icon

Koľko míňate na oblečenie a kozmetiku?

16. mar 2025

Zdravím,

chcela by som sa opýtať akú čiastku míňate na oblečenie alebo kozmetiku a pod. proste PRE SEBA.? Je mi jasné, že každá sme s iných pomerov.

Ide o to, že ja som študentka VŠ a príde mi, že veľmi málokedy si niečo kúpim, či už sa to týka oblečenia alebo kozmetiky. Ale ked si niečo kúpim alebo niečo spravím pre seba, tak mi príde, že mama mi to dá na oči, že na čo mi to bolo a pod a ja sa citim nedobre... Pritom to ide z mojich peňazí z brigády. 🙂 Samozrejme, chcem aj šetriť na odstahovanie sa, ale mam vnútorný konflikt, či žiť tu a teraz a kúpiť sa čo mi spraví radosť alebo šetriť. Mam okolo 1500€ na sporiacom momentálne a o rok končím VŠ. Chcem sa aj hneď sťahovať do podnájmu. Momentálne nemam brigádu uz ale zháňam. Možno aj preto mám ešte väčšie výčitky, ked si nieco kupim. No závidím kamoškam, keď si kupia niečo nové, lebo je to tak často. Nechapem kde na to berú peniaze.
No chcela by som vedieť nejaku normálnu čiastku, čo by ste povedali, že je ešte v norme, aby som sa vedela odraziť.

Strana
z2
enmery
16. mar 2025

Čo je normálne pre mňa, nemusí byť pre Teba. Neboj, odstahuješ sa od mamy a už Ťa nebude buzerovať, že si si niečo dopriala.

maca1984
16. mar 2025

A to je presne to, že v tomto sa nemáš odrážať od niekoho.
Riaď sa sebou, svojimi príjmami/ výdavkami, tým na čo potrebuješ šetriť.

lindous
16. mar 2025

Tu naozaj neexistuje nič ako "normálna" suma, záleží to od príjmu a od toho koľko a dokedy chceš našetriť... ja som počas VŠ, keď som iba brigádovala a šetrila na osamostatnenie uťahovala opasok určite viac ako dnes, keď mám stabilný príjem a našetrenú rezervu...ale napríklad kozmetiku som kupovala aj vtedy drahšiu, lebo mám problematickú pleť a neznesiem hocičo a naopak, oblečenie zas kupujem len minimálne a to čo fakt potrebujem do dnes... v tomto sa naozaj nemá zmysel porovnávať...

biba_18
16. mar 2025