8 ročné gymnázium - skúsenosti

u2jana
11. jún 2020

Dcera sa chysta na prijimacky. Ake mate s touto skolkou skusenosti? Dakujem

viikkki
11. jún 2020

@u2jana Záleží o aké gymnázium sa jedná ,je to dobrá príprava na vysokú školu ,ale treba si uvedomiť či dieťa ktoré sa tam chystá učenie naozaj baví ,nieje tam toho o nič viac ako na základnej škole ,moja dcéra tam chodí išla na gympel s čistými jednotkami no po roku ju učenie úplne prestalo baviť a rozmýšľa či po 4 rokoch neprestúpi na odbornú strednú školu ,začala puberta a už nemá v pláne ani vysokú školu ... Preto ak nemá jasný cieľ v živote podľa mňa je lepšie počkat a ísť na gympel až z deviateho ročníka 🙂

danieli
11. jún 2020

Ja som absolvent klasickeho osemrocneho gymnazia, za mna to bolo fajn obdobie, ako trieda sme spolu vyrastli a tie vztahy ako medzi nami tak s profesormi boli a dodnes su pekne, priprava na vysoku je to ozaj vsestranna, ak aj dieta nie je vyhranene, pocas skoly sa vie nasmerovat a moze si vybrat, z rodiny mam skusenost, kedy po strednej zdravotnej sa uz dieta na medicinu nedostalo, chybali zaklady, ktore gymnazium poskytuje, mam pekne spomienky a z rocnika nebol problem ist studovat kamkolvek aj do sveta 🙂 ja odporucam, tiez som netusila, co ma caka, ale nemala som predsudky a dopadlo to vyborne

u2jana
autor
11. jún 2020

@viikkki vdaka za odpoved. ZS zvlada bez namahy na jednotky, ale som jej vravela, ze tam sa bude musiet viac ucit.
Neviem jej povedat o kolko viac ucenia bude mat oproti ZS...

Ona chce byt bud zverolekarka alebo lekarka - ale to beriem s rezervou, este sa to moze x-krat zmenit ;)

Je to tazke rozhodovanie, nechcem ju do nicoho tlacit, ale ani zas je vraviet - ze na to nema...

Uvidime, ako zvladne prijimacky

heleninamama
11. jún 2020

@u2jana Je to ideálna škola pre dieťa bystré a samostatné, ktoré zvláda bežnú školu bez problémov. Výhoda je v tom, že tam budú rovnaké alebo podobné všetky deti, čo kladie vyššie nároky na učiteľa a aj na žiakov. Proste konkurencia ich núti na sebe stále pracovať.
Nároky sú vyššie a je to všeobecná škola, čiže každý učiteľ si hľadí svoj predmet. Až časom zistí, čo ju baví a čomu sa chce venovať.
Či na to má ukážu najlepšie prijímačky, ak ich zvládne bez doučovania a tlačenia rodičom, má najlepší predpoklad na štúdium.
A ešte by som brala pri rozhodovaní ohľad na ZŠ, kde chodí. Ak je to dobrá a náročná škola a aj deti v triede sú také, nič nezmešká, ak pôjde na gymnázium z 8 alebo 9 ročníka.
Ak má v triede deti z asociálneho prostredia, s problémovým správaním a rôzne integrované, nároky učiteľov na triedu ako celok pôjdu dolu a tam by mohlo šikovné dieťa strádať.

hettinka
11. jún 2020

@u2jana mne chodí syn na 8-ročné gymnázium, ktoré je hodnotené ako najlepšie gymnázium v našom regióne. Na prijímačky sa naučil sám, nechodil na žiadne doučovanie, skončil na 13. mieste zo skoro 200 detí. Prešiel zo školy pre nadané deti, takže bojoval skôr so zmeneým spôsobom výuky, ako so samotným učivom. Teraz je v sekunde, učí sa práveže menej, ako bol zvyknutý na ZŠ.
Ja to hodnotím pozitívne, našiel si veľa kamarátov, škola ponúka aj mimoškolské aktivity, školský klub, krúžky. Učivo je v pohode, učitelia kvalitní a korektní, čo vidno aj teraz počas online vyučovania. Úloh je dosť, no syn si to robí priebežne, občas musím pripomenúť, ale zasa on si sadne a spraví bez reptania.
Dôležité je, aby dieťa tam samo chcelo ísť, nie že ho rodičia do toho natlačia a je to šikovné dieťa a študijný typ.

u2jana
autor
11. jún 2020

@hettinka
@heleninamama
Terajsia zs je nic moc, je ich v triede vela - 29 - nemyslim, ze sa im nejak extra venuju.
Ju bavi geografia, biologia, literatura.

