Vrodená vada horných končatín. Ako sa s tým vyrovnať?

natalise
16. aug 2010

ahojte! zakladám túto diskusiu, pretože sa mi narodila krásna Tamarka, no okrem troch chýb na srdiečku na aj vzácnu vrodenú vývojovú vadu ručičiek, tzv.klepetové ruky, nemá palce, ale dva ukazováky. Rúca sa mi svet, a preto hľadám maminy, ktoré majú podobné problémy. Neviem, ako to riešiť, postaviť sa k tomu, vyrovnať sa s tým a už vôbec neviem, aký život bude mať Tamarka. Ďakujem za každý príspevok

maggie2
17. aug 2010

Ahojki,prajem Ti aj Tamarke všetko dobré, aby srdiečko poslúchalo. Pokiaľ ide o ručičky, musíš sa s tým vyrovnať nemaj strach, deti sú veľmi prispôsobivé a vynaliezavé, nemyslím si, že i ako dospelý človek neskôr by mala Tamarka pre ruky trpieť. Zručnosť a šikovnosť sa dá nadobudnúť aj ´v horších prípadoch. Pokiaľ by si nenašla mamičky s rovnakými problémami tu, skús sa poobzerať po podobných fórach v zahraničí (napr. ak nemčina Ti nerobí problém). Každopádne nie som odborník po tejto medicínskej stránke, ale čo Ti môžem poradiť je aby si mala prístup k Tamarke taký, aby ste jej pred okolím ručičky neskrývali, nehanbili, brali to ako daný fakt. Budeš možno prekvapená, ale veľa ľudí si to ani nevšimne a je potrebné aby s dieťatkom bolo zachádzané "normálne". Pre Tamarku to bude prirodzené, a reakcii iných detí by som sa takisto neobávala, malé deti to vôbec nevnímajú, a dnes je už taká doba po morálnej stránke, že spoločnosť ľudí s rôznymi menšími či väčšími handikepmi príjma bez predsudkov a vychádza im v ústrety.

natalise
autor
18. aug 2010

@maggie2
dakujem velmi. otovrila si mi trochu oci. podvedome som sa pripravovala na to, ze jej rucicky budem schovavat, aby sa jej nikto nesmial, ale mas pravdu. len neviem, ako reagovat na prekvapenie ludi, ktori si to vsimnu a spytaju sa, co ma s rucickami...
zelam vela zdravicka

kveluse
19. aug 2010

Ahojky,