Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Petícia za ochranu mravnosti detí a mládeže vo verejnom priestore

talula
4. okt 2012

Petícia za ochranu mravnosti detí a mládeže vo verejnom priestore

http://www.peticie.com/peticia_za_ochranu_mravn...

tea333
4. okt 2012

Ja nevidim problem v nahote ci sexe na obrazovkach. Su tam veci, ktore ma znepokojuju omnoho viac - sexisticke vnimanie zien a ich skatulkovanie, nasilie a materialovy fetis zo vsetkych stran, zavadzajuce reklamy ktore klamu o nezdravej strave, reklamy na alkohol a fakcenie propagovane ako zivotny styl.
Mimochodom u nas sa tv s dietatim nepozera, iba ak nat geo alebo detsky kanal bez reklam

hradnapani
4. okt 2012

tea333 ale ved to nie je primarne o TV, ale hlavne o tlaci. Dnes sa uz neda ani len otvorit ziadny casopis, noviny, proste nic, kde by nebola nejaka hola baba, ta intimita sa skutocne devalvuje. Mne osobne v tom navrhu este chybaju reklamne bilboardy, kde su zeny naozaj az zneuzivane v prospech piva, aut, atd atd... Lebo aj noviny si nemusime kupovat, tak ako nezapnut TV, ale tomuto sa vyhnut teda neda...

talula
autor
4. okt 2012

Tiež mi tam chýbajú bilboardy a s hudobnými kanálmi by mali tiež niečo spraviť, nemyslím si, že Rihana, Lady Gaga, atď. sú vhodnými príkladmi pre naše deti...

sissy27
4. okt 2012

@talula tak s tými hudobnými kanálmi (rovnako aj inými TV stanicami) je snáď na tebe čo dovolíš pozerať a čo nie... pesničky môžu hrať aj z rádia, cd, mp3...
@tea333 ktorý detský kanál je bez reklám? 😒
billboardy by som zrušila komplet, je ich také kvantum, že keby som ich aj chcela vnímať, tak nemám šancu... 😝 nastavané jeden za druhým, sa čudujem, že si vôbec niekto takúto formu reklamy platí, nie je šanca vyniknúť...
@hradnapani zneužívanie žien v prospech čohokoľvek - to je také diskutabilné, subjektívne...konkrétne tá žena, ktorá robí reklamu na pivo, sa vôbec nemusí cítiť zneužitá, zadarmo a ani nasilu to asi nerobila, že 😎 a mňa ako ženu takéto veci nejak extra netrápia - konám sama za seba, neriešim čo si kto o tom myslí, a takto beriem aj ostatných....

hradnapani
4. okt 2012

@sissy27 nie,nemyslim tu konkretnu hlupanku , ktora tam polonaha pozuje a vystrkuje cici. Mne vadi ta podstata, ze zena je tam reprezentovana ako hlupana, ktora sa nezmoze na nic ine, len ako sa lacno otrcit a akoze nalakat chlapov do servisu. Mne vadi, ze sa moj syn v starsom veku bude konfrontovat aj s touto neuctivou polohou voci zenam, ale tak ja samozrejme s nim o tom hovorit budem. Taky je zivot, je to vsade okolo nas a nejako sa s tym musime vysporiadat, ale trochu ucty aj v reklamach by naozaj nezaskodilo.

sissy27
4. okt 2012

@hradnapani akože inak netuším absolútne, o akej konkrétnej reklame hovoríš 😀 ja mám na tieto veci nejaký autofilter alebo čo, reklamy vôbec nevnímam... a neviem, nejak si nemyslím, že by to tvojho syna (alebo iné dieťa) nejak výrazne ovplyvnilo v postoji k ženám všeobecne - najviac ho ovplyvní domáce prostredie, to, čo vidí doma, ako sa otec správa k mame, akú má výchovu, atď. ... ale je pravda, že reklamy sú dosť často úplne tupé a bezduché (o klamaní a zavádzaní radšej mlčím), veľmi zriedka sa vyskytne niečo nápadité, vtipné...

hradnapani
4. okt 2012

@sissy27 aaale, uz vyse roka ma rozculuje jeden bilboard na autoservis/ stanicu STK, blizko domu, ktory je uz fakt na hranici vkusu, resp, uz za hranicou je. A takisto tu mame aj reklamu na pivo, tiez taku polonahu a potom este na zachodove misy a kupelnu keramiku, kde vidno len hole zenske nohy nejakej zeny sediacej na wecku... nam sa to tu nejako nakopilo, tak preto 🙂
Jasne, ze deti najviac ovplyvnuju vztahy v rodine, to bez debaty... ale zivot sa netravi iba v nej. Ja si myslim, ze cloveka ovplyvnuje aj prostredie, ale rodina je na prvom mieste.

mamalina
4. okt 2012

@hradnapani inak, ak mas pocit, ze je nejaka reklama nevhodna, ci poburujuca, pozes podat podnet na Radu pre reklamu, kde by sa tym mali serioznejsie zaoberat. V pripade, ze uznaju Tvoje pripomienky, reklama (aj bilbordova) bude stiahnuta.
Inak, my sme sa ucili v skole take tri "zlate" pravidla, ze sex, strach a nasilie v reklame zaujmu vzdy! Tak sa tym tvorcovia asi riadia... 😖 😠 ☹

tea333
4. okt 2012

@sissy27 ducktv alebo jimjam

abbey1
4. okt 2012

Osobne si myslím, že žiadna petícia by nebola potrebná, ak by deti mali doma primeraný a správny vzor a výchovu. Vtedy by nebol dopyt ani ponuka na takúto reklamu a programi.
Je to vždy len a len na výchove. Bohužiaľ, deti spoznajú aj temnú stránku života, našťastie my, ako rodičia, máme možnosť ich formovať a vysvetliť i hlúposti podávané médiami.
Ale osobne ma udivuje, že sa ženy samotné dajú na takýto druh reklami nahovoriť, jasne že za pekné prachy.
Skôr ma však znepokojujú programi tipu: Farma, farmár hľadá ženu, Extrémne rodiny. Ruku na srdce, televízie by ich nevysielali, ak by nemali sledovanosť. Tak prečo majú takú sledovanosť.
Mňa uráža, že takéto dačo je prezentované, takéto tipy ľudí sú "celebrity".

igiana
4. okt 2012

Na tuto temu myslim ze zaujimavo reagoval

Boris Filan, Pálenica
Boris Filan o médiách

(Pálenica Borisa Filana v Slovenskom rozhlase dňa 29.11.2008)

Pamätajte si!

Raz príde doba, keď sa vynoríme z tohoto šialenstva, ktoré nám teraz vzbĺklo v hlavách, a budeme sa za seba strašne hanbiť. Budeme sa prepadať od hanby, keď si spomenieme, na čo sme sa pozerali, čo sme čítali a čo sme počúvali. Ako sme dovolili, aby nás pár šikovných zvrhlíkov dostalo k novinám, časopisom a televíziam, ktoré sú žumpa plná zvratkov a výkalov.

Nebudeme chápať, ako bolo možné profitovať na chorobách a nešťastí našich blížnych. Nebudeme schopní vysvetliť našim deťom a vnukom, ako sme to dopustili. Budeme sa snažiť nemyslieť na to, akých blbcov a hlupane sme to považovali za celebrity. Budeme sa hanbiť za dobu, keď boli denne na prvých stránkach nagélovaní pajáci a usmievavé opice, ktoré neznášali väčšie série orgazmov s tým istým partnerom. Budeme hovoriť, že na vine vtedy boli oni, akísi neurčití oni, a tí budú medzi nami a budú ukazovať prstom na niekoho neexistujúceho.

Ale my sme spolupáchatelia tohoto hnusu, nie iba tí, čo to píšu, vydávajú a vysielajú. My s nimi ochotne kolaborujeme tým, že to pozeráme, počúvame, čítame a kupujeme.

Iba toľko som Vám chcel povedať, respektíve nie chcel, ale musel, lebo už mi praskne hlava od toho mlčania.

hradnapani
4. okt 2012

@igiana ta predposledna veta. to je plna pravda, zial...

abbey1
4. okt 2012

@igiana Moje slová. Kde je dopyt, tam vždy bude aj ponuka.

vroni
4. okt 2012

Neviem, mna nahota ako taka nijako nepohorsuje. . Pravdu povediac, radsej nech si pozrie moje dieta tu nahu zensku v Novom case (je tam nejaka, ci?) ako by malo citat tie dusevne zvratky tamojsich pseudonovinarov. Pozerat "spravy" na Markize mi sposobuje chut dostat zo zaludka aj ranajky spred tyzdna - nechcem vediet, co to narobi s detskou myslou. A ludi, intenzivne citajucich bulvar by som davala pod kuratelu (dobre, mierne prehanam). V tomto kontexte mi zenska, co polonaha drzi pivo pripada ako sice nevkusna ale inak neskodna slepica. Taka zaplava vulgarnych slov vo filmoch ma vytaca podstatne viac (odporucam napriklad Madagaskar) a za knihy, pisane hotentotmi, co neovladaju ani svoj materinsky jazyk, by som vrazdila (autorov i lektorov) Tato peticia na mna posobi ako dalsia burka v pohari vody z kuchyne svatuskarov.

sissy27
4. okt 2012

@tea333 na jim jame je toľko reklám, že dovi... síce takých zameraných na deti, ale sú a sú pekne otravné 😝 ducktv neviem - to prišlo až keď sme boli na to "veľkí", ale z toho mála čo som videla mi to prišlo ako totál vymývanie mozgu, nedokázala by som to decku pustiť zo strachu aby načisto nezblblo 😀
@hradnapani no ja mám občas pocit, že tých blbých reklám je toľko, že si to pomaly človek ani neuvedomí, iné je keby bola jedna nejak mimoriadna, tak vzbudí záujem (aj keď negatívny), diskusie, ale tým že ich je toľko, tak väčšina ľudí si to ani nevšimne a teda úplne sa to minie účinkom... je to asi aj tým kvantom reklamných agentúr, bez fantázie, kreativita na bode mrazu, tak to potom tak aj vyzerá...

tea333
5. okt 2012

@sissy27 neviem o com pises, my mame jim jam bez reklam.

pectore
5. okt 2012

nahotinky a erotika mi ani tak neprekaza.....a dokonca viem prezut aj vulgarizmi.....to su veci ktore patria k zivotu, a deti pred nimi nikdy neochranime pretoze zakazane ovocie bude vzdy najviac chutit...ale.... vadi mi narusovanie sukromia ludi napr pri nehodach...ked je v televizi ukazovane ludske zufalstvo....ludia sa na to "radi "pozeraju ...ale mne sa to protivy, ze sa niekto krmy na ineho bolesti...... nehorazne ukazovanie mrtvol v spravach...to niekedy az zasnem ake zaberi si dovolia ukazat...to by sa malo zatrhnut.....keby mne vystrielali rodinu a potom by som v telke videla zabery mojich mrtvych blizkych...no neviem co by som robila.... snazia sa sice aby to bolo rozostrene ...ale je to nedosledna robota a i tak vela veci vidno..... toto by mali zatrhnut, zakazat ...toto je podla mna vrchol nemoralneho ktory je tolerovany..... ta sprava sa da podat aj bez toho aby hyenili na niekoho zufalstve.... filan to pekne napisal... ....... cim vacsie tragedia a hnus tym dalej sa do sveta dostane..... taketo peticie nic neriesia....

igiana
11. okt 2012

@talula
@pectore
@tea333
@sissy27
@vroni
@abbey1
@hradnapani
@mamalina
V týchto dňoch bola spustená nová internetová stránka www.nebojtesa.tv zameraná na ľudí, ktorí majú radi hodnotné a kvalitné videá, filmy, seriály a ďalšiu kinematografiu. Obsahuje viacero sekcií umožňujúcich získavať informácie o kvalitných video-programoch a mnohé i priamo na stránke sledovať.

V časti Recenzie možno nájsť kritiky na hodnotné filmy, v ktorých nejde len o plytké pobavenie diváka, ale aj o niečo viac - podať určitú pozitívnu myšlienku s potenciálom rozvíjania osobnosti diváka.
Stránka ponúka v troch samostatných video-kanáloch plynulé sledovanie kvalitných filmov, dokumentárnych filmov, rozprávok a mnoho iného priamo cez internet, prostredníctvom embedovaného videa sprístupneného a navštevovaného na YouTube. Za legálnosť umiestnenia videa na YouTube zodpovedá spoločnosť Google a osoby, ktoré video na YouTube umiestňujú.
Prínosom kanálov je okrem spomínanej možnosti plynulého sledovania aj možnosť ľubovoľného presúvania sa medzi videami. Pritom divák nemusí prechádzať na stránku YouTube a môže sa sčasti vyhnúť obťažujúcej a neraz perverznej reklame, avšak určitá reklama pri videách zostáva. Zároveň človek nie je odkázaný na sledovanie konvenčných televízií, ktoré prinášajú množstvo mediálneho odpadu.
V sekcii O filme možno nájsť náčrt kritérií pre umiestňovanie videí na stránku ako aj dôvody prečo je dobré zakúpiť si filmy, ktoré stojí za to podporiť.

Tu začni písať odpoveď...

Odošli