Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri
zajkouskovy
20. jan 2018
66 

Ste často chorí? Možno vám chýba vitamín D!

            Opäť raz k nám zavítalo chrípkové obdobie a vy už teraz myslíme na to najhoršie ... Zamysleli ste sa už nad prevenciou? Veď predchádzať problémom je ľahšie ako ich riešiť.

            Okrem notoricky známeho vitamínu C a zinku, vám pritom môže ešte chýbať vitamín D3.Počas roka (marec - október) ho prijímame zo slnka. Ale čo robiť počas chladných zimných dní? Môžeme ho prijať vo forme tabliet, čo je najúčinnejšia forma alebo potravín, ktoré ho obsahujú podstatne menej. Odporúča sa vitamín na báze olivového oleja, ktorý tak nezaťažuje tráviacu sústavu hlavne u detí. Nachádza sa napríklad  vo vajíčkach či rybách ako sú údenače, sardinky, lososy či makrely. D3 je rozpustné v tukoch, preto sa konzumuje po jedle. 

       Nedostatok vitamínu D3 spôsobuje prechladnutia, zlú náladu, lámanie kostí, blokuje sa uloženie vápnika do kostí či zlý metabolizmus. Babätkám do 1. roka dávame vitamín počas celého roka, keďže sa nemôžu opaľovať. Takisto ľuďom po 65. roku podávame vitamín v umelej forme, keďže sa im už vitamín v tele netvorí. Ako prevencia osteoporózy sa odporúča užívať po menopauze vitamín D3, vitamín K a vápnik.