Doteraz zvlada skolu bez nejakeho extra ucenia, bezne dostala 1 z pisomky, o ktorej ani nevedela, ze maju pisat... preto mam obavy, ci zvladne, ked je sa zataz zvysi...
Tento tyzden som jej povytlacala vzorove testy, len aby videla, co ju tam bude v pondelok cakat...
uvidime, ako to zvladne...

hettinka
11. jún 2020

@u2jana u nás boli tie prjímačky dosť praktické. V SJ bolo ťažiskové pravopisné cvičenia a potom veľa úloh zameraných na čitateľskú gramotnosť, aj či je dieťa "sčítané", napríklad príslovia a porekadlá tam boli, ktoré sa nedajú nabifliť, ale dieťa ich musí poznať.
Z matiky tiež skôr slovné úlohy a logika, ako nejaké mechanické počítanie.
Syn hovoril, že niektoré deti to aj nestihli, on mal čas aj si skontrolovať ... že nechápal, ako to nestihli.

Tak veľa šťastia a držím palce, potom napíš, ako ste dopadli.

heleninamama
11. jún 2020

@u2jana Nechaj to na nej, nech ukáže vedomosti, chuť a motiváciu. A samozrejme, na prijímačkach sa ukáže aj príprava na ZŠ. Ak na to má, dostane sa tam, ak nie, sú aj iné školy. A ak nie ste spokojná s úrovňou ZŠ, môžete ju vždy preložiť inde. A ešte môže viackrát zmeniť to, čomu sa bude chcieť venovať do budúcnosti.

heleninamama
11. jún 2020

@hettinka Ale ty píšeš o intelektovo nadanom dieťati, asi zo sv. Gorazda, nie?

hettinka
11. jún 2020

@heleninamama áno odtiaľ. Ale má spolužiakov z bežných škôl a oni sú taká v pohode sikovna trieda. Ťahajú sa teraz navzájom.

heleninamama
11. jún 2020

@hettinka To mi je jasné, ja len na margo toho, že syn nechápal, že niektoré deti nestihli test ani dokončiť.

hettinka
11. jún 2020

@heleninamama ja myslím, že tam nešlo len o nabiflene vedomosti, ale aj o to, že to musí ist automaticky.
Zasa hovorím, keď na to dieťa nemá, radšej nech sa nedostane, ako by tam malo potom trpieť a mat zle známky. Aj preto sme neriešili žiadne doučovanie. Išiel zo vyslovene vyskúšať (ako možnosť) a vyšlo to.

heleninamama
11. jún 2020

@hettinka Presne to som písala v prvom príspevku. A z toho plynie predsudok, že tá škola je ťažká.

ckatka
11. jún 2020

@viikkki uuuf no musím nesúhlasiť. Na osemročnom gymnáziu sme mali OVEĽA viac učiva ako ostatní na základke. A hlavne sa šlo oveľa viac do hĺbky...A v prime-kvarte nás učili stredoškolskí učitelia a nie učitelia zo ZŠ. A hlavne sa tam učilo inak. Systém...viac jazykov...kvalitnejšia informatika...exkurzie a kontakt s dospelejšími...A hlavne...keď si vkuse s tými "lepšími" žiakmi, je veľká pravdepodobnosť, že ťa potiahnu. Z našej triedy sme všetci do jedného úspešní dobre zarábajuci ľudia...zo skúsenosťami zo sveta, ktorí môžu teraz na oplátku podporovať svojich rodičov.
Bývalé spolužiačky zo základky, ktoré ostali na základke...sa vyučili na nejakom učilišti, jazyk ovládajú len slovenský, aj to nie spisovne, a pracujú v Lidli alebo miestnej jednote, alebo v najbližšej fabrike za pásom. Bez ohľadu na to, či je vyučená kaderníčka alebo čašníčka. Nemajú finančné vzdelanie a na podnikanie nemajú. Tak makajú na tri smeny a snívajú o dovolenke pri mori, na ktorú desať rokov šetria...
Toto pre svoju dcéru nechcem.

