Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Menzes a antikoncepcia

kika511996
16. dec 2016

Ahojte ženy. Mám takú malú veľkú dilemu. Po pôrode som začala užívať HAK. Prvý deň menzesu padla prvá tabletka tak ako mi nakázal doktor. Povedal že bude dlhšie špiniť, no menzes trval asi 8dni + 3-4dni som slabo krvácala.
A teraz k tej mojej dileme. Mala som dobrať posledné 3 tabletky, začala som špiniť. Tak som ich teda dobrala, začala mi 7dňová pauza ktora trvá už 5 deň, no a ja od včera dosť krvácam ako keby to bol menzes. Dilema ale je že za 4dni mám dostať menzes, lenže ja som ho mávala nepravidelný...môže byť toto už ten menzes? Alebo sa mi s HAK upravil cyklus a mám to normálne počítať že každých 28dní? Proste chcem len vedieť že ak budem vkuse krvacať, od kedy mám brať to že mám menzes... Že prejde 7 dňová pauza a ja budem stále krvácať aj keď menzes mám mať o pár dní nesķôr...mám to brať ako menzes alebo ako pauzu?!
Vopred ďakujem za akúkoľvek radu. 😕

mon895
16. dec 2016

Pri HAK sa upravuje cyklus na 28 dni a v 7 dnovej pauze medzi tabletkami by sa mala dostavit mrcha aspon tak som to mala ja

kika511996
autor
16. dec 2016

Tým pádom som ešte viac zmätená :(
Takže tá 7 dňová pauza je vlastne menzes ? 😀
Nechápem pretože menzes mi podľa 28ďňového cyklu vychádza po 7dňovej pauze...
Prepáčte ale som z toho mimo. Lebo ak mám krvácať cez pauzu a hneď po nej mať menzes a zase krvacať...tak to nechcem preboha :D

mon895
16. dec 2016

@kika511996 u mna to bolo 21 dni tabletky 7 dni mrcha a zas 21 dni tabletky a tak sa to striedalo...

kika511996
autor
16. dec 2016

Aha, takže tým pádom aj kratší cyklus ste mali hej ? Som z toho zmätená úplne 😀

mon895
16. dec 2016

@kika511996 cyklus bol 28 dni

bona
16. dec 2016

@kika511996 prirodzeny cyklus mas pocas uzivania horm.antikoncepcie akoby "uspany", resp.tvoje vajecniky, plodne ani neplodne dni nefunguju. "Menstruacia" (i ked v pravom slova zmysle to naozajstna menstruacia nie je, len krvacanie z poklesu hormonov) ti bude chodievat po vacsine pripadov prave v tej 7 dnovej pauze. Na 8.den zasa zacnes uzivat nove balenie, bez ohladu na to, ci este krvacas alebo nie. Tu si mozes precitat viac http://www.antikoncepcia.com/antikoncepcia-od-a...

kika511996
autor
16. dec 2016

Dobre čiže správne tomu chápem že ked proste začnem krvácať počas 7dňovej pauzy (môžem začať krvácať aj na 3 deň pauzy) jedná som o menzes ?

bona
16. dec 2016

@kika511996 ano..

kika511996
autor
16. dec 2016

Môžem ešte jednu otázku ? :D Prepáčte :D
No vlastne chcem sa spýtať že keď mi začala pauza, asi na druhý deň som začala špiniť (bola to krv ale málo) a až potom som začala krvácať. Menzes mám teda brať odvtedy ako som začala tak poriadne krvácať alebo od toho špinenia ? :/
Lebo predtým keď som to dostala bolo to hned riadne krvácanie.

bona
16. dec 2016

@kika511996 je uplne jedno ako to budete brat 😉 skratka, HAK vam spravidelni cyklus na 28 dni. 21 dni beriete tabletky, 7 dni pauza, v ktorej by malo byt krvacanie, na 8.den zasa zacinate uzivat tabletky. Dalsi mesiac to bude rovnako - zasa budete mat krvacanie v 7 dnovej pauze. Chranena pred otehotnenim ste cely cas, teda aj pocas 7 dnovej pauzy, za podmienky, ze tabletky uzivate tak, ako treba (tzn. kazdy den v priblizne rovnaky cas, nezabudnete nejaku uzit a pod.).

snaugula
16. dec 2016

@kika511996 ja som to mala tiež tak hociako keď som to začala brať.držala som sa stále toho že :21dní brať stále tabletky 7 dní pauza a zasa 21 tabletiek a dookola a krvácanie ma nezaujímalo kedy je (však a načo keď si stále chránená?), po asi 2 mesiacoch mi chodil menzes presne ako mal a dokonca stále o 12.00hod...

kika511996
autor
16. dec 2016

Dobre žienky ďakujem Vám veľmi pekne, cením si to fakt. 😀 Lebo som z toho bola trochu mimo že pauza krvácam a potom zase menzes 😀 Ďakujem ešte raz za vysvetlenie ! 🙂 Prajem pekný deň 🙂

vejkazvejka
16. dec 2016

vysvetlenie dosť dobré, jo 7 dňová pauza je vlastne ten čas kedy má byť menzes...mne začína v druhý deň, niekedy je to tiež len také ako špinenie a rozbehne sa to v tretí deň..ako kedy ale v ten druhý deň pauzy sa vždy spustí...bez ohľadu na to či končí alebo nie teba po 7 dňoch dať zase tabletky a pekne pravidelne napr ráno ked idete do práce..treba si dať nejaký režim na to, lebo lahko sa stane že človek zabudne, ja to mávam na očiach kde viem že každé ráno idem pozriem sa a pripomnie sa mi to..potom samozrejme ak beriete antibiotiká tak teba dávať pozor...niektoré veci totiž dokážu znižovať účinok

Tu začni písať odpoveď...

Odošli