz
22. mar 2019
avatar

@vlasticka185 strašne zle sa to číta a nie ešte prežiť to :( je mi to ľúto

Odpovedz
22. mar 2019
avatar

škoda že nie každý sa ozve ked na jeho príbuzných či dospelých alebo deťoch lekári a spol. páchajú takéto zlo ...

Odpovedz
22. mar 2019
avatar

@vlasticka185 Hrozne , čo sa deje.... Ja by som vedela rozprávať ako vyučená zdravotná asistentka, čo sa deje v nemocniciach... Práve preto túto prácu nevykonávam. Nemám na to žalúdok. ☹

Odpovedz
22. mar 2019
avatar

Moj starky isiel do nemocnice v ruzinove s horuckami slabim srdcom a problemom s ladvinami ale ako chodiaci pacient.. vratil sa po 2 tyzdnoch ako leziaci pacient s PRELEZANINAMI. V prepustavej sprave bol kontakt na cyrkevnu charitu.. nikto z personalu ho nebol ochotny otocit

Odpovedz
22. mar 2019
avatar

Ked bol na geriatrii myslim v podfun. Byskupiciach a babka videla tu strasne spinavu izbu a kupelňu.. kupila vlastnu dezimfekciu a aama im to tam vydrhla aby ho tam mohla bez vycitiek nechat.. mala vtedy 74 rokov

Odpovedz
22. mar 2019
avatar

Sledujem to od samého začiatku. Hoci ten koniec som nečakala. Tak úprimnú sústrasť. Hlavne držím prsty. Bude to dlhý boj, ale ja verím, že to skončí vo Váš prospech.

Odpovedz
22. mar 2019
avatar

Ach, je mi z toho do placu.

Odpovedz
22. mar 2019
avatar

Tady o tomhle jsem četla v našich několika novinách, byla toho i plná televize, jdu se podívat sem na koníka a zjišťuji, že se to děje, vám. Myslím si, že tohle by se nemůže stávat někde v Indii, natož v takové vyspělé zemi jako Slovensko je. Přijměte mou upřímnou soustrast a hodně síly a úspěchu v boji. Také bych to takhle nenechala. I když neměli místo, měli ji okamžitě převést do nadřízenější nemocnice, měli si ji dát na lékařský pokoj nebo měli udělat cokoliv jiného než to , co udělali. Hodně štěstí 🙂

Odpovedz
22. mar 2019
avatar

Boze 😢 Uprimnu sustrast pozostalym a vela sil prajem.🙏

Odpovedz
22. mar 2019
avatar

Podobna skusenost s mojou nebohou maminkou v Ruzinovskej nemocnici 13 rokov dozadu.......a to nehovorim o minulotyzdnovej navsteve ocneho lekara s mojim otcom 73 rocny vitalny len nevidi na jedno oko po uraze .....sestrička neviem ci vstala hore ritou ma nato pravo ....ale aj po mojich mnohych milych usmevoch , a robila som vsetko aby nebola este viac nasrata k otcovi sa spravala ako k retardovanému bala som sa ze ju niekam posle ...... a snazenia sa pochopit ze nemá dnes zrovna dobru naladu priznam sa mala som ju chut kopnut do riti....a to bolo MDŽ ovladla som sa

Uprimnu sustrast
odkedy mi mamina zomrela nikdy nenecham otca samého nikde ani syna ani manžela a najblizsich ....to tych prihodiciek je viacej

Odpovedz
22. mar 2019
avatar

Je mi to veľmi ľúto... Okrem iného ma zaskočilo, že vášmu manželovi oznámili smrť jeho matky po telefóne... Pri každom úmrtí príbuzného nám len volali (nemocnica BB), že máme prísť, nechceli takú vec vybavovať telefonicky...

Odpovedz
23. mar 2019
avatar

BB som myslela...

Odpovedz
23. mar 2019
avatar

@michellemary No neviem,nám aj každému koho poznám oznámili smrť telefonicky...Bežne sa to tak robí...

Odpovedz
24. mar 2019
avatar

Veľmi smutné...aj moj svokor tak lezal na jiske u nas,odchadzal po svojich a skončil ležiaci s plienkou....doma mu ju zaujimavo netrebalo...rapidne zhorseny stav,uz ani komunikovat nechcel a drzosť sestričky nema obdoby.Svokra kupila svokrovi plienky kvalitne a ta drzana drza vosla svokrovi do skrinky s tym ze ich bere pre druheho pacienta...ale zastavila ju svokra,ešte ze akurat prišla.Bohužiaľ svokor onedlho umrel.Zvierata sa k sebe lepšie spravaju.Fuj hanba zdravotnictvo a ešte platit za to musime.👎😢

Odpovedz
10. apr 2019
avatar

@jamika84 veru aj Váš príbeh bol smutný, nepekná skúsenosť s ľudmi, ktorý majú pomáhať a zachraňovať a robia úplne niečo iné , už len z úcty k staršiemu by mali byť zdvorilý , nehovoriac o celkovej etikete k pacientovi , my sa stále z toho s manželom nevieme spamätať , sme užialený a nahnevaný zároveň , aj sami na seba , že sme to nechali tak ďaleko zájsť a nakonali sme hneď, no my patríme k tým zdvorilejším a to všetko, čo sa udialo sme fakt nečakali , boli sme opakovane šokovaný a nekonali sme z toho šoku ako sme mali . Čas nejde vrátiť a teda sme sa do budúcna poučili ..., my sme ale ešte neskončili , ideme a budeme to riešiť ďalej , pretože veľa ešte nieje zodpovedaného a vypovedaného , čaká nás stretnutie s vedením Agelu a veľa záleží od tejto schôdzky ,... viac už ale neprezradím , pekný deň 🙂

Odpovedz
10. apr 2019
avatar

@janette321 bez dôkazov je ťažké sa ozvať , prvá veta ktorá zaznie:” ale to je slovo proti slovu “, všetci lekári a zdrav, pracovníci stoja pri sebe , pravdu vie dokázať iba výpoveď niekoho z účastneného, no nikto sa nepostaví z nich , lebo v zdravotníctve by skončil naveky a ešte by mal opletačky , je to začarovaný kruh a všade ruka ruku myje ( vlastná a osobná skúsenosť ) sama som si s mojim mladším synom čo-to preskákala po nemocniciach , doktoroch , aj šťažnosť bola podaná pre ÚDZS, aj v minulosti to riešili médiá , ale to už nechcem rozoberať , len hovorim , že som si s niečim podobným už prešla a viem , že spravodlivosti sa nedočkáme , práve naopak , poškodenými ostaneme my , len sa teším , že z nás nemohli urobiť klamárov , ako to bežne robia , ja sa riadim prikázaním : NEOKLAMEŠ , raz tiež možno zostárnem a budem potrebovať operáciu či byť hospitalizovaná a takto by som určite nechcela dopadnút ako moja svokra , “česť jej pamiatke “🙏😇

Odpovedz
10. apr 2019
avatar

@sebestka presne , toto bol vrchol , takéto zaobchádzanie , veď doba napreduje , si myslím , že sme dosť vyspelá krajina nato , aby se neboli vystavovaný na chodbe , veď na SK nieje iba jediná nemocnica a tiež v tej leví jej nieje jedine lôžkové oddelenie , tu sa len niekomu nechcelo hľadať riešenie pre osobu , ktorá mohla každú chvíľu umrieť , 😢

Odpovedz
10. apr 2019
avatar

@niky21 ty máš ❤️, ľudia ti niesú ľahostajný , preto naše zdravotníctvo vyzerá tak , ako vyzerá , chápem ťa , pretože keď chceš s vlkmi žiť , musíš s nimi viť a teda to sa nedá , nechcem vykresľovať všetkých zdravotníkov za zlých , sama som svedkom skupiniek , no okolo teba boli asi len tí zlý , tak ako v Leviciach , svokra hovorila, že všetci na OAIM , boli na ňu “odporný “ akurat jedna sestrička nie, čo ju poznala a bola tiež z Lužian , inak každý ☹️
Už par krát sa mi stalo , že má pozdravili a poďakovali cudzí ľudia, ktorý má spoznali z médií , tiež jedna zdrav. Asistentka , tiež sa sťažovala a bola rada , že snáď aspoň na chvíľu sa veci zmenia k lepšiemu , ja si osobne myslím , že to sa nestane , ale snáď bude viac tých , čo sa za spravodlivosť pacienta ozvú , postavia ,..... jeden protest je málo , jeden nevyštrajkuje nič 😉

Odpovedz
10. apr 2019
avatar

@vlasticka185 velmi vam držím päste aby ste to dotiahli do uspesneho konca i ked to bude boj na dlho...verim ze sa aspon vam dostane spravodlivosti.Posielam vela vela sil na boj s tymi hyenami.A prijmite moju sústrasť.Pekny dnik

Odpovedz
10. apr 2019

Začni písať komentár...

sticker
Odošli