ckatka
11. jún 2020

@viikkki ale samozrejme súhlasím ze to nie je pre každého. V štvrtej triede na ZŠ už dobrý psychológ vie vyhodnotiť IQ a nadanie dieťaťa...A či je na to vhodné....Ja som mala v sekunde krízu tiež. A ďakujem mojim rodičom že ma ukecali zostať tam. A učenie ma baví dodnes.
Zároveň tvrdím, že keď schopnejšie a šikovnejšie dieťa ostane na ZŠ...tak to môže jeho šance na úspešnú kariéru a dobre platenú prácu znížiť. Lebo pri tých menej šikovných zlenivie.

janage
11. jún 2020

@ckatka a tu si trocha dovolim nesuhlasit. Zvazovali sme svojho casu a rozhodla sa, ze ostane na ZS. A musim povedat, ze kazdy rok ju sice bavilo nieco ine, ale ucitelia sa jej venovali. Teraz sa upla na chemiu. A ta chemikarka ked videla, ze chce sa jej venovala nad ramec a vela. Presla s nou aj deviatacke ucivo (je osmacka) vysvetlovala, opravovala, konzultovala.
Znama ma dceru na 8rocnom. Tam bol styl, ze chces ist na sutaz tu mas material, nastuduj, dovi. Nikto to s nimi nepresiel ak nerozumeli, nemali spatnu vazbu.
Ja mam pocit, ze na tej ZS ked videli, ze chce, zaujima sa o nieco tak ta podpora bola.
A zavazilo u nas aj to, ze dcera je vyslovene na kruzkovu cinnost, ona potrebuje si prejst viacerymi vecami. A teda dostatok volneho casu na objavovanie talentov

janage
11. jún 2020

@ckatka a ta moja nezlenivela ani pocas pandemie, nasla si online sutaz z matiky, zucastnila sa online olympiady z chemie za,okres aj kraj.
Beriem, ze to zavisi od konkretnej skoly, ucitela, dietata.
Mam v bizkom okoli rodinku, dve deti obe na tom istom 8rocnom gymku. Prva super trieda, ucitelia, dieta ctiziadostive a bystre. Druhe problemova trieda, dieta bystre, ale skola az tak ho neberie.

ckatka
11. jún 2020

@janage asi záleží. Ja som sa podelila o moju skúsenosť z mojej školy. Rovnaký scenár zažil brat ktorý tam chodil tri roky po mne... A rovnakú skúsenosť majú deti našich známych, ktorých spolužiaci zo základky dnes robia fakt za pásom alebo sú na podpore a žijú u rodičov. A podotýkam ze obaja s bratom sme z chudobnej rodiny kde nikto nemá VS vzdelanie ani peniaze na krúžky, lyžiarske a pod...Takisto manžel.

janage
11. jún 2020

@ckatka ono zas tie kruzky v skole a centrum volneho casu financne az take narocne nie su😉 u nas,skor islo o to ze jeden rok ju chytila matika, druhy informatika, potom biologia a teraz zije chemiou. Umiestnenie na sutaziach jej umoznilo absolvovat tabor zadarmo napr. Teda vidi aj prakticke vysledky svojho snazenia.
Zvacsila si obzor. Mohla sa v urcitom case viac venovat tomu co ju bavilo lebo nemusela ist do hlbky vo vsetkom. Nema rada dejepis a humanitne predmety. berie ako nutne zlo.
Ale ona je cialavedoma, ona chce, ona bude nad tym sediet, ked treba. A ucitelia mam pocit, ze ocenuju jej pristup. Ale potrebuje ich, lebo napr. my uz jej z tou chemiou nepomozeme.
Inak povedane vsetko je o ludoch.

deti95060810
11. jún 2020

chodil syn.... Pre neho to bola škola ako vyšitá. Už skončil aj VŠ a sám rád spomína na obdobie keď tam chodil 8 rokov. Niektoré deti nezvládli školu a po 4 ročníku odišli alebo na učňovku alebo na inú str. školu.