Z čoho môže mať bábätko tvrdú stolicu?

30. okt 2022

Ahojte mamičky, viete mi poradiť z čoho by dieťa mohlo mať tvrdú stolicu? Chlieb som už z jedálnička vyradila. Kaká po 3-4 dňoch. Vždy najprv tvrdé a potom s mojou pomocou aj také ako by malo byť. Ďakujem za každú radu

lamonita
30. okt 2022

Aký je vek dieťaťa? Je čisto kojene? Prikrmuješ UM? Alebo je len na UM?

lulaby1982
30. okt 2022

Co ja viem,že kaks by mal byt do každej plienky,tak som ja ucila. Skúste sa poradiť s pediatrom čo je dobré na peristaltiku čriev u mladého minca. Možno v akej podobe by malo prijímať vlákninu,alebo čo riedi stolicu. Určite by som sa pýtala odborníkov nie na amatérskych stránkach.

autor
30. okt 2022

@lamonita 3 týždne.. kojené

autor
30. okt 2022

@lulaby1982 lekárka mi povedala, že stolicu môže mať kľudne aj raz za 14 dní, keďže je iba kojené

petamich
30. okt 2022

ano dobre ti povedala 🙂 nasa pediatricka radi toto:

Počet stolíc je rôzny , od 1-10x /deň. Dôležitá je však jej kvalita - mala by byť žltá ako praženica, môže obsahovať hrudky tuku. Plienky by mali byť dostatočne mokré, čo znamená, že dieťa je primerane zavodnené. Často sa stane, že dieťa nemá stolicu aj 7 - 10 dní. Netreba podľahnúť panike. Pokiaľ dieťa nemá bolesti bruška, je spokojné, plyny - vetry odchádzajú, stačí len masáž bruška a polohovanie na brušku. Ak je dieťa nepokojné, môžete zaviesť rektálnu rúrku do konečníka do hĺbky 3 cm. Je to mäkká plastová rúrka, ktorú si zakúpite v zdravotníckych potrebách alebo v lekárňach. Táto pomôcka pomáha aj pri sťaženom odchode plynov. Pri nadmernej plynatosti, bolestiach bruška, nepokoji, je vhodné pri každom dojčení podávať dieťaťu niektoré z týchto kvapiek: Baby calm, Infacol, Sab simplex, Espumisan. Všetky uľahčujú odgrgnutie, čiže uvoľnenie prehltnutého vzduchu pri dojčení a uľahčí aj odchod plynov z čreva. Podrobnejšie rady Vám poviem v ambulancii.

autor
30. okt 